PDA

View Full Version : Dennis van Leeuwen (kane)



wimmeltje
3 juni 2003, 08:56
Ik was gister naar de DVD Kane live in Rotterdam aan het kijken en zag dat Dennis wel op erg gave spullen speelt. Nu ben ik hem al even aan het volgens en zag dat hij nu hele andere versterkers gebruikt dan dat op de site van gitaarman en op de eigen kane site staan. Ik zag dat hij nu met een VHT versterker speelt. waarschijnlijk een Pittbull maar dat weet ik niet zeker. het was in iedergeval een VHT top met een bogner kast en een mesa dual Rectifier met ook een mesa kast erbij. in zijn pedalboard zag ik een RMC wah liggen een TS-9 (denk ik) en een midi footcontroller denk ik, een Line6 delay modeler. Is er iemand die weet hoe dit allemaal is aangesloten. Ik zag dat hij ook wat 19"spullen gebruikt.

Ik denk dat er misschien wel wat meer info over nederlandse gitarist op internet zou moeten komen. Zoals de spullen waarmee ze spelen en hoe dat allemaal is aangesloten. Misschien ook wel leuk als ze zelf wel eens op het forum langs zouden komen om vragen te beantwoorden.

Ik zie jullie antwoord wel..

Groetjes Wim[/list]

Kitaarhiero
3 juni 2003, 12:05
Wat is daar eigenlijk het nut van?

er zijn maar weinig gitaristen die:
1. Al dat spul gaan kopen/gebruiken/nodig hebben
2. Zichzelf willen spiegelen aan Dennis van Leeuwen.
3. Kane waarderen.

Ik vind het sowieso een beetje onzin om precies dezelfde setup te nemen als je idool.

wimmeltje
3 juni 2003, 12:17
Ik weet niet of je het moet zien als met dezelfde spullen spelen als je idool. Ik vind wel dat Dennis een erg gaaf geluid heeft. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik dat ook wil of precies dezelfde spullen zou willen hebben als hem. Het enige wat ik me afvraag altijd is waarom mensen op bepaalde versterkers en andere gear spelen. En hoe het allemaal is aangesloten is gewoon en kwestie van interesse van mijn kant omdat ik dat erg leuk vind altijd om te weten.

marc_o
3 juni 2003, 12:42
hij heeft in ieder geval een aantal Z-vex pedalen, zal 'm wel eens vragen hoe het allemaal in elkaar zit. De Pittbull is in ieder geval 40 watt.

GitaarNet Admin
3 juni 2003, 15:48
In de rubriek De Gitaar Van staan er toch al een behoorlijk aantal:


zie voor de laatste:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaarvan/flodehaan/flodehaan.php3

iam
3 juni 2003, 15:57
dit is de plaats mss niet... maar gitaarnet zet plzzz de privéberichten weer aan...

Matje
4 juni 2003, 07:18
Ik vind het sowieso een beetje onzin om precies dezelfde setup te nemen als je idool.

Ik niet, als je het geluid van je idool helemaal te gek vindt is het toch het makkelijkste om dezelfde spullen te kopen.

Harry
4 juni 2003, 09:59
Ik vind het sowieso een beetje onzin om precies dezelfde setup te nemen als je idool.

Ik niet, als je het geluid van je idool helemaal te gek vindt is het toch het makkelijkste om dezelfde spullen te kopen.

maar dan moet je nog hetzelfde gaan spelen, want geluid zit ook in de vingers en speelstijl.

ieme
6 juni 2003, 12:52
www.haarguitar.nl staat ook tussen amps over dennis bij VTH

Tsja.... t is ook mijn voorbeeld! (voor de kanefans) ik bezit de gitaar die van ex-kane/anouk gitarist Paul Jan Bakker is geweest! een 3/4 scale Gibson junior uit 57
:-D

Neals
6 juni 2003, 13:06
Het makkelijkste is om een paar instappers te kopen als je de kane-sound wil evenaren, kan je wat makkelijker naast je schoenen lopen

jeroenmoore
1 september 2003, 17:24
Hahahahahahahah

Chris Wolstenholme
13 september 2003, 15:45
de sound staat denk ik los van het geen wat hun ermee maken toch?

