PDA

View Full Version : Vraagje wie kan mij helpen?



valentino
6 januari 2012, 22:32
hallo ik heb een vraag ik ben Valentino ben bijna 10 jaar en heb een phoenix stc 33 electrische gitaar met een line-6 15 watt versterker.

Tijdens het zoeken naar Info over mijn Gitaar samen met mijn vader Kwamen we berichten tegen van koop geen Phoenix gitaar maar ook berichtjes tegen van ik vind phoenix gitaar geweldig. Mijn vraag is waarom zou een phoenix gitaar slecht zijn en wat zijn dan betaalbare alternatieven.

We hebben ook 2 Ibanez Gio gitaren waar ik ook wel eens op oefen ze klinken alle drie anders.

heeft een les paul model gitaar een andere klank dan een mijn phoenix stc 33 gitaar, de gitaren die we nu hebben zijn erg rock.

Op de site van de kijk shop wordt een Les Paul model aangeboden is dit een goede gitaar voor zijn prijs of zijn er beter merken voor dat bedrag?
http://www.kijkshop.nl/product/34289/5068-5088-5091/vrije-tijd/muziekinstrumenten/gitaren/phoenix-elektrische-gitaar-el200-bk/

wie o wie kan ons helpen met een duidelijk antwoord

LGK
6 januari 2012, 22:46
Sorry, maar phoenix gitaren ken ik niet, duss daar kan ik ook niet zo veel over zeggen.
Maar wat ik Sowieso niet zou doen, is een gitaar bij de Kijkshop halen!!
Ga naar een wat kleinere muziek winkel (Geen grote feedback ofzo) Waar ze je een beetje kunnen helpen. Dan vind je echt wel een goede gitaar voor 200 a 300 euro, of spaar een beetje door en koop en wat betere voor 500 a 600 euro.
Dan zit je echt al op een heel ander level!

Succes

Grz

Gearjunkie
6 januari 2012, 22:53
Niet alles dat op internet staat is juist... Lekker spelen op die gitaar!

da Liks
6 januari 2012, 23:43
afgeprijs van 649 naar 199! haha!

guitarkid
7 januari 2012, 09:27
Hallo Valentino

Ik weet dat Wietse (een forumlid) er één heeft/had.

http://wietsesguitars.nl/pagina452.html

Ik zelf ken ze niet, maar heb wel wat twijfel over gitaren uit winkels als de Kijkshop, de Aldi etc. Ik begrijp echter dat je er al één hebt, dus dit advies had je beter eerder kunnen vragen.
Maar, wat vind je zelf van de gitaar? Dat is veel belangrijker dan wat WIJ er van vinden. Jij bent 10 en een groot deel van de forumleden is (veel) ouder en verwender en over het algemeen nooit tevreden met welke gitaar dan ook. Dat hoort bij gitaristen.... ;) Komt bij jou ook nog wel. Je hebt er in ieder geval een leuke versterker bij!
Hoe dan ook, ga lekker gitaar spelen! Mijn zoon was ook 9 toen hij begon te spelen!

no 1 hops
7 januari 2012, 11:41
@valentino.
de phoenix hoeft niet slecht te zijn, belangrijk is of jij er tevreden over bent of niet, verder is alles onbelangrijk wat anderen er van vinden.

verder moet je gewoon kijken welke muziek je wilt spelen en of je daar met de phoenix mee in de buurt komt.
als je het strat model lekker vind spelen en klinken en je wilt een stapje hoger dan zijn bv yamaha modellen een meestal goede verbetering.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=6&ds=to%3A1%3Bpu%3A0%3Bl1%3A728%3Bl2%3A748%3Bdi%3A%3 Bpp%3A0%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumer ic%3Blx%3A203812%3Bly%3A569521%3Bkw%3Aolp%3Bosi%3A 2&srt=dd&u=748&g=728&f=0&pp=0&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=&show_summary=&from_searchbox_advanced=1&q=yamaha+pacifica&u=748&g=728&qsf=1&postcode=9202GD&distance=
vind je humbucker gitaren meer bij je speelstijl passen dan zou je bv ook naar OLP gitaren kunnen kijken die veel waar voor hun geld leveren, soms ook met humbucker single coil combinaties.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=1427&ds=to%3A1%3Bl1%3A728%3Bl2%3A748%3Blt%3Azip%3Bsfds% 3A%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A203812%3Bly%3A56 9521%3Bosi%3A2&srt=dd&u=748&g=728&f=&pp=&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=&show_summary=&from_searchbox_advanced=1&q=olp&u=748&g=728&qsf=0&postcode=9202GD&distance=&search.x=0&search.y=0
maar als ze voor jouw niet goed aanvoelen en spelen, mooi laten staan ;)

Fireburst
7 januari 2012, 13:25
Hallo Valentino

Ik weet dat Wietse (een forumlid) er één heeft/had.

http://wietsesguitars.nl/pagina452.html

Ik zelf ken ze niet, maar heb wel wat twijfel over gitaren uit winkels als de Kijkshop, de Aldi etc. Ik begrijp echter dat je er al één hebt, dus dit advies had je beter eerder kunnen vragen.
Maar, wat vind je zelf van de gitaar? Dat is veel belangrijker dan wat WIJ er van vinden. Jij bent 10 en een groot deel van de forumleden is (veel) ouder en verwender en over het algemeen nooit tevreden met welke gitaar dan ook. Dat hoort bij gitaristen.... ;) Komt bij jou ook nog wel. Je hebt er in ieder geval een leuke versterker bij!
Hoe dan ook, ga lekker gitaar spelen! Mijn zoon was ook 9 toen hij begon te spelen!

Mooi verwoord, dit dekt geheel de lading vind ik.

wietse
7 januari 2012, 16:12
Ik weet dat Wietse (een forumlid) er één heeft/had.


had, ik heb er nu in totaal 3 gehad, 1 met de juiste fender kop met een echt houten body, toen 1 met de puntige kop van multiplex en een paar weken geleden nog 1 met weer een correcte kop, van MDF!
koop die dingen gemiddeld voor rond de 30 euro op een rommelmarkt, maak ze goed bespeelbaar en weg er mee!
de kwaliteit is erg wisselend en er is voor dat geld veel beter spul te krijgen, je hebt al een dean EVO voor 100 euro nieuw, en die zijn kwalitatief stukken beter dan kijkshop meuk.
maar als jij er geen problemen mee hebt en hij speelt goed gewoon doorgaan, bijna iedereen is ooit begonnen op een goedkoop plankje, van de oudere generatie zijn er veel begonnen met een egmond, en dat waren pas slechte gitaren, ze hadden graag met een phoenix willen ruilen toen als die al hadden bestaan.

valentino
7 januari 2012, 18:15
halo erg bedankt voor jullie reactie,s ik heb mijn gitaar op mijn 8e verjaardag van mijn ouders gehad als verassing.ik heb toen zelf een acoustice gitaar gekocht om op te oefenen, en om mee op les te gaan maar kon met mijn elec gitaar op les en vind dat veel leuker. Ik kan nu al happy birtday spelen en heb op school voor 59 kinderen en 3 juffen stille nacht gespeeld op de kerst viering ik leer gitaar spelen met tab,s

ik ben nu bezig met het leren van het blues ritme

maar op een vraag heb ik nog geen antwoord.
klinkt een les paul gitaar heel anders dan de gitaar die ik heb en wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen de twee type gitaren ik heb nu een stratocaster model


de gitaren die ik heb zijn de :punk: phoenix stc 33 en een acoustice gitaar van het merk martinez model MCG 20 dit is een kinder maat

Ook hebben we thuis nog twee Ibanez Gio gitaren eentje heeft mijn vader van een colega gekregen en de andere zat bij de line 6 15 watt type 3versterker de versterker die we nu hebben is van ons allemaal maar ik weet al dat ik op 26 januari op mijn verjaardag een line 6 type 4 versterker krijg daar kan ook een voet pedaal op aangesloten worden :jam: Als er mensen zijn die nog leuke en makkelijk te spelen nummers hebben in tab en die willen ze per e- mail op sturen dan zou ik dat erg leuk vinden :jam:

guitarkid
7 januari 2012, 18:33
Een Les Paul klinkt wel anders dan een Stratocaster. Een Les Paul heeft meestal twee elementen en dat zijn zgn. humbuckers. Een Stratocaster heeft vrijwel altijd drie elementen, zgn. singlecoils. Zoek maar eens op internet naar het verschil tussen deze types. Er zijn nog wel meer verschillen (naast de vorm van de body natuurlijk) zoals de dikte van de hals, de verschillende knoppen etc. Beide gitaren worden in heel veel muzieksoorten gebruikt, hoewel een Stratocaster voor zware "heavy metal" misschien iets minder geschikt is.
Nogmaals, gewoon eens lekker Google gaan gebruiken en dan leer je snel heel veel!
Mooi dat je al voor zoveel mensen hebt gespeeld! Dat willen we hier allemaal wel! ;)

Tunes
8 januari 2012, 09:46
Mooi verwoord, dit dekt geheel de lading vind ik.

Nou niet helemaal, kijkshop moet je gewoon helemaal overslaan.
Maar die yamaha setjes van de aldi zijn volgens mij best okee.

Yamaha is gewoon best okee.

guitarkid
8 januari 2012, 10:17
Nou niet helemaal, kijkshop moet je gewoon helemaal overslaan.
Maar die yamaha setjes van de aldi zijn volgens mij best okee.

Yamaha is gewoon best okee.



Ik zelf ken ze niet, maar heb wel wat twijfel over gitaren uit winkels als de Kijkshop, de Aldi etc.


De goede verstaander begrijpt wat ik bedoel...! ;)

wietse
8 januari 2012, 11:31
Maar die yamaha setjes van de aldi zijn volgens mij best okee.

Yamaha is gewoon best okee.

lidl, aldi heeft c.giant.

valentino
8 januari 2012, 17:05
hallo hier ben ik aan het oefenen op mijn gitaar:strat::crazyhappy:

http://www.youtube.com/watch?v=I3WTvVMJcpI

Groeten valentino

macwilliams
8 januari 2012, 17:19
Klopt.het dat het geluid uit staat?

bass blom
8 januari 2012, 17:21
ik hoor het wel.
very cute :D

Jasper.
8 januari 2012, 17:22
Ik hoorde het ook! Ga zo door kerel! :ok:
Dan kun je over een paar jaar beter spelen dan al die ouwe knarren hier :D

LGK
8 januari 2012, 17:22
maar op een vraag heb ik nog geen antwoord.
klinkt een les paul gitaar heel anders dan de gitaar die ik heb en wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen de twee type gitaren ik heb nu een stratocaster model

Het grote verschil is dat ze andere "elementen" of "pickups" hebben.
Een stratocaster heeft "single coil" en klinkt lichter dan een les paul, want die heeft "humbuckers", eigenlijk gewoon 2 "singel coil" aan elkaar.
Zo heeft een humbucker ook een warm geluid, goede voor jazz maar ook voor rock en metal enzo.. En een stratocaster voor blues en bijvoorbeeld nummer van "john mayer" Maar uiteindelijk is het wat je zelf een mooi geluid vind en kan je ze allebij voor alle muziek style gebruiken.

Hier nog een filmpje, kan je het verschil zelf horen!
http://www.youtube.com/watch?v=LZX3Ji_P_7I

En ik heb jou filmpje ook gezien! Ga zo door!
Lekker veel spelen en veel oefenen! Succes

Grz

guitarkid
8 januari 2012, 20:34
hallo hier ben ik aan het oefenen op mijn gitaar:strat::crazyhappy:

http://www.youtube.com/watch?v=I3WTvVMJcpI

Groeten valentino

Top man! Klasse! :ok:

valentino
8 januari 2012, 22:14
Hallo even voorstellen Dick 44 jaar de vader van Valentino, Ik vind het erg leuk hoe er hier gereageerd wordt op de post van een manetje van bijna 10 jaar.

Erg bedankt hoe jullie hem bewust of onbewust motiveren om lekker te gaan oefenen. Zoals jullie al hebben kunnen lezen krijgt hij een Line 6 versterker voor zijn verjaardag en heeft hij zelf een phoenix STC-33 gitaar. Deze is afgesteld door zijn gitaar leeraar dat was namelijk wel nodig .

Van een colega kreeg ik voor hem een IBanez Gio GRX 70 en bij de Line 6 versterker die we per toeval tegen kwamen op marktplaats zat een Ibanez Gio GRX 40 Gitaar en dat voor een 100 euro ik dacht daar geen verkeerde koop aan te doen, met de gedachte dat een extra gitaar nooit weg is om samen Gitaar te kunnen spelen met een vriendje van school.we hebben van een kamertje in huis een lekker oefen plekje gemaakt, Ik denk dat dat het alleen maar leuker maakt. en wie weet gaan we zelf ook nog wel eens oefen op een gitaar ze staan er toch

Nog maals bedankt voor de leuke reactie,s en vooralle allemaal lekker blijven :punk:op die gitaren

macwilliams
8 januari 2012, 22:20
Nog veel beter is als ouder je kind aan te moedigen bij zo'n mooie hobby. :ok:

guitarkid
9 januari 2012, 10:36
Hallo even voorstellen Dick 44 jaar de vader van Valentino, Ik vind het erg leuk hoe er hier gereageerd wordt op de post van een manetje van bijna 10 jaar.

Erg bedankt hoe jullie hem bewust of onbewust motiveren om lekker te gaan oefenen. Zoals jullie al hebben kunnen lezen krijgt hij een Line 6 versterker voor zijn verjaardag en heeft hij zelf een phoenix STC-33 gitaar. Deze is afgesteld door zijn gitaar leeraar dat was namelijk wel nodig .

Van een colega kreeg ik voor hem een IBanez Gio GRX 70 en bij de Line 6 versterker die we per toeval tegen kwamen op marktplaats zat een Ibanez Gio GRX 40 Gitaar en dat voor een 100 euro ik dacht daar geen verkeerde koop aan te doen, met de gedachte dat een extra gitaar nooit weg is om samen Gitaar te kunnen spelen met een vriendje van school.we hebben van een kamertje in huis een lekker oefen plekje gemaakt, Ik denk dat dat het alleen maar leuker maakt. en wie weet gaan we zelf ook nog wel eens oefen op een gitaar ze staan er toch

Nog maals bedankt voor de leuke reactie,s en vooralle allemaal lekker blijven :punk:op die gitaren

Allereerst: graag gedaan. Zoals gezegd, ik heb een gitaarspelende zoon (van inmiddels 15) die mij af en toe qua snelheid even naar huis speelt (nu nog de "feel" van z'n vader... ;) ) en die morgen samen met mij een Engl Steve Morse Signature versterker gaat ophalen...., ja Mac, tijden veranderen! ;)
Ik weet dus hoe leuk het is, zeker als je zoals ik studio-eigenaar en beroepsmuzikant bent. En als je zoon het dan ook nog erg goed doet in VWO-4, ach, geen klagen dus!
Verder: met die twee Ibanez Gio's kan hij waarschijnlijk nog wel wat meer en die Line 6 versterker is natuurlijk ook gewoon een erg leuk apparaat. Kortom, hij boft!

Groeten aan jullie beiden!

bass blom
9 januari 2012, 10:45
en die morgen samen met mij een Engl Steve Morse Signature versterker gaat ophalen....

in winsum?

guitarkid
9 januari 2012, 11:20
in winsum?

