PDA

View Full Version : Angus Young



Matje
2 juni 2003, 22:51
Ik kom net bij bijzonder toeval op een site waar wat gitaren van Angus op staan maar ook een rack opstelling. En de maker van de site beweerd dat die van Angus is. Maar hij speelt toch altijd over een JTM45 (en mesa boogie in de studio en nog een merk waar ik de naam even niet van weet)?

marc_o
3 juni 2003, 12:44
Trainwreck, maar live is dat vooral zijn broer.

Antal
3 juni 2003, 14:32
Weet je het adres van die site nog???

Matje
3 juni 2003, 17:28
hehe helemaal vergeten erbij te zetten :D

http://www.brooksguitarworld.com/ayoung.html

Nocki
25 juni 2003, 08:30
ok!!! ik ben gelukkig.. ook angus speelt op mesa... :-)

hoera!!!!

Nocki

FNaRK
25 juni 2003, 09:27
of was het nou deze setup ?
http://guitargeek.com/rigs/img/a/angus_acdc_2000.gif

Nocki
25 juni 2003, 09:29
ja inderdaad.
ze spelen zowieso over marshall amps.
maar het was wel leuke te zien dat ie ook een mesa rack heeft... gewoon voor het idee...

trouwens... mischien hebben ze achter die muur met katen ook wel gewoon een line6 vetta staan ofzo....

Nocki

Wicked Willy
25 juni 2003, 13:14
Yeah right..............dacht het niet.....Line6....laat me niet lachen!!!!!!!!!!
:-D

Matje
25 juni 2003, 20:06
maar je weet dus nooit of dat rack ook echt van Angus is. ik heb wel gehoord dat hij in de studio wel soms mesa gebruikt.

Neals
29 juni 2003, 21:56
idd, misschien speelden er nog tig bands en wilden ze snel opbouwen

gerrekat
7 mei 2004, 08:12
Angus die op een Boogie speelt??? HAHHA dat is bijna heiligschennis.....alleen Marshalls!

Hij heeftwel eens JCM 900 SL-X's gebruik op tour maar meestal alleen oude PLexi's

Nocki
7 mei 2004, 08:16
denk je dat als je al jaren lang in AC/DC speelt je dan alleen nog maar met dat bezig bent. mischien zit angus thuis wel alleen jazz te spelen. of luisterd ie naar hip hop....en daarbij zal hij vast wel andere amps hebbe. hij heeft het geld ervoor en hij zal toch niet zo doof geworden zijn dat hij niet hoort dat marshall klink als een baggerschip... nee hoor hij houd ook van goed geluid. maar hij is een icoon en zich daar waarschijlijk goed van bewust. er zijn zat gitaristen met 4 4x12 kasten met maar 1 kast met speakers.... dat soort geintjes zie je voortduren...


Nocki

gerrekat
7 mei 2004, 13:10
'HAHAH Angus is heel erg standvastig wat gear betreft...hij schijnt thuis wel een paar ES GIBSONS te hebben en een enkele LP maar hij zweert bij zijn SG's.

zelfde voor de marshalls, hij zweert bij plexi's ....zelfs de buizen die erin gaan moeten oud zijn van een bepaalde fabrikant..

Misschien heeft hij nog wel wat meer spul maar zijn studio rig is altijd een oude JTM geweest!

Rick Rubin (producer Ballbreaker) heeft nog eens geprobeerd wat veranderig aan te brengen in de AC/DC sound waardoor hij bijna ontslagen werd....

Angus wist anno 1997 niet eens wie NIRVANA was......

Fuhgawz
7 mei 2004, 13:25
Dat is aan de ene kant wel allemaal erg hardcore, maar aan de andere kant ook weer een beetje triestig... :-?

gerrekat
7 mei 2004, 13:35
Hmm...ik vind het wel cool...ANGUS OWWWNZZZ!

wimmeltje
7 mei 2004, 15:49
Angus Speelt idd over marshall zoals Roadkill laat zien. Ik heb vorige week Action in DC gezien. En die angus daarvan speelde over een JCM800. Alleen een SG een TU2 van Boss en een 800 en dat was echt een super geluid. Dat was weer heb bewijs dat je eigenlijk ook geen FX nodig hebt.

wimmeltje
7 mei 2004, 15:52
http://www.brooksguitarworld.com/artists/angus2.jpg


Ik zit nu ff naar dat rek te kijken en zie dat er twee marshalls in zitten uit de 9000 serie.

Fuhgawz
7 mei 2004, 17:23
Angus Speelt idd over marshall zoals Roadkill laat zien. Ik heb vorige week Action in DC gezien. En die angus daarvan speelde over een JCM800. Alleen een SG een TU2 van Boss en een 800 en dat was echt een super geluid. Dat was weer heb bewijs dat je eigenlijk ook geen FX nodig hebt.
Ja die band heb ik ook ooit gezien. Ze nemen het AC~DC coveren wel erg serieus. Ze hebben zelfs een kanon en alles! ;)
Maar ik vind het helemaal geen bewijs dat je geen FX nodig hebt. Er zijn genoeg gitaristen die wonderbaarlijke dingen doen met FX.

gerrekat
8 mei 2004, 12:28
HAHAH waar heb je dat rack vandaan..het lijkt me ZEER onwaarschijnlijk dat dat echt van Angus is.....

Zijn toon is gewoon door en door Marshall...die studio pre amps van Boogie klinken echt wel goed maar het is gewoon geen AC/DC toon.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ANGUS met zo'n ingewikkelde rig werkt....

Ik heb een keer in een technisch artikel gelezen dat Angus op het podium Marshall reissue JMP's gebruikkt 50 watters en dat al zijn boxen ook echt aangesloten zijn, maar dat zijn toon door de PA afgenomen wordt van een oeroude JTM onder het podium in een isoleerkabinet.

wimmeltje
9 mei 2004, 13:16
HAHAH waar heb je dat rack vandaan..het lijkt me ZEER onwaarschijnlijk dat dat echt van Angus is.....

Zijn toon is gewoon door en door Marshall...die studio pre amps van Boogie klinken echt wel goed maar het is gewoon geen AC/DC toon.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ANGUS met zo'n ingewikkelde rig werkt....

Ik heb een keer in een technisch artikel gelezen dat Angus op het podium Marshall reissue JMP's gebruikkt 50 watters en dat al zijn boxen ook echt aangesloten zijn, maar dat zijn toon door de PA afgenomen wordt van een oeroude JTM onder het podium in een isoleerkabinet.

Ik heb rek van het begin hier van de post...

Fuhgawz
9 mei 2004, 13:27
Misschien is Angus wel zo'n sneaky hond die doet alsof hij hardcore is met zijn simpele rack en zijn antieke buizen, maar eigenlijk gewoon een superingewikkelde rack heeft om zijn geluid te krijgen. Wat een nepper!
Of die kerel die beweert dat dat het rack van Angus is zit gewoon te liegen. ;)

wimmeltje
9 mei 2004, 13:33
Misschien is Angus wel zo'n sneaky hond die doet alsof hij hardcore is met zijn simpele rack en zijn antieke buizen, maar eigenlijk gewoon een superingewikkelde rack heeft om zijn geluid te krijgen. Wat een nepper!
Of die kerel die beweert dat dat het rack van Angus is zit gewoon te liegen. ;)

Ik beweer niet dat het zijn rek is. Volgens mij speelt hij gewoon marshall en SG.

Fuhgawz
9 mei 2004, 19:52
Ik bedoelde ook niet jou, maar die kerel die die Angus' Rack boven dat plaatje heeft gezet. ;)

gerrekat
11 mei 2004, 09:20
Nou ja, ik las op het AC/DC forum dat malcolm sinds de Razors Edge tour inderdaad een mesa 19" rig schijnt te bruiken in COMBINATTIE met een ARD 400 watt top en was oude marshalls en hij heeft zeker weten ook een boutique Wizard top..

was daar enigszins verbaasd over...schijnbara hebben ze dus nog heel wat meer spulletjes dan die marshalls

Stratman70
15 mei 2004, 15:38
Ik meende allemaal gelezen te hebben in een interview met Angus dat hij helemaal geen rackgear heeft. (was al wel een oud interview, jaren 80), maar dat hij dus gewoon een touwtje tussen zijn gitaar en versterker heeft zitten en dat was het, meer niet.

gerrekat
17 mei 2004, 08:15
ja dat dacht ik ook, maar ik had het ook over malcolm...maar wie weet wat Angus begruikt voor zijn lead sound, hij gebruikt niet zo veel gain maar voor zijn leads volgens mij toch meer dan en oude plaxi op tap heeft, dus misschien gebruikt hij toch iets aparts voor zijn leads....wie weet een gemodde marshall of een oude Mesa Mk series wie weet!


zou een scjok zijn voor mij daar ik niet beter weet dan dat ie stokoude marshalls gebruikt!


Ik weet wel dat ie voor de ballbreaker tour iets van 5 JCM 900 SL-X heads gekocht heeft die zijn ook behoorlijk high gain!

In de jaren 80 heeft ie ook wel veel mert elementen geexperiementeerd, ik heb een foto van ANGUS met een Sg custom met een DiMarzio X2N in de brug, maar nu gebruikt ie gewoon de Gibson 57 of een Angus Young signature PU

Mr. Michiel
27 mei 2004, 00:14
wat wel grappig is op die site waar dat rack staat, daar staan ook 5 SG's waaronder 1 Angus Signature, brengt angus een signature uit met Bigsby wat doet ie? haalt ie em dr af :lol:

gerrekat
2 juni 2004, 08:06
ja ik heb hem die bigsby nog nooit zien gebruiken....

wel mooi die Angus signature....kan niet wachten op de ieuwe CD

Wicked Willy
2 juni 2004, 15:42
Ach ja Boogie is echt niet alles or!!!

lespaul57
5 juli 2004, 12:13
Is er niet ergens een site van iemand die angus zijn gear heeft uitgepluist?

Sjakie
5 juli 2004, 13:25
Hier vertelt Angus zelf over zijn gear:

http://www.gibson.com/whatsnew/pressrelease/2001/jan24a.html

Guinness
5 juli 2004, 17:39
Nou ja, als iemand over een boogie of een marshall speelt dat HOOR je toch!!!


Boogies en marshalls zijn echt een wereld van verschil.

Bigfoot414
8 juli 2004, 13:09
Ik ken wel een gast die beweert geen verschil te horen tussen zijn combinatie cheap-ass stratkopie en Marshall Valvestate en mijn combinatie Kitty Hawk, Japanse Tele.

Harry
9 juli 2004, 13:53
allemaal bluf!

EmgMaster
10 juli 2004, 01:27
en wat ook gaaf is, dat Angus gewoon in Nederland woont en getrouwd is met de ex van Bennie Jolink

wimmeltje
10 juli 2004, 15:49
en wat ook gaaf is, dat Angus gewoon in Nederland woont en getrouwd is met de ex van Bennie Jolink

Hij woont toch ergens in de achterhoek. Misschien wel eens leuk ff te kijken of wel hem kunnen opsporen....... Kunnen we het hem zelf vragen, gaan er met zijn alle naartoe, legertje amps en gitaren en dan zullen we het eens horen... BTW hij zal nu wel in australie zijn met de opening van die ACDC laan daar....