FNaRK
13 september 2003, 20:42
zag toevallig gisteren op de lokale TV zender wat live nummers van Kane in hun nieuwe bezetting...dus met die amerikaan op de bass.....en Dennis alleen op de gitaar (whatever happened to the 2nd guitarplayer :???: )
Moet zeggen dat het me erg tegenviel...ik ben zowiezo geen Kane-fan maar ik vind dat ze live wel altijd een goede show en een goed geluid neerzetten. Met een weggevallen gitarist vallen ze dus behoorlijk door de mand...t'is net of je iets mist :D Daarbij vond ik Dennis zijn geluid behoorlijk slecht....
Oh ja...bij deze show speelde hij op 2 VHT stacks (of in ieder geval de tops)

Anders Destium
13 september 2003, 23:31
Ik ben ook op TV West er even langs gezapt, ik vond het erg cool dat Kane in 1 keer op Dark Funeral leek, alleen jammer dat die gast zo slecht playbackt (TV stond op mute) :D

Mitch
14 september 2003, 10:46
Ik kan niet te lang naar Dinand luisteren, maar muzikaal zit het goed in elkaar en ik vind dat Dennis goede, pakkende riffs maakt. Er wordt hier wel eens vanuit gegaan dat je alleen met gepiel en gesoleer een goede gitarist bent, maar ik ben meer een voorstander van een goede muzikant-in-een-band. Wat dat betreft is hij gewoon goed.

En alleen uit nieuwsgierigheid zou een site met dergelijke info al leuk zijn :)

musicmaniac
14 september 2003, 11:52
Zou inderdaad leuk zijn als bekende en gewaardeerde gitaristen langskwamen op forums om gwoon lekker mee te lullen over spullen enzo... Of zouden beroemdheden zich daar te groot voor voelen?

alhambra
14 september 2003, 21:53
Als ik kijk hoe NL gitaristen hier op het forum worden afgezeken dan zou ik wel 2 keer nadenken mocht ik een bekende gitarist zijn.

Btw in andere landen zouden ze juist trots op hen zijn, ach ja nederlands :roll: :roll:

Kitaarhiero
14 september 2003, 22:31
ach man, overal worden de gitaristen in de meest bekende (want commercieel en makkelijk aan te horen) bands afgezeken. Vooral door gitaristen, en zeker voor de gitaristen die hebben zitten studeren op de technieken van de gitaarvirtuozen en die als hun voorbeeld zien. Dat is niet uitsluitend Nederlands.

Spike van Di-rect is hier geloof ik een keertje geweest om zichzelf te "verdedigen" tegen de kritische gitaristen.

alhambra
15 september 2003, 08:55
ach man, overal worden de gitaristen in de meest bekende (want commercieel en makkelijk aan te horen) bands afgezeken. Vooral door gitaristen, en zeker voor de gitaristen die hebben zitten studeren op de technieken van de gitaarvirtuozen en die als hun voorbeeld zien. Dat is niet uitsluitend Nederlands.

Spike van Di-rect is hier geloof ik een keertje geweest om zichzelf te "verdedigen" tegen de kritische gitaristen.

Nou ik heb het gevoel dat ik hier meer afgezeken word/t ? dan in het buitenland :-D .

Kitaarhiero
15 september 2003, 09:42
Maar hier ben je soms ook strontvervelend :-D

Neals
15 september 2003, 13:42
Waarschijnlijk hebben die grotere jongens het te druk met andere zaken (zoals geld tellen)

Harry
16 september 2003, 11:51
Waarschijnlijk hebben die grotere jongens het te druk met andere zaken (zoals geld tellen)

Nederlandse gitaristen en geld tellen? Om de huur bij elkaar te sprokkelen hoogstens.....

Neals
16 september 2003, 16:30
IK denk dat een dennis van kane niet veel te klagen heeft

dvmutzy
19 september 2003, 20:12
trouwens: dat stomme nieuwe liedje samen met ilse de lange heet op de cd 'dead end' ipv before you let me go. ik vind toch dat ze wel erg commercieel zijn geworden (sinds de ruzie met anouk).

Kitaarhiero
21 september 2003, 12:42
Kane is de commerciele rockband bij uitstek (in NL), die jongens willen gewoon wereldberoemd worden, en passen in de rij Creed, Live en Nickelback.
Het is hun doel wereldwijd voor uitverkochte stadions te spelen.
Dus ze doen wel hun best muziek te maken die bij heel veel mensen in de smaak valt (die stadions moeten wel gevuld worden)

Neals
21 september 2003, 23:22
ik hoor meer lui over kane zeiken dan dat ze positief commentaar krijgen

marc_o
22 september 2003, 18:14
Ik vind het anders een prima band. Als ze uit het buitenland hadden gekomen hadden hier vast meer fans gezeten, maar in Nederland mag je nu eenmaal niet met je kop boven het maaiveld uitsteken, want dan wordt je kop afgesneden.
En reken maar dat Dennis en Dinand hun zaakjes wel voor elkaar hebben.

Kitaarhiero
22 september 2003, 22:15
Ik heb wel "respect" voor Kane wat betreft hun aanpak, en dat ze ook niet bescheiden doen over hun ambities. doe dat maar eens in Nederland... je bent meteen arrogant en ijdel.

marc_o
23 september 2003, 10:23
Inderdaad, je kunt de nummers niet mooi vinden en dergelijke, maar ze gaan er wel voor en weten waar ze mee bezig zijn, je mag natuurlijk grote ambities hebben, dat hoort erbij, Nederland is nu eenmaal niet zo groot, en dan wil je toch verder kijken...op een gegeven moment heb je alle zalen wel gehad natuurlijk en dan sta je daar weer in Heerkutteveen in een feesttent voor een hoop dronken boeren...dan denk je wellicht, dit moet beter kunnen hehehehe

ieme
13 januari 2004, 17:22
En om ff back to topic te komen (en oude topics uit de sloot te halen):

Dennis gebruikt:
2 VHT 45 Heads met Bogner 4X12 cabs
1 Mesa Roadking met Mesa 4X12 cab

Een floorboard met oa: Fulltone Deja Vibe 2, Fulltone Soulbender, Lehle 1@3, T-Rex Replica, Maxon OD808

En gitaren oa:
Gretsch 6120
Gibson LP j. Page
Gibson LP deluxe (goldtop)
Fender hot rod strat
Fender tele '72
Fender Jazzmaster
Haar custom made strat
Taylor 414

Electrical Storm
14 januari 2004, 23:06
Om maar even terug off-topic te komen :D


Ik vind Dennis van Leeuwen een erg goede gitarist en hij was de reden dat ik jaren geleden de debuutcd van kane heb gekocht (was voordat ze echt beroemd waren en duidelijk werd hoe vaag die lui wel niet zijn)

Vind hem op die cd een erg lekkere sound hebben met pakkende riffs, licks en solo's! Viel me niks niet tegen

marc_o
15 januari 2004, 00:29
vind ik nou ook
(soms ben ik het gewoon met je eens hoor :wink: )

Rectifier
22 januari 2004, 17:13
En om ff back to topic te komen (en oude topics uit de sloot te halen):

Dennis gebruikt:
2 VHT 45 Heads met Bogner 4X12 cabs
1 Mesa Roadking met Mesa 4X12 cab

Een floorboard met oa: Fulltone Deja Vibe 2, Fulltone Soulbender, Lehle 1@3, T-Rex Replica, Maxon OD808

En gitaren oa:
Gretsch 6120
Gibson LP j. Page
Gibson LP deluxe (goldtop)
Fender hot rod strat
Fender tele '72
Fender Jazzmaster
Haar custom made strat
Taylor 414

Sinds wanneer speelt Dennis op een RoadKing? Hij speelde altijd op een Dual Rectifier.

Rectifier
22 januari 2004, 17:14
Oh ja, hij had/heeft ook nog een 19' rack met een GForce :wink:

ieme
5 februari 2004, 18:44
Oh ja, hij had/heeft ook nog een 19' rack met een GForce :wink:
had ja...

ieme
5 februari 2004, 18:45
http://axeman.web1000.com/foto/200903/14.jpg

huidige setup

Maiden Michiel
5 februari 2004, 19:32
Ik ben ook op TV West er even langs gezapt, ik vond het erg cool dat Kane in 1 keer op Dark Funeral leek...(TV stond op mute) :D

Hoe doen ze dat dan?

jorrit
7 februari 2004, 16:12
jah die foto van ieme geeft meteen goed weer waarom kane zo'n kut band is....(moet je wel die verstekers wegdenken want die zijn te geil...)

maar jah met zo'n bak geld kan ik ook vet klinken en ik vind nou niet dat wat die gozer doet zo erg hoogstaand is....

marc_o
8 februari 2004, 18:13
goed onderbouwde kritiek.

moron
13 februari 2004, 17:49
mja.. muzikaal gaat het nog wel.. ik vind die stem gewoon niet om aan te horen..

blegh!! :o

Blijepanda
13 februari 2004, 17:58
precies, die stem is echt niks en de rest van de band vind ik ook niet heel boeiend.

wimmeltje
19 februari 2004, 09:50
http://axeman.web1000.com/foto/200903/14.jpg

huidige setup

foto doet het niet. Kan je hem misschien ff naar mij mailen? VHT@chello.nl

Diesel
20 februari 2004, 23:33
jaaaaaaaaaaaah Ik vind Dennis echt super
Een van de redenen dat ik gitaar ga spelen

waarom ... ik vind de mooie tijdloze songs belangrijker als het letten op een supersnelle technische solo
Ik let op het gitaarspel ...hoe het samenvoegt in een nummer

Kane maakt in mijn ogen muziek wat voor mij alles zegt
daarom ... Dennis is top

Neals
21 februari 2004, 01:05
jaaaaaaaaaaaah Ik vind Dennis echt super
Een van de redenen dat ik gitaar ga spelen

waarom ... ik vind de mooie tijdloze songs belangrijker als het letten op een supersnelle technische solo
Ik let op het gitaarspel ...hoe het samenvoegt in een nummer

Kane maakt in mijn ogen muziek wat voor mij alles zegt
daarom ... Dennis is top

Toch vind ik de zang 3x nix

BartL
21 februari 2004, 01:11
Ik vind wel dat Dennis een erg gaaf geluid heeft. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik dat ook wil of precies dezelfde spullen zou willen hebben als hem.
Ik beschik momenteel over een marshall buizencombo, een beginnersgitaar (Peavey Predator Plus), een BOSS CE-5 en een Korg 104 ds...en ik ben tevreden. Het is maar hoeveel geld je eraan wil uitgeven. EN hoeveel tijd je erin wil/kan stoppen. (ivm testen van combinaties en dergelijke)

Dennis is waarschijnlijk ALEEN bezig met muziekmaken. De meeste mensen hebben nog wel werk / school (zoals ik) ernaast...niet dat ik me met hem wil vergelijken, want dat zou gigantische onzin zijn :-D

Diesel
22 februari 2004, 15:53
Toch vind ik de zang 3x nix
tja das gewoon iets persoonlijks

ieme
23 februari 2004, 14:20
Heerlijk zo'n topic met mensen die toch hun jaloerse gedrag niet kunnen inhouden...
Alles wat in nederland gemaakt word is klote, als kane nou uit amerika kwam hadden jullie t allemaal een wereldband gevonden

marc_o
23 februari 2004, 15:14
Inderdaad!

Nielsje
23 februari 2004, 16:47
ik vind de muziek eerlijk gezegd best goed.

, okee, ik luister er niet naar, maar ik vind het gewoon wel strak enzo

wat is er nou mis met 'commercieel' zijn?

iedereen die een cd uitbrengt is toch commercieel bezig?

ik vind het juist tof voor ze dat ze bekend worden, en ook dat buitenland gebeuren enzo..

alhambra
23 februari 2004, 20:19
Heerlijk zo'n topic met mensen die toch hun jaloerse gedrag niet kunnen inhouden...
Alles wat in nederland gemaakt word is klote, als kane nou uit amerika kwam hadden jullie t allemaal een wereldband gevonden

Dat is wel weer de meest inhoudsloze kreet die ik GODVERDOMME al tig keer heb gehoord op dit forum als het over bands/gitaristen ging, JALOERS.
Overigens vind ik kane niet ruk ofzo maar tis niet mijn muziek mag dat ook of ben ik nu weer meteen jaloers.

musicmaniac
25 februari 2004, 13:10
Waarom ben je meteen jalours als je het gewoon een kutband vind? Ik vind het gewoon een kutband, sorry, en dat had ik ook gevonden als het een amerikaanse band was geweest.

Jollert
28 februari 2004, 16:12
Waarom ben je meteen jalours als je het gewoon een kutband vind? Ik vind het gewoon een kutband, sorry, en dat had ik ook gevonden als het een amerikaanse band was geweest.

Idd. Die stem van Dinand zuigt echt zwaar en ze doen alsof ze al een tour zoals U2 hebben gedaan, terwijl ze gewoon in kleine kutzaaltjes staan.

Neanderthaler_Olaf
28 februari 2004, 17:05
Ik vind Kane een geweldige band met fantastische nummers...
En de stem van Dinand vind ikzelf juist mega rela om naar te luisteren. Enne dat ze voor volle zalen willen spelen.. wie niet godverdomme??

Iedereen(een paar uitzonderingen uitgezonderd) wil voor volle zallen spelen, veel geld evrdienen met hun grootste hobby enz..

En de lui die Zakk Wylde byv geweldig vinden horen we toch ook niet? die speelt gvd ook voor volle zalen en wil op tour met Ozzy en zn eigen band... ik bedoel.. wat boeit het nu of iemand wel of niet geld wil verdienen met zijn/haar muziek... zolang de muziek maar met gevoel is gemaakt en dat t echt om de muziek gaat... Acts zoals Britney Spears zijn natuurlijk verschrikkelijk en de naam act niet waardig.. Dat is gehypte bullshit.. er zit geen gevoel achter die muziek.. ik zou byna zeggen: geen muziek achter de muziek... en dat is by Kane wle het geval... en ik denk dat het daarom gaat!