PDA

View Full Version : How to setup Triaxis + 2/90 + GCX + Intellifex + Gmajor?!



DeBôdy
5 januari 2012, 17:46
Ik heb sinds kort mijn head eruit gedaan en daar voor in de plaats een Mesa Boogie Triaxis pre amp + Stereo simul class 2:90 (poweramp) terug gekocht.

Ik zit nu zelf een beetje te stoeien wat de beste routing zou zijn voor mijn rack. Zouden jullie gewoon van de wireless naar de Triaxis 'IN' gaan en vanuit daar via de FX send loop naar de GCX loop 1 in gaan, vervolgens alle loops door, daarna door naar de Intellifex, dan de Gmajor, om vervolgens weer terug te gaan naar de FX return van de Triaxis. Ga vanuit de triaxis door via de output naar de 2:90 input (mono) en vanuit de 2:90 door naar mijn speakerkast (mono). Hoe zouden jullie deze routing doen?

In mijn vorige setup ging ik vanuit mijn laatste loop van de GCX naar de Intellifex en vanuit de Intellifex naar de fx return van m'n amp. Nu heb ik daar ook de Gmajor nog bij zitten, maar zouden jullie deze voor/na de Intellifex zetten (serie dus zoals ik hierboven beschreef) of juist paralel door beide een loop van de GCX te gebruiken? Neem aan dat er vast een aantal gasten zijn die beide effect units hebben en mij dit kunnen vertellen :)

Daarnaast kwam ik deze routing tegen op het internet (link):
http://www.tonymckenzie.com/Site/images/pimages/rack_original_wiring_flat.pdf

Ik heb alles wat die gast ook heeft (Gmajor ipv de Gfore), behalve die System Mix Plus unit waar in zijn setup alles naartoe gaat...
Ik hoor graag hoe jullie routing zou zijn :)

snessiram
5 januari 2012, 20:17
Hoe zou je de effects units parallel gebruiken? Ergens moet je de signalen van beide units dan terug bij elkaar mixen, en voor zover ik weet is dit niet iets wat de GCX kan. Daarom waarschijnlijk dat Tony de System Mix Plus gebruikt...

En routing lijkt me:
Gitaar/Wireless -> GCX Guitar In -> GCX Feed Thru -> GCX effect loops (effectpedalen voor preamp) -> Triaxis In -> Triaxis FX Send -> GCX effect loops (achtereenvolgens Intellifex en G-Major, of andersom) -> Triaxis FX Return -> Triaxis Out -> 2:90 In -> 2:90 Out -> Cab

Het voordeel van de effect units in de GCX effect loops te zetten is dat wanneer je ze niet gebruikt je ze kan uitschakelen via de GCX (versus bypass op de units zelf).

En als je de recording outputs van de Triaxis niet gebruikt hoef je eigenlijk de Triaxis FX loop niet te gebruiken...

DeBôdy
5 januari 2012, 20:31
Hoe zou je de effects units parallel gebruiken? Ergens moet je de signalen van beide units dan terug bij elkaar mixen, en voor zover ik weet is dit niet iets wat de GCX kan. Daarom waarschijnlijk dat Tony de System Mix Plus gebruikt...

En routing lijkt me:
Gitaar/Wireless -> GCX Guitar In -> GCX Feed Thru -> GCX effect loops (effectpedalen voor preamp) -> Triaxis In -> Triaxis FX Send -> GCX effect loops (achtereenvolgens Intellifex en G-Major, of andersom) -> Triaxis FX Return -> Triaxis Out -> 2:90 In -> 2:90 Out -> Cab

Het voordeel van de effect units in de GCX effect loops te zetten is dat wanneer je ze niet gebruikt je ze kan uitschakelen via de GCX (versus bypass op de units zelf).

En als je de recording outputs van de Triaxis niet gebruikt hoef je eigenlijk de Triaxis FX loop niet te gebruiken...

Mijn precieze rig toen ik m'n head nog had was als volgt:

Gitaar - wireless - Decimator Guitar in - Decimator Guitar out naar Wah - Volume pedaal - GCX in - Loop 1 OCD (gebruik voor preamp) - Amp in - FX send (amp) - Decimator IN - Decimator Out naar Loop 2 EQ - Loop 3 Compressor (voor clean) - Loop 4 Boost - Loop 5 Tremolo (laatste loop GCX) - Intellifex - FX return (amp) - kabinet.

