PDA

View Full Version : Callaham brug voor telecaster



Sinner1980
3 januari 2012, 14:49
Ik heb netjes eerst de zoekfunctie gebruikt maar ben niets 'zinnigs' tegen gekomen.
In mijn zoektocht naar het optimaliseren van mijn telecaster (vintage hot rod) liep ik tegen deze brug aan. Op het internet lees je een hoop lovende verhalen over de brug. Anderen gaan liever voor een Glendale; deze zou de echte teleklanken meer in ere houden. Beide bruggen zitten in dezelfde prijscategorie (duur!) maar na het lezen van vele artikelen lijkt de Callaham meer mijn ding te zijn.
Op de website van Callaham staat overigens een mooi verhaal waarom hun brug beter zou zijn dan de originele Fender bruggen en als je dat even doorleest dan zit daar wel wat in.

Bijkomend voordeel van hun brug vind ik de uitsparing aan de onderzijde wat het tokkelen wat prettiger maakt; ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik daar tegenaan loop met mijn pink dat dus dat is wederom een positieve upgrade.

Nou heeft de brug een vrij hoog prijskaartje en zodoende ga ik eerst even hier rondvragen alvorens ik een bestelling plaats.
Graag hoor ik weer jullie ervaringen

Hendriks
3 januari 2012, 14:54
De Glendale is ook met uitsparing te krijgen . Welke is het best? Als je op het telecaster forum kijkt , lopen de meningen uiteen , ik heb ook gelezen dat veel de voorkeur geven aan een Fender ,waarvan de bodemplaat dan opgeschuurd word. Moeilijk dus , ik heb weleens een Glendale gehad ,maar kon niet zeggen dat hij beter klonk dan een Wilkinson van een paar tientjes.

Orpheo
3 januari 2012, 14:56
callaham is goed. punt. maar of het 't waard is? als ik een tele van scratch zou bouwen, zou ik het wellicht overwegen, maar als upgrade? ik denk 't niet. don't fix if it ain't broken, is een advies wat ik steeds vaker lees. zeker nu, in 'crisis tijd'.

Sinner1980
3 januari 2012, 19:24
Toch ben ik erg nieuwsgierig. Ik ga eerst eens kijken wat het totale kostenplaatje exact is en dan eens afwegen of ik het de 'gok' waard vind.
Nog een setje pickups erbij (denk toch chopper t + twang king of eens een BKP piledriver proberen) en ik ben voorlopig klaar met mijn tele.
Al twijfel ik om deze een beetje vintage correct te houden en er een soort van "scheurtele" bij te halen,wellicht een Warmoth (Orph?) met flame maple top,vlakke toets en jumbo frets etc

speedmusic
3 januari 2012, 21:59
Voor die uitsparing, dremeltje wat schuurpapier en je hebt je uitsparing, althans zo ga ik dat oplossen op mijn twee komende partscaster. Kun je het zo gek maken als je wilt:
http://i.ebayimg.com/t/Fender-Tele-Telecaster-Bridge-Plate-w-DBL-Long-Notches-/08/!B8Q2eyQEGk~$(KGrHqEOKi0EzQS+MI12BM2hR(E!YQ~~0_12. JPG

Daarnaast gebruik ik de standaard Squier (classic vibe) brug, die is van dikker metaal dan de Wilkinson wel ga ik de Wilkinson compensated Saddels gebruiken.