PDA

View Full Version : Advies hulp gevraags bij uitkiezen vox ac30cc2/ cc head



Paulusstrat
5 januari 2012, 16:38
Hallo beste gitaarnetters,

Ik ben van plan om mijn Fender HR Deluxe te verkopen en dan een Vox ac 30 cc2 of cc head aanteschaffen. Ik zit te twijfelen tussen de combo 2x12 of head versie. De combo is nogal zwaar terwijl de head makkelijk te tillen is. Wat zijn de verscihllen kwa geluid tussen de head (met London city 2x12 hornet kast) en combo versie?

Ik speel op Fenders ( strat en jazzmaster) en maak voornamelijk indie/ shoegaze/alternative/britpop achtige muziek.

Misery Signals
5 januari 2012, 16:51
De kwaliteit van die nieuwere serie CC Vox laat nogal eens te wensen over. Veel uitval en sommige techs werken er niet meer aan. De HW serie of een oudere Vox is geen optie?

MS

hugo123
5 januari 2012, 16:54
En de nieuwe dan, de C2(x). IK heb hem zelf en vind het een heerlijke versterker.

stratman1976
5 januari 2012, 17:00
Van de handwired serie heb ik beide uitvoeringen uitvoerig getest (en uiteindelijk de head gekocht). Het enige verschil zit em daar dat precies dezelfde amp wel of niet in een aparte behuizing zit. Het geluidsverschil is echt minimaal, ik heb niets kunnen ontdekken. Misschien qua resonantie omdat de speakerkast lichter is?
Een erg groot verschil qua geluid met de AC30C2 / CC2!

Wat wel veel uitmaakt zijn het soort speakers die erin zitten. de AC30 combo's hebben meestal greenbacks (cc) of blue alnico's (CCx). Daar zit wel veel verschil tussen. De losse vox cab's bevatten meestal alnico's. Ik weet niet welke speakers er in jouw cab zitten, G75T's?

Smaak blijft persoonlijk, maar de combi AC30 en alnico's klinkt wel erg lekker. De G75T's vind ik vrij scherp en hard klinken en niet bij een VOX passen

Voor mij was het gewicht en het beperken van trillingen belangrijk. Bij een combo hebben de buizen ook meer te verduren dan bij een head.

Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt.

humbucker
5 januari 2012, 17:21
De kwaliteit van die nieuwere serie CC Vox laat nogal eens te wensen over. Veel uitval en sommige techs werken er niet meer aan. De HW serie of een oudere Vox is geen optie?

MS

Ik heb de mijne nu 4 jaar en hij is 1x naar de tech gemoeten voor een nieuw setje buizen en bias afregeling. Dus dat valt me heel goed mee. Uitvallen heeft ie nog nooit gedaan.

TS, laat je niet bang maken. Combo of top met bijhorende kast gaat weinig uitmaken in geluid. Wel in prijs en gewicht :)

Paulusstrat
5 januari 2012, 17:54
dank voor de reacties! maar gaat het uitmaken als er een London hornet 2x12 cab onder de vox ac30 head zit? Ik weet niet veel over deze cab.

Mitch
5 januari 2012, 19:08
Pffff..... er zijn vooral problemen met buizen geweest en dan vooral de gelijkrichter. Big deal, maar de internet-napraat cultuur boort zonder problemen een amp de grond in. Goed bezig :ok:

De Hornet, sja... ik heb wel ens over de 4x12 gespeeld en vond het niet bijzonder maar ook niet erg slecht. De Warfedales in de CC2 geldt eigenlijk hetzelfde voor, maar daarvan weet je dat ze redelijk klinken met de CC.

Misery Signals
6 januari 2012, 14:06
http://www.freeqi.be/Contact/Contact.html

Als er nu iemand niet meedoet aan merkpraat en internetmeeloperij is hij het wel. :)

Kijk eens bij repairs. Die gast was het gewoon beu om tegen een prijs van bijna de amp zelf verbeteringen en restauraties te moeten uitvoeren. Ondankbare job, want als het niet meer te redden valt heeft hij nog de slechte naam ook. De laatste keren dat ik er kwam, stond er een kapotte Vox ter ophaling in de gang. Zo'n zilveren Ampegs uit de jaren '70 of een goeie JCM800 zal die nog wel maken hoor. Geen Chinese PCB amps meer in alle geval.

Soit, Vox is niet het enige merk op zijn lijst. Ik zeg ga voor de HW, tenzij je echt gelimiteerd bent qua budget. Zo'n amp met die bouw heb je quasi levenslang. Het is al een teken aan de wand dat een merk, los van de speakers, dezelfde amp in twee constructie gradaties aanbiedt.

Ik heb trouwens net gezien dat zowel Music Store, Thomann als Key Music enkel nog de top als HW versie aanbiedt. Bij de combo's heb je nog wel keuze. 1050 voor zo'n HW-top valt dan nog wel mee vind ik.



MS

Mitch
6 januari 2012, 16:22
Nou weet ik dat Freeqi een vrij goede naam heeft in België, dus zonder de beste man hier nou persoonlijk aan te willen vallen: dit is echt gelul van de bovenste plank als argument om de CC lijn van Vox af te kraken op een forum en, zoals in jouw geval, te ontraden om aan te kopen.
Ik ken genoeg techs die alleen maar PTP amps willen repareren en niet aan printplaten willen sleutelen. Dús moet je maar de HW-versie kopen omdat PCB rommel is? Chinese productie is per definitie rommel?? Puh-lease...
Hij heeft geen zin om het te repareren. Da's zijn goed recht. Als hij dat niet fijn werken vindt en hij heeft werk genoeg, mag hij keuzes maken.
Ik ken gelukkig ook techs die daar totaal niet moeilijk over doen. Sterker nog: mijn tech gaf juist als commentaar mee over mijn 15CC: mooie layout, netjes gefabriceerd.
En als je je een klein beetje had ingelezen óf er zelf ervaring mee hebt, zou je weten dat er voornamelijk problemen zijn geweest met de gelijkrichtersbuis van de AC30CCs. Als iemand dan hier vraagt of een bepaalde speakerkast een goed match is met een AC30CCH is het nogal vreemd om te gaan verkondigen dat -ie maar überhaupt een ander model head moet kopen. Als je trouwens een héél klein beetje zoekt en wil klagen over Chinese productie moet je in dit subforum maar eens zoeken op de door jou aangeraden AC30HW :listen:

humbucker
6 januari 2012, 16:33
+1 Mitch,


TS, ik ken de speakerkast die je eronder wil hangen niet, maar als het echt niet zou bevallen kan je nog altijd deze kast verkopen en er wat geld bijleggen voor een 2x12 met blue alnico (achtige, als het budget niet zo hoog reikt) speakers. Dan zit je echt gebeiteld en heb je een heel lekker klinkend setje!

Mitch
6 januari 2012, 16:42
Ik zie net de advertentie op MP voor de set. Bieden vanaf 600E: da's een uitstekende prijs. Verkoop de LC 2x12 voor weinig aan een beginner die er blij mee is, koop er een closed back 2x12 bij met V30s, M25s, H30/M25 óf een open back 2x12 met blues en je zit gebakken!

Misery Signals
6 januari 2012, 16:50
Ik zeg niet dat Chinees slecht is... Hij repareert ze niet meer.

Ik ben persoonlijk heel erg te spreken over de Jet City sound. Dat is ook Chinees, maar in ruil voor zijn naam zal de heer Soldano wel een oogje in het zeil houden wat betreft kwaliteitscontrole.

En ik raad niemand aan op een ander model te kopen. Ik raad gewoon dat duurdere model aan. Mij niet gelaten wat iemand koopt. Raad is raad. Als er hetzelfde is maar dan beter gemaakt, waarom niet als optie nemen? Zeker als Freeqi zulke door hem gemaakte Vox-foto's post van cheapo lekkende elco's op PCB. Die Voxen zullen er vroeg of laat allemaal wel last van krijgen.

http://img718.imageshack.us/img718/7818/dsc00082.jpg

Ik heb net gezien dat VOX nog een verschil heeft in de Hand-Wired reeks. De nieuwe serie doen ze met Turret-board (zoals je zou verwachten), waar de oudere HW serie zijn componenten nog steeds op PCB zette? Die Turret-reeks bedoel ik dus.... :)

http://img406.imageshack.us/img406/2346/voxac15htvh02wc0.jpg

Een redelijke discussie voeren met fanatieke bezitters van zo'n CC Vox (uit welk land die ook moge komen) is toch zinloos. Internet-gelul, we zitten op internet haha...

Er zullen ongetwijfeld gelukkige bezitters van die CC amps zijn, maar als je zo'n dingen ziet en niet ver weg maar vlakbij, en er zijn alternatieven beschikbaar, mag er op zijn minst toch een kanttekening worden geplaatst...

Soit ik zwijg wel. Ik hoef hem niet te kopen.

MS

Mitch
6 januari 2012, 18:04
Nee, nu schat je je publiek verkeerd in. Ik reageer niet omdat ik beledigd zou zijn als 'trots bezitter', ik ben geen 18. Ik heb PCB amps gehad van verschillende makelij en ook PTP amps. Een lekkende elco heb ik ook wel eens gehad, was een amp van een gerenommeerd merk. PTP amps heb ik al genoeg trammelant aan gehad.
Waar ik een hekel aan heb, is als er over een hele serie iets negatiefs wordt gezegd terwijl het maar de vraag is in hoeverre dit terecht is.

De eerdere handwired serie bedoel je de Heritage serie mee. Die gebruikte inderdaad ander board materiaal, maar alle onderdelen zaten gewoon op pootjes vast. Als je daar ook een punt over wil maken dat het inferieur zou zijn, is dat moeilijk te verdedigen tenzij je rondhangt op vintage amps forums.

Wat je nu post over een lekkende elco: yup, in deze mediumpriced amps zit niet alleen maar topkwaliteit, da's logisch. Dus zal er wel eens een onderdeel naar de knoppen gaan, net zoals dat gebeurt bij Peaveys, Marshalls, Fenders, H&Ks in deze prijsklasse. Maar wat heeft het er mee te maken dat het op een PCB zit? Geheel niets. En of een reparateur dat wel wil aanpakken of niet heeft er ook weinig mee te maken.

Afijn, laat een ieder zijn voordeel doen met verschillende meningen en ervaringen. :harmony: