PDA

View Full Version : Nieuwe zelfgemaakte nummers



hjh360
4 januari 2012, 00:53
Beste mensen,

Heb de afgelopen tijd 5 nummers opgenomen, en ik ben ZEER benieuwd wat iedereen hiervan vind.

Ze staan allemaal op mijn soundcloud --> http://soundcloud.com/hugo-huijer

Ik hoop dat ik wat feedback kan krijgen, en wat meningen! :)

Wat dingen om te weten:
-Ik speel bijna 3 jaar gitaar.
-Heb nergens les in gehad, zang ook niet (is waarschijnlijk wel te horen). -Inspiraties zijn vooral Radiohead, beetje Fleet Foxes, Andrew Bird en misschien zelfs een beetje Coldplay.
-Opgenomen in mijn kamer, via een klein laptopje. Tascam us122L interface, Rode nta1 mic, epiphone sg 400 elektrische gitaar, en ibanez v205 semi-acoustische gitaar.
-Ik heb vrijwel geen verstand in het masteren van tracks (weet eigenlijk niet eens wat het is...)
-Equalizen heb ik net zo weinig verstand van ;P


Dus, ik hoop op reacties! (goed of slecht, zolang ik er maar wat aan heb)

B~Rock
4 januari 2012, 10:20
Nice!

Ik ben met name gecharmeerd van het geluidsbeeld/orchestratie in je nummers. Je weet een duidelijke sfeer neer te zetten en in dat opzicht vind ik de manier waarop het gemixt is zeker niet verkeerd.

Wat ik wel duidelijk mis is contrast en puntigheid. De nummers kabbelen nu als het ware voort (met her en der wat goed gekozen nuanceverschillen) en ik blijf toch een beetje hopen op een uitbarsting of op zijn minst een ander akkoordenschema.

Qua zang valt er inderdaad nog wel wat te verbeteren, maar dat is een kwestie van oefenen. Ik vind je stem in ieder geval prima bij de muziek passen.

Keep it up!

savale
4 januari 2012, 13:24
De nummers vormen wel 1 geheel, dat is goed gelukt. Het komt heel erg lounge achtig over. Lekker achtergrond muziekje als je lekker met een biertje aan t strand ligt op een warme zomerdag.

Het is toch echt wat te saai nog. Ik zou ook proberen om bij eventueel volgende nummers een heel ander tempo te kiezen. Probeer ook wat meer breaks in te lassen. Ik kon aan de waveform op al zien dat het teveel zou gaan kabbelen... ;)

What I'm Like zit wat dat betreft nog het beste in elkaar en die luistert ook lekker weg. The angles fly kabbelt wat meer, maar daar stoor ik me niet echt aan.

Je zang zou misschien wat beter kunnen, maar je hebt een prettige stem om naar te luisteren, dus dat komt er wel. :)

Riky
5 januari 2012, 12:06
Ik vind het een erg gaaf sfeertje!
Kan er erg goed naar luisteren. Erg knap gedaan!

Vind wel gitaar vaak veel rechts staat en rechts harder dan de rest vd muziek in de mix. Stoor ik me wel een beetje aan.

hjh360
13 januari 2012, 10:47
Dankjulliewel! :)

Stratman70
13 januari 2012, 20:19
Ik vind het best goed. Misschien wel wat eentonige muziek, maar het klinkt wel lekker. Inderdaad zat ik ook te hopen op een uitbarsting ofzo. deed me in de verte ook wat aan de oude Pink Floyd (Meddle) denken.
Meer dynamiek en variatie in de nummers is de tip.

Thewisbone
16 januari 2012, 00:58
Klinkt lekker!

Het heeft wel wat weg van Nick Drake/Elliot Smith.

Met wat voor programma mix je dit?

hjh360
16 januari 2012, 17:58
Ik gebruik voor alles Reaper. Daar neem ik mee op, voeg ik effecten mee toe, en equalize ik het één en ander.