Voorheen maakte ik dus gebruik van de OCD als (randje op het clean) pedaal VOOR de preamp. Omdat ik nu met de Triaxis veel meer presets kan maken, ga ik deze OCD niet meer gebruiken. Oftewel, ik kan dus direct vanuit mijn wireless naar de Triaxis in gaan om vervolgens via de FX send naar de GCX loops te gaan. Zouden jullie de Intellifex en Gmajor in een aparte loop van de GCX gooien om vervolgens weer terug naar de FX return te gaan OF zouden jullie eerder de Intellifex en Gmajor NA de GCX zetten om vervolgens weer terug te gaan naar de FX return?

muziekschuur
5 januari 2012, 21:45
Hoe bevalt die trouwens? Wat kan die preamp nou eigenlijk allemaal. Ik heb denk ik 3 keer zo'n preamp uitversterkt. Maar al die getalletjes, zeggen zo op het eerste gezicht mij niks. Wat kan die Mesa nou in zeg..... 5 zinnen?
Ik gebruik zelf een Mesa V-twin en ben helemaal tevreden. En ik weet welke kwaliteit dat ding moet zijn.... Maar ik heb bij dat ding altijd zoiets gehad..... volgens mij maak je het moeilijk terwijl het makkelijk kan....

DeBôdy
5 januari 2012, 22:13
Hoe bevalt die trouwens? Wat kan die preamp nou eigenlijk allemaal. Ik heb denk ik 3 keer zo'n preamp uitversterkt. Maar al die getalletjes, zeggen zo op het eerste gezicht mij niks. Wat kan die Mesa nou in zeg..... 5 zinnen?
Ik gebruik zelf een Mesa V-twin en ben helemaal tevreden. En ik weet welke kwaliteit dat ding moet zijn.... Maar ik heb bij dat ding altijd zoiets gehad..... volgens mij maak je het moeilijk terwijl het makkelijk kan....

Velen zeggen dat het de bibliotheek van alle Mesa Amps samen is.
En wat betreft de cijfertjes... Het werkt precies hetzelfde als een draaiknop, alleen nu met cijfers. Oftewel van 0 (dicht) tot 10 (max open gedraaid).

muziekschuur
5 januari 2012, 22:42
Thanks... bondige uitleg. Cool. Ah, dat maakt em dan toch wel aantrekkelijk....

DeBôdy
5 januari 2012, 22:55
Thanks... bondige uitleg. Cool. Ah, dat maakt em dan toch wel aantrekkelijk....

Sorry heb hem pas een paar dagen en ben op dit moment m'n rig aan het ombouwen. Ik heb vooral online veel dingen gelezen/gehoord enzo en toen ik de Triaxis kocht hem natuurlijk nog ff ter plekke getest. Ik was toen al onder de indruk en wist dat hier wel een vette sound uit te halen valt. Het is natuurlijk eerst ff klooien en testen voordat je uiteindelijk de sound hebt die je wil, dus vandaar de 'bondige uitleg' ;)

DeBôdy
5 januari 2012, 23:10
En als je de recording outputs van de Triaxis niet gebruikt hoef je eigenlijk de Triaxis FX loop niet te gebruiken...

@ Snessiram: Waarom moet ik eigenlijk perse de recording outputs van de triaxis gebruiken om de fx loop te gebruiken?

snessiram
5 januari 2012, 23:35
@DeBôdy:
Ik bedoelde dat als je de recording outputs van de Triaxis niet gebruikt (gebruiken in de zin van "ermee opnemen"), dat je simpelweg Triaxis output -> GCX (effects in de loops) -> 2:90 kan doen. Als je de recording outputs wél wil gebruiken voor opnames moet je de effect loop van de Triaxis gebruiken zodat je na het toepassen van effecten naar de Triaxis terugkomt, zodat de effecten ook in je opname zitten...

DeBôdy
5 januari 2012, 23:48
@DeBôdy:
Ik bedoelde dat als je de recording outputs van de Triaxis niet gebruikt (gebruiken in de zin van "ermee opnemen"), dat je simpelweg Triaxis output -> GCX (effects in de loops) -> 2:90 kan doen. Als je de recording outputs wél wil gebruiken voor opnames moet je de effect loop van de Triaxis gebruiken zodat je na het toepassen van effecten naar de Triaxis terugkomt, zodat de effecten ook in je opname zitten...

Thanks Snessiram. Ik snap 'm! Denk dat ik de record output (nog) niet nodig heb, dus zou ik gewoon via de normale output naar de GCX kunnen. Neem aan dat er soundwise geen verschil in zit of ik nou via de normale output naar de GCX ga of via de FX send output?!

snessiram
6 januari 2012, 00:10
Ik veronderstel dat er geen verschil is, buiten dat je met de normale outputs waarschijnlijk ook volumeregeling hebt. Als ik het goed heb heeft de G-Major een noise gate. Ik kan me voorstellen dat die niet zo goed werkt als je het volume zit te wijzigen met de volumeregelaar van de triaxis, dus dan is de FX out misschien beter (constant). Maar op zich, als je denkt dat die recording out misschien wel eens zen nut zou kunnen hebben dan kan je er beter nu meteen rekening mee houden, het is maar een kabeltje of 2 meer... :)

Ik ben overigens ook benieuwd hoe de Triaxis klinkt. Heb zelf al overwogen hem te kopen, maar vrees dat de klank misschien te ruw/bruut is voor mijn smaak.

