PDA

View Full Version : Gibson LP-case



d1rk
5 januari 2012, 19:05
Iemand ervaring met deze case?

http://images4.thomann.de/pics/n.gif

http://www.thomann.de/nl/thomanneguitarcase_lpstyle.htm

voor 38 euro.

Ik kan er geen review over vinden, ben erg benieuwd naar de pasvorm enzo.

Er moet een Gibson LP Faded Cherry in verplaatst worden.

langun
5 januari 2012, 19:22
Met dat exacte model heb ik geen ervaring, maar ik heb een http://www.thomann.de/nl/thomann_les_paul_formkoffer.htm gehad en een vriend van mij heeft een http://www.thomann.de/nl/thomann_lespaulcase.htm, en beiden passen perfect.

refused199
5 januari 2012, 19:22
Over de pasvorm kan ik je weinig zeggen, maar ik heb wel eens zo'n Tweed Les Paul koffer van Thomann (http://www.thomann.de/nl/thomann_egit_case_lpstyle_tweed.htm) voorbij zien komen. Ze zijn wel redelijk afgewerkt en de pasvorm (was bedoelt voor een vintage v100) was ook prima. De stevigheid van de het deksel en de voering was wel wat minder. Stevig genoeg als je er geen gekke dingen mee gaat doen, maar daar is de prijs ook naar bij deze koffers.

bass blom
5 januari 2012, 19:27
ziet er goed uit maar zal zeker geen 30 jaar meegaan.

d1rk
5 januari 2012, 19:28
Hallo,

Ik ga de gitaar voornamelijk zelf vervoeren. Ik heb op dit moment een mooi gevoerde gigbag van Gibson, maar heb toch voorkeur naar een koffer. Ik vind die SKB koffers ook erg mooi maar de prijs is er ook naar.

refused199
5 januari 2012, 22:21
Wat gebruik jij vaak het woord 'mooi' in de context waarin het totaal niet van toepassing is...:hide:

Het gaat er niet om of je tas mooi gevoerd is of dat je koffer mooi is. Het gaat er om dat hij degelijk is en dat je er met een gerust hart je gitaar erin durft op te bergen en vervoeren. Dan kun je daar beter goed in investeren, zo'n koffer is nooit verkeert;)

Overigens heb ik een haat aan gibson gigbags...

HaroldA
5 januari 2012, 22:24
Zal me niet verbazen als zo'n Thomann koffer door Stagg gemaakt wordt. Niet dat het dan per se slecht is, maar je krijgt nogal wat voor €38,-

Dan zal het nooit echt goed spul kunnen zijn, maar wellicht wel goed genoeg.

Harry
6 januari 2012, 10:30
Wat gebruik jij vaak het woord 'mooi' in de context waarin het totaal niet van toepassing is...:hide:

Het gaat er niet om of je tas mooi gevoerd is of dat je koffer mooi is. Het gaat er om dat hij degelijk is en dat je er met een gerust hart je gitaar erin durft op te bergen en vervoeren. Dan kun je daar beter goed in investeren, zo'n koffer is nooit verkeert;)

Overigens heb ik een haat aan gibson gigbags...

'ik heb een haat aan...', is dat Nederlands? Maar wat heb je erop tegen eigenlijk? Die van mij doet al heel wat jaartjes trouwe dienst. Bijna al mijn gitaren zitten in een koffer, maar mijn oude Les Paul vervoer ik zonder problemen in die gigbag.

Hiro
6 januari 2012, 10:45
tja het gevaalrijke bij een niet aansluitend passende koffer is dat de hals kan breken als hij niet volledig ondersteund word.

Het zal niet snel gebeuren, maar mocht t gebeuren ben je iets verder van huis dan 38 euro.

Een gibson koffer hoeft ook niet veel duurder te zijn, ik heb ze voor 70 zien liggen op beurzen

R.J
6 januari 2012, 23:39
Heb zelf een LP koffer van the heritage (Juist ja, die knakkers uit Kalamazoo) aangeschaft voor mijn LP, duur, maar degelijk.

refused199
7 januari 2012, 00:06
'ik heb een haat aan...', is dat Nederlands? Maar wat heb je erop tegen eigenlijk? Die van mij doet al heel wat jaartjes trouwe dienst. Bijna al mijn gitaren zitten in een koffer, maar mijn oude Les Paul vervoer ik zonder problemen in die gigbag.

Nee dat is het niet. Ik denk dat dit een voortvloeisel is uit jongerentaal die zelfs ik ga gebruiken op late tijdstippen..;)
Ik had het overigens over de nieuwe gigbags, omdat ik in de veronderstelling was dat het een nieuwe trend van Gibson is om hun goedkopere modellen met die tassen te leveren, maar ik wist niet dat dit al jaren gebeurde.
Wat ik bij die nieuwe aanmerk is dat ze zeer slecht zijn wat betreft voering en degelijkheid, ik zou daar echt geen jaren mee kunnen doen. (En ja, bij mij ligt hij in de kast weg te rotten..;))
Hoe zijn die oudere gigbags dan? Waren ze toen beter?

Swaag
7 januari 2012, 00:12
Een koffer is in ieder geval stofvrij, en veelal een betere bescherming dan een gigbag. Maar als het om echt beschermen tegen vallen en roadworthy gaat vallen veel koffers door de mand, ook de originele Gibsons..
Denk dan aan een koffer van Hiscox.
Stervensduur, maar je kan er met de gitaar erin mee gooien en nog geen neckcrack.

d1rk
7 januari 2012, 10:48
Een koffer is in ieder geval stofvrij, en veelal een betere bescherming dan een gigbag. Maar als het om echt beschermen tegen vallen en roadworthy gaat vallen veel koffers door de mand, ook de originele Gibsons..
Denk dan aan een koffer van Hiscox.
Stervensduur, maar je kan er met de gitaar erin mee gooien en nog geen neckcrack.

Niet een beetje overdreven voor een enthousiaste amateur, die er mee naar zijn gitaarleraar gaat, en hooguit 1x in de week met zijn LP naar een gigsessie gaat?
Aangezien ik dan ook zelf een roadie ben (die wel netjes op zijn spullen past) koop ik toch die hardshell case van Thomann.

Bedankt voor jullie input

d1rk
27 januari 2012, 17:57
Hallo,

De hardshell case is binnen. Moet zeggen dat het behoorlijk value for money is (38 euris).
Als je netjes met de koffer omgaat denk ik dat je er best lang plezier van kunt hebben, daarnaast heb ik ook nog 3 jaar garantie op de koffer niet slecht toch? :rockon:

Enniewees als er vragen zijn: roept u maar.

Groet,

Dirk

P.S. fotos volgen

The Unforgiven
27 januari 2012, 20:10
'ik heb een haat aan...',

Contaminatie heet dat, het is een hekel aan iets hebben, of iets haten.

d1rk
27 januari 2012, 20:35
Contaminatie heet dat, het is een hekel aan iets hebben, of iets haten.

Ik noem dit "offtopic zijn" :P of iets in trant van 'topic kapen' :crazyhappy:

zoon van Piet
28 januari 2012, 13:36
ziet er goed uit maar zal zeker geen 30 jaar meegaan.

En dat was dertig jaar geleden wel het geval.. mijn allereerste serieuze koffer doet nog altijd gewoon dienst - terwijl ik toch een aardige slopersreputatie heb!
Maar verder heb ik een haat aan vintage gitaarkoffers... :)

Hendriks
28 januari 2012, 19:21
En dat was dertig jaar geleden wel het geval.. mijn allereerste serieuze koffer doet nog altijd gewoon dienst - terwijl ik toch een aardige slopersreputatie heb!
Maar verder heb ik een haat aan vintage gitaarkoffers... :)

Ik heb nog een handgemaakte Worchester T&S Rochdale LP koffer , 40 jaar oud en doet wat hij moet doen : de gitaar beschermen , ziet er ook nog eens lekker vintge uit.

bass blom
28 januari 2012, 19:27
ik heb een guild die ik in 1980 tweedehands kocht, nog steeds niks mis mee, alleen het handvat voelt wat gammel.
maar de koffer is nu met pensioen, de ouwe custom leeft voortaan in die billy joe hoerenkoffer :D