PDA

View Full Version : Pearl 2x12



henkyray
6 januari 2012, 14:12
hallo mensen, heeft er iemand ervaring met de pearl 2 x 12.5 inch twin reverb sunflower:rockon:

Gearjunkie
6 januari 2012, 15:14
Ken jij toevallig CID Gibson??

henkyray
7 januari 2012, 14:17
Ken jij toevallig CID Gibson??

nee sorry hoezo

geert1976
7 januari 2012, 16:18
hallo mensen, heeft er iemand ervaring met de pearl 2 x 12.5 inch twin reverb sunflower:rockon:

Dat is een "Blast from the past":chicken:

Oude jaren 70 Fender clonen uit japan, maar wel gewoon solid state, meen ik mij ter herinneren.

Goede clean bakken, met keurige reverb en tremolo

Rock Bottom
7 januari 2012, 19:02
Mooie solid state amp die redelijk het fender geluid haalt maar dan helaas zonder de buizen warmte.
Ideaal voor in de oefenruimte of als je te lomp bent om een buizenversterker heel te houden op tour.
Voor thuis gaan ze wel veel en veel te hard en voor meer dan jazz, surf, rockabilly en country vind ik ze niet super geschikt.
Oh wacht, punk kan natuurlijk overal op.
Eigenlijk wel ideaal voor mij zou er wel weer een willen hebben.
Helaas vragen ze er tegenwoordig vaak belachelijke prijzen voor, ik zou er max 200 voor neerleggen.

Tabula Rasa
8 januari 2012, 08:36
Er staat er nu eentje op marktplaats bij Instrumenten Toebehoren. Vraag prijs is 150.

Rinze
8 januari 2012, 09:21
Begin jaren 80 hadden twee vrienden van me Sunflowers. Beetje kil maar wel hard. Er zijn er aardig wat van gemaakt volgens mij want je zag ze overal.

Little Jay
8 januari 2012, 10:43
Cool ding als basis voor een Twin-Reverb bouwpakkket ;-)
(trafo's zullen wel niet bruikbaar zijn dan)

Maar op zich best een aardig basis clean geluid weet ik. Onze toetsenist heeft een soortgelijke (alleen weer een ander vaag Japans merk uit dezelfde tijd) waar hij soms z'n Hammond mee versterkt. Met dezelfde speakers als in die Pearl op marktplaats. Klinkt prima.