PDA

View Full Version : Ik wil graag jullie mening horen over deze gitaar / advertentie (Gibson LP)



Oranjeaap
6 januari 2012, 14:31
Jullie hebben ongetwijfeld deze gitaar langs zien komen. Ik had verwacht deze wel in het '2e hands tip' topic terug te vinden maar blijkbaar wil iedereen de gitaar voor zich zelf. Want het is een uitstekende deal toch??? Of toch niet?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/517995074-nagelnieuwe-gibson-lp-custom-goldtop-koopje-geen-inruil.html

Graag jullie mening. Ben benieuwd of ik de enige ben die 'het' door heeft

bass blom
6 januari 2012, 14:35
1599 bij thomann..

geert1976
6 januari 2012, 14:38
Lijkt mij een goede deal.
Het is een Custom, met een gebakken maple toets.

als die echt nieuw is en bon + garantie zit erbij...

Sanderltd
6 januari 2012, 14:44
Niet gehinderd door enige kennis van zaken, vertrouw ik het zaakje eigenlijk niet. De gitaar ziet er, wat mij betreft, gewoonweg goedkoop uit. Spierwitte binding, fletse lak, fletse kleur inlays. "Iets" doet me twijfelen alleszins.
Maar als er inderdaad een bon en garantie bij zit over diezelfde gitaar, is die twijfel uiteraard niet gegrond. :)

Buzzel
6 januari 2012, 14:48
De Gitaar word alleen vastgehouden als er is aanbetaald

Ga je al. Je zit eigenlijk meteen vast aan koop. En als je het niks vindt na een week kan je een gitaar toch nog wel terug brengen? Toch wettelijk 8 dagen bedenk termijn?

hole
6 januari 2012, 14:54
Het recht op retour geldt alleen bij aankopen bij detailhandel, dus niet tussen consumenten.

Buzzel
6 januari 2012, 14:55
Het recht op retour geldt alleen bij aankopen bij detailhandel, dus niet tussen consumenten.

Ik heb het over die kerel. Hij heeft die gitaar van Max guitars?

Oranjeaap
6 januari 2012, 14:58
Ga je al. Je zit eigenlijk meteen vast aan koop. En als je het niks vindt na een week kan je een gitaar toch nog wel terug brengen? Toch wettelijk 8 dagen bedenk termijn?

Daar gaat het niet om. Hij gaat de gitaar niet voor iemand vasthouden terwijl er nog 10 geïnteresseerden zijn, met het risico dat die persoon na een week zegt: ow sorry heb het geld niet. Daarom wil hij een aanbetaling.

Bijl
6 januari 2012, 15:12
Het hoeft geen bedrieger te zijn, maar ik vind de advertentietekst heel wel heel raar.

1. Hij heeft teveel spullen, en dus ruil je die in bij een winkel voor andere spullen, en die verkoop je dan weer... right...:???:

2. En dan de kassabon, de gitaar komt bij Max Guitars vandaan, maar de bon komt van een Gibson Dealer. Dus geen bon van Max Guitars?

3. Hij heeft de Rabobank, altijd leuk om te weten. Geweldig.

Daar staat wel tegenover dat hij er een telefoonnummer bij heeft gezet, dus om opheldering vragen kan altijd. Daar hou ik wel van. Als je iemand spreekt kan je je ook beter een beeld vormen van de persoon die het verkoopt.

bass blom
6 januari 2012, 15:13
het is een vage ad..
door inruil bij max verkregen?
maar tegelijk moet hij hem morgen nog krijgen..

HUESSEN
6 januari 2012, 15:19
Eventueel checken bij Max.IK zie op de foto ook geen gebakken maple toets.Wel een donkere rosewood.Apart verhaal.Of hij heeft de gitaren ergens anders goedkoop aangeschafd en probeert er op te verdienen.

bass blom
6 januari 2012, 15:21
Eventueel checken bij Max.IK zie op de foto ook geen gebakken maple toets.Wel een donkere rosewood.Apart verhaal.Of hij heeft de gitaren ergens anders goedkoop aangeschafd en probeert er op te verdienen.

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/clascustgolduiyi.jpg

bij max :D

Brum
6 januari 2012, 15:24
Het lijkt toch echt wel van dat gebakken maple hoor, de echtheid van de gitaar op de foto twijfel ik persoonlijk niet aan. Wel aan het verhaal en als een verkoper een aanbetaling wil haak ik sowieso al af, niet te vertrouwen.

Oranjeaap
6 januari 2012, 15:27
Bas blom is blijkbaar de enige die het door heeft. De rest zit te zeiken over details die er weinig toe doen :seriousf:

Ik heb geen geduld dus ik zal verklappen waarom ik dit topic gestart heb:

Deze gitaar, NIEUWPRIJS €1600! http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=8239

Normale Les Paul Standaard Nieuwprijs +/- €2100

Normale Les Paul Custom Nieuwprijs meer dan €3000 -

En ga dan eens na de 2e hands prijzen kijken voor Standards en Customs.

Dit is dus eigenlijk helemaal geen super deal. Gewoon ietsje goedkoper dan de volle mep die je in de winkel betaald.

Het is ook geen Custom. Het is een classic custom, gewoon een goedkoop model. Het een nieuw model, nog maar net op de markt. Bijna niemand kent dat ding en denkt een goede deal te krijgen.

Nu mijn vermoeden: Die kerel adverteert best wel uitgebreid. Waarschijnlijk zijn er mensen die meer dan 1400 bieden via de mail omdat ze niet weten dat het eigenlijk een veel goedkoper model is ( het is wel een mooie gitaar toch ). Hij heeft de gitaar als inruil (of met korting) gekregen. Ik denk zelf dat hij redelijk wat winst maakt per gitaar.

HUESSEN
6 januari 2012, 15:35
Ja,en bij Max zijn ze zo gek om de gitaar die bij hun €1599,- kost op iets goedkopers in te ruilen.Ik snap het niet of het komt uit een partij opgekochte mislukte gitaren.

Sanderltd
6 januari 2012, 15:38
Over die aanbetaling: wettelijk gezien is de verkoper alsnog verplicht om die aanbetaling terug te storten van zodra de koper afhaakt hoor.
Die aanbetaling dient in feite enkel en alleen om een "zekerheid" te hebben dat de koper zijn deel van de deal nakomt. Doet de koper dat niet, zal de verkoper wel een schadevergoeding kunnen vragen, maar die zal nooit of te nimmer erg hoog uitvallen in deze gevallen.
Hij kan dus wel een bepaald bedrag qua schadevergoeding inhouden op die aanbetaling, maar de rest moet gewoon terug naar koper gaan. :)

Mitch
6 januari 2012, 16:11
Ik zie helemaal niks raars aan die advertentie, ik zie alleen hier een heleboel rare reacties.

benwave
6 januari 2012, 16:18
http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/clascustgolduiyi.jpg

bij max :D

Gaan ze nou bij Gibson een beetje die Chinezen na lopen doen , met die rosewood toetsen op de customs ?
het moet niet veel gekker worden !

macwilliams
6 januari 2012, 16:20
Gaan ze nou bij Gibson een beetje die Chinezen na lopen doen , met die rosewood toetsen op de customs ?
het moet niet veel gekker worden !

Gelukkig kun je aan de knoppen zien dat dit geen echte chinees is dus laat je niet beetnemen. :seriousf:

langun
6 januari 2012, 16:26
Het is geen rosewood, het is maple... Net zoals het geen Custom is, maar een Custom Classic.

Venlonaer
6 januari 2012, 16:51
Op een custom hoort een ebony toets....klaar. Mag het niet meer, dan geen customs meer.

Wordt de waarde van de huidige customs alleen maar meer:D

Goeiemorgen
6 januari 2012, 16:56
Er is niks mis met de advertentie.
Wat me wel zorgen maakt is dat niet iedereen op de hoogte is van baked maple.

Oranjeaap
6 januari 2012, 16:57
Dit is geen custom. Gewone customs blijven ze gewoon maken. Gibson heeft alleen problemen met Rosewood daarom hebben al die nieuwe modellen baked maple of obeche

almarvk
6 januari 2012, 17:20
Wat een gezeik. Gewoon bellen om te weten of ie echt is, daar is toch niets moeilijks aan? En je kan 200,- euro goedkoper uit zijn voor een nieuwe gitaar.

assumption is the mother of all fuckups

Oranjeaap
6 januari 2012, 17:36
Daar gaat het niet om. Het is een echte Gibson. Het gaat erom dat mensen denken dat dit een super deal is voor een custom terwijl het geen custom is en ook geen goede deal.

langun
6 januari 2012, 17:53
Hoezo geen goede deal? 200 euro korting op een gloednieuwe gitaar lijkt me geen slechte deal. 12.5% korting.

Mitch
6 januari 2012, 17:53
Nee, het is een Classic Custom die je voor 200E minder kan kopen dan -ie in de winkel kost. Dat is pas een slechte deal als je er vanuit gaat dat je de tweedehandsprijs betaalt, terwijl je in principe een nieuw isntrument koopt, maar dan van een particulier.

Dan even wat random antwoorden op vragen en veronderstellingen die hier geplaatst zijn:

Classic Custom.
Baked maple.
Gold tops verkopen goed.
Inruilen kan interessant zijn voor zowel klant als winkel als er spullen worden ingeruild die volgens de klank of de winkel moeilijker door te verkopen zijn.
Tweedehands waarde.
Nieuwwaarde.
Niet interessant voor een forum om over te zeiken als een koper er blij mee is.


:hide:

Sanderltd
6 januari 2012, 17:53
Natuurlijk moet daarbij wel de opmerking gemaakt worden dat die verwarring bij Gibson ligt, en niet bij deze verkoper. ;)

bass blom
6 januari 2012, 17:58
Natuurlijk moet daarbij wel de opmerking gemaakt worden dat die verwarring bij Gibson ligt, en niet bij deze verkoper. ;)

mwah, hij zet hem neer als custom en niet custom classic.

bat
6 januari 2012, 18:15
Het is geen slechte deal als je 'm inderdaad voor die 1400 euro kunt scoren. Zeker als er gewoon een bon van Max Guitars (dat is een Gibson dealer) bij zit van zaterdag. Goed beschouwd koop je gewoon een nieuwe gitaar voor 200 euro minder.

Maar ik heb wel ernstig het idee dat de verkoper een wat hoger bedrag in zijn hoofd heeft. Anders was het niet nodig om al die prietpraat eromheen te doen. Worden maar weinig van gemaakt, toen ie de vorige had verkocht waren er vele teleurgestelde andere geïntereseerden, tactische weglating van het woordje classic...

That said, al betaal je er 1500 euro voor, is nog steeds 100 euro goedkoper dan in de winkel met bon en garantie. Praat je er misschien daar ook wel af, maar vind er dan maar eentje. Puntje bij paaltje is dat in dat geval zowel koper als verkoper tevreden kunnen zijn met de deal. Niks mis mee.

ik hoop alleen niet dat een arme drommel er gewoon de nieuwprijs voor betaald, gek gemaakt met mailtjes als " er zijn nog meer geinteresseerden"...

Oranjeaap
6 januari 2012, 18:38
Het is geen slechte deal als je 'm inderdaad voor die 1400 euro kunt scoren. Zeker als er gewoon een bon van Max Guitars (dat is een Gibson dealer) bij zit van zaterdag. Goed beschouwd koop je gewoon een nieuwe gitaar voor 200 euro minder.

Maar ik heb wel ernstig het idee dat de verkoper een wat hoger bedrag in zijn hoofd heeft. Anders was het niet nodig om al die prietpraat eromheen te doen. Worden maar weinig van gemaakt, toen ie de vorige had verkocht waren er vele teleurgestelde andere geïntereseerden, tactische weglating van het woordje classic...

That said, al betaal je er 1500 euro voor, is nog steeds 100 euro goedkoper dan in de winkel met bon en garantie. Praat je er misschien daar ook wel af, maar vind er dan maar eentje. Puntje bij paaltje is dat in dat geval zowel koper als verkoper tevreden kunnen zijn met de deal. Niks mis mee.

ik hoop alleen niet dat een arme drommel er gewoon de nieuwprijs voor betaald, gek gemaakt met mailtjes als " er zijn nog meer geinteresseerden"...

Dat is precies wat ik dacht. Ik weet gewoon zeker dat hij hem voor 1600 probeert te verkopen. Ik ben niet dom, de verkoper is ook niet dom, zijn advertentie is erg tactisch opgesteld, hoewel de meesten dat niet zullen doorhebben. Ik denk dat hij een gitaar heeft ingeruild met een 2e hands waarde (op marktplaats) van rond de 1200/1300 euro en op deze manier probeert een leuke bonus te verdienen. Best slim natuurlijk maar het gaat over de rug van onwetende mensen en daar kan ik niet zo best tegen. Het was ook niet mijn bedoeling te zeiken, ik wilde jullie er gewoon op attent maken en mogelijk teleurstelling voorkomen

Watchmaker
6 januari 2012, 18:38
Heb bij Max een paar weken terug de zwarte in handen gehad. Loodzwaar dus vrijwel zeker non-chambered, klonk geweldig. Prijs is erg scherp voor een instrument dat slechts in details afwijkt van een reguliere Custom. Dit kan ik zo gauw vinden aan verschillen: Geen vergulde hardware, geen Custom-style binding aan de achterzijde, geen ebben maar esdoorn toets, geen Les Paul Custom op de truss-rod cover (maar ach, die is 7 euro op eBay ;)) en wellicht zijn 't andere pickups, maar ik ben nu even te lui om dat op te zoeken. Al met al heel weinig opoffering in kwaliteit (if any) voor de helft van de prijs.

Dat de adverteerder (had de ad zelf ook al gevonden) gokt op gebrek aan kennis bij LP-kopers lijkt me duidelijk. Gezien veel van de reacties hier boort-ie een flink arsenaal liefhebbers aan die gewoon (nog) niet op de hoogte zijn van de Classic Custom.

Rock Bottom
6 januari 2012, 18:49
Wel appart van gibson om een gitaar die goedkoper is dan een standard met alle meervoudige binding alover en een custom diamant op de markt te gooien.

Als de afwerking goed is zou dit in gibson maatstaven bang for the buck zijn.

Brum
6 januari 2012, 19:29
Ik zie helemaal niks raars aan die advertentie, ik zie alleen hier een heleboel rare reacties.

Dus jij gelooft iemand die je niet kent op z'n blauwe ogen en doet gerust een aanbetaling? Het zal aan mij liggen, maar ik word dan achterdochtig, al zou het achteraf wel te vertrouwen zijn.

Mitch
6 januari 2012, 19:42
Bij een particulier doe ik nooit een aanbetaling, daar heb je een punt.

episua
6 januari 2012, 20:46
Ik snap het probleem niet. Het is toch een hele normale advertentie? Man wil de gitaar zsm kwijt voor 1400 en dus bespaar je 200 op de winkelprijs.
Zoals eerder gezegd zijn er nog maar weinig mensen op de hoogte van de custom classic. Ik heb de mijne inmiddels al weer twee maanden en hij bevalt erg goed. Het baked maple voelt net zo hard en glad aan als het ebbenhout op mijn Gretsch. Eigenlijk is deze gitaar gewoon een LP traditional met baked maple toets en wat custom looks. Het halsprofiel lijkt erg op de veel duurdere custom en is net iets slanker dan de 50's neck op de traditional, heel comfortabel. Veel bang for the bucks dus! De custom wordt alleen nog maar in de customshop gemaakt, dus zie dit als een goedkoper alternatief uit de reguliere usa lijn. Het prijsverschil tussen lp standards uit de customshop of usa lijn is toch ook heel groot?
Dit is de mijne:
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/gibsonlpcDEFINITIEFweb.jpg

Hier een heel uitgebreid filmpje van een Engelse winkel over de nieuwe custom classic. Ze vergelijken hem op een gegeven moment ook met de lp traditional. Zelf kan ik ook goed horen dat het geluid waarschijnlijk door het maple fretboard meer hoog heeft dan de traditional met rosewood toets.
http://www.youtube.com/watch?v=qf61M3lBraY

http://cms.gibson.com:8080/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Classic-Custom.aspx

bat
6 januari 2012, 21:13
Dus jij gelooft iemand die je niet kent op z'n blauwe ogen en doet gerust een aanbetaling? Het zal aan mij liggen, maar ik word dan achterdochtig, al zou het achteraf wel te vertrouwen zijn.
Die aanbetaling hoef je alleen te doen als je wilt dat ie de gitaar voor je vast houdt. Ik vind het niet onredelijk, gezien de ervaringen die ben ik bang inmiddels meerderen al hebben met het "vast houden" van een artikel voor iemand die uiteindelijk ervan af ziet...


Ik snap het probleem niet. Het is toch een hele normale advertentie? Man wil de gitaar zsm kwijt voor 1400 en dus bespaar je 200 op de winkelprijs.
Nou, je hoeft niet te reageren als je minder dan 1400 biedt. Da's wat anders... ;)

Triggy
6 januari 2012, 21:53
De gitaar die enkele weken geleden werd aangeboden (een zelfde gitaar, ook een custom classic goldtop) had nagenoeg dezelfde advertentietekst.
Ook verkregen met inruil via Max, te veel spullen, bla bla bla....
Kan helemaal kosjer zijn maar ik vind er een luchtje aanzitten... :confused:

crapton
6 januari 2012, 22:31
Eens even bellen met Max Guitars met verwijzing naar deze Marktplaats ad? Is het echt een gitaar uit hun winkel en blijft garantie van toepassing enz enz?

Als ie echt van Max komt + niet gejat oid en garantie blijft van kracht dan is het misschien geen slechte deal.

Overigens wat is de reguliere prijs in de Internet stores, Thomann en anderen? Dat kan tov een winkel zo ook 100-200 € schelen. Als het verschil te klein is (100 €) zou ik m lekker laten staan of die gast onder druk zetten om met z'n prijs te zakken. Moet toch de moeite waard zijn, immers ruilen kan je niet meer en dat moet in de lagere prijs tot uitdrukking komen.

Henri H
6 januari 2012, 22:35
De gitaar die enkele weken geleden werd aangeboden (een zelfde gitaar, ook een custom classic goldtop) had nagenoeg dezelfde advertentietekst.
Ook verkregen met inruil via Max, te veel spullen, bla bla bla....
Kan helemaal kosjer zijn maar ik vind er een luchtje aanzitten... :confused:

PLUS


hij is gewoon erg goedkoop omdat ik liever de centen heb dan de gitaar.

Hoe vaag! :dontgeti:

Edit: Volgens mij heeft Oranjeaap wel degelijk een punt hoor, laat je niet nassen!

Edit2: Het is een "Classic Custom" en geen "Custom Classic", en al helemaal geen "Custom".

alfred
6 januari 2012, 23:04
Waarschijnlijk is het ook de moeite waard om naar Max te gaan en de gitaar op je gemak uit te proberen naast andere Gibsons.
Ik denk zelfs dat de prijs ook nog wel onderhandelbaar is.
Voordeel is dat als er iets mee is je een adres hebt en garantie bij een winkelier.

Rock Bottom
7 januari 2012, 00:07
Voor meer info gewoon Mark van Max Nijmegen even mailen:
mark@maxguitar.nl
Super toffe gast, Feedback Apeldoorn was nog leuk toen hij het runde.