PDA

View Full Version : Gitaarcombo voor een redelijke prijs



UnXpected
4 januari 2012, 12:33
Hallo ik heb een tijd geleden al een topic gemaakt over mijn zoektocht naar een nieuwe versterker met vooral de vraag om wat info over de Fender Hot Rod. Ik heb helaas niet het geld voor een al te dure versterker maar ik ben er inmiddels achter dat je met een redelijk budget en wat geduld op de tweede hands markt een mooie versterker kan scoren.

Heb inmiddels een Blues Junior uitgeprobeerd en dat beviel me wel, en die zie je ook af en toe voor een mooie prijs voorbij komen. Nu viel mijn oog ook op een Delta Blues van Peavey die mij misschien nog wel meer trekt al heb ik hem helaas nog niet kunnen uitproberen. Zulke versterkers zoek ik, al heb ik voor de rest een beperkte kennis over andere merken e.d. en ik hoop op wat tips waar ik zeker naar moet kijken.
Mijn budget is 300 a 400 euro, en ik koop op de tweede hands markt dus de nieuwprijs mag 500 a 600 euro zijn. Ik speel blues,rock,pop en treedt op in relatief kleine zalen. Hopelijk weten jullie een paar aanraders voor dit budget.

guitarguru
4 januari 2012, 12:55
Hallo ik heb een tijd geleden al een topic gemaakt over mijn zoektocht naar een nieuwe versterker met vooral de vraag om wat info over de Fender Hot Rod. Ik heb helaas niet het geld voor een al te dure versterker maar ik ben er inmiddels achter dat je met een redelijk budget en wat geduld op de tweede hands markt een mooie versterker kan scoren.

Heb inmiddels een Blues Junior uitgeprobeerd en dat beviel me wel, en die zie je ook af en toe voor een mooie prijs voorbij komen. Nu viel mijn oog ook op een Delta Blues van Peavey die mij misschien nog wel meer trekt al heb ik hem helaas nog niet kunnen uitproberen. Zulke versterkers zoek ik, al heb ik voor de rest een beperkte kennis over andere merken e.d. en ik hoop op wat tips waar ik zeker naar moet kijken.
Mijn budget is 300 a 400 euro, en ik koop op de tweede hands markt dus de nieuwprijs mag 500 a 600 euro zijn. Ik speel blues,rock,pop en treedt op in relatief kleine zalen. Hopelijk weten jullie een paar aanraders voor dit budget.

Voor warme Fender-ish klanken is zo'n Delta Blues erg lekker inderdaad. Heb hem ook eens gehad, en was op slag verliefd in de winkel. Groots en warm geluid, met mooie galm aan boord. Aanrader! Toffer dan de Blues Jr., die wat kleiner is en doziger klinkt.

jaguwar
4 januari 2012, 13:31
the usual suspects zijn in zo'n geval volgens mij inderdaad:

- Fender Blues Junior 1x12
- Peavey Delta Blues 1x15
- Epiphone Blues Custom 2x12
- Laney VC30? 2x12

ik zou zeggen: kijk eens op marktplaats.nl / 2dehands.be naar versterkers binnen je prijscategorie (misschien liefst met lampen?) en google eens wat dan weet je direct al een hoop meer :ok:

macwilliams
4 januari 2012, 14:44
Of een bluesdeville?

Kim Wilson
4 januari 2012, 15:21
Een Blues Deville 1x12? Da's toch gewoon een Blues Deluxe?

macwilliams
4 januari 2012, 17:24
Een Blues Deville 1x12? Da's toch gewoon een Blues Deluxe?

Die van mij is een deville die omgebouwd is door die ene uit eelde. Het was één 4x10 maar die is op verzoek omgebouwd om meer het srv geluid te benaderen.

Kim Wilson
5 januari 2012, 09:02
Aha, op die manier. Uniek ding dus! :ok:

macwilliams
5 januari 2012, 09:57
Aha, op die manier. Uniek ding dus! :ok:

Ik ben nog geen tweede tegengekomen in ieder geval.
Een echte usa modified in the dutch mountains:crazyhappy:

7ender
5 januari 2012, 10:12
Fender rules !

Fender heeft nog nooit een slecht product op de markt gebracht !
( hooguit dat een ieder een persoonlijke voorkeur/mening kan hebben over het ene product t.o.v. het andere/oudere product ,......maar slecht is/was 't nooit ! )

ik ben d'r fan van :rockon:

Kim Wilson
5 januari 2012, 10:14
Nou, het is natuurlijk allemaal relatief, maar ken jij de FM212 nog? Of de Rocpro? En zelfs de Hotrods vind ik niet best. Allemaal schelle bakken die niet des Fender's zijn IMO.

7ender
5 januari 2012, 10:24
klopt wel ,....

maar wat te zeggen van andere ( soms dure ) merken , waarbij de techniek/constructie/service/seviceability/opgegeven spec's.....

vaak te wensen overlaat ?

7ender
5 januari 2012, 10:25
en nee ,...ik heb geen aandelen in Fender ........ hahahaha

vhoffman
5 januari 2012, 10:51
Nou ik kan toch wel zeggen, mijn gitaarleraar heeft zo'n Hot Rod Deluxe 1x12. Ik heb daar dus echt helemaal niks op aan te merken. Ik vind het een prima sound hebben. Ik vind hem misschien wel beter klinken dan zo'n chinese AC30 die ik een paar maanden geleden een keer uitprobeerde tijdens mijn jacht naar een nieuwe versterker... Dat klonk dus echt niet naar wat ik verwachtte...
Die Hot Rod is dan ook een versterker die ik de TS van harte aanbeveel.

Kim Wilson
5 januari 2012, 11:17
Ik heb zelf de Hotrod Deluxe gehad, en ik vond de Peavey Classic 30 veel volwassener klinken. Prima als eerste buizenamp, maar geen topding. Voor datzelfde geld raad ik liever een Peavey Classic 30 of Delta Blues aan.

7ender
5 januari 2012, 12:12
Hallo ik heb een tijd geleden al een topic gemaakt over mijn zoektocht naar een nieuwe versterker met vooral de vraag om wat info over de Fender Hot Rod. Ik heb helaas niet het geld voor een al te dure versterker maar ik ben er inmiddels achter dat je met een redelijk budget en wat geduld op de tweede hands markt een mooie versterker kan scoren.

Heb inmiddels een Blues Junior uitgeprobeerd en dat beviel me wel, en die zie je ook af en toe voor een mooie prijs voorbij komen. Nu viel mijn oog ook op een Delta Blues van Peavey die mij misschien nog wel meer trekt al heb ik hem helaas nog niet kunnen uitproberen. Zulke versterkers zoek ik, al heb ik voor de rest een beperkte kennis over andere merken e.d. en ik hoop op wat tips waar ik zeker naar moet kijken.
Mijn budget is 300 a 400 euro, en ik koop op de tweede hands markt dus de nieuwprijs mag 500 a 600 euro zijn. Ik speel blues,rock,pop en treedt op in relatief kleine zalen. Hopelijk weten jullie een paar aanraders voor dit budget.

ik ga niet zeggen wat je wel moet kopen of niet moet kopen
( ik moet ook oppassen met merken afkraken , want dat heeft me een keer een ban opgeleverd op een ander forum ,.....toen een bezitter van zo'n merk en type in verweer met me ging en een tikkie te persoonlijk werd ,....enz ...
hahahahaha )

hier een paar tips :

Heb een eigen mening , en bepaal zelf wat je een mooi geluid vind ( vol , helder , etc )

Kijk bij die buisversterker of i.i.g. de eindbuizen OP HET CHASSIS gemonteerd zitten ( constructies waarbij die buisvoeten op een print gemonteerd zitten , en door het chassis naar buiten steken zijn altijd klote )

Zorg dat je de wetenschap hebt of die buisversterker i.i.g. een wattje of 40 rms kan leveren ( 40W schoon vermogen zonder vervorming ) als je meerdere stylen speelt !
( eenzijdig overstuurd geluid , wat een blues-gitarist het einde vindt , kan voor een country-gitarist een ramp zijn )

Test een2ehands apparaat langdurig uit ,....laat bij die verkoper rustig een apparaat langdurig aanstaan ( bijv ook tijdens een bakkie koffie of zo )
Let ook op rammelende bijgeluiden tijdens het spelen ,....test uit of ie in het laag niet over z'n zeik gaat , e.d. )

Let op krakende potmeters , en bussen ...

Neem iemand mee die er sjoege van heeft

( met name marktplaats is niet zelden een stortplaats voor iedereen die van iedereen die van z'n rotzooi af wil ) :)

UnXpected
5 januari 2012, 22:02
Bedankt allen voor de reacties/tips. Heb er echt wat aan gehad. Ik ben nu in de running voor 2 Delta Blues versterkers, die toch iets anders zijn. Kan iemand mij vertellen of er veel verschil is tussen de twee en wat een juiste prijs zou zijn? Ik hoop dat jullie ze niet voor mijn neus wegkapen haha maar even wat feedback kunnen geven.

De ene met de vintage achtige look vind ik het einde kwa design plus hij is amper gebruikt altijd een pluspunt. Hij is alleen iets duurder.
Hier de twee versterkers:
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/516484524-peavey-delta-blues-buizen-versterker-zeer-weinig-gebruikt.html
en
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/510791707-buizenversterker-peavey-delta-blues-30-watt.html

pasqual
5 januari 2012, 22:31
Het grootste verschil zit in de speakers: de eerste heeft 2 10" speakers, de tweede heeft één 15" speaker. Dit geeft uiteraard een verschil in geluid. Welke beter klinkt kan jij alleen beantwoorden door ze allebei te proberen. Youtube is in dit geval geen goed referentiekader of je zal al een filmpje moeten vinden met een 1 op 1 vergelijking.

macwilliams
5 januari 2012, 23:27
€450,- voor een deltablues is erg aan de prijs te noemen. Ik heb de mijne voor aardig wat minder verkocht. Het is een leuke versterker, ik heb hem verkocht omdat het leuke er pas uitkwam wanneer de ramen uit de sponningen dreigden te trillen.