PDA

View Full Version : Welke electro-akoestische gitaar?



Komen Lopen
4 januari 2012, 16:38
Hoi, ik wil een super-klinkende electro-akoestische gitaar hebben voor allround live-optredens. Welk merk is goed??

Swaag
4 januari 2012, 17:02
Ik zou een Taylor kopen, specifiek het model GS916CE.

Rizz
4 januari 2012, 17:30
Hoi, ik wil een super-klinkende electro-akoestische gitaar hebben voor allround live-optredens. Welk merk is goed??

Begin eerst maar 's met je budget te vertellen, levert een beter advies op! €2000 gaat je een betere gitaar opleveren dan €350... bijvoorbeeld...

Komen Lopen
6 januari 2012, 10:39
Begin eerst maar 's met je budget te vertellen, levert een beter advies op! €2000 gaat je een betere gitaar opleveren dan €350... bijvoorbeeld...

Budget is ong. 2000 euro.

sly
6 januari 2012, 11:44
Budget is ong. 2000 euro.

Maton! Luister maar eens naar Tommy Emmanuel!;)

Muzieknono
6 januari 2012, 13:07
Maton! Luister maar eens naar Tommy Emmanuel!;)
Met een Maton ben je nog geen Tommy Emanuel :-)
Je moet een gitaar kopen die qua klank en feel bij je past, waar jij een klik mee hebt, versterking kun je ook nog later laten inbouwen.
Dan kun je alles naar je smaak en wensen aanpassen.
Mvgr. Dirk Jan :B

sly
6 januari 2012, 13:23
Met een Maton ben je nog geen Tommy Emanuel :-)
Je moet een gitaar kopen die qua klank en feel bij je past, waar jij een klik mee hebt, versterking kun je ook nog later laten inbouwen.
Dan kun je alles naar je smaak en wensen aanpassen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Ik heb het natuurlijk over het geluid van de Maton versterkt, met een Taylor ben je ook niet...wie dan ook.
Het systeem in de gitaar vind ik nog steeds een van de allerbeste!
Later inbouwen is een goede optie maar hoe het dan uiteindelijk klinkt, is toch wat moeilijker in te schatten dan waneer er al een systeem in zit.

vrgr Silvester

Toaster
6 januari 2012, 14:18
Ik ga deze discussie ook volgen. Weet alleen niet of ik hetzelfde budget wil gaan uitgeven.

Ik heb uit vorige topics begrepen dat een Cole Clark op het podium ook een uitstekende keuze was?

Komen Lopen
6 januari 2012, 16:47
Grappig, ik had nog nooit van Maton gehoord... Mijn vorige was een Taylor 410CE, maar die is van het podium afgevallen en overleden. Ik hoef niet persé opnieuw een Taylor. Ik ken wel de merken Takamine, Martin, etc Iemand daar ervaringen mee?

freddy
6 januari 2012, 17:04
De 2 beste merken voor op het podium zijn Maton en Cole Clark en dat is logisch omdat ze dezelfde ingebouwde electronica hebben en daar gaat het hierom.Er zijn zeker meer goede gitaren voor op het podium,Takamine is ook goed maar dan moet je wel de beste electronica nemen die ze hebben, met de buizen techniek bedoel ik dan.Als je de allerbeste wil hebben kom je bij Maton en Cole Clark,let wel op als deze gitaren niet ingeplugd zijn word het een heel stuk minder.Daarom zou ik er niet voor kiezen, omdat ik zelden ingeplugd speel ik heb liever een gitaar die goed klinkt puur akoestisch.Aan jou de keuze en ik raad je aan om het eens goed uit te testen.

Komen Lopen
6 januari 2012, 20:00
Dank voor de reacties, daar kan ik wel wat mee. Heeft iemand ervaring met een Martin D28 uitgerust met een FISHMAN piëzo-element?

synapse
16 januari 2012, 09:47
Ik heb zaterdag een Eastman gekocht.
Mijn god wat een geweldige gitaren zijn dat.
Mijn 35 jaar oude Martin D18 valt er echt bij in het niet. (Als die geen sentimentele waarde had deed ik hem met droge ogen in de verkoop.)
Mijn Eastman heeft een Fischman matrix en dat klinkt prima.
Versterkt lever je bijna altijd wel in, behalve bij merken als Maton en Cole Clarke, die echt voor het versterkt spelen gebouwd zijn en daardoor onversterkt niet echt goed klinken. Dit geldt in mijn ogen, weliswaar in minder mate, ook voor Taylor.
Ik heb echt een hele dag vergeleken, maar kwam voortdurend terug bij Eastman, ook versterkt.