PDA

View Full Version : Fuzzzzzz...



SBe
1 januari 2012, 23:00
Ik ben op zoek naar een goede fuzz, heb er reeds enkele getest zoals: de Mxr classic 108, dunlop fuzz face, Mad professor Fire red fuzz,....
De laatste staat voorlopig op één aangezien deze volgens mij het meest inzetbaar is qua sound en het grootste bereik heeft (is natuurlijk ook de duurste...)
Zijn er nog die de moeite zijn om te testen? Ik merkte dat de verschillen soms echt zeer groot zijn tussen de verschillende modellen/merken.

Alvast bedankt.

Mvg,
Steven.

zoon van Piet
2 januari 2012, 11:44
Ik merkte dat de verschillen soms echt zeer groot zijn tussen de verschillende modellen/merken.

De verschillen kunnen zelfs groot zijn tussen dezelfde merken en modellen :)
Fuzzen zijn nogal wispelturige pedalen en de een klinkt beter dan de ander, ongeacht merk.
Maar er zijn ