PDA

View Full Version : Cort AD810 NS of Yamaha F310??



michal9999
5 januari 2012, 14:07
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum dus : Hoi iedereen!!
Als ik iets slechts heb gedaan dan moet je niet boos worden ;)
Ik ben een beginner. Mijn broertje speelt gitaar dus ik heb ook wat geprobeerd (ik begin pas met spelen maar sommige dingen ken ik al).

Ik wil graag op een acoustische (western) gitaar spelen maar ik weet echt niet welke gitaar moet ik kopen.

Ik heb ongeveer €130 te besteden.
In muziek winkel in mijn stad heb ik een Cort AD810 NS gezien (en gehoord).
Hij heeft zo'n ''warme'' klank en hij ziet heel mooi er uit.
Hij kost €130 + ik krijg een foederaal.

Ik vind Yamaha F310 ook een mooie gitaar, maar ik heb hem nog nooit in mijn handen vast gehouden.
Ik heb hem allen maar op youtube kunnen horen.
Yamaha F310 kost €125 en je krijgt paar extra dingetjes.

Mijn vraag aan jullie is : Wat vinden jullie van beide gitaren??
Of moet ik juist naar een andere gitaar kijken.
Ik wil zo best mogelijke gitaar kopen ;)
Ik wacht op jullie reacties.

Groetjes,

Michal

P.S. Sorry voor mijn slecht Nederlands maar ik ben buitenlander :)

Fingerpick
5 januari 2012, 14:20
Welke van de 2 gitaren je ook neemt : voor die prijs ben je niet bedrogen. Let wel op de afstelling van de nek (hoogte snaren-toets) zodat ze gemakkelijk bespeelbaar is.

michal9999
5 januari 2012, 14:48
Bedankt voor je reactie ;)
Voor welke gitaar zou jij dan kiezen??

Rizz
5 januari 2012, 14:50
Je nederlands is je vergeven, hoor, zo slecht is het trouwens niet! ;)

Er zit niets anders op dan ook de Yamaha te bespelen, alleen in het echie krijg je een duidelijk beeld.. Maar zo te lezen ben je ook al redelijk gek van de Cort..

Eigenlijk kan het al niet meer fout gaan! Een prachtige hobby heeft z'n ingang bij jou gevonden.. Maak een keus en als je het een beetje kan, waardeer je budget op en ga je voor een betere. (Dat wil niet zeggen dat 1 van deze twee slecht is.)

Succes!

tomm2705
5 januari 2012, 19:14