DeBôdy
6 januari 2012, 00:18
Wil hem zeker een keer proberen in de studio om daar wat mee op te nemen en te kijken hoe dat klinkt. De sound van de triaxis wordt natuurlijk nog dikker door de 2:90, maar dan heb je dus wel weer een speakerkast nodig om op te kunnen nemen... Dat is dan weer 'jammer'... vooral als je af en toe rekening moet houden met de buren :)

speedmusic
6 januari 2012, 10:51
Love hate relatie met mijn set-up, vind hem eigenlijk veel te uitgebreid icm waar ik hem voor gebruik.
@ Snessiram: de combinatie kan bruut klinken maar heeft ook een uitstekende clean met alles er tussen.

@ DeBôdy: gefeliciteerd met je aanschaf en gecondoleerd ;) met het verlies aan vrije tijd die je erin gaat steken om je ideale sounds te vinden.
https://lh3.googleusercontent.com/-7nCeWE5XtGA/TpLg4vd-5UI/AAAAAAAACmw/j7PMne-qSdk/s640/P5251157.JPG

peter_heijnen
6 januari 2012, 11:37
Heeft die gcx stereoloops? Indien niet, zou ik iig de gmajor in de loop van de triaxis hangen, kun je die mooi in/uit de signaal wegschakelen per preset, en de outputs van de triaxis naar de intellifex l/r sturen. Met de gcx zou ik dan ev pre gain effecten schakelen.

Nocki
6 januari 2012, 12:14
GCX heeft mono loops. Maar gebruik je er 2 per fxunit gebruik je m gewoon als stereo looper gebruiken. Dan kan je dus 4 stereo units loopen.
Mijn ervaring leert me dat hij het beste werkt gewoon voor de preamp en dat je je G-major/Intellifex het beste na de preamp kunt hangen direct voor de poweramp. Geen extra kabels dus....

Die G-major doet het trouwens het beste in een bad met zoutzuur... :)

Liquid_Metal
6 januari 2012, 12:47
GCX heeft mono loops. Maar gebruik je er 2 per fxunit gebruik je m gewoon als stereo looper gebruiken. Dan kan je dus 4 stereo units loopen.
Mijn ervaring leert me dat hij het beste werkt gewoon voor de preamp en dat je je G-major/Intellifex het beste na de preamp kunt hangen direct voor de poweramp. Geen extra kabels dus....

Agreed, tenzij je de units parallel wilt gebruiken. Maar je beide fx units gewoon serieel aansluiten (preamp->FX1->FX2->poweramp) gebruikt het minste kabels, is het meest overzichtelijk en geeft je de meest vertrouwde setup/layout.

DeBôdy
6 januari 2012, 13:15
Agreed, tenzij je de units parallel wilt gebruiken. Maar je beide fx units gewoon serieel aansluiten (preamp->FX1->FX2->poweramp) gebruikt het minste kabels, is het meest overzichtelijk en geeft je de meest vertrouwde setup/layout.

Ik denk dat ik het ook zo ga aansluiten (triaxis - intellifex - gmajor - poweramp).

@Nocki: Wat bedoel je met: "Mijn ervaring leert me dat hij het beste werkt gewoon voor de preamp". Welke unit bedoel je met 'HIJ'?!

snessiram
6 januari 2012, 14:47
Ik denk dat Nocki gewoon de GCX bedoelt.
Dus Gitaar -> GCX (pedalen) -> Triaxis -> Intellifex -> G-Major -> 2:90.
En als je de recording outputs van de Triaxis wil gebruiken na de G-Major nog even terug naar de Triaxis...
Heb je eigenlijk wel pedalen? (Anders heeft de GCX weinig nut eigenlijk...)

DeBôdy
6 januari 2012, 15:07
Ik denk dat Nocki gewoon de GCX bedoelt.
Dus Gitaar -> GCX (pedalen) -> Triaxis -> Intellifex -> G-Major -> 2:90.
En als je de recording outputs van de Triaxis wil gebruiken na de G-Major nog even terug naar de Triaxis...
Heb je eigenlijk wel pedalen? (Anders heeft de GCX weinig nut eigenlijk...)

Als ik de GCX met m'n pedalen (compressor, EQ, Boost, Tremolo) voor de Triaxis zet, dan komen niet alle pedalen goed tot zo'n recht waaronder de EQ en Tremolo. Kan ik niet gewoon vanuit mijn wireless naar de triaxis - FX send - GCX in - pedalen - GCX out naar FX return - output triaxis naar Intellifex - Gmajor - 2:90 - cab.

Of zou je vanuit de GCX out eerst naar de Intellifex - Gmajor gaan en dan pas terug naar de Triaxis FX return - 2:90 - cab?!

snessiram
6 januari 2012, 15:37
Wil je die boost en compressor niet voor je preamp hebben?

In dit geval zou ik doen:
Gitaar -> GCX (compressor) -> GCX (boost) -> Triaxis In -> Triaxis FX Send -> GCX (EQ) -> GCX (Tremolo) -> Intellifex -> G-Major -> Triaxis FX Return -> Triaxis Out -> 2:90

Moest je een andere voorkeur hebben voor de volgorde van je pedalen, of welke je voor/na je preamp plaatst kan je dit natuurlijk aanpassen. Door de FX loop van de Triaxis te gebruiken heb je een constant volume dat door je effecten gaat (volumeknop op de Triaxis heeft er geen invloed op), wat soms nuttig kan zijn (zoals het voorbeeld van een noise gate). Door na de effecten naar de Triaxis terug te gaan kan je de recording outs van de Triaxis gebruiken, moest je dit in de toekomst willen, en kan je de volumeregeling van de Triaxis gebruiken om te bepalen hoeveel geluid er naar je 2:90 gaat.

DeBôdy
6 januari 2012, 16:17
Wil je die boost en compressor niet voor je preamp hebben?

In dit geval zou ik doen:
Gitaar -> GCX (compressor) -> GCX (boost) -> Triaxis In -> Triaxis FX Send -> GCX (EQ) -> GCX (Tremolo) -> Intellifex -> G-Major -> Triaxis FX Return -> Triaxis Out -> 2:90

Moest je een andere voorkeur hebben voor de volgorde van je pedalen, of welke je voor/na je preamp plaatst kan je dit natuurlijk aanpassen. Door de FX loop van de Triaxis te gebruiken heb je een constant volume dat door je effecten gaat (volumeknop op de Triaxis heeft er geen invloed op), wat soms nuttig kan zijn (zoals het voorbeeld van een noise gate). Door na de effecten naar de Triaxis terug te gaan kan je de recording outs van de Triaxis gebruiken, moest je dit in de toekomst willen, en kan je de volumeregeling van de Triaxis gebruiken om te bepalen hoeveel geluid er naar je 2:90 gaat.

Zo wil ik het gaan doen:
Gitaar - wireless - Decimator Guitar in - Decimator Guitar out naar Wah - Volume pedaal - GCX in - GCX (compressor) -> Triaxis In -> Triaxis OUTPUT -> Decimator IN - Decimator OUT - GCX (EQ) -> GCX (Boost) -> GCX (Tremolo) -> Intellifex -> G-Major -> 2:90 - Cab.

Wil de boost niet voor de preamp omdat ik niet meer gain wil, maar puur een volume boost wil hebben en daarom zet ik hem na de preamp.

Had Nocki nog een mail gestuurd en die zei dat het het mooiste is om de fx loop van de triaxis gewoon niet te gebruiken ivm het aantal kabels wat je extra gebruikt... Maar Snessiram zegt juist weer wel de FX loop te gebruiken van de Triaxis, dus weet nog niet wat nou de beste keuze is.

En als het aan jullie ligt, dan zou je alleen de Intellifex voor de poweramp zetten ipv zowel de intellifex als de gmajor...?

snessiram
6 januari 2012, 17:12
Teruggaan naar de Triaxis is 2 kabels extra (ervan uitgaand dat je stereo werkt). In plaats van Effects -> 2:90 krijg je dan Effects -> Triaxis -> 2:90.
Op zich hoef je niet terug te gaan naar de Triaxis. Ik zie 2 voordelen van het wél te doen:
1) Je kan de recording outputs van de Triaxis gebruiken (inclusief effecten).
2) Het volume dat naar je effecten gaat is constant (FX out), maar het volume dat naar de 2:90 gaat kan je nog wel fysiek regelen (Volume output). Als je niet naar de Triaxis terugkeert en je gebruikt de FX send dan heb je ook een constant volume en regel je het totaalvolume uitsluitend met de 2:90. Als je niet naar de Triaxis terugkeert en je gebruikt de Triaxis output, dan is het volume dat door je effecten gaat niet constant, wat enkel een probleem kan vormen als je effecten gebruikt die volume-gebaseerd zijn (zoals noise gate of ducker).

In de chain die je nu hebt staat je volumepedaal overigens op een vreemde plaats. Je gaat het volume regelen VOOR de Triaxis. Dan heeft je volumepedaal invloed op de hoeveelheid overdrive/distortion... of is dat misschien de bedoeling? Anders zou ik de pedaal ergens voor de Intellifex zetten.

DeBôdy
6 januari 2012, 17:28
Teruggaan naar de Triaxis is 2 kabels extra (ervan uitgaand dat je stereo werkt). In plaats van Effects -> 2:90 krijg je dan Effects -> Triaxis -> 2:90.
Op zich hoef je niet terug te gaan naar de Triaxis. Ik zie 2 voordelen van het wél te doen:
1) Je kan de recording outputs van de Triaxis gebruiken (inclusief effecten).
2) Het volume dat naar je effecten gaat is constant (FX out), maar het volume dat naar de 2:90 gaat kan je nog wel fysiek regelen (Volume output). Als je niet naar de Triaxis terugkeert en je gebruikt de FX send dan heb je ook een constant volume en regel je het totaalvolume uitsluitend met de 2:90. Als je niet naar de Triaxis terugkeert en je gebruikt de Triaxis output, dan is het volume dat door je effecten gaat niet constant, wat enkel een probleem kan vormen als je effecten gebruikt die volume-gebaseerd zijn (zoals noise gate of ducker).

In de chain die je nu hebt staat je volumepedaal overigens op een vreemde plaats. Je gaat het volume regelen VOOR de Triaxis. Dan heeft je volumepedaal invloed op de hoeveelheid overdrive/distortion... of is dat misschien de bedoeling? Anders zou ik de pedaal ergens voor de Intellifex zetten.

Ik zal de setup is maken zoals je zegt door WEL de fx loop te gebruiken. Het zijn idd maar 2 kabels. En daarnaast zal ik eens proberen hoe het volume pedaal klinkt na de preamp. Ik moet dan echter wel weer vanuit m'n rack terug naar m'n pedalboard en weer terug naar het rack (intellifex) wat natuurlijk niet veel beter voor het geluid wordt... Ik heb een ground control pro, dus misschien kan ik het volume pedaal ook wel koppelen aan de de ground control pro... Het is wel manual tijd de laatste dagen :)

snessiram
6 januari 2012, 18:42
Inderdaad wat onhandig als je dan terug heen en weer moet voor je volumepedaal. Ik dacht net te zeggen dat ik een topic gezien had waar iemand zich afvroeg hoe dat handig kon, maar zie net dat jij die vraag stelde :p.

Ik vermoed dat je inderdaad waarschijnlijk je volumepedaal op de Ground Control kan aansluiten en dan via Midi CC berichten het volume kan regelen van de G-Major (of Intellifex). Toch weer wat kabels minder :).

Nocki
6 januari 2012, 23:32
Ik bedoelde idd de GCX.

Je hebt heel veel mooie spullen maar voor de beste sound denk ik dat niet alles nodig is. Het is leuk om een vol rack te hebben et allemaal mooie dingen en je sound helemaal toppie te hebben. Mijn ervaring leert echter dat wanneer je zo basic mogelijk gaat het het beste blijft.
Ik durf te wedden dan als je de exciter en alle rommel weg laat en je je concentreert op Gitaar-> triaxis -> intellifex-> poweramp dat je de beste sounds onstage hebt.

Wil je al die ander spullen toch gaan gebruiken dan zou ik beginnen met eerst alles op deze manier aan te sluiten en dan steeds iets erbij... Waarschijnlijk merk je dat je steeds harder moet om jezelf te horen en dat je sound thuis steeds beter wordt en on stage minder

Het argument de fxloop te gebruiken voor een eventueel gebruik in de toekomst voor opnames zou ik niet willen gebruiken. In een beetje studio wil je toch ook de voicings van de poweramp en je speaker cab sound gebruiken. Dan is het veel makkelijker om er een mic voor te gooien.

Je volume pedaal kan je via midi gebruiken en daarmee het volume na de fx loop omlaag gooien. Kan je toch nog te Metallica swells doen en spelen met de sounds van je ducking delay (erg leuk in de intellifex!).
Als je dat doet blijft je oversturing gewoon op pijl en doe je alleen het volume wijzigen.

Je booster zo ik zeker voor je preamp gooien voor strakkere sounds (heb je de triaxis 2 met recto sounds?) en als je een solo boost wil zou ik dat gewoon met midi doen. In de intellifex kan je tot +6db boosten en dat is meer dan genoeg voor een solo boost. Het fijne is dat je dan ook gewoon dezelfde sounds behoudt (op het loudness effect na dan :-) )

Je kan zelfs je voluem pedaal instellen dat je normale volume in een preset 0 is en dan kan je met het volumpedaal van -30 (helemaal stil) tot +6db. Dus is je volume pedaal gelijk je boost. Ik druk op de preset waar je al was en je staat weer op 0db (neutraal)
Maar je kan ook een knop op je GCP toewijzen natuurlijk.

NOcki

DeBôdy
12 januari 2012, 11:06
Ik bedoelde idd de GCX.

Je hebt heel veel mooie spullen maar voor de beste sound denk ik dat niet alles nodig is. Het is leuk om een vol rack te hebben et allemaal mooie dingen en je sound helemaal toppie te hebben. Mijn ervaring leert echter dat wanneer je zo basic mogelijk gaat het het beste blijft.
Ik durf te wedden dan als je de exciter en alle rommel weg laat en je je concentreert op Gitaar-> triaxis -> intellifex-> poweramp dat je de beste sounds onstage hebt.

Wil je al die ander spullen toch gaan gebruiken dan zou ik beginnen met eerst alles op deze manier aan te sluiten en dan steeds iets erbij... Waarschijnlijk merk je dat je steeds harder moet om jezelf te horen en dat je sound thuis steeds beter wordt en on stage minder

Het argument de fxloop te gebruiken voor een eventueel gebruik in de toekomst voor opnames zou ik niet willen gebruiken. In een beetje studio wil je toch ook de voicings van de poweramp en je speaker cab sound gebruiken. Dan is het veel makkelijker om er een mic voor te gooien.

Je volume pedaal kan je via midi gebruiken en daarmee het volume na de fx loop omlaag gooien. Kan je toch nog te Metallica swells doen en spelen met de sounds van je ducking delay (erg leuk in de intellifex!).
Als je dat doet blijft je oversturing gewoon op pijl en doe je alleen het volume wijzigen.

Je booster zo ik zeker voor je preamp gooien voor strakkere sounds (heb je de triaxis 2 met recto sounds?) en als je een solo boost wil zou ik dat gewoon met midi doen. In de intellifex kan je tot +6db boosten en dat is meer dan genoeg voor een solo boost. Het fijne is dat je dan ook gewoon dezelfde sounds behoudt (op het loudness effect na dan :-) )

Je kan zelfs je voluem pedaal instellen dat je normale volume in een preset 0 is en dan kan je met het volumpedaal van -30 (helemaal stil) tot +6db. Dus is je volume pedaal gelijk je boost. Ik druk op de preset waar je al was en je staat weer op 0db (neutraal)
Maar je kan ook een knop op je GCP toewijzen natuurlijk.

NOcki


Ik richt me qua sound ook met name op m´n gitaar - triaxis - 2:90.
De intellifex gebruik ik puur voor een kleine reverb, chorus + delay op cleane partijen en soms een delay bij bepaalde overdrive sounds (solo bijv).
De rest van de pedalen in m'n rack zijn puur voor een bepaald effect in een bepaalde song. Oftewel, die staan niet continue aan.
De Gmajor laat ik nog ff zoals hij is en ga eerst met m'n sound aan de slag en daarna ga ik de Gmajor naast de intellifex leggen om te kijken wat ik prefereer.

Ik heb de decimator erbij zitten om alles helemaal 'stil' te hebben als ik niet speel zodat je geen ruis hoort bij een overdrive preset.

@Nocki: bedoel je met 'Je volume pedaal kan je via midi gebruiken en daarmee het volume na de fx loop omlaag gooien' dat je het volume van alleen de intellifex (het effect) omlaag gooit of het overal volume van je hele sound? Dat heb ik namelijk nodig. Dus als dat kan, dan zou dat mooi zijn en moet ik dat ff instellen met m'n ground control.

En hiermee: 'Je booster zo ik zeker voor je preamp gooien voor strakkere sounds (heb je de triaxis 2 met recto sounds?) en als je een solo boost wil zou ik dat gewoon met midi doen.' bedoel je dus dat je eigenlijk 2 boosts hebt. 1 voor de preamp en 1 boost door een CC te sturen naar de intellifex. Als je dan zou moeten kiezen qua boost, welke boost zou je dan eerder nemen? Ik gebruik m'n boost met name voor solo's en soms om bepaalde 'riffs' net een paar db harder te zetten zodat hij iets harder in de mix ligt. Zelf lijkt me de volume pedaal optie niet 'handig' en zou ik eerder kiezen voor een button op de GCP.

Ik heb btw nog geen serienummer gevonden op m'n triaxis, dus kan niet vertellen of het de 1 of 2 is.

DeBôdy
12 januari 2012, 11:14
Verder had ik nog een vraagje over het gebruik van de triaxis + 2:90.
Wat is de 'beste' verhouding qua volume tussen deze twee?
Oftewel zet je het volume van de triaxis wat hoger en het volume van de 2:90 wat lager of juist andersom? Ik denk dat je de voicings van de 2:90 beter hoort als hij harder staat of maakt dat niet veel uit? Ik kan het thuis niet hard testen ivm de buren, dus vandaar dat ik jullie vraag hoe jullie dit doen/hebben gedaan?

Nocki
12 januari 2012, 11:26
Hi,

Je kan met een sxpressiepedaal het volume van alles regelen wat je wilt.

