PDA

View Full Version : jcm 800 2210 verkoopsklaar maken



thekid
4 januari 2012, 12:16
Hey

Naar aanleiding van een ander topic heb ik dus besloten dat de jcm 800 eruit moet.

Hoe kan ik deze nu zo klaar mogelijk maken voor de verkoop.
De potmeters gaan nogal stroef, kan ik hier zelf iets aan doen?
ik heb wel geen zin om buizen te gaan veranderen.
en wat kan ik nog vragen voor deze versterker (head enkel met footswitch)

En welke site's kan ik hem het beste posten.

MVG Kevin

PD1984
4 januari 2012, 12:27
ik heb de mijne een maand geleden ook verkocht. (de combo versie dan)

ik had precies het zelfde probleem met de potmeters. Contactspray ertussen spuiten (wel een die geschikt is voor pots) en ze draaide weer als een zonnetje!

ik denk dat je em wel voor een eurotje of 700 euro kan verkopen op gitaarnet. (ligt er ook aan hoe hij eruit ziet)

Gearjunkie
5 januari 2012, 08:24
Het is net zo eerlijk om hem gewoon in de huidige staat te verkopen. Klinkt een beetje als een louche autoverkoper die wat trukjes toepast om die oude auto geweldig te laten rijden.... de eerste week dan in elk geval.
Ik zou niet blij zijn als iemand nog even flink wat spray in die potmeters spuit.

big dooley
5 januari 2012, 08:45
Het is net zo eerlijk om hem gewoon in de huidige staat te verkopen. Klinkt een beetje als een louche autoverkoper die wat trukjes toepast om die oude auto geweldig te laten rijden.... de eerste week dan in elk geval.
Ik zou niet blij zijn als iemand nog even flink wat spray in die potmeters spuit.

mee eens... als het ding goed werkt en gewoon klinkt, niks aan veranderen... je kan er wel andere buizen in gaan stoppen, maar dan zal je net zien, dat je zo'n idioot krijgt als ik die niks van het merk wil weten, wat jij er net ingestopt hebt...... een versterker wordt echt niet meer waard door een retube...
voor wat prijs betreft, gewoon vragen wat jij er denkt voor te kunnen krijgen... let wel op, dat we momenteel een kopersmarkt hebben
gitaarmarkt lijkt me een goeie site... marktplaats is natuurlijk nummer 1 wat advertenties betreft, maar er komen bergen met ramptoeristen op af, helaas

PD1984
5 januari 2012, 15:26
als ik een versterker wil kopen en de pot zijn stroef ga ik juist daarom afdingen!

waarom zou je de pots niet smeren met de spray waarvoor het bedoeld is? daar worden de pots toch niet minder om?

HaroldA
5 januari 2012, 15:32
waarom zou je de pots niet smeren met de spray waarvoor het bedoeld is? daar worden de pots toch niet minder om?

Als ik die troep zou zien (of ruiken!) in een potmeter/amp/jack/etc zou ik rechtsomkeert maken. :stop:

HUESSEN
5 januari 2012, 15:41
Is dat hetzelfde als een oude 2e hands auto met zwart opgepoetste banden?

HaroldA
5 januari 2012, 15:42
Is dat hetzelfde als een 2e hands auto met zwart opgepoetste banden?

Als daar zwart wordt gebruikt om gebreken te verbergen wel ja.

Fiendish
5 januari 2012, 15:57
als ik een versterker wil kopen en de pot zijn stroef ga ik juist daarom afdingen!

waarom zou je de pots niet smeren met de spray waarvoor het bedoeld is? daar worden de pots toch niet minder om?

Omdat pots meestal een zelf reinigende werking hebben en contactspray het eerst beter maakt, en dan vervolgens erger ?

thekid
5 januari 2012, 16:52
Oke

Ik blijf er met vanalles af, was ik ook eerst niet echt vanplan hoor.

the sure thing
5 januari 2012, 23:19
Eur 700 als ie in zeer goede staat is, anders wordt het al snel Eur 650

thekid
6 januari 2012, 00:24
Ik zie ze hier in den belgique toch voor 900 euro's voorbijkomen hoor. Niet dat ik dat wens te krijgen maar toch ;)

reckless_life
8 januari 2012, 17:45
Ik zie ze hier in den belgique toch voor 900 euro's voorbijkomen hoor. Niet dat ik dat wens te krijgen maar toch ;)

Voorbijkomen wel, maar krijgen? Neen, hoor.

Zelfs als een zoekertje verdwijnt wil dat nog niets zeggen.
Ofwel wordt het gewoon later opnieuw aangeboden, ofwel is er via mail een overeenkomst bekomen.

Sanderltd
8 januari 2012, 18:17
900 is inderdaad een prijs die véél mensen vragen, maar niemand krijgt. :) Laatst zag ik op ebay Duitsland eentje verkocht worden voor 660, dat was een degelijke prijs. 700 maximaal.