PDA

View Full Version : Fender gemini II of CD 140



komopi
5 januari 2012, 11:51
Goededag

Heb een klein vraagje..ik wil een andere gitaar kopen en heb mijn oog laten vallen op een fender Gemini II die helemaal is gereviseerd, afgsteld en nieuwe snaren plus topkam. Deze kost mij 99 euro.
Echter twijfel ik of ik niet beter een nieuwe kan kopen, de cd 140 bij Thomann in Duitsland voor 189 euro.

Wie kan mij hierover advies geven, over de gemini II wel goede verhalen gelezen.

gr
Komopi

Harry
5 januari 2012, 12:16
hoi en welkom. Ik zou zo'n gitaar niet zomaar op internet bestellen (mocht dat de bedoeling zijn). Ik heb zelf een Gemini II, maar dat was vooral omdat deze betaalbaar was op dat moment.

Om het juiste gevoel te krijgen, en de juiste beslissing te kunnen nemen moet je gitaren bespelen. Het is geen pizza die je de volgende dag weer uitpoept.
Dus gewoon een half uurtje op beide spelen, dan weet je het!

komopi
5 januari 2012, 12:18
hoi,

zaterdag ga ik de Gemini II bespelen..de CD 140 moet ik nog even opzoeken. De gemini II is wel een goede fender dacht ik, ook al zijn de verhalen rond e akoustische fenders niet al te best.

Rizz
5 januari 2012, 12:32
Ook ik bezit een gemini II en ik vind het een fijne gitaar.. Voordeel van deze is dattie ws zo'n 20 jaar is ingespeeld en een klasse hoger zit dan die andere... Als hij bovendien "gereviseerd"is, kan hij nog wel weer 10 jaar mee.. Als hij bij mij al 10 jaar overleeft, moettie wel goed zijn! :D

Over de CD 140 kan ik eigenlijk geen zinnig woord zeggen, misschien is dat wel een betere gitaar. idd het enige wat je kan doen, is erop spelen..

Succes!!

komopi
5 januari 2012, 12:57
ga zeker op beide spelen..maar de gemini heeft een collega van mij ook en ik vind dat deze een fijne lage actie heeft. De cd 140 zou een opvolger zijn van de gemini...duss..vandaar mijn vraag aan de kenners hier.

Speel al wat jaren acoustisch op een cort uit 2000, maar deze heeft een te hoge actie en ik wil deze dan ook verkopen en een lichtere bespeelbare gitaar kopen. De gitaardealer vindt de cort prima en zou volgens hem niet te hoeven worden afgesteld, maar ik vind hem te zwaar spelen.

vandaar nu mijn vraag voor een andere...en dan vooral de gemini of de 140.

-Martijn-
5 januari 2012, 13:03
Speel al wat jaren acoustisch op een cort uit 2000, maar deze heeft een te hoge actie en ik wil deze dan ook verkopen en een lichtere bespeelbare gitaar kopen. De gitaardealer vindt de cort prima en zou volgens hem niet te hoeven worden afgesteld, maar ik vind hem te zwaar spelen.


Zwaar spelen heeft niks met de gitaar te maken, dat komt enkel door de afstelling. Ik zou dus niet om die reden een andere gaan kopen.

Rizz
5 januari 2012, 13:08
Speel al wat jaren acoustisch op een cort uit 2000, maar deze heeft een te hoge actie en ik wil deze dan ook verkopen en een lichtere bespeelbare gitaar kopen. De gitaardealer vindt de cort prima en zou volgens hem niet te hoeven worden afgesteld, maar ik vind hem te zwaar spelen.

Dat hij 'm nou goed vind, wil nog niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk goed is! Zoveel mensen, zoveel voorkeuren.. Hij vind een hoge actie misschien wel fijn.. Als jij de actie lager wilt hebben of af wilt laten stellen, dan is dat toch jouw keus?

Weet niet wat voor snaren je erop hebt liggen, een iets dunner wil ook nog wel 's helpen

Edit: Opvolgend wil het ook niet zeggen dat de Gemini II die jij gaat bespelen goed afgesteld is voor jou...

komopi
5 januari 2012, 15:25
ben ik met jullie eens...heb een afspraak gemaakt om de gemini te gaan bespelen. Mijn cort heeft inmiddels een bod van 60 euro..daar ga ik denkelijk mee akkoord..de cd140 ga ik morgen ergens luisteren en maak ik zaterdag een bslissing.

Overigens heb ik verder een yamaha pacifica als electrische gitaar en een fender mustang I versterker. Dit ter info.
Eigenlijk geen les gehad, maar is denk ik wel ndoig ;)

sly
5 januari 2012, 20:23
(Speel al wat jaren acoustisch op een cort uit 2000, maar deze heeft een te hoge actie en ik wil deze dan ook verkopen en een lichtere bespeelbare gitaar kopen. De gitaardealer vindt de cort prima en zou volgens hem niet te hoeven worden afgesteld, maar ik vind hem te zwaar spelen.)



Ik sluit mij aan bij de mening van Martijn en Rizz,als een gitaar zwaar speelt moet je hem goed (laten) afstellen, dit kan nooit een reden zijn om hem weg te doen of er moet echt iets fout zijn met de gitaar.
Ik kom zelden of nooit gitaren tegen die vanuit de winkel perfect zijn afgesteld (naar mijn wens).