Je kan het gehele geluid harder of zachtermaken maar ook bijvoorbeeld de mate waarin het droge signaal het fx signaal beinvloed. Je kan ook de het volume van fx geluid beinvloeden of de mix van die 2 regelen. Lijkt allemaal op elkaar maar het doet verschillende dingen. Je kan dus alles wel regelen. Zelf gebruik ik expressie altijd voor het gehele geluid zodat de overdrive gelijk blijft en ook het geluid van de fx. Zo haal ik heet het volume omlaag om bijvoorbeeld swells te kunnen doen (mooi met ebow)

Het woord boost is een beetje moeilijk.
Je kan je ingangssignaal boosten om strakkere overdrives te krijgen. Maar jje kan ook je fx geluid boosten. Eigenlijk gooi je daarmee je volume omhoog... het is dan niet echt een boost.

Je kan met je ocd dus je preamp boosten en strakke leads krijgen en met de intellifex kan je tot +6db het volume verhogen. Beide kan je apart regelen met je gcp.

Voor de verhoudingen van de triaxis en 290 zou ik die gewoon even op elkaar aansluiten en proberen.
Even kijken hoe alles het beste reageert.. Met het minste volume de beste attack krijgen zeg maar :-)

succes!

DeBôdy
12 januari 2012, 17:38
Hi,

Je kan met een sxpressiepedaal het volume van alles regelen wat je wilt.

Je kan het gehele geluid harder of zachtermaken maar ook bijvoorbeeld de mate waarin het droge signaal het fx signaal beinvloed. Je kan ook de het volume van fx geluid beinvloeden of de mix van die 2 regelen. Lijkt allemaal op elkaar maar het doet verschillende dingen. Je kan dus alles wel regelen. Zelf gebruik ik expressie altijd voor het gehele geluid zodat de overdrive gelijk blijft en ook het geluid van de fx. Zo haal ik heet het volume omlaag om bijvoorbeeld swells te kunnen doen (mooi met ebow)

Het woord boost is een beetje moeilijk.
Je kan je ingangssignaal boosten om strakkere overdrives te krijgen. Maar jje kan ook je fx geluid boosten. Eigenlijk gooi je daarmee je volume omhoog... het is dan niet echt een boost.

Je kan met je ocd dus je preamp boosten en strakke leads krijgen en met de intellifex kan je tot +6db het volume verhogen. Beide kan je apart regelen met je gcp.

Voor de verhoudingen van de triaxis en 290 zou ik die gewoon even op elkaar aansluiten en proberen.
Even kijken hoe alles het beste reageert.. Met het minste volume de beste attack krijgen zeg maar :-)

succes!

Jammer van de OCD is dat hij met de 'drive' knop helemaal dicht NOG vervormd. Daarom ga ik denk ik toch voor een EQ pedaal met de EQ gewoon flat maar de master iets harder waardoor m'n geluid in z'n geheel iets harder wordt en niet vervormd...

Nocki
12 januari 2012, 18:18
Wil je m alleen als volume boost gebruiken dan?

DeBôdy
12 januari 2012, 19:13
Wil je m alleen als volume boost gebruiken dan?

Ja alleen als volume boost, omdat ik met die Triaxis zo veel presets kan maken als ik wil dus kan ik per song alle presets (sounds) maken die ik nodig heb...

Nocki
12 januari 2012, 19:16
Ik weet dat ik in herhaling val maar... Is het geen goed idee de ocd te gebruiken waar hij goed in is en je volume boost gewoon met de intellifex?

DeBôdy
12 januari 2012, 19:27
Ik weet dat ik in herhaling val maar... Is het geen goed idee de ocd te gebruiken waar hij goed in is en je volume boost gewoon met de intellifex?

Ik heb de OCD nu ff uit m'n rack gehaald en gebruik nu een EQ pedaal (met de master een paar db plus) voor de preamp voor een boost. Ik zou de intellifex ook kunnen gebruiken voor de boost, dus dan zou die EQ pedaal ook weg kunnen. Moet even kijken of ik alle sounds kan maken met de Triaxis en anders knal ik die OCD weer voor de preamp om daar nog wat sounds mee te maken...

DeBôdy
12 januari 2012, 21:01
Ik heb de OCD nu ff uit m'n rack gehaald en gebruik nu een EQ pedaal (met de master een paar db plus) voor de preamp voor een boost. Ik zou de intellifex ook kunnen gebruiken voor de boost, dus dan zou die EQ pedaal ook weg kunnen. Moet even kijken of ik alle sounds kan maken met de Triaxis en anders knal ik die OCD weer voor de preamp om daar nog wat sounds mee te maken...

Ik ben bezig om mijn volume pedaal te koppelen aan de GCP icm de Triaxis. Ik heb volgens mij alles goed ingesteld in de GCP en volgens mij ook in de Triaxis. Het midi channel van de Triaxis heb ik gezet op Channel 03 en zo ook ingesteld in de GCP op Channel 03. Ik zit in de desbetreffende preset in de 'edit' mode en heb m'n volume pedaal (P1) gekoppeld en gekozen voor CTL007 (zie hieronder).


