PDA

View Full Version : Cort AD810 NS of Yamaha F310??



michal9999
5 januari 2012, 14:07
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum dus : Hoi iedereen!!
Als ik iets slechts heb gedaan dan moet je niet boos worden ;)
Ik ben een beginner. Mijn broertje speelt gitaar dus ik heb ook wat geprobeerd (ik begin pas met spelen maar sommige dingen ken ik al).

Ik wil graag op een acoustische (western) gitaar spelen maar ik weet echt niet welke gitaar moet ik kopen.

Ik heb ongeveer €130 te besteden.
In muziek winkel in mijn stad heb ik een Cort AD810 NS gezien (en gehoord).
Hij heeft zo'n ''warme'' klank en hij ziet heel mooi er uit.
Hij kost €130 + ik krijg een foederaal.

Ik vind Yamaha F310 ook een mooie gitaar, maar ik heb hem nog nooit in mijn handen vast gehouden.
Ik heb hem allen maar op youtube kunnen horen.
Yamaha F310 kost €125 en je krijgt paar extra dingetjes.

Mijn vraag aan jullie is : Wat vinden jullie van beide gitaren??
Of moet ik juist naar een andere gitaar kijken.
Ik wil zo best mogelijke gitaar kopen ;)
Ik wacht op jullie reacties.

Groetjes,

Michal

P.S. Sorry voor mijn slecht Nederlands maar ik ben buitenlander :)

Fingerpick
5 januari 2012, 14:20
Welke van de 2 gitaren je ook neemt : voor die prijs ben je niet bedrogen. Let wel op de afstelling van de nek (hoogte snaren-toets) zodat ze gemakkelijk bespeelbaar is.

michal9999
5 januari 2012, 14:48
Bedankt voor je reactie ;)
Voor welke gitaar zou jij dan kiezen??

Rizz
5 januari 2012, 14:50
Je nederlands is je vergeven, hoor, zo slecht is het trouwens niet! ;)

Er zit niets anders op dan ook de Yamaha te bespelen, alleen in het echie krijg je een duidelijk beeld.. Maar zo te lezen ben je ook al redelijk gek van de Cort..

Eigenlijk kan het al niet meer fout gaan! Een prachtige hobby heeft z'n ingang bij jou gevonden.. Maak een keus en als je het een beetje kan, waardeer je budget op en ga je voor een betere. (Dat wil niet zeggen dat 1 van deze twee slecht is.)

Succes!

tomm2705
5 januari 2012, 19:14
Haha

Ik twijfel precies tussen dezelfde gitaren!
Ben gister even bij een muziek winkel bij mij in de buurt langs geweest en heb de Cort AD810 NS even in mijn handen gehad en er even op mogen pingelen.

Ik heb totaal geen verstand van gitaren maar kom veel tegen dat de Yamaha f310 een goede starter is. Deze gitaar is alleen nergens bij mij in de buurt te koop (omgeving nijmegen).

Dus ik volg jou post mooi even mee! Hoeduur zijn de Cort en Yamaha bij jou in de buurt? Die kerel hier vroeg € 189,- voor de Cort! Maar zag m net op het internet al voor 125..

michal9999
5 januari 2012, 19:47
Jongens!! ik heb net een Cort aangeschaft :rockon:
tomm2705 Ik woon in Oss :) In muziekwinkel in Oss kost die Cort €130 + ik kreeg een foederaal t.w.v €18 ;) In omgeving van Oss/Nijmegen heb ik ook geen Yamaha gevonden :(

tomm2705
5 januari 2012, 20:35
Ja ik denk ook dat ik de Cort aanschaf!
Hij heeft echt een heel mooi geluid en ziet er super uit!
Welke muziekwinkel in Oss?
En wat is trouwens een foederaal? Is dat gewoon een gitaarhoes of?

Ben morgen vrij dus ga 'm morgen denk ik halen :crazyhappy:
Veel plezier ervan!

vederlicht
5 januari 2012, 21:01
Jongens!! ik heb net een Cort aangeschaft :rockon:
tomm2705 Ik woon in Oss :) In muziekwinkel in Oss kost die Cort €130 + ik kreeg een foederaal t.w.v €18 ;) In omgeving van Oss/Nijmegen heb ik ook geen Yamaha gevonden :(

Gefeliciteerd Michal met je eerste gitaar! Prima keus die Cort van jou. Ben benieuwd hoe je vorderingen zijn in de toekomst en of de Cort goed blijft bevallen:satisfie:
Vederlicht♫

Rizz
5 januari 2012, 21:10
Jongens!! ik heb net een Cort aangeschaft :rockon:
tomm2705 Ik woon in Oss :) In muziekwinkel in Oss kost die Cort €130 + ik kreeg een foederaal t.w.v €18 ;) In omgeving van Oss/Nijmegen heb ik ook geen Yamaha gevonden :(

Zo, snelle Jelle! :crazyhappy: Jij laat er ook geen gras over groeien!

Gefeliciteerd iig en veel speelplezier!!

tomm2705
6 januari 2012, 15:45
Jongens!! ik heb net een Cort aangeschaft :rockon:
tomm2705 Ik woon in Oss :) In muziekwinkel in Oss kost die Cort €130 + ik kreeg een foederaal t.w.v €18 ;) In omgeving van Oss/Nijmegen heb ik ook geen Yamaha gevonden :(

Ik heb ook een Cort aangeschaft! Alleen dan de Cort Earth 70.
Vond hier nog een mooier geluid uitkomen.

Veel plezier ervan :crazyhappy: