PDA

View Full Version : Squier stratocaster standard of niet?



kenx
7 januari 2012, 18:39
Hallo iedereen,

Ik zelf weet hoe squier gitaren bevallen bij de meeste mensen, slecht dus. Maar toch zag ik een squier standard strat op internet staan voor een goede prijs (hele goede staat), en ik zou graag een strat hebben als toevoeging op mijn gibson les paul en fender tele.

Nu vroeg ik me af, zijn dit nou echt zo'n slechte gitaren? Ik heb er nog geen bespeeld, en velen onder jullie waarschijnlijk wel, vandaar de vraag. De strat is van 1999.

De zoekfunctie heb ik al gebruikt, maar dan vind ik meer terug over de affinity en classic reeks.

Alvast bedankt

Mr.Fingers
7 januari 2012, 18:42
SIGNATURE!!! *kuch*

Anyway, de squier standard, niet slecht, niet super. Het zijn degelijke gitaartjes met een degelijke klank, maar ook niet meer dan dat, zitten tussen de affinity & de vintage modified in. Hout is niet het allermooiste dat er is, maar ze zijn wel stevig gemaakt, van massief hout, wat vast moet zitten zit vast, wat los moet zitten los. De electronica is uiteraard budget, maar dat valt zelf makkelijk up te graden!

kenx
7 januari 2012, 20:43
SIGNATURE!!! *kuch*

Anyway, de squier standard, niet slecht, niet super. Het zijn degelijke gitaartjes met een degelijke klank, maar ook niet meer dan dat, zitten tussen de affinity & de vintage modified in. Hout is niet het allermooiste dat er is, maar ze zijn wel stevig gemaakt, van massief hout, wat vast moet zitten zit vast, wat los moet zitten los. De electronica is uiteraard budget, maar dat valt zelf makkelijk up te graden!

Hoi Fingers!

Dank voor de reactie. Dat is wat ik over het algemeen ook dacht. Ik zou er na verloop van tijd zoiezo andere pick-ups in stoppen.

BamBuFan1
8 januari 2012, 00:49
Anyway, de squier standard, niet slecht, niet super. Het zijn degelijke gitaartjes met een degelijke klank, maar ook niet meer dan dat, zitten tussen de affinity & de vintage modified in. Hout is niet het allermooiste dat er is, maar ze zijn wel stevig gemaakt, van massief hout, wat vast moet zitten zit vast, wat los moet zitten los. De electronica is uiteraard budget, maar dat valt zelf makkelijk up te graden!

Idem. Ik heb een tijdje terug een effectpedaaltje geruild tegen zo'n huidige Squier standard, en die viel me niets tegen. Er zijn absoluut (veel) betere Squiers te vinden, zeker als je de Japanse exemplaren uit het verleden bekijkt, maar in essentie is zelfs zo'n Standard echt een bruikbare gitaar.

Body van agathis (gok ik), hals netjes op een minuscuul beetje vlakken na, pups klonken naar strat, tremolo werkte aardig (wel natuurlijk zo'n superiel gegoten tremblock). Als je zo'n ding ergens koopt waar ze hem vooraf even netjes voor je afstellen kun je je er echt wel een jaartje of wat mee vermaken. En als je dan een beetje moed hebt verzameld een setje GFS/Tonerider/Wilkinson/Noemtumaar er zelf inzetten met zo'n soldeerboutje van de Lidl...

Ik heb het gitaartje in casu even afgesteld, geshield, van een setje naamloze maar erg smakelijk klinkende Jap pups voorzien en met mijn schoonouders meegegeven naar de Kaukasus, alwaar het zoontje van een kennis er nu belachelijk de blits mee aan het maken is.

kenx
8 januari 2012, 12:52
Idem. Ik heb een tijdje terug een effectpedaaltje geruild tegen zo'n huidige Squier standard, en die viel me niets tegen. Er zijn absoluut (veel) betere Squiers te vinden, zeker als je de Japanse exemplaren uit het verleden bekijkt, maar in essentie is zelfs zo'n Standard echt een bruikbare gitaar.

Body van agathis (gok ik), hals netjes op een minuscuul beetje vlakken na, pups klonken naar strat, tremolo werkte aardig (wel natuurlijk zo'n superiel gegoten tremblock). Als je zo'n ding ergens koopt waar ze hem vooraf even netjes voor je afstellen kun je je er echt wel een jaartje of wat mee vermaken. En als je dan een beetje moed hebt verzameld een setje GFS/Tonerider/Wilkinson/Noemtumaar er zelf inzetten met zo'n soldeerboutje van de Lidl...

Ik heb het gitaartje in casu even afgesteld, geshield, van een setje naamloze maar erg smakelijk klinkende Jap pups voorzien en met mijn schoonouders meegegeven naar de Kaukasus, alwaar het zoontje van een kennis er nu belachelijk de blits mee aan het maken is.

Thanks,

het is uiteraard niet de bedoeling om deze gitaar als main gitaar te gebruiken, meer als back-up, of voor bepaalde liedjes die gewoon vragen naar een strat sound.

De gitaar is made in indonesia geloof ik. 1999 zoals vermeld in de eerste post.

speedmusic
8 januari 2012, 14:15
Zelf heb ik een aantal Squiers uit de classic vibe series ook een Strat en ik vind ze uitstekend, zeker als starter en back-up gitaar.
De enige reden dat ik de strats verkoop is omdat ik Tele's zo leuk vind.