Message Type
Now you need to choose a MIDI message type. It doesn’t matter which you choose as long as it matches the message type that your device is set to respond to. The choices are:

• No output: “OFF”
• Pitch Bend: “PITCHB”
• Aftertouch: “AFTERT”
• Continuous Controllers 000 through 120: “CTL007”

Tip: Controller #7 (‘CTL007’) is almost always volume.

Als ik m'n volume pedaal van 0 tot 127 beweeg, dan zie je het in de GCP veranderen dus dat klopt. Maar toch werkt het volume pedaal niet (de triaxis reageert niet op de informatie die ik met m'n volume pedaal via midi stuur). Ik heb de manual erbij gepakt en zie dat je een 7 pins midi kabel moet gebruiken. Zelf heb ik alleen maar 5 pins. Zou dat dan de oorzaak zijn?! Kan het niet testen, want heb hier geen 7 pins midi kabel liggen. Zijn er überhaupt 5 pins naar 7 pins midi kabels? Want ik moet vanuit mijn GCX midi out naar de triaxis midi in... Iemand een idee?!

Nocki
12 januari 2012, 21:07
midi gebruikt maar 2 pinnen en een aarde dus 3 in totaal.
Gebruik niet je Triaxis voor het volume maar je Intellifex dat is veel makkelijker.

DeBôdy
12 januari 2012, 21:28
midi gebruikt maar 2 pinnen en een aarde dus 3 in totaal.
Gebruik niet je Triaxis voor het volume maar je Intellifex dat is veel makkelijker.

Net geprobeerd bij m'n intellifex en heb gevonden hoe ik mijn intellifex kan laten reageren op de CC's van mijn volume pedaal. Het probleem is echter dat ik de CC op het directe volume heb. Dus L dir volume upper level = 0 db. Lower level = helemaal uit. Zelfde gedaan met het R dir volume. Beide op CC 7 laten reageren. Alleen nu heb ik het directe volume uit, maar heb nog wel het effect (bijv reverb). Dus moet ff kijken hoe ik ook het effect kan beïnvloeden...
Oftewel: moet ik voor alle effecten een CC aanmaken op CC007 zodat ik met m'n volume pedaal alles uit zet of is dit ook via 1 CC te doen?!

Nocki
12 januari 2012, 22:03
Net geprobeerd bij m'n intellifex en heb gevonden hoe ik mijn intellifex kan laten reageren op de CC's van mijn volume pedaal. Het probleem is echter dat ik de CC op het directe volume heb. Dus L dir volume upper level = 0 db. Lower level = helemaal uit. Zelfde gedaan met het R dir volume. Beide op CC 7 laten reageren. Alleen nu heb ik het directe volume uit, maar heb nog wel het effect (bijv reverb). Dus moet ff kijken hoe ik ook het effect kan beïnvloeden...

Check: Intellifex schakelt wel pc's?
heb je de intellifex ook verteld dat hij bij cc07 een bereik heeft van 0 tot 127 en heb je bij elke instelingsverandering op de save knop gedrukt voor je naar de volgende ging?
zie je de waarde in ook veranderen in de intellifex? Sommige dingen moet je dubbel doen om het goed in te kunnen stellen.

DeBôdy
12 januari 2012, 22:12
Check: Intellifex schakelt wel pc's?
heb je de intellifex ook verteld dat hij bij cc07 een bereik heeft van 0 tot 127 en heb je bij elke instelingsverandering op de save knop gedrukt voor je naar de volgende ging?
zie je de waarde in ook veranderen in de intellifex? Sommige dingen moet je dubbel doen om het goed in te kunnen stellen.

Ja de intellifex schakelt PC's. Ik heb ook per stap op 'store' gedrukt dus alles werkt. Mijn vraag was alleen of het mogelijk is om met het instellen van 1 CC, alle effecten + het directe volume van L en R die die preset heeft, in te stellen ipv dat ik per effect een CC moet instellen, oftewel bijvoorbeeld 4x (voor dir L, dir R, delay, reverb)?!

speedmusic
26 april 2012, 13:36
Misschien heb je het serienummer al gevonden, deze staat bij mij hier naast de buis:
https://lh4.googleusercontent.com/-tmcZ0dzs37o/T5kyystgieI/AAAAAAAADYc/HSZbCCatTkU/s1000/Triaxis-complete-rear-LG.jpg
Serial #'s T0001 to T1629 Version 1 w/o Midi/recording out circuit upgrade
Serial #'s T1630 to T8278 Version 2 w/ TX4 "Vintage Rectifier" Lead 1 red circuit and Midi/recording out circuit upgrade
Serial #'s T8279 to -*** Version 2 w/ TX5 "Phat Mod" Lead 1 red circuit and Midi/recording out circuit upgrade