PDA

View Full Version : pickup vraag 353653673577



jannest
5 januari 2012, 13:55
ik ben in het bezit van een epi les dot die speelt en klink akoestisch prima alleen versterkt klikt ze bagger
ik ben van plan om het brug element te vervangen

stijl blues tot GNR

iemand suggesties ?

btw

liefst met 2 draadjes
meer kan ik technisch niet aan ;)

Orpheo
5 januari 2012, 13:59
Wow, die twee andere draadjes aan elkaar solderen, dat is echt de moeite...

In topic: ik vind een epi niet de moeite om te upgraden, sorry.

humbucker
5 januari 2012, 14:04
Waarom dan reageren :???:


Gibson 57 zit ook in de echte ES-335-en dus die kan je al overwegen!

Johannes
5 januari 2012, 14:06
Wow, die twee andere draadjes aan elkaar solderen, dat is echt de moeite...

In topic: ik vind een epi niet de moeite om te upgraden, sorry.

Ik vind dat je met een pickup upgrade een Epiphone van zeer matig, naar goed klinkend kan transformeren. Advies: haal een hotrodded humbucker setje van Seymour Duncan (SH2 en SH4) bij een grote Duitse webwinkel. Voor 130 klinkt je Epi 20x beter.

caliban
5 januari 2012, 14:17
In topic: ik vind een epi niet de moeite om te upgraden, sorry.

:dontgeti: shiiit... Ben ik het ook helemaal niet eens mee, heb vroeger een Epiphone LP gehad en nu een Gibson, verschil is er zeker, maar ik vond de Epi-versie ook gewoon een goeie gitaar.

Orpheo
5 januari 2012, 14:21
tja, meningen (kunnen) verschillen ;)

maar goed, for the sake of argument: ik zou juist niet de JB/jazz set doen; tis een lastige set die vaak niet goed uitpakt. de dimarzio super distortion/pafpro is een veel betere set (ondanks dat de naamgeving iets heel anders suggereert). de seymour duncan alnico2pro, ook te gek.

joh, doe gek; neem een setje Fralin pafs!

edit: die laatste regel is natuurlijk 'tongue in cheek' bedoeld.

Pepe
5 januari 2012, 14:43
[QUOTE=Orpheo;2770350
joh, doe gek; neem een setje Fralin pafs!

edit: die laatste regel is natuurlijk 'tongue in cheek' bedoeld.[/QUOTE]

Die grap mis ik volledig. Want?

barno
5 januari 2012, 14:56
ik zou er gewoon een setje SD P90's in hb formaat ingooien. Heb es ooit een maja 335 zo geupgrade: major verbetering was dat, echt.

jim__
5 januari 2012, 15:02
Ik vind dat je met een pickup upgrade een Epiphone van zeer matig, naar goed klinkend kan transformeren. Advies: haal een hotrodded humbucker setje van Seymour Duncan (SH2 en SH4) bij een grote Duitse webwinkel. Voor 130 klinkt je Epi 20x beter.
+1, heb dit ook met mijn epi les paul gedaan. Was een enorme vooruitgang, kon die epi voor weinig krijgen en met die 130 euri erbij heb ik nu een gitaar die een hoop duurdere gitaren een schop onder hun kont geeft.

Moet er wel bij zeggen dat de verschillen tussen verschillende epiphones wel enorm is, sommige vallen onmiddelijk dood. Altijd testen dus. De JB (SH4) kan inderdaad wel een lastige pickup zijn, aangezien hij een behoorlijk sterk midden heeft. Moet je van houden, en op sommige versterkers is het teveel. Icm met mijn class 5 wordt het namelijk echt teveel midden en daardoor neuzig, op een versterker met een minder middenkarakter gaat het een stuk beter. De Jazz (SH2) vind ik daarentegen wel een lekkere pickup door zijn veelzijdigheid op zo'n beetje alle stijlen.

Orpheo
5 januari 2012, 16:03
Die grap mis ik volledig. Want?

Omdat dat 'advies' compleet overdreven is. Dat setje is even duur als de epiphone zélf.

Fiendish
5 januari 2012, 16:20
Wow, die twee andere draadjes aan elkaar solderen, dat is echt de moeite...

In topic: ik vind een epi niet de moeite om te upgraden, sorry.

Orph, mocht ik je ooit eens tegenkomen in Den Haag, en ik heb toevallig m'n Epiphone bij me, dan zal ik je eens laten spelen op dat ding; de meeste gitaristen zijn verrast door hoe goed bespeelbaar hij is en hoe goed hij klinkt met de BKP Rebel yells die er in zitten.
Geloof me, soms kan het echt de moeite waard zijn.

macwilliams
5 januari 2012, 16:58
Pearly gate in de neck en een custom custom 2 in de brug, kom je een heel eind mee.

jannest
6 januari 2012, 13:55
thanks voor de adviezen

crapton
6 januari 2012, 22:18
Als je er iets goedkopers in wil zetten kan je eens kijken naar de PU's van GFS. Zeer uitgebreide keuze tegenwoordig.

Niet de top maar ze kosten ook niet de top. Ik heb zelf zo'n Crunchy Rail micro HB voor in mijn Strat, dat klinkt dus heel goed (vind ik) met eigen karakter.

Je kan denken aan een Classic Alnico II of een Vintage 59 of Fat Pat oid. Ik ben geen expert op gebied van GFS in een Dot dus je moet zelf Googlen en/of vragen.

Ik heb overigens in mijn vroegere Epi Sheraton II een setje Duncan JB/Jazz gehad en dat heeft die gitaar compleet opgekalefaterd. Veeeeeeel meer definitie, echt een serieus bruikbare gitaar geworden ipv een modderig ding.

Johannes
6 januari 2012, 23:49
Pearly gate in de neck en een custom custom 2 in de brug, kom je een heel eind mee.

Dat is ook een lekkere combi ja!