Yep. Ik moet Hans alleen nog even het vel over de oren halen..... ;)
We zijn vorige week al bij 'm geweest (we kennen elkaar al jaren en ik heb 5 jaar in Winsum gewoond) en mijn zoon Tom heeft de amp toen goed aan de tand gevoeld. De volgende dag zijn we samen naar Musik Produktiv gegaan en heeft hij alles wat daar stond getest. Gelukkig was er een Steve Morse-amp, dus de vergelijking kon steeds gemaakt worden. Hij heeft Mesa's, Bogners, Fryettes, Peavey's, Marshalls, andere Engls' en weet ik wat nog meer geprobeerd, maar kwam steeds weer terug op de Steve Morse. Nou, dan is het wel duidelijk. Ik vond 'm ook het meest interessant en ik ben bang dat papa 'm wel eens gaat lenen... ;)
Hij heeft alleen geen budget meer voor de speakercab, en papa is wel goed, maar niet gek, dus dat wordt waarschijnlijk een betaalbare 4x12 met V30's van Music Store denk ik! Of weet iemand een goed alternatief? Via PM dan maar, lijkt me.

bass blom
9 januari 2012, 11:35
V30's is niks mis mee.
ik ken hans al sinds 1974 :D

valentino
9 januari 2012, 20:13
hallo ik heb een klein vraagje

als ik goed heb geluisterd naar de Gitaar leeraar van Valentino heb je simpel gezecht twee gitaren waar vele gitaren van afgeleid zijn

De stratocaster

en de les paul gitaar

Nu heeft een strato caster drie singel collies en zijn bekende vorm

De Les paul heeft ook zijn eigen vorm en 2 humbuckkers

Nu hebben we hier drie gitaren staan de

Phoenix STC 33 met drie singel collies dit zou een zogezegde stratkloon zijn


De Ibabez Gio GRX 40 ziet er in vorm het zelfde uit maar heeft van de brug naar de hals gezien 1 Humbucker en 2 singelcollie,s

De Ibabez Gio GRX 70 ziet er in vorm het zelfde uit maar heeft van de brug naar de hals gezien een Humbucker dan een singelcollie en dan een humbucker.

Als ik het heel simpel bekijk is alleen de Phoenix een echte strat kloon , Maar wat zijn die andere twee dan, Of is het het model wat de naam geeft en de rest gelinkt aan welk geluid uit een gitaar wil krijgen.

Sorry voor mijn vragen maar wil graag begrijpen waar het over gaat zodat ik ook beter kan oordelen bij een volgende aankoop.

Op dit forum ben ik ook een discusie tegen gekomen over de productie methode, waarbij de les paul ingewikkelder in elkaar zou zitten. het lezen van al deze meningen is leuk en leerzaam .ik weet in iedergeval al een ding de volgende gitaar zal iniedergeval nooit meer een phoenix Gitaar worden.

alvast bedankt voor de antwoorden

met vriendelijke Groet Dick

The Unforgiven
9 januari 2012, 21:10
hallo ik heb een klein vraagje

als ik goed heb geluisterd naar de Gitaar leeraar van Valentino heb je simpel gezecht twee gitaren waar vele gitaren van afgeleid zijn

De stratocaster

en de les paul gitaar

Nu heeft een strato caster drie singel collies en zijn bekende vorm

De Les paul heeft ook zijn eigen vorm en 2 humbuckkers

Nu hebben we hier drie gitaren staan de

Phoenix STC 33 met drie singel collies dit zou een zogezegde stratkloon zijn


De Ibabez Gio GRX 40 ziet er in vorm het zelfde uit maar heeft van de brug naar de hals gezien 1 Humbucker en 2 singelcollie,s

De Ibabez Gio GRX 70 ziet er in vorm het zelfde uit maar heeft van de brug naar de hals gezien een Humbucker dan een singelcollie en dan een humbucker.

Als ik het heel simpel bekijk is alleen de Phoenix een echte strat kloon , Maar wat zijn die andere twee dan, Of is het het model wat de naam geeft en de rest gelinkt aan welk geluid uit een gitaar wil krijgen.

Sorry voor mijn vragen maar wil graag begrijpen waar het over gaat zodat ik ook beter kan oordelen bij een volgende aankoop.

Op dit forum ben ik ook een discusie tegen gekomen over de productie methode, waarbij de les paul ingewikkelder in elkaar zou zitten. het lezen van al deze meningen is leuk en leerzaam .ik weet in iedergeval al een ding de volgende gitaar zal iniedergeval nooit meer een phoenix Gitaar worden.

alvast bedankt voor de antwoorden

met vriendelijke Groet Dick

Dat is de zogenaamde Super Strat, vooral gebruikt vanaf de jaren 80 door metal-gitaristen. Naast de Les Paul en de Strat zijn er nog vele andere modellen, de bekendste is nog wel de Telecaster.

Jasper.
9 januari 2012, 21:22
Ja, in principe kun je humbuckers en single coils in elke gitaar zetten. Een humbucker gromt wat meer, klinkt dikker, en is wat agressiever. En dus over het algemeen geschikter voor hard rock en metal etc.

macwilliams
9 januari 2012, 21:46
Allereerst: graag gedaan. Zoals gezegd, ik heb een gitaarspelende zoon (van inmiddels 15) die mij af en toe qua snelheid even naar huis speelt (nu nog de "feel" van z'n vader... ;) ) en die morgen samen met mij een Engl Steve Morse Signature versterker gaat ophalen...., ja Mac, tijden veranderen! ;)
Ik weet dus hoe leuk het is, zeker als je zoals ik studio-eigenaar en beroepsmuzikant bent. En als je zoon het dan ook nog erg goed doet in VWO-4, ach, geen klagen dus!
Verder: met die twee Ibanez Gio's kan hij waarschijnlijk nog wel wat meer en die Line 6 versterker is natuurlijk ook gewoon een erg leuk apparaat. Kortom, hij boft!

Groeten aan jullie beiden!

Ach een steve morse. Goed ding, heb 'm zelf ook.

valentino
12 januari 2012, 22:04
Hallo ik heb alle advisen en raad tot mij genomen en vandaag Naar Nederland Muziek geweest voor een LP gitaar voor Valentino zijn verjaardag.

Nu haden ze niet wat wij wilde in de juiste prijsklasse en was de verkoper eigenlijk alleen maar bezig mij een gitaar van 300 euro door mijn mik aan het douwen, dus werd het niks. we hebben de versterker alvast mee genomen die gereserveerd stond voor zijn verjaardag en zijn weer huiswaards gegaan.Maar toen ik even op internet aan het Neuzen was kwam ik dit type gitaar tegen Greg Bennett Royale RL-1 in zit eigenlijk exact in het prijs bereik wat ik er voor uit wil geven. Nu is mijn vraag is dit een Goede gitaar en is dit ook een Les paul model of is dit weer iets anders

alvast bedankt voor de reactie,s

Groeten Dick :punk:

guitarkid
13 januari 2012, 09:08
Hallo ik heb alle advisen en raad tot mij genomen en vandaag Naar Nederland Muziek geweest voor een LP gitaar voor Valentino zijn verjaardag.

Nu haden ze niet wat wij wilde in de juiste prijsklasse en was de verkoper eigenlijk alleen maar bezig mij een gitaar van 300 euro door mijn mik aan het douwen, dus werd het niks. we hebben de versterker alvast mee genomen die gereserveerd stond voor zijn verjaardag en zijn weer huiswaards gegaan.Maar toen ik even op internet aan het Neuzen was kwam ik dit type gitaar tegen Greg Bennett Royale RL-1 in zit eigenlijk exact in het prijs bereik wat ik er voor uit wil geven. Nu is mijn vraag is dit een Goede gitaar en is dit ook een Les paul model of is dit weer iets anders

alvast bedankt voor de reactie,s

Groeten Dick :punk:

Maar wat is er mis met die Ibanez Gio?

valentino
13 januari 2012, 17:40
Maar wat is er mis met die Ibanez Gio?

Nou helemaal niks maar vind het leuk voor hem als ie beetje kan kiezen welke gitaar, en wil dan ook een echt ander model gitaar neerzetten voorhem. Die phoenix daar gaan we afschijt van nemen en die Ibanez Gitaren die blijven,

Aleen nu weet ik helaas nog niet is de Greg Bennett Royale RL-1 een goede gitaar , en is het een lespaul model of iets anders . Wie o wie heeft het verlossende antwoord.

Groeten Dick

LGK
13 januari 2012, 18:15
Aleen nu weet ik helaas nog niet is de Greg Bennett Royale RL-1 een goede gitaar , en is het een lespaul model of iets anders . Wie o wie heeft het verlossende antwoord.

Groeten Dick

Volgensmij een prima gitaar... En nee, het is geen les paul, het is een hollowbody volgensmij.. Dat betekend dat ie zeg maar half acoustisch en half electrisch.. Geeft je een warm jazzy sound. Ik snap alleen niet dat je ff doorspaart en dan een wat duurdere gitaar koopt. Of een beteren bedoel ik eigenlijk... Kijk naar merken zoals "Fender" en "Gibson"..

Veel succes !!

Grz

valentino
13 januari 2012, 18:52
Volgensmij een prima gitaar... En nee, het is geen les paul, het is een hollowbody volgensmij.. Dat betekend dat ie zeg maar half acoustisch en half electrisch.. Geeft je een warm jazzy sound. Ik snap alleen niet dat je ff doorspaart en dan een wat duurdere gitaar koopt. Of een beteren bedoel ik eigenlijk... Kijk naar merken zoals "Fender" en "Gibson"..

Veel succes !!

Grz



Nou kijk dat zit zo ik heb geen geld boompje maar vind het wel leuk dat mijn zoon er zo een plezier in heeft. En denk dat het leuk is als ie kan ondeken welk type gitaar nu het beste bij hem past . en wat hij het mooist vind klinken.

Een goede tweedehand,s gitaar is dus een leuke manier hem een beetje te helpen.

Vandaar dus mijn vraag sta dus nu voor de keuze wordt het een lespaul model voor rond de 150 euro of deze Greg Bennett Royale RL-1.

indien de Greg Bennett Royale RL-1 een duidelijke ander geluid heeft dan de les paul en stratocster modelen zou dat een voor deel zijn. zou graag een gitaar hebben met een wat warmer geluid

Groeten Dick

LGK
13 januari 2012, 19:14
Vandaar dus mijn vraag sta dus nu voor de keuze wordt het een lespaul model voor rond de 150 euro of deze Greg Bennett Royale RL-1.

indien de Greg Bennett Royale RL-1 een duidelijke ander geluid heeft dan de les paul en stratocster modelen zou dat een voor deel zijn. zou graag een gitaar hebben met een wat warmer geluid

Groeten Dick

Aha, nou snap ik hem ;)

Nou kijk, een les paul heeft een warm geluid, eigenlijk alle gitaren met een "humbucker". Die Greg Bennett Royale RL-1 heeft ook humbuckers alleen hij is van binnen "hol" dus krijg je een beetje een acoustisch geluidje... (om het zo maar even te zeggen) en les paul is helemaal massief en heeft dus een weer wat ander geluid..

Hier ff 2 filmpjes om het te horen:
Hollowbody:http://www.youtube.com/watch?v=zE0l5y7CdNo

Les paul (massief) :http://www.youtube.com/watch?v=ZvF8gE8-sDY

(Het zijn natuurlijk hier wel hele duren gitaren en dure versterkers)

Maar als je dan wil die ie een beetje kan kijken wat ie voor gitaar lekker vind, zou je dat niet is gewoon naar een gitaar winkel gaan en daar gewoon een hele dag gaan zitten en alles uitproberen..? En dan 1 goede gitaar meenemen... (ja sorry, maar ik ben zelf meer van, dan is het maar duur heb je wel wat goeds... ) ;)

Grz

snessiram
13 januari 2012, 20:31
Even een denkpiste... stel je gaat nu naar een gitaarwinkel en probeert verschillende gitaartjes uit. Niet de spotgoedkope modellen. Je zoon heeft dan waarschijnlijk een beetje een idee wat hij graag zou willen hebben. Dan zou je 2dehands kunnen rondkijken naar soortgelijke gitaren die je voor een wat lagere prijs kan kopen. Na verloop van tijd ga je nog eens naar een gitaarwinkel en probeer je opnieuw verschillende gitaartjes uit. Je zoon heeft nu ervaring opgedaan met zijn gitaar en zal nu hij opnieuw andere gitaartjes uittest een beter idee hebben van waar hij een voorkeur voor heeft... want hij zal ook weten wat hij niet tof vind aan zijn gitaar. Nu kan hij zijn gitaar verkopen (als het meezit voor een prijs gelijk aan de aankoopprijs) en een andere (ook weer 2dehands) kopen die beter past bij zijn voorkeuren.

Vergeet ook niet, goedkopere gitaren zijn van lagere kwaliteit, wat ook betekent dat ze sneller "verslijten", dus minder waard zijn moest je ze ooit willen verkopen.

Oh en nog een tip: probeer een gitaar met coil-split: een humbucker die je kan "halveren" waardoor je in feite een single coil krijgt.

valentino
13 januari 2012, 20:55
Aha, nou snap ik hem ;)


Hier ff 2 filmpjes om het te horen:
Hollowbody:http://www.youtube.com/watch?v=zE0l5y7CdNo

Les paul (massief) :http://www.youtube.com/watch?v=ZvF8gE8-sDY

(Het zijn natuurlijk hier wel hele duren gitaren en dure versterkers)



Bedankt voor je advies..... Net even gebeld met souman in wezep en daar duidelijke uitleg gekregen. Ik zal het hier even op type is denk ik wel leuk voor andere gitaar no,no,s die met de zelfde vraag zitten.

Stratocaster word veel gebruikt in de hedendaagse pop muziek (solid body Gitaar) en Jimmy hendrix was een bekende Gitarist die op een stratocaster speelde http://www.youtube.com/watch?v=0tUdUVmnWNc&feature=related

lespaul gitaar wordt meer gebruikt in de wat stevigere muziek Rock band,s Gun,s and roses Gitarist bekijk de clip en zie de les paul gitaar (solid dody gitaar http://www.youtube.com/watch?v=vcWTTs8QVRc

De holow body gitaar is en Gitaar met een holle boddy waar de strat en de les paul massief zijn Hier door heeft hij een wat warmer geluid wat meer neigt naar de Blues en de oude rock en roll sound een clip weten te vinden van garry moore die een oud nummer doet van BB king met een holw body gitaar .http://www.youtube.com/watch?v=YXljcwt7JMk&feature=related

Mijn keuze is gemaakt ik ga voor de holow body Gitaar

deze link is ook leuk en leerzaam:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_gitaar

Groeten Dick

LGK
13 januari 2012, 21:19
Hey, gaaf dat je er uit bent!

Maar nog ff een vraagje..
Weet je zoontje helemaal niet wat ie wil (kwa gitaar, maar ook kwa muziek)
Rock, blues, jazz, pop?
Kijk je kan alles best leuk vinden, maar mijn voorkeur is blues en speel duss ook veel Stevie ray vaughan enzo, maar ook een beetje jazz, fingerpicking.
Maar weet ie echt niet wat ie wil...??
Laat hem anders is wat filmpjes van verschillende genres opzoeken en kijken wat ie leuk vind.

En speelt ie alleen maar elecrtisch?! Zou ik wel graag willen weten... Thx

Grz

valentino
13 januari 2012, 22:09
hallo hier ben ik aan het oefenen op mijn gitaar:strat::crazyhappy:

http://www.youtube.com/watch?v=I3WTvVMJcpI



Hier nog even een filmpje om je vraag te beantwoorden Hij heeft wel een acoustice gitaar maar speelt hij heel weinig op wilde heel graag elc. spelen

http://www.youtube.com/watch?v=CvyqlWHB3vk&feature=g-upl&context=G28077d8AUAAAAAAAAAA

en heeft nu net 9 lessen gehad Belangrijkste is hij heeft er lol in en het gaat steeds beter de gitaar waar hij nu op speeld in zijn Phoenix stc -33 de zwarte gitaar naast hem is de Ibanze GRX 40 en de bordo rode is een Ibanez GRX 70 gekregen van een colega

groeten en bedankt voor je belangstelling Leuk

LGK
13 januari 2012, 22:21
Nou leuk zeg! Laat em maar lekker spelen!
En jullie hebben nu nog meer gitaren dan mij! Hahah Mooi setje hoor!
Ga zo door!! (nu jij nog) ;)

Grz

wiltin
14 januari 2012, 08:33
Die Ibanezzen een afstelbeurtje geven en hem heerlijk daar op laten oefenen.
Als hij een jaar verder nog graag op de gitaar speelt dan pas is het tijd om op gitaar jacht te gaan.
De Holow Body gitaar is meins inziens nog wat te vroeg vooe een jongen van 10. Over het algemeen is de klankkast wat groter en zijn de gitaren wat groffer van vorm. Hierdoor is alles wel wat moeilijker te bereiken voor een beginnend gitarist van 10 jaar.

valentino
14 januari 2012, 11:23
Die Ibanezzen een afstelbeurtje geven en hem heerlijk daar op laten oefenen.
Als hij een jaar verder nog graag op de gitaar speelt dan pas is het tijd om op gitaar jacht te gaan.
De Holow Body gitaar is meins inziens nog wat te vroeg vooe een jongen van 10. Over het algemeen is de klankkast wat groter en zijn de gitaren wat groffer van vorm. Hierdoor is alles wel wat moeilijker te bereiken voor een beginnend gitarist van 10 jaar.


bedankt voor je advies we gaan zo even naar souman om eens goed advies te krijgen. jou tip neem ik zeker mee.Heb de gitaren al in hun tas op de bank staan om ze mee te nemen en ze beiden eens goed te laten afstellen.


Groeten Dick

snessiram
14 januari 2012, 12:13
...De Holow Body gitaar is meins inziens nog wat te vroeg vooe een jongen van 10. Over het algemeen is de klankkast wat groter en zijn de gitaren wat groffer van vorm. Hierdoor is alles wel wat moeilijker te bereiken voor een beginnend gitarist van 10 jaar.
Akkoord hiermee. Ik denk dat je met zo'n gitaar ook meteen in een specifieker genre zit. Hollow Body gitaren klinken heerlijk warm en vol, maar zijn misschien wat minder veelzijdig als je nog op zoek bent naar je eigen smaak...

valentino
15 januari 2012, 00:20
Akkoord hiermee. Ik denk dat je met zo'n gitaar ook meteen in een specifieker genre zit. Hollow Body gitaren klinken heerlijk warm en vol, maar zijn misschien wat minder veelzijdig als je nog op zoek bent naar je eigen smaak...



Hallo we zijn naar souman geweest wat een leuke zaak en wat word je leuk geholpen daar.
Het advies terharte genomen en de twee Ibanez Gitaren mee genomen die staan nu daar voor een afstelbeurtje ,was wel nodig om er weer lekker op tekunnen spelen.
Maar we waren gekomen om eens een Greg Bennet lr-1 te zien en wat is nu een holow body en hoe klinkt dat.
Valentino mocht er op spelen dat vond ie wel gaaf en het leuke was ook op een Line-6 versterker dus goed tevergelijken met thuis.
Hij heeft ook nog gespeelt op een Les paul model van het merk Peavey en hij heeft gespeelt op een Fender - Squier Bullet Tremolo Daphne Blue .
Het leuke was om te zien dat het spelen op de Greg Bennet gitaar hem makelijk af ging.
De klank die uit de gitaar komt is er mooi en duidelijk anders dan wat we thuis hebben staan,dat duidelijk anders daar was het nu juist om te doen .
Evelien mijn Vrouw probeert ook het gitaar spelen onder de knie te krijgen en ik zelf wil er ook mee gaan beginnen.
Nu staan er eigenlijk drie bijna dezelfde gitaren in huis en willen we eigenlijk er naar toe dat er verschillende Gitaren staan. De Greg bennett gaat er komen das al zeker.
Wat ook zeker is dat 1 van de 2 Ibanezen weg gaat en de phoenix gitaar en dat daar voor in de plaats een Leuke les paul gitaar komt.
We wilden jullie het leuke moment bij Souman niet onthouden dus hebben er ff een kleine opname gemaakt van dat hij er aan het spelen is op de Greg Bennet lr-1
http://www.youtube.com/watch?v=kkQ72z26QiA&context=C39f646bADOEgsToPDskI_E6TV7sQ_41mMUTa7mCrH

Nog allemaal bedankt voor het mee denken

Groetn Dick

Tabula Rasa
15 januari 2012, 08:19
geef die knul ook even een normale plectrum ipv zo'n duimding. Diversieteit in huis is altid goed. Zeker in het begin. Op een gegeven moment zal de voorkeur voor een bapaald type vanzelf wel naar voren komen. Zo zal ik zelf altijd gelijk een strat uit een rek pakken en een ander weer een Ibanez scheurmonster of een Les Paul etc.....

om te beginnen is wat meer keuze ideaal.

Succes met het vervangen van een van de Ibanezzen en de Phoenix. Probeer ook ieder tip op het internet op zijn waarde te schatten, want het blijft natuurlijk internet met een hoop geblaat tussen een hoop goede tips.

valentino
15 januari 2012, 10:08
geef die knul ook even een normale plectrum ipv zo'n duimding. Diversieteit in huis is altid goed. Zeker in het begin. Op een gegeven moment zal de voorkeur voor een bapaald type vanzelf wel naar voren komen. Zo zal ik zelf altijd gelijk een strat uit een rek pakken en een ander weer een Ibanez scheurmonster of een Les Paul etc.....

om te beginnen is wat meer keuze ideaal.

Succes met het vervangen van een van de Ibanezzen en de Phoenix. Probeer ook ieder tip op het internet op zijn waarde te schatten, want het blijft natuurlijk internet met een hoop geblaat tussen een hoop goede tips.


Wel grappig dat je gelijk ziet dat hij met een Duim plektrum speelt hij kreeg die in de winkel.
Daar stond een mega bak met diversen plektrums,thuis speelde hij altijd met de normale plectrum,s,dit was anders en weer ff leuk he.
En ja duidelijk tips van mensen zijn vaak gelinkt aan hun voorkeur en persoonlijke smaak.
De kunst is om dat te relativeren en op waarde te schatten.
Ik denk dat het ons aardig gelukt is en we een hoop wijzer zijn geworden door alle tips.
Maandag of woensdag gaan we de twee Ibanezen ophalen en dan kan hij daar lekker op gaan spelen.
Die zullen denk ik een stuk makelijker spelen en beter klinken dan ze deden. zaterdag maar weer eens voor de Greg bennet kijken. We hebben nog even voor zijn verjaardag.

Groeten Dick

valentino
15 januari 2012, 13:56
zo de gitaar staat op marktplaats denk een leuke prijs gedaan voor een beginner.

En natuurlijk op op Gitaarmarkt!

Morgen de ibanez gitaren weer ophalen bij Souman en dan zaterdag voor de Greg Bennett lr-1 kijken

macwilliams
15 januari 2012, 14:08
Hij doet het leuk die jongen, heel veel plezier samen.

Maar die Marktplaats link is tegen de regels van dit forum want dat is spam..:seriousf:

valentino
15 januari 2012, 18:30
De klank die uit de gitaar komt is er mooi en duidelijk anders dan wat we thuis hebben staan,dat duidelijk anders daar was het nu juist om te doen .
De Greg bennett gaat er komen das al zeker.
Wat ook zeker is dat 1 van de 2 Ibanezen weg gaat en de phoenix gitaar en dat daar voor in de plaats een Leuke les paul gitaar komt.
We wilden jullie het leuke moment bij Souman niet onthouden dus hebben er ff een kleine opname gemaakt van dat hij er aan het spelen is op de Greg Bennet lr-1
http://www.youtube.com/watch?v=kkQ72z26QiA&context=C39f646bADOEgsToPDskI_E6TV7sQ_41mMUTa7mCrH

Nog allemaal bedankt voor het mee denken

Groetn Dick

http://www.gregbennettguitars.com/rl1.html

we heben er zin in

valentino
16 januari 2012, 19:45
Die Ibanezzen een afstelbeurtje geven
.



Zeg bedankt voor de tip De Gitaren zijn nagekeken en afgesteld door souman in wezep en spelen duidelijk anders en kinken ook veel mooier.

Zaterdag voor het eerst bij souman in wezep geweest wat een fijne zaak.Ze nemen de tijd voor je en helpen je plezierig nooit geweten dat winkelen zo leuk kon zijn.

:punk:

valentino
20 januari 2012, 17:53
zo de phoenix is de deur uit opweg naar een andere beginnende gitarist

Morgen de Greg bennet op halen:punk:

Sinner1980
20 januari 2012, 18:01
Zo dat is snel! Ik denk dat die diadorio snaren daar een groot aandeel in hebben gehad;)

valentino
1 februari 2012, 20:54
zo de phoenix is de deur uit opweg naar een andere beginnende gitarist

Morgen de Greg bennet op halen:punk:


Dat is al meer dan een week geleden en in middels al jarig geweest verjaardag gevierd en hij zou een 15 watt Versterker krijgen van line 6.Die hadden we een tijdeje geleden al samen uitgezocht.Maar toen hij hem uit pakte bleek dat hij een 30 watt versterker had gekregen. Als extra verassing kreeg hij ook de Ibanez GRX 40 ,omdat hij zijn Gitaar verkocht had om de greg bennet gitaar te kunnen kopen.

Nu heeft hij 2 leuke gitaren die denk ik allebei van een redelijk kwaliteit waar hij lekker mee vooruit kan.

starwars op de gregg bennet klinkt lekker


http://www.youtube.com/watch?v=6Tkr7E3tpuw&feature=g-upl&context=G2cac103AUAAAAAAAAAA


:jam:

Tabula Rasa
1 februari 2012, 20:58
Vroeger zei mijn gitaar leraar altijd mijn rechter duim eraf te willen schieten als die zo hoog boven de hals uit kwam. Schijnt beter voor het leren van de juiste techniek te zijn om de duim tegen de achterzijde van de hals te houden ( in het begin).