PDA

View Full Version : Neue gitarre



Izegrim
3 juni 2003, 12:05
Moet ik even melden. Me chitaar is eindelijk binnen! ruim twee maanden wachten en daar is ie dan. Het is een Jackson Dinky DXMG geworden en hij speelt waanzinnig lekker. En die vette parelmoere haaievininleg hè... God wa is ie mooi. Maar ik kan alleen geen foto's plaatsen (geen camera, scanner, computer etc.) maar dit is 'em:

http://www.fender.com/new_repository/jackson_charvel/images/DXMG_Dinky_xl.jpg

Ize

gerrekat
3 juni 2003, 12:11
Cool, is ie ook dezelfde kleur?

EMG-HZ elementen???

Ik ben niet zo'n superstrat liefhebber maar hij ziet er toch wel cool uit ik vind die sharkfin inlays ook erg gaaf!

Soulflyhigh
3 juni 2003, 12:12
congrats mooi ding. :dance: persoonlijk vind ik alleen de originele headstock mooier maar het lijft een coole gitaar.

Izegrim
3 juni 2003, 12:15
[quote="gerrekat"]Cool, is ie ook dezelfde kleur?

Ja, precies die. Maar hij is naast zwart ook (en alleen) in het zwart te krijgen.

Izegrim
3 juni 2003, 13:18
Kan iemand mij trouwens vertellen welk type brug erop zit? En waarmee ik hem in de toekomst eventueel kan vervangen? Best vaag trouwens dat ik dat ding in een Fender-verpakking kreeg aangeleverd... Ze hoeven het me heus niet zo hard in te wrijven dat het geen onafhankelijke fabrikant meer is.

gerrekat
3 juni 2003, 13:20
Leek me een floyd type brug???

ja fender heeft hetw el gelijk "goed" aangepakt dan!

Izegrim
3 juni 2003, 13:24
Ik bedoel eigenlijk of het een 500 of een 580 brug is. Of wat anders. Iemand met een gelijke brug die zijn typenummer weet kan hem misschien herkennen. Klopt het dat Jackson's huismerk bruggen door Schaller gefabriceerd worden?

lupoloco
3 juni 2003, 13:39
jt580lp ofzo iets, de 500 zit op de low-end modellen dacht ik? kweetnie juist

Ibanez RuleZ
3 juni 2003, 13:54
heb je volgens mij gelijk in. die 500 is een cheap ass brug (kutspul), en die 580 is geloof ik gemaakt door schaller voor Jackson, wat een prima brug is!

Harrald

Izegrim
3 juni 2003, 14:09
Thanx, ik kan me moeilijk voorstellen dat het geen 580 zou zijn. Anders hadden ze ook wel stock PU's gemonteerd, toch? Nou ben ik blij. :-D

Maiden Michiel
3 juni 2003, 14:26
Ik heb ook zo'n JT brug op mijn Jackson, en ik ben er NIET erg tevreden over...

Izegrim
3 juni 2003, 14:38
Ja, maar wat voor Jackson heb je dan? O wacht, profiel! Nah marre wat voor een JT brug heb je dan? een JT500 of een JT580LP? Of misschien nog een andere serie want performers worden toch niet meer gemaakt?

slayurrr
3 juni 2003, 14:59
vette jackson! hoeveel heb je er voor neer getelt?

Maiden Michiel
3 juni 2003, 15:24
Weet zo niet welke, ik dacht een 580.

Maar als je tegenwoordig op posters kijkt naar de PS-1 heeft die ineens een vaste brug, vage zooi

lupoloco
3 juni 2003, 20:19
ps1, is toch een performer he?, denk dat er een 500 op zit

BLOK182
3 juni 2003, 20:35
Hey Izegrim, mooi ding man! Die Sharkfins, is dat echt parlemoer of kunstof?

Maiden Michiel
3 juni 2003, 21:01
Die brug van mij is redelijk bagger, ik hoef er iig nooit meer een met een schroefpook

Izegrim
4 juni 2003, 14:29
Geen flauw idee of het echt parelmoer is. Het is in ieder geval mooi en het breekt het licht in allerlei kleuren. Laat mij nou in de waan dat het echt is... :razz:

Swan
4 juni 2003, 18:29
mooie gitaar :-D

Ic3gl0vE
5 juni 2003, 12:45
Mooi man :)
Ik heb een ADX10d en die heeft een 580 brug. brug is wel geblokt want een floyd is gewoon niets voor mij.

Anders Destium
5 juni 2003, 14:35
Mooi ding, felici :)
is die gain-boost wat trouwens ?

Ik ben een tijd op zoek geweest naar een DKMG, maar heb mijn pogingen na een jaar vergeefs zoeken (ze werden toen nog niet in NL geleverd bleek later) moeten staken...

Swan
5 juni 2003, 16:17
anders je kan ze toch gewoon bestellen?

Izegrim
5 juni 2003, 16:25
Mooi ding, felici :)
is die gain-boost wat trouwens ?

Nee, die zit er niet op als enige in de MG serie. Ik had er al naar geïnformeerd maar het schijnt dat die +20db alleen maar nut heeft voor twee dingen, nl. opkrikken van je signaal voor gebruik met een lange kabel of het beperken van ruis bij opnamen. O, drie dingen eigenlijk want je kunt er natuurlijk ook je distortion mee opfokken, maar dat heeft weer alleen nut als er niet genoeg uit je versterker te halen valt. Mij zinde het niet om er steeds weer een 9v blokkie in te moeten proppen en voor de rest had ik het ook niet nodig. Bovendien is dit de enige MG met sharkfins en die vind ik toch mooier dan piranha's


Ik ben een tijd op zoek geweest naar een DKMG, maar heb mijn pogingen na een jaar vergeefs zoeken (ze werden toen nog niet in NL geleverd bleek later) moeten staken...

Worden ze hier nu wel geleverd dan? Nog nergens gezien... Waarom behoren Jackson/Charvel gitaren eigenlijk niet tot het standaardassortiment bij winkels? Het lijkt wel of ze alleen in Nederland moeilijk verkrijgbaar zijn. Nou ja, dan heb je tenminste niet iets dat je alledag ziet. Volgens mij zijn verkopers misschien een beetje bang dat deze eighties gitaren een beetje gedateerd zijn ofzo.

Anders Destium
5 juni 2003, 17:46
anders je kan ze toch gewoon bestellen?

Anderhalf/1 jaar terug nog niet in Nederland, en toen heb ik het zoeken gestaakt en ben ik met wederom een Ibanez aan de haal gegaan.

>Izegrim: Ah, ok. Ik heb een gain boost op mijn JEM en die valt eigenlijk een beetje tegen (zat er al op toen ik hem 2e hands kocht), vandaar de vraag...

Swan
5 juni 2003, 19:00
ik wil eigelijk wel graag de prijs weten :D

BLOK182
5 juni 2003, 19:02
Hey Izegrim, die EMG Hz elementen, klinkt dat een beetje? En hoe bevalt de brug? (wil ook nog eens zo'n ding en wil er geen enorme bergen geld aan uitgeven)

Izegrim
6 juni 2003, 10:38
ik heb 515 + 8 (verzendkosten) betaald. Die EMG's zijn zoals ik eerder heb gehoord wat microfonisch. Weinig karakter, maar ideaal voor kleuring met effecten/versterker. Behoorlijk wat output voor passives en klinken vrij neutraal. Beter als Jackson's Duncan designed (vind ik). Ik vind hem nog steeds super!

O ja, die brug is prima maar ik ga hem in de toekomst vervangen door een FR II. En ik heb er verdomme een Fender tremolo hendel bij gekregen! Chroom, maar de zwarte krijg ik nagestuurd.

Swan
6 juni 2003, 11:58
das wel n goeie prijs :lp:

Soulflyhigh
6 juni 2003, 13:40
Nogmaals mooi ding :-D maar waar had je hem ook alweer gekocht? :???:

Izegrim
6 juni 2003, 14:29
Bij http://www.thomann.de

A3
6 juni 2003, 17:38
coole gitaar man, jacksons zijn echt supergrave gitaren, daarom dat ik er ook één heb. :-D Coole sharkfins!! zitten er op de mijne helaas niet op. :cry: En je brug is een jt580, daar kan je gerust over zijn.

Izegrim
10 juni 2003, 16:24
Da's fijn. Maar ik vraag me nog iets af en voor degenen met ervaring: Hoe de f@ck moet je dat fretboard onderhouden? Die sharkfins zijn niet echt praktisch en ik wil niet dat m'n bindings verkleuren... Anyone?

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 17:08
op mijn dinky zitten sharkfins maar geen binding... gewoon Dunlop Formula 65 op spuiten om het schoon te maken

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 17:11
Behoorlijk wat output voor passives en klinken vrij neutraal. Beter als Jackson's Duncan designed (vind ik). Ik vind hem nog steeds super!
.

Maar het leuke aan duncan designed's is dat die dan weer wèl karakter hebben. Is maar net wat je zoekt hè

Izegrim
10 juni 2003, 17:20
Daar heb je ook wel gelijk in, maar op den duur ram ik er toch wel andere in. Nu ben ik er wel tevreden mee. Kwalitatief schelen die HZ's en DD's niet zoveel denk ik. Maar ik verbaas me wel over wat voor elementen je stock krijgt voor het geld. JA IK BEN HÉÉÉÉÉÉL GELUKKIG!