PDA

View Full Version : Nieuwe Vox Ac15c2



VLP
7 januari 2012, 19:20
Hellooo,

Ik ben deze middag naar Leo Caerts in Leuven geweest en heb mij een Vox AC15C2 aangeschaft. Ik heb eerst op de Ac30VR gespeeld en vond dit zeker niet slecht. Daarna de Ac15C2 eens geprobeerd en het is dus echt een duidelijk verschil tussen lampen- en transistor amps. Voor een 15watt lampen gaat hij echt hard ! :rockon:
Alleen jammer dat er geen echte overdrive opzit maar met een pedaaltje los je dat zo op.

Ik ben zeer tevreden ! :supercool:

macwilliams
7 januari 2012, 19:25
Felicitaties, foto's en geluidssamples.

Dimitri92
7 januari 2012, 19:47
Nice, gefeliciteerd ! Heb je 'm toevallig ook vergeleken met de c1 of gewoon meteen verkocht met de c2 ?^^

VLP
7 januari 2012, 19:54
Nice, gefeliciteerd ! Heb je 'm toevallig ook vergeleken met de c1 of gewoon meteen verkocht met de c2 ?^^

Euhm, ik denk het niet. Ze hadden hem volgens mij niet inde winkel staan.

VLP
9 januari 2012, 19:51
Ik heb nog een klein vraagje.
Ik heb nu deze versterker en thuis nog een multi-effect Boss ME-25.
De man in de winkel zei iets van dat ik de volumes op de versterker niet over de helft mocht zetten als ik ook met een mutli-effect werkte (ofzoiets).

Kan iemand mij hier meer uitleg bij geven ?

Bedankt.

StevenStrat
9 januari 2012, 21:05
Ik heb nog een klein vraagje.
Ik heb nu deze versterker en thuis nog een multi-effect Boss ME-25.
De man in de winkel zei iets van dat ik de volumes op de versterker niet over de helft mocht zetten als ik ook met een mutli-effect werkte (ofzoiets).

Kan iemand mij hier meer uitleg bij geven ?

Bedankt.
in welke context was dit gezegd ?

Indien je geen gekke effecten zoals sub octave, extreme fuzz of dergelijke gebruikt kan je je amp zo luid zetten als je wil. Hij had allicht overbelasting van de speakers in het achterhoofd, maar bij gangbaar fx gebruik bij gitaar is dit geen probleem.

Mitch
9 januari 2012, 21:55
Fijn dat je in winkels altijd zo helder advies krijgt tegenwoordig :chicken: Wat een gelul zeg...

kenx
9 januari 2012, 22:37
Proficiat! Ga je ongetwijfeld plezier aan beleven!


Ik heb nog een klein vraagje.
Ik heb nu deze versterker en thuis nog een multi-effect Boss ME-25.
De man in de winkel zei iets van dat ik de volumes op de versterker niet over de helft mocht zetten als ik ook met een mutli-effect werkte (ofzoiets).

Kan iemand mij hier meer uitleg bij geven ?

Bedankt.

Wel heel toevallig dat ik iemand ken die toevallig ook in die winkel een versterker heeft gekocht, en die toevallig ook door een verkoper dezelfde info meekreeg... Gelul dus.

VLP
10 januari 2012, 17:30
Zever dus ?
Hij zei dat je niet meer volt naar je versterker mag sturen dan dat hij aankan fzoiets. En met een multi-effect en de versterker zelf heb je dan verschillende voorversterkers, die mag je niet beide helemaal open zetten denkt ik dat hij zei.

bass blom
10 januari 2012, 17:32
Zever dus ?
Hij zei dat je niet meer volt naar je versterker mag sturen dan dat hij aankan fzoiets. En met een multi-effect en de versterker zelf heb je dan verschillende voorversterkers, die mag je niet beide helemaal open zetten denkt ik dat hij zei.

hij is wellicht in de war met een ME die (alleen) een line level uitgang heeft.
dan is het best mogelijk dat je wat veel in je ingang propt :D

Dimitri92
11 januari 2012, 12:50
Foto's foto's Foto's =)!

cluseau
11 januari 2012, 22:23
Zever dus ?

Yep.........bijons heet dat gelul :D :hide:

Of in wat zuiverder taal "klinklare onzin"

jaywalker
12 januari 2012, 08:51
offtopic:

Ik gebruik zelf ook erg veel sub octaven op mijn vox ac30c2.
Tot nu toe doe ik dat nog allemaal op huiskamervolume, maar mocht dat ooit op stagevolume gaan gebeuren, moet/kan ik dan maatregelingen nemen zodat ik mijn speaker/versterker niet ga opblazen?