PDA

View Full Version : Beginnen met rack



fender89
3 januari 2012, 19:39
Ik ben gewend om altijd met pedalen te werken maar overweeg om over te stappen naar rack.
Ik wil graag voor in mijn allround cover bandje een multi effect waarmee ik verschillende effecten kan kiezen.

Ik heb geen verstand van rackeffecten en ik zat te denken om het volgende aan te schaffen

Een G-major met een Rocktron midimate. Is dit voldoende om aan de slag te gaan of zie ik iets over het hoofd????? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

ateng
3 januari 2012, 21:23
Wat voor versterker gebruikt je en wat is de reden om naar rack te gaan?

Liquid_Metal
3 januari 2012, 21:25
Ja hoor, dat kan zeker. De G-Major reageert op MIDI boodschappen en die kun je met de Rocktron versturen.
Als je echter alleen een enkel multi-fx wil zou je ook een floor unit kunnen overwegen (bv het TC Electronic Nova System (http://www.tcelectronic.com/novasystem.asp) of het over the top G System (http://www.tcelectronic.com/G-System.asp).

fender89
3 januari 2012, 21:34
Wat voor versterker gebruikt je en wat is de reden om naar rack te gaan?

Ik gebruik voor thuis een fender super champ met een John Mayer strat. Voor in de band gebruik ik een fender deluxe reverb.
Ik wil overstappen naar rack omdat het pedalboard wat ik nu heb steeds zwaarder wordt en dat er met rack (volgens mij) veel meer mogelijkheden zijn

Een G system heb ik inderdaad ook gezien maar ik wil niet uitsluiten om het rack uit te breiden met een apart delay unit o.i.d.
Wat vinden jullie van een g major om mee te beginnen?

ateng
3 januari 2012, 22:22
Ik gebruik voor thuis een fender super champ met een John Mayer strat. Voor in de band gebruik ik een fender deluxe reverb.
Ik wil overstappen naar rack omdat het pedalboard wat ik nu heb steeds zwaarder wordt en dat er met rack (volgens mij) veel meer mogelijkheden zijn