PDA

View Full Version : Hebbe hebbe hebbe!!! (Hamer Phantom A5)



Xtinct-Dark
2 januari 2012, 12:15
Hey allemaal,

ik heb in een vorige discussie al laten weten dat ik op zoek ben naar een Hamer Phantom, gewoon omdat ik dat een bloedmooie gitaar vind. Nu heb ik er een gevonden op e-bay voor iets meer dan 100 piek. Dat lijkt heel weinig, en dat is het ook, zij het dat de gitaar de nodige problemen heeft. Die problemen staan als het goed is allemaal genoemd:
http://www.ebay.com/itm/1983-HAMER-PHANTOM-A5-PARTS-ONLY-/250965076347?pt=Guitar_Accessories&hash=item3a6eaf297b

Het fretwerk vereist een heleboel aandacht, dat is goed te zien, maar ik kan de scheur waar hij het over heeft niet ontdekken. Verder snap ik ook niet waar de gaten in de achterkant van de nek voor zijn.

Nu m'n echte vraag? Is dit een goed deal voor een gitaar die zoveel werk nodig heeft? Ik denk dat ik het leuk zou vinden als een soort weekendproject, maar het kan ook zijn dat de kosten de pan uit rijzen vanwege de hardware die ik er voor moet kopen.

Heeft iemand advies voor mij?

Alvast bedankt!

bass blom
2 januari 2012, 13:13
oei dat is wel een lijk.
die schroeven in de nek zijn denk ik voor de top lock.

fred dons
2 januari 2012, 13:18
mooi project hoor, de duurste onderdelen (floyd met name) zit er al op en de reparatie van de neck (bekend probleem bij een dergelijke manier van toplock bevestigen) is ook te doen
ik denk dat je wel wat problemen krijgt om de mighty might 3 spoels motherbucker te vindendie bij deze gitaar hoort

Agent_Smith
2 januari 2012, 17:24
mooi project hoor, de duurste onderdelen (floyd met name) zit er al op en de reparatie van de neck (bekend probleem bij een dergelijke manier van toplock bevestigen) is ook te doen
ik denk dat je wel wat problemen krijgt om de mighty might 3 spoels motherbucker te vindendie bij deze gitaar hoort

Is dat hetzelfde element als in een Hamer Prototype zit? Da's een een humbucker en een enkelspoels tegen elkaar.

fred dons
2 januari 2012, 17:28
je hebt gelijk dat zijn inderdaad 2 separate puppies, ik dacht altijd dat het een motherbucker was maar ik heb wat plaatjes gegoogled en ze zijn separaat

Oranjeaap
2 januari 2012, 17:53
Ik zie een ebay veiling waar nog 6 dagen te gaan zijn, het hoogste bod iets meer dan 100 dollar is, en geen buy it now bij staat. Bovendien is de gitaar in Amerika.

Kun je eens uitleggen hoe jij die gitaar voor 100 piek wil kopen? Zie ik iets compleet over het hoofd?

Xtinct-Dark
2 januari 2012, 18:04
Bedoel je dat het gewoon niet mogelijk is, of omdat de kans heel klein is dat ik hem zal krijgen voor zo weinig geld?

bass blom
2 januari 2012, 18:06
als je zelf al zegt zo weinig dan zal het nog wel meer gaan worden.

Oranjeaap
2 januari 2012, 18:22
...... Nu heb ik er een gevonden op e-bay voor iets meer dan 100 piek. Dat lijkt heel weinig, en dat is het ook,..........

........ Is dit een goed deal voor een gitaar die zoveel werk nodig heeft?.........

Ik stelde mijn vraag omdat ik uit je verhaal dacht op te maken dat je deze gitaar kon kopen voor het gezegde bedrag.

Weet je wel hoe ebay werkt? Of kun je in de toekomst kijken? Ik weet niet wat die gitaar waard is dus ik kan geen antwoord geven op je vraag, maar wat ik wel weet dat die gitaar niet voor 100$ verkocht gaat worden

Xtinct-Dark
2 januari 2012, 18:38
Ah, op die manier.
Ik weet dat dit slechts een veiling is, dus het kan zijn dat iemand vlak voor voor het einde een hoger bod doet, en de koop voor mij niet door gaat. Dat snap ik.

De gitaar zelf is ong. 1000 piek waard, maar aangezien dit bijna een zelfbouw project is zal hij stukken minder waard zijn.

grayfink
2 januari 2012, 18:44
Als de normale waarde 400$ is zal hij in de laatste 10 minuten naar ongeveer dat bedrag omhoog gaan in biedingen. Omdat dit geen overdreven gewild model is en de conditie erg slecht, zal het aantal bieders en de prijsopdrijving wellicht meevallen.

wietse
2 januari 2012, 18:52
Ah, op die manier.
Ik weet dat dit slechts een veiling is, dus het kan zijn dat iemand vlak voor voor het einde een hoger bod doet.


dat weet ik wel zeker, de laatste 10 minuten dan schiet de prijs altijd omhoog, zorg wel dat als je automatisch bieden instelt op deze gitaar je een maximum hebt ingesteld, en houd ook rekening met invoerheffingen btw en verzendkosten.
momenteel is het een drama om iets waar rosewood op zit uit de usa te krijgen maakt niet uit of het brazilian is of niet, de autoriteiten daar zijn tegenwoordig helemaal gek als het om een mogelijk bedreigde houtsoort gaat.
ik heb al verschillende horror verhalen gehoord, dure antieke gitaren die door de douane in beslag worden, en die hebben dan brazilian rosewood op de gitaar van ver voor het verbod daar op, wat een paar jaar geleden geen enkel probleem was als je maar certificaten kan overleggen maar nu dus een drama is.
een vriend van me heeft een martin van dik 60 jaar oud bij gruhn besteld, gruhn is nu (bijna een jaar later) nog steeds bezig de papieren voor elkaar te krijgen zodat ze uitgevoerd mogen worden.
zo moeilijk doet de overheid.

Xtinct-Dark
3 januari 2012, 12:43
Ok dan, ik denk dat ik het ga proberen.

Maar heeft er iemand ervaring met het importeren van gitaren uit de States? Hebben er veel mensen gedonder gehad met vergunningen of in beslag genomen gitaren? Ik heb ff gegoogled, en het leek mij dat dat niet al te vaak voorkomt.

Bovendien, heeft iemand ervaring met e-bay deals vanuit de States? e-bay zelf geeft een heleboel garanties dat je je product daadwerkelijk krijgt als je hebt betaald, maar ik hoor liever ervaringen uit de eerste hand.

Pepe
3 januari 2012, 13:17
Ebay geeft geen garantie, het is een veiling site. Paypal geeft ook geen garantie maar kopersbescherming. Garantie kan alleen de verkoper geven maar dat is een heel ander verhaal.

Reken wel transportkosten en invoerrechten erbij. Als je in totaal 500 zou kwijt zijn dan moet je nog gaan opknappen en dat zal ook geen dubbeltjes werk zijn.

Gezien het feit dat er een Phantom in goeie staat met case een paar maanden geleden op marktplaats stond voor 650 (ik tipte hem in de tip thread) en daar weken lang geen reactie op kwam...

geert1976
3 januari 2012, 13:30
Ebay geeft geen garantie, het is een veiling site. Paypal geeft ook geen garantie maar kopersbescherming. Garantie kan alleen de verkoper geven maar dat is een heel ander verhaal.

Reken wel transportkosten en invoerrechten erbij. Als je in totaal 500 zou kwijt zijn dan moet je nog gaan opknappen en dat zal ook geen dubbeltjes werk zijn.

Gezien het feit dat er een Phantom in goeie staat met case een paar maanden geleden op marktplaats stond voor 650 (ik tipte hem in de tip thread) en daar weken lang geen reactie op kwam...

Die blauwe inderdaad en daar zat de originele koffer ook nog bij.

Gezien de schades en de ontbrekende onderdelen, vind ik deze gitaar nu niet echt een koopje.
En het wordt een hels karwei om die trembucker te pakken te krijgen.

Hotpepper01
3 januari 2012, 13:46
Niet de huid verkopen voordat je de beer geschoten hebt. Ik bedoel: eerst maar eens de veiling zien te winnen. En Amerikaanse Ebay veilingen hebben de onhebbelijke eigenschap dat ze aflopen op tijdstippen die voor ons Europeanen onmenselijk zijn. Ofwel je hebt vooraf je maximum bedrag ingegeven dat je bereid bent er voor te betalen (met de kans dat er in de laatste minuut net iemand een dollar meer bied dan jij, of je neemt een sniper tool (dat in de laatste minuut voor jou net iets meer bied als jij op je bedje ligt, of mogelijkheid nummer drie. Dat is dat je met rode oogjes, vol van adrenaline en zwarte koffie wakker bent om deze plank te scoren en zelf op het knopje te drukken.
Tip van Flip: bedenk vooraf goed wat je bereid bent er voor te betalen en laat je vooral niet verleiden tot net eventjes meer. Heb je hem dan niet: jammer dan, volgende keer beter.

Agent_Smith
3 januari 2012, 14:57
Maar heeft er iemand ervaring met het importeren van gitaren uit de States? Hebben er veel mensen gedonder gehad met vergunningen of in beslag genomen gitaren?

Nee, niet van de US. Wel vanuit Japan, Geen centje pijn. Heel vlot en gladjes verlopen.
Alleen vanuit de US zal misschien die hout kwestie een punt kunnen worden. Wat ik wel heel erg raar vind op een 'oude' gitaar.

Oranjeaap
3 januari 2012, 15:01
Dat gaat duur worden. Gitaar verzenden is niet goedkoop, en je moet ook invoer rechten betalen

ccc
3 januari 2012, 22:52
Originele elementen (Dimarzio's) zijn praktisch onvindbaar - zelfs de pickup ring is moeilijk.
Verzending moet je rekenen op minimum 120 $ en dan gaat het dan nog via USPS - via Fedex of UPS twee keer zoveel. Ik zou op de uitkijk gaan voor een goed exemplaar.... ik zag er wel eens op ebay.de.

bass blom
8 januari 2012, 16:57
$222,50 en nog 8 uur te gaan. heb je hem nog?

Xtinct-Dark
8 januari 2012, 17:37
Nog niet, maar ik ga vanavond/vannacht nog een poging wagen!

bass blom
9 januari 2012, 09:58
Als de normale waarde 400$ is zal hij in de laatste 10 minuten naar ongeveer dat bedrag omhoog gaan in biedingen. Omdat dit geen overdreven gewild model is en de conditie erg slecht, zal het aantal bieders en de prijsopdrijving wellicht meevallen.

370, je zat er niet ver vandaan gray :D

ccc
12 januari 2012, 19:04
http://www.ebay.com/itm/1983-HAMER-PHANTOM-A5-W-TRIBUCKER-VERY-RARE-COOL-GUITAR-USA-/250970790624?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%252BC%26itu%3D UA%26otn%3D5%26pmod%3D180771806567%26ps%3D63%26clk id%3D5562257128376604110#ht_2646wt_1325


Je kan een nieuwe poging wagen...

Hotpepper01
12 januari 2012, 19:37
Sja, jammer hoor. Moeten kiezen tussen opblijven met rooie oogjes of teveel betalen blijft een lastge keuze. Gelukkig weet je dat er meerdere zullen langskomen en eens komt de dag.... de gitaar van de link hierboven vind ik een stuk minder mooi, wel een heel stuk completer...

Xtinct-Dark
15 januari 2012, 21:35
'k Heb em ook gevonden op E-bay, maar ik vind deze niet mooi. Lelijke kleur, en een te hoge prijs van 500 dollar minimum met meer dan 100 piek verzendkosten. Laat ik lekker links liggen, maar ben wel benieuwd naar wat er met de prijs gaat gebeuren in de laatste 5 seconden. Dat zijn ook de seconden waar ik op verloren heb bij de vorige (net als 24 dollarcent):dontgeti: