PDA

View Full Version : Combo als speakerkast gebruiken



Kingfisher
5 januari 2012, 14:55
Ik heb een Mesa Boogie 5:50 combo. Nu heb ik enorme GAS voor een mini rectifier, maar ik ga daar echt geen speakerkast bij kopen (lees: mijn vrouw vermoordt mij). Kan ik die aansluiten op de speaker van de combo, dus gewoon de plug van de speaker uit de combo trekken (is een gewone jack), en die in de recto steken? Uiteraard zal de 5:50 uit staan.

guitarguru
5 januari 2012, 15:00
Ik heb een Mesa Boogie 5:50 combo. Nu heb ik enorme GAS voor een mini rectifier, maar ik ga daar echt geen speakerkast bij kopen (lees: mijn vrouw vermoordt mij). Kan ik die aansluiten op de speaker van de combo, dus gewoon de plug van de speaker uit de combo trekken (is een gewone jack), en die in de recto steken? Uiteraard zal de 5:50 uit staan.

Geen probleem, zolang de ohmages maar overeenkomen. Dus even uitzoeken welke ohmages je kunt aansluiten op die top, en of dat overeenkomt met de speaker in je combo. Weet niet of dat speakersnoertje lang genoeg is.......

Bijl
6 januari 2012, 09:35
De standaard speaker van een 5:50 is 8 ohm, en de mini recto heeft een 8 ohm aansluiting, dus het kan.

Maar ik denk dat je beter een 2x12 rectifier vertical slanted cabinet kan kopen voor je 5:50, en dat je daarmee dichter in de buurt komt van het Rectifier geluid dan met een top die je aansluit op een 1x12 open back cabinet.

Buzzel
6 januari 2012, 11:05
De standaard speaker van een 5:50 is 8 ohm, en de mini recto heeft een 8 ohm aansluiting, dus het kan.

Maar ik denk dat je beter een 2x12 rectifier vertical slanted cabinet kan kopen voor je 5:50, en dat je daarmee dichter in de buurt komt van het Rectifier geluid dan met een top die je aansluit op een 1x12 open back cabinet.

Maar dan wordt hij vermoord door zijn vrouw.

Kingfisher
6 januari 2012, 11:22
én de buren.

Bijl
6 januari 2012, 13:56
Maar dan wordt hij vermoord door zijn vrouw.

Tsja, het was me niet helemaal duidelijk of het ging om het geld of om de ruimte die het ding inneemt. In het eerste geval moet het kunnen, in het tweede geval zou ik het risico gewoon nemen. :seriousf:

Buzzel
6 januari 2012, 14:09
Tsja, het was me niet helemaal duidelijk of het ging om het geld of om de ruimte die het ding inneemt. In het eerste geval moet het kunnen, in het tweede geval zou ik het risico gewoon nemen. :seriousf:

Ach die rectifier 2x12 kast is wel goed. Ik heb hem ook en het is wel een degelijk ding met een goed geluid.

Bijl
6 januari 2012, 14:24
Ik zou 'm ook wel willen voor mijn F50 maar ik heb er geen geld én geen ruimte voor, én mijn vrouw vermoord me :(

guitarkid
6 januari 2012, 18:30
(lees: mijn vrouw vermoordt mij).


én mijn vrouw vermoord me :(

Mannen, jullie doen iets niet goed.... :stop: ;)

bass blom
6 januari 2012, 18:33
Mannen, jullie doen iets niet goed.... :stop: ;)

ach dat vinden ze gewoon lekker, een vrouw met de broek aan :D

Bijl
7 januari 2012, 01:27
ach dat vinden ze gewoon lekker, een vrouw met de broek aan :D

Wat ze niet aan heeft kan ook niet uitgetrokken worden, dus inderdaad best ok :) Ach, ik zit wel eens te denken aan een 2x12 erbij, maar als je dan je combootje probleemloos in de kofferbak van je compacte autootje slingert en naar een gig gaat waar de geluidsman vraagt of het wat zachter gezet kan worden... meh, laat maar zitten dan.