PDA

View Full Version : opzoek naar een metal versterker



panzer-whisky
2 januari 2012, 23:49
hoi,

ik ben opzoek naar een echte metal versterker het liefst een Top.
ik weet alleen niet wat nou egt een goede is voor black metal
hebben jullie wat ideeen wat ik kan gaan proberen ?
mijn budget ligt rond de 1200 euro
Gr.Floris

joeyonfire
3 januari 2012, 00:20
Een indicatie van het budget zou welkom zijn.

Jimwoud
3 januari 2012, 01:31
Staat al veel over op dit forum.

Wat voor band vind je een goede geluid hebben?

Check eens:
Peavey 5150/6505
Mesa Boogie Dual Rectifier
Engl Fireball/ Blackmore/ Powerball/ Invader

panzer-whisky
3 januari 2012, 14:16
Wat voor band vind je een goede geluid hebben ?

ik vind behemoth / god dethroned strak klinken egt black metal shit

Bijl
3 januari 2012, 16:41
Je zou hier kunnen kijken voor inspiratie:

http://www.uberproaudio.com/who-plays-what

Maar ik denk dat je toch overal hetzelfde tegenkomt, ENGL, Peavey 6505/5150, Mesa Rectifiers, en hier en daar een Marshall...

el loco
3 januari 2012, 17:45
Ik heb ook niks nieuws aan het rijtje toe te voegen, je zult gewoon moeten gaan proberen in de winkel of ergens een tweedehands op de kop zien te tikken. Een buizenbak zal je geluid sowieso goed doen en als je niet nieuw koopt zullen ze niet gigantisch in waarde dalen denk ik. Dus: proberen!

Misery Signals
3 januari 2012, 20:09
IK zou lekker kiezen tussen een Mesa Rectifier met TS ervoor, of een 5150/6505.

MS

el loco
3 januari 2012, 20:46
IK zou lekker kiezen tussen een Mesa Rectifier met TS ervoor, of een 5150/6505.

MS

De Mesa of de 5150 hebben mijn persoonlijke voorkeur ook, maar waarom zou je een Tubescreamer voor een Rectifier zetten? Zonde van het geluid als je het mij vraagt en een `boost` heeft ie niet echt nodig...

allochthomas
3 januari 2012, 20:49
recto zonder tubescreamer
http://www.yourefatbecauseyourestupid.com/wordpress/wp-content/themes/yrfat/images/image002.jpg

recto met tubescreamer
http://forum.emobucket.com/attachments/bands-music/23514d1310997401-arch-enemy-740ff27e48792b721b5b7942fadc1ec7.jpg

el loco
3 januari 2012, 20:53
haha, dude... gatver, mijn recto klinkt echt wel beter dan die zeug op dat plaatje! (toch, mag ik hopen...?) En strakheid zit er best wel in hoor, kwestie van aan de juiste knopjes draaien! (oh god, mental picture, thanx 4 that, barf)

Misery Signals
3 januari 2012, 20:55
... Een Mesa Rectifier met TS is beter... voor snelle metal dan toch :seriousf:

Ik vind de Rectifier super vet voor heavy riffs, maar als het snel moet, reageert de bas te lomp en te flubberig om het echt strak en clean te doen klinken.

Zelfde voor de Bogner Uberschall, maar dan nog in extremere mate. Moest je daar black metal mee spelen zonder TS, dan zou je gewoon in een lompe orkaanbrij terechtkomen.

MS

el loco
3 januari 2012, 20:59
Tja, ok, voor de supersnelle shit heb je wellicht gelijk. De Bogner heb ik nooit geprobeerd, dus daar heb ik geen oordeel over. Mijn inziens is een 5150 sowieso altijd goed, dus misschien de `veilige keuze` :D

Misery Signals
3 januari 2012, 21:02
Een 5150 is idd vaak goed, zeker in de studio.

Ik dacht te weten dat Nergal van Behemoth een Mesa Roadking gebruikt, en Dimmu Borgir vroeger zijn albums opnam met een tweekanaals Mesa Rectifier.

Wil je de 5150 strakte met de Mesa Rectifier ronk: Laboga Mr Hector.

MS

allochthomas
3 januari 2012, 22:17
haha, dude... gatver, mijn recto klinkt echt wel beter dan die zeug op dat plaatje! (toch, mag ik hopen...?) En strakheid zit er best wel in hoor, kwestie van aan de juiste knopjes draaien! (oh god, mental picture, thanx 4 that, barf)
Mijn ervaring met de dual recto is dat als je hem strak wilt laten klinken je of een erg fizzy sound hebt of helemaal geen gain. De tubescreamer gebruik je niet echt als boost meer eerder als eq om dat laag bas te temmen en de mids wat meer naar voren te brengen.

Gebruik mijn ts808 nog steeds met mijn giablo c-type(jtm45) om het geluid lekker strak te krijgen(zover dat nog nodig is)

Bijl
4 januari 2012, 08:36
Een Mesa rectifier of stiletto top voor 1200 euro gaat kan nog wel lukken, maar als er ook nog een speakerkast moet worden aangeschaft dan wordt het lastig. In dat geval kan je ook nog kijken voor een tweedehandse F50 of F100 top van Mesa. Het is net geen Rectifier maar het komt heel dicht in de buurt.

el loco
4 januari 2012, 08:57
Mijn ervaring met de dual recto is dat als je hem strak wilt laten klinken je of een erg fizzy sound hebt of helemaal geen gain. De tubescreamer gebruik je niet echt als boost meer eerder als eq om dat laag bas te temmen en de mids wat meer naar voren te brengen.

Gebruik mijn ts808 nog steeds met mijn giablo c-type(jtm45) om het geluid lekker strak te krijgen(zover dat nog nodig is)

Blijkbaar heb ik een ander idee van strak dan jullie en het ligt er ook zeker aan wat voor muziek je maakt natuurlijk. Mijn geluid heeft zonder hulpmiddelen meer dan genoeg definitie, maar ik zit dan ook meer aan de hardcore- dan aan de metalkant van het spectrum. Welke gitaar je aansluit is hier ook duidelijk van invloed overigens...

Misery Signals
4 januari 2012, 09:50
Er is een verschil tussen strak en definitie, en dat geef je zelf al aan.
Een head met definitie hoeft niet tegelijk strak te zijn.

En je gebruikt hem niet voor hetgeen de TS zoekt, dus...?


MS

Thiez
4 januari 2012, 10:44
Engl fireball100 of powerball zou ik ook zeker niet af laten vallen hoor! Retestrak die dingen en vallen toch bij veel bands in de smaak tegenwoordig. Engl zie je wel steeds meer opkomen bij metal en rock bands.

interessander
4 januari 2012, 13:08
ik vind behemoth / god dethroned strak klinken egt black metal shit

Ik vind juist bij deze bands dat de basis sound van de gitaren an sich niet heel strak is, maar de productie van de albums maakt alles retestrak (zeker in het geval van behemoth) GD meerdere malen live gezien (met recto) en dat is geen over the top high gain sound, eerder aan de modderige kant in het laag.

2550
4 januari 2012, 13:31
Iemand nog interesse in een ubershall zelf bouwpakketje ( chassis + printplaten )

Misery Signals
5 januari 2012, 01:01
LOL, zet anders effe iets te koop :seriousf:

MS

Bijl
5 januari 2012, 09:27
Iemand nog interesse in een ubershall zelf bouwpakketje ( chassis + printplaten )

Vast wel. Dat kan ook haast niet anders met een wereldbevolking van 7 miljard mensen.

caliban
5 januari 2012, 11:26
Voor black metal heb je toch gewoon the Valnøtt nodig...
http://www.youtube.com/watch?v=1WcsV7hQ1V4

sjaak1990
5 januari 2012, 23:34
Brunetti xl r-evo

Kamiess
6 januari 2012, 08:27
Laney kan dit ook zeker aan

Simpel > de GH serie.
Veelzijdig > VH serie

Heb toendertijd mijn GH100L verkocht aan een "doom" metalgitarist verkocht. (toen heten ze Insatiable,maar de naam is onlangs veranderd geloof ik).
Ligt er wel aan wat voor speakers je er aan hangt uiteraard.
Kijk maar eens op de laney site > staan volgens mij wel (metal) artiesten op die ze gebruiken

Kamiess
6 januari 2012, 08:30
Laney kan dit ook zeker aan

Simpel > de GH serie.
Veelzijdig > VH serie

Heb toendertijd mijn GH100L verkocht aan een "doom" metalgitarist verkocht. (toen heten ze Insatiable,maar de naam is onlangs veranderd geloof ik).
Ligt er wel aan wat voor speakers je er aan hangt uiteraard.
Kijk maar eens op de laney site > staan volgens mij wel (metal) artiesten op die ze gebruiken

volgens mij gebruikt Timo Somers hier van het forum ze ook.