PDA

View Full Version : Nieuwe Fender amps 2012



Mitch
7 januari 2012, 13:20
Ik begin maar meteen met de leukste: de Greta.

http://i68.photobucket.com/albums/i17/brianeharmonjr/PawnShopGretaedit.jpg

4 inch speaker, één pre amp buisje en een als power tube gebruikte 12AX7 voor een 2W monstertje voor thuis, als je ontzettend cool wil zijn. Stylistisch helemaal de bom natuurlijk, dit!
Heb 'm in Duitsland al gezien voor 179E...



Nummer twee, de Excelsior
http://i68.photobucket.com/albums/i17/brianeharmonjr/PawnShopExcelsioredit.jpg
Retro? Wie?! 15 inch speaker, 2x6V6 eindtrap. En dat voor 279E!


Super Champ X2 komt ook, inclusief een incarnatie als head:
http://media.fmicdirect.com/fender/images/products/amplifiers/2223100000_frt_wmd_001.jpg

muziekschuur
7 januari 2012, 13:27
Is die Superchamp vol buizen?

Squier4ever
7 januari 2012, 13:28
Die Excelsior zou ik instantly kopen! Jezus wat een looks!

bass blom
7 januari 2012, 13:29
Die Excelsior zou ik instantly kopen! Jezus wat een looks!

ja precies, kickass :lovelove:

Orpheo
7 januari 2012, 13:51
Nee, Greta! die vind ik qua looks zo tof! ik denk dat ik 'm wellicht zelfs neem voor, letterlijk, op de tafel. de koffietafel wel te verstaan. echt te gek.

bass blom
7 januari 2012, 14:12
ja die greta maait mooi het gras voor de voeten van die radioversterkerspammer weg :D

Orpheo
7 januari 2012, 14:17
ja die greta maait mooi het gras voor de voeten van die radioversterkerspammer weg :D

? ik snap je niet.
Ik denk dat Greta mooi zal staan naast Silvia (mijn koffieapparaat; nee ik heb die naam niet zelf bedacht, Rancilio vond 't leuk om het apparaat een meisjesnaam te geven).

Tabula Rasa
7 januari 2012, 14:25
Is die Superchamp vol buizen?

Zou ik ook wel willen weten... Zou erg interessant kunnen zijn.

arcane
7 januari 2012, 14:32
Zou ik ook wel willen weten... Zou erg interessant kunnen zijn.

Ik heb de Super Champ XD, buizen in voor en eindtrap... echter, het voorversterker gedeelte is digitaal, en wordt dan door het buisje gestuurd voor een autenthieke geluid zeg maar (tenminste zo heb ik het begrepen). Ik neem aan dat het bij de X2 ook wel zo zal zijn.

Ik ben echt dol op mijn scxd. Heb de amp ook gebruikt voor repetities. het gain kanaal komt goed mee, echter komt hij voor clean te kort. Hij mist wat ballen. Hij heeft een 10" speaker, die ik door een jensen vervangen heb, echter blijft hij voor clean te zwak bij de repetities. Heb toen overwogen de combo om te bouwen om er een 12" speaker in te kunnen zetten, maar heb uiteindelijk een Hot rod deluxe white lightning gekocht.

De super champ x2 head hadden ze voor mij wel wat eerder mogen uitbrengen, dat was precies wat ik toen zocht.

bass blom
7 januari 2012, 15:16
? ik snap je niet.
Ik denk dat Greta mooi zal staan naast Silvia (mijn koffieapparaat; nee ik heb die naam niet zelf bedacht, Rancilio vond 't leuk om het apparaat een meisjesnaam te geven).

er was van de week iemand die schaamteloos oude topix bumpte om zijn handel in omgebouwde radio's te spammen :D

RobertoL
7 januari 2012, 15:33
Is die Excelsior wel full tube? Ziet er allemaal zeer gelikt uit trouwens.

Mitch
7 januari 2012, 15:52
Excelsior is full tube, de Super Champ heb ik me niet in verdiept, maar wie dat wil kan best even een googletje er tegenaan gooien ;) Meeste staat trouwens al gewoon op de Fender website...

muziekschuur
7 januari 2012, 16:28
Die Excelsior is wel ongeloofelijk kick ass....


Frans

marc_o
7 januari 2012, 17:03
Ik koop ze allemaal.

beruk
7 januari 2012, 17:05
Die Excelsior zou ik instantly kopen! Jezus wat een looks!

Hell Yeah!!!

Mitch
7 januari 2012, 17:14
Ik vind 't geweldig. Betaalbaar, killer looks, mijlenver van de traditie: waanzinnig. Zelfs op TGP waren ze zo onder de indruk dat ze vergaten om te vragen of ze niet in China geproduceerd werden :seriousf:

Dimitri92
7 januari 2012, 17:36
Die Excelsior is gaaaf:crazyhappy:

Rock Bottom
7 januari 2012, 19:06
Er staat geen fender op de amps zelf?
Aangezien Gretsch van Fender is had ik ze beter onder die vlag zien passen.
Juist daarom ook wel een beetje respect, ze komen echt met wat nieuws wat juist oldschool is en ver van de fender standard afwijkt.

Lijken me alle 3 super bruikbaar en natuurlijk hardstikke mooi.

stikel
7 januari 2012, 20:16
De Super Champ leek me altijd een leuk ding voor thuis maar net iets te dozig qua formaat/geluid. Daar is nu een oplossing voor met een head en vrije keuze van een losse cab. Misschien is de bij te leveren cab ook wel goed. Nu maar afwachten wanneer ergens te verkrijgen/testen.

Orpheo
7 januari 2012, 21:49
@mitch: heb je een linkje naar zo'n duitse grootgrutter die ze al in preorder oid heeft?

Hendriks
7 januari 2012, 21:57
Die Exelsior is cool , met tremelo en 15 inch speaker.

jutter
7 januari 2012, 21:59
Die Exelsior is cool , met tremelo en 15 inch speaker.

Vind ik ook! Ben benieuwd wat 'ie kost.








279 las ik net :D

RobertoL
7 januari 2012, 22:05
Als zoiets nu uitlekt, wanneer liggen deze versterkers dan in de bekende winkels?

macwilliams
7 januari 2012, 22:24
Greta is cool

jutter
7 januari 2012, 22:24
Als zoiets nu uitlekt, wanneer liggen deze versterkers dan in de bekende winkels?

Eind dit jaar ofzo :(

jutter
7 januari 2012, 22:25
Greta is cool

Ja, lekker wijf is dat! Ken jij haar ook? :mmmm:

macwilliams
7 januari 2012, 22:48
Ja, lekker wijf is dat! Ken jij haar ook? :mmmm:

Wel haar oudere, dikkere zus. Berta Bluesdeville...

flo123
8 januari 2012, 13:52
Bij de Excelsior lijkt me dat de dikke stroken van de behuizing voor de speaker langs, niet goed zijn voor het geluid. Leuk voor de retro look misschien, alhoewel ik hiervan geen fan ben, maar ten koste van de functie.

RobertoL
13 januari 2012, 15:58
Ik weet niet of ik de eerste ben, maar:

Rock palace verwacht ze op 15 februari en ze staan al te koop in de webshop:
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Excelsior
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Greta

macwilliams
13 januari 2012, 17:57
Ik weet niet of ik de eerste ben, maar:

Rock palace verwacht ze op 15 februari en ze staan al te koop in de webshop:
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Excelsior
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Greta

Als je zeker wilt zijn dat je de eerste bent ga je vanaf nu vast voor de winkel bivakkeren.

Goeiemorgen
19 januari 2012, 10:54
http://www.premierguitar.com/Video/20120119/1726/NAMM_12_Fender_Pawn_Shop_Special_Amps_Excelsior_Gr eta_Demos.aspx

En het eerste filmpje. Die excelsior vind ik wel heel lekker, heeft alleen een tremelo en een volume functie, met 3 verschillende inputs (guitar,mic,accordion). Verrassend maar heel aangenaam.

Dealer
19 januari 2012, 14:53
je bedoeld excelsior;) die heeft die 3 inputs

Goeiemorgen
19 januari 2012, 17:24
je bedoeld excelsior;) die heeft die 3 inputs

Dat klopt inderdaad, dank je

pueblo
19 januari 2012, 18:24
ik vraag me af hoe de excelsior met een basgitaar klinkt :crazyhappy:

Lodedsvd
19 januari 2012, 22:11
Wow die excelsior..
Nu hopen dat ie goed klinkt..
Tegen Februari kan ik wel een ander ampje verkocht krijgen :soinnocent:

lauke_101
21 januari 2012, 09:24
Ja fuck die Excelsior wil ik hebben zeg, al helemaal voor dat geld :lovelove:

Misschien een mooi excuus om m'n Vox Pathfinder weg te doen en deze als thuis/repetitie amp te nemen. Steeds met m'n AC30 sjouwen begon ik toch al wat beu te worden.

Fender is goed bezig!

marc_o
21 januari 2012, 13:47
Nou, mijn Marshall Class 5 vliegt er nu zeker uit, prutsding....wie 'm wil hebben, doet maar een bod. Op naar de Exselsior!!!

Kim Wilson
21 januari 2012, 13:52
De Excelsior voor repetities en de Greta voor in de huuskamer! Wat een mooie dingen, en op papier ook nog eens interessant. Vooral de Excelsior, een dikke 15" speaker en 13 watt buizen! :ok:

sjoerd5
22 januari 2012, 13:21
Terug naar de 50's!

262
263

Rutger Molenberghs
22 januari 2012, 13:39
Ja fuck die Excelsior wil ik hebben zeg, al helemaal voor dat geld :lovelove:

Misschien een mooi excuus om m'n Vox Pathfinder weg te doen en deze als thuis/repetitie amp te nemen. Steeds met m'n AC30 sjouwen begon ik toch al wat beu te worden.

Om het allemaal wat draagbaarder te maken, neem je dan een 'compacte' versterker met 15" luidspreker? ;) Gewicht staat niet vermeld in de openingspost, maar ik vrees dat deze versterker misschien minder draagbaar is dan je op het eerste zicht denkt.

Maar elk excuus is goed om een nieuwe versterker te kopen.

refused199
22 januari 2012, 13:45
15 kilo.
Valt alles mee dus!
Bron: Fender (http://www.fender.com/products/pawnshopamps/models.php?prodNo=2303010000)

Doe mij er ook maar 1! leuk voor een kleine Stereo setup met m'n Dynacord Twen!

Pepe
22 januari 2012, 13:48
http://www.youtube.com/watch?v=_Xb18o1FcsI

barno
22 januari 2012, 14:08
had die clip ook al gezien. volgens mij gaat dat als gek verkopen

Dealer
22 januari 2012, 18:10
Hier speelt nog een andere gast op de excelsior met een strat:

http://www.youtube.com/watch?v=93-0FiVb-04

en greta:
http://www.youtube.com/watch?v=EMornYTofGY&feature=relmfu

jammer dat ze t zo snel doen... hij gebruikt bij die greta alleen brugpup had eigk ook de rest wel willen horen xD

Mitch
22 januari 2012, 18:21
Ik voorspel Excelsior een grote toekomst! Klinnkt gewoon prima en zelfs ík vind die tremolo lekker klinken. Ik geloof dat ik half open op de gitaar input en wat steviger op de accordion input (laag af) het lekkerst vond.

Dealer
22 januari 2012, 19:43
yeah idd... al is die greta ook iets voor mij gezien ik binnenkort een studentenkamer heb...

lauke_101
22 januari 2012, 20:13
Om het allemaal wat draagbaarder te maken, neem je dan een 'compacte' versterker met 15" luidspreker? ;) Gewicht staat niet vermeld in de openingspost, maar ik vrees dat deze versterker misschien minder draagbaar is dan je op het eerste zicht denkt.

Maar elk excuus is goed om een nieuwe versterker te kopen.

15 kilo, scheelt zich dan toch 9 kilo met m'n AC30cc1. En aangezien die ook nog eens nogal oversized kast heeft, zoals het een Vox betaamt.. Denk dat die Excelsior toch wat draagbaarder uitvalt.

En anders, dan is het alsnog een mooi excuus inderdaad :soinnocent:

rpl
22 januari 2012, 20:26
Nog ene van Greet


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Rj5VBBxDRKw

Dealer
30 januari 2012, 17:31
Nieuw filmpje excelsior:

http://www.youtube.com/watch?v=_-R1pMp7iwg&feature=g-all-a&list=PL1718FF4BE19CA5EE&context=G2980091FAAAAAAAAAAA

LGK
30 januari 2012, 17:57
Ja en die fender super champ X2 dan? Wat is het verschil tussen de XD en X2?
Ja de X2 is ook in een head verkrijgbaar...
Maar ook nog iets anders...?

Grz

dacrow
30 januari 2012, 18:15
Die Excelsior zou ik instantly kopen! Jezus wat een looks!

+1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dreverhaven
30 januari 2012, 20:53
Die Excelsior helemaal vol open klonk echt goed fuzzy. Dat lijkt me wel wat.

arcane
30 januari 2012, 22:31
Ja en die fender super champ X2 dan? Wat is het verschil tussen de XD en X2?
Ja de X2 is ook in een head verkrijgbaar...
Maar ook nog iets anders...?

Grz

De x2 heeft een usb aansluiting, en is dus via de pc te tweaken, waarschijnlijk heb je op die manier meer mogelijkheden dan bij de xd En volgens mij kun je ook via de usb aansluiting opnemen. Tevens zit er op de x2 een tap functie op, die heeft de xd niet.

LGK
31 januari 2012, 20:19
nou nou..
En is het geluid nog beter geworden ofzo..?
Het lijkt wel dat iedereen de XD helemaal geweldig vind.. Maar ik vond hem een beetje tegen vallen hoor...
Is de X2 wel beter geworden?!

Grz

st.robot
17 februari 2012, 10:40
excelsior is besteld :supercool:. ben benieuwd....

grtz

humbucker
17 februari 2012, 10:58
Hmm, een Greta. I want!

refused199
17 februari 2012, 15:06
Weet iemand eigenlijk de precieze levertijd van de Excelsior? Ik hoor namelijk verschillende verhalen.
Thomann had het eerst over 13 feb, dat is nu verandert naar 20 feb, Rockpalace sprak over 15 feb maar ze geven nu helemaal geen levertijd meer op en Feedback sprak over april/mei..

Mitch
17 februari 2012, 17:43
excelsior is besteld :supercool:. ben benieuwd....

grtz
Cool! Houd ons op de hoogte....

Dealer
19 februari 2012, 03:16
Ik ga denk binnenkort de Greta bestellen... 2 watt lijkt me wel geschikt voor op studentenkamer xD


Maar ik moet nog weten of er koptelefoon/oortjes in kunnen...

ff bellen dus ofzo... er staat ergens external speaker blabla maar weet niet wat voor zooi daar allemaal inkan..

Dealer
20 februari 2012, 00:27
Iemand toevallig een idee wat voor oortelefoon optie de Fender Greta heeft... kom er niet echt aan uit. Is dat die external speaker plug? wat voor ingang is dat?

of is dat die 1/4 inch ding?

driftkop
20 februari 2012, 04:40
Maar $300 voor de Excelsior - wow!

pueblo
20 februari 2012, 12:04
http://www.fender.com/themes/products/pawnshopamps/images/GretaFeatures.png
volgens mij kan je de line out als koptelefoon uitgang gebruiken, maar ik kan me vergissen

Dealer
20 februari 2012, 18:37
Het staat ook nergens echt duidelijk aangegeven... Ik koop em alleen alstie headphones ondersteund (dus wanneer ik headphones aansluit moet ie ook zn eigen speaker uitzetten

maar thanx voor je hulp

Pepe
20 februari 2012, 18:57
Maar $300 voor de Excelsior - wow!

Aan de andere kant is het wal en schip. Ik ben typisch de doelgroep, ik vind dit soort low wattage vintage amps leuk en gebruik ze ook nog eens live op een podium. Maar 13 watt.. sja, dat is net niet werkbaar. En het klinkt niet slecht maar het is geen Supro of Ampeg kwaliteit, dat hoor ik dan ook weer wel tussen de regels door.

Het hoeft geen handwired boetiki te zijn maar als ze uit de 2 6v6'n 20 watt zouden persen met een goeie kwaliteitstrafo en speaker, dan betaal ik graag een paar honderd meer voor een amp die je daadwerkelijk ergens voor kan inzetten.
Het is het net niet. Jammer.

st.robot
20 februari 2012, 19:40
Weet iemand eigenlijk de precieze levertijd van de Excelsior? Ik hoor namelijk verschillende verhalen.
Thomann had het eerst over 13 feb, dat is nu verandert naar 20 feb, Rockpalace sprak over 15 feb maar ze geven nu helemaal geen levertijd meer op en Feedback sprak over april/mei..

op thomann stond idd 20feb. maar sinds vandaag is dat veranderd in "not yet available". maar ik heb 'm al besteld (en betaalt) dus ik heb maar een mailtje gestuurd met de vraag of de eerste levering al meteen is uitverkocht. Of dat ze er nog helemaal geen binnen hebben gekregen

I keep you posted

grtz

st.robot
21 februari 2012, 15:33
nu op de thomann website : "available in short notice", ik ben dus in blijde verwachting

st.robot
21 februari 2012, 17:03
mail terug gekregen

"we are sorry to tell you the delivery of the fender excelsior was pushed back to may 30th"

mm.... da suckt

grtz

Dealer
21 februari 2012, 19:00
Naast mijn vraag of de Fender Greta een koptelefoon ondersteund, heb ik nog een vraagje gekregen. Trekt zo'n ding eventueel pedaaltjes?

marter544
21 februari 2012, 19:04
Aangezien ze nog niet verkocht worden kan niemand je daar een zinnig antwoord op geven, hooguit; ja je pedaaltjes zullen daarop werken.

Buzzel
21 februari 2012, 19:12
Naast mijn vraag of de Fender Greta een koptelefoon ondersteund, heb ik nog een vraagje gekregen. Trekt zo'n ding eventueel pedaaltjes?

Dat doen alle versterkers, de vraag is alleen hoe goed...

Kim Wilson
4 mei 2012, 22:11
Ik zit een beetje in dubio. Ik zit te kijken voor een oefenampje voor thuis, en ik twijfel tussen de Mustang 1 en de Greta. De Greta is natuurlijk een prachtig ding om te zien. Die kan gewoon op de kast staan, de Mustang is gewoon een versterker die je bij voorkeur achter de bank zet als je hem niet gebruikt.

Echter, afgezien van de killer looks en het nog best aardige geluid, is de Greta verder niet zo uitgebreid inzetbaar als de Mustang. Die heeft een hele rits amp-modellen, effecten, koptelefoonuitgang en is ook nog eens zes tientjes goedkoper. Pedalboard kan dus in de koffer blijven, alles is aan boord. Voor thuisgebruik is de Mustang dus rationeel gezien de beste keus. Maar die Greta, wat is dat een verdomd mooi ampje, zeg.

Mitch
4 mei 2012, 22:56
Irritant hè, goed design :D

Kim Wilson
4 mei 2012, 23:08
Ja, en dat knalrooie past perfect bij de rest van ons interieur. Alleen daarom zou ik hem al kopen. Maar ja, bruikbaarheid hè?

Quink
5 mei 2012, 00:25
Voor thuisgebruik is de Mustang dus rationeel gezien de beste keus.

Rationeel? Rationeel?? WTF??? :???:



(Checkt ff snel adresbalk, nee, zit toch wel degelijk op gitaarnet.nl)


:D

Kim Wilson
5 mei 2012, 08:02
:D

Nou ja, uiteindelijk moet ik hem ook gewoon kunnen gebruiken waarvoor ik hem gekocht heb. De Mustang heeft handige dingen waardoor hij voor mij veel beter bruikbaar is. Als die Greta alleen maar mooi staat te zijn zonder dat ik hem kan gebruiken, heb ik er niet zoveel zoveel aan.

stikel
14 juni 2012, 16:42
De Fender Excelsior is nu her en der verkrijgbaar. Iemand al ervaring ?


Edit: zie dat de levertijd toch weer vertraging oploopt. Zag er eentje op voorraad. Later nog maar eens vragen.

Tankman
14 juni 2012, 17:20
Geen ervaring met de Excelcior, maar de Greta vind ik wel helemaal te gek! Vooral als je hem op een speaker cabinet aansluit is hij uiterst bruikbaar. Mooi clean of vuile crunch als je hem open draait. Te gek ding!

marc_o
15 juni 2012, 09:36
Ik heb 'm gisteren gekocht, ontzettend tof ding!!

Angel
15 juni 2012, 09:50
Ik heb 'm gisteren gekocht, ontzettend tof ding!!

Heb er ook al op gespeeld maar mijn prioriteiten op dit moment liggen bij een andere versterkers, anders had ik hem gekocht.
Super tof ding voor die prijs en hij ziet er nog goed uit ook.
Enjoy!

stikel
15 juni 2012, 21:05
Ik heb 'm gisteren gekocht, ontzettend tof ding!!

Er schijnen idd een paar in den lande te zijn. Heb je review gelezen. Maar op zoek dus. Bedankt.

marc_o
16 juni 2012, 11:03
De te verwachten levertijd is op dit moment (half juni) 7 weken.
Ik denk dat er in Belgie nog een paar zijn, las ik van wat facebookcontacten....maar ze komen eraan hoor!

petpas
1 oktober 2012, 12:46
Iemand de excelsior al eens op het podium gebruikt? Ben erg benieuwd of hij podiumwaardig is.

muziekschuur
1 oktober 2012, 13:14
Lijkt me cool met een extra 1x15 cabinet. Pas eens gitaar gespeeld over mijn Peavey 2x15 en daar mijn fender the twin over gezet. Nou dat rockte wel effekes. Nou snap ik dat zo'n bandmaster met 2x15 wel tha bomb voor gitaristen was.

Stel je zo'n Exelsior nou eens voor met bijpassend 1x15 cabinetje....

Dreverhaven
1 oktober 2012, 17:15
Bandmaster was 2 x 12. Dual Showman was 2 x 15.

lauke_101
1 oktober 2012, 21:21
Heb wel eens over een Bassman 100 met 2x15 cab gespeeld, met de treble op 10, bass op 0 en bright aan vond ik hem nog te bassig, totaal geen bite. En dat op de brugpickup van een strat :p

Maar die Excelsior heb ik van de zomer in de USA even bespeeld, lekker ampje hoor! Die ga ik nog lekker een keer op m'n studentenkamer zetten denk ik.

Raytheman
14 november 2012, 21:20
ik had de Greta gekocht maar wat een baggergeluid zeg. Er is gewoon geen cleane toon uit te krijgen. Klinkt écht heel slecht. ik heb hem de volgende dag gelijk teruggestuurd

Misery Signals
14 november 2012, 21:33
Even een losse gedachte: hoeveel amps kan je eigenlijk nog maken voor de clean/crunch Fender sound? :seriousf:

MS

Squier4ever
15 november 2012, 09:39
ik had de Greta gekocht maar wat een baggergeluid zeg. Er is gewoon geen cleane toon uit te krijgen. Klinkt écht heel slecht. ik heb hem de volgende dag gelijk teruggestuurd
Sorry maar had je echt spathelder clean verwacht met 2watt RMS? Dat ligt dan meer aan jezelf hoor, had je je op voorhand kunnen bedenken....

Eko
15 november 2012, 10:29
De Excelsior op een podium kan wel. Ligt wel aan de grootte van de zaal.......Ik heb hem met een tentfeest gebruikt en er een microfoon voor gezet, heel mooi. Kleine optredens gaat prima, mits er niemand een 100W Marshall naast zet en openschroeft. Wees eerlijk , een 13Watt ampje gebruik je niet als backline in een gelegenheid met 300 man publiek zonder door te lussen via een p.a. Maar voor 279,- een andere full tube vinden met deze looks en sound........? succes gewenst.

Kim Wilson
15 november 2012, 10:32
Ik heb het idee dat 13 watt overal zou moeten kunnen werken. Richard Jansen (Gorro), gitarist van de Richards en oud-gitarist van de Jovinx, speelt hele feesttenten vol met een Vox AC15.

Dreverhaven
15 november 2012, 11:00
Heb wel eens over een Bassman 100 met 2x15 cab gespeeld, met de treble op 10, bass op 0 en bright aan vond ik hem nog te bassig, totaal geen bite. En dat op de brugpickup van een strat :p
.

Dan was er iets goed mis met die Bassman.

Squier4ever
15 november 2012, 11:33
Ik heb het idee dat 13 watt overal zou moeten kunnen werken. Richard Jansen (Gorro), gitarist van de Richards en oud-gitarist van de Jovinx, speelt hele feesttenten vol met een Vox AC15.
Ik denk ook dat het wel gaat. Zeker bij grotere gelegenheden wordt er altijd uitversterkt. Met repeteren komt de mijne al makkelijk mee, bij een band inclusief blazersectie...

Buzzel
15 november 2012, 11:42
Dan was er iets goed mis met die Bassman.

Inderdaad.

muziekschuur
15 november 2012, 12:02
Bandmaster was 2 x 12. Dual Showman was 2 x 15.

Yes maar op de grote podia in the states werd echt wel de 2x15 cabinetten op gitaar gebruikt. Echter heb je dan wel gevoelige 15 inch speakers nodig. En dan rockt het de pan uit... Zelfs met Metal weet je niet wat je hoort. Maar dat hele concept valt of staat met passende 15 inch drivers...

http://i62.photobucket.com/albums/h105/mpontin/JimiHendrix2Feb1968.jpg

lauke_101
15 november 2012, 13:38
Kan me echt niet meer herinneren wat er in die cabs zat, kan goed dat het niet origineel/degelijk was. Die amp zelf zag er niet erg goed onderhouden uit.
Maar een goeie 15" vind ik altijd wel lekker hoor :)

muffstuff
21 november 2012, 14:15
Ik heb net bij Baxshop de sonic blue versie besteld. Als het waar si dat er maar weer 200 of not wat voor europa beschikbaar zijn, moet ik nog zien of ik inderdaad straks een gelukkige eigenaar ben. Overigens heeft baxshop een levertijd van 6 werkdagen, terwijl thomann en musicstore pas in eind januari leveren. Nu ja, zie het wel verschijnen.

Squier4ever
21 november 2012, 14:40
Ik heb net bij Baxshop de sonic blue versie besteld. Als het waar si dat er maar weer 200 of not wat voor europa beschikbaar zijn, moet ik nog zien of ik inderdaad straks een gelukkige eigenaar ben. Overigens heeft baxshop een levertijd van 6 werkdagen, terwijl thomann en musicstore pas in eind januari leveren. Nu ja, zie het wel verschijnen.
Gefeliciteerd! Ga je zeker plezier van hebben! Gisteren met repeteren mijne eens effe helemaal opengeschroefd, gaat toch wel lekker hard hoor!

muffstuff
21 november 2012, 14:44
Ik ben erg benieuwd in hoeverre fender wat aan de bright en dark setting gedaan heeft. De speaker is in ieder geval aangepast naar een Weber eminence(wat best wel een upgraden schijnt te zijn). Voordeel van dit ding is dat het ook vriendinproof is.:seriousf:

Squier4ever
21 november 2012, 14:57
Ik ben erg benieuwd in hoeverre fender wat aan de bright en dark setting gedaan heeft. De speaker is in ieder geval aangepast naar een Weber eminence(wat best wel een upgraden schijnt te zijn). Voordeel van dit ding is dat het ook vriendinproof is.:seriousf:

Mocht ik er bij optreden te weinig volume uit blijken te halen ga ik ook zeker een speaker upgrade overwegen!

muziekschuur
21 november 2012, 15:04
Zou er ook een gevoerde hoes bij scoren. Een mooie blauwe met beschadiging ziet er toch minder uit als een zwarte met beschadiging(en).

Ben nieuwsgierig naar de tweede run..

muffstuff
21 november 2012, 15:07
Zou er ook een gevoerde hoes bij scoren. Een mooie blauwe met beschadiging ziet er toch minder uit als een zwarte met beschadiging(en).

Ben nieuwsgierig naar de tweede run..
das een goeie, die zal ikz eker gaan aanaschaffen, maar eer ik met een versterker mijn huis uitga zijn we wel wat jaren verder ;)

ps damn je hebt gewoon nog een icq nummer :)

muziekschuur
21 november 2012, 15:11
Ben oud (ssst...)

Waarom heeft iedereen deze 2012 Fender Princeton reverb gemist?

http://images6.thomann.de/pics/prod/297117.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=rjTGamDz_BM&feature=related

muziekschuur
21 november 2012, 15:16
En voor de Greta liefhebbers nu ook een 1x12 cabinetje

http://a1.images6.thomann.de/pics/prod/297114.jpg

Gave houten uitvoering van een 65 deluxe reverb met een hele mooie speaker

http://a1.images6.thomann.de/pics/prod/297115.jpg

De nieuwe SUPER SONIC TWIN (Met 7 (ZEVEN) preamp buizen (MESA EAT YOUR HEART OUT)
http://images6.thomann.de/pics/prod/283944.jpg

En de aloude Vibro King (met 3x10 (uit te breiden met een buikkast met 2x12) nu in 3 kleuren
http://images6.thomann.de/pics/prod/297122.jpg

En ook de hotrod deluxe en deville in vele kleuren. In de luwte van de sales heeft Fender zijn producten blijkbaar dit jaar extra opgepoetst met mooie kleuren en extra features... Ik zou zeggen, heb je liggende gelden, dan is het nu tijd die op te maken want dit soort kleuren en extra's kosten normaal gesproken VEEl extra geld... En die krijg je nu soort van gratis... Ook blijven die special runs met deze kleuren ook beter waardevast. Let wel, onbeschadigd. Want dit soort kleuren beschadigd, zien er een stuk minder uit...

caliban
25 november 2012, 00:23
Die deluxe reverb ziet er heel mooi uit in die hardwood uitvoering. Groene princeton is ook wel knap

Dimitri92
26 november 2012, 10:34
Zo, die hardwood deluxe reverb is geil +.+

humbucker
26 november 2012, 11:44
Ben best wel benieuwd hoe zo'n "mid-arme" fender het doet met een Alnico Blue. Zou wel eens een hele goeie match kunnen zijn!

lauke_101
26 november 2012, 13:47
Sodeflikker GAS voor die Excelsiors, doet u mij maar zo'n groene of blauwe. Kan hem helaas echt nergens laten, anders was de bestelling al geplaatst. Ben heel erg benieuwd naar hoe die het doen met die Legend speaker.

En ook naar die Deluxe trouwens. Vind die Alnico Blues in een AC30 eerlijk gezegd niet helemaal mijn ding, maar de Deluxe kan daar wellicht wat meer mee uit de voeten. Wel een tikje underpowered speaker dan, 15W op een 22W amp? (en dat is dan nog in RMS, zet hem flink hard en het wil nog wel eens wat hoger zijn bij vlagen)

caliban
26 november 2012, 16:18
Sodeflikker GAS voor die Excelsiors, doet u mij maar zo'n groene of blauwe. Kan hem helaas echt nergens laten, anders was de bestelling al geplaatst. Ben heel erg benieuwd naar hoe die het doen met die Legend speaker.

En ook naar die Deluxe trouwens. Vind die Alnico Blues in een AC30 eerlijk gezegd niet helemaal mijn ding, maar de Deluxe kan daar wellicht wat meer mee uit de voeten. Wel een tikje underpowered speaker dan, 15W op een 22W amp? (en dat is dan nog in RMS, zet hem flink hard en het wil nog wel eens wat hoger zijn bij vlagen)

Zou goed kunnen dat die 22 watt eigenlijk ook maar 15 is. Bij de bugera v22 is dat toch zo schijnt het.

lauke_101
26 november 2012, 22:04
De trafo die erin zit is wel echt van zo'n 22 watt (en zelfs een beetje underpowered voor dat circuit, maar dat is deel van de Deluxe sound). De 15 watt Princeton heeft een nog kleinere trafo en ook 2 keer 6V6.

Nou zullen die 7 watt de speaker echt niet meteen laten ontploffen, dat loopt wel los. Meestal is de speakerwaarde toch redelijk conservatief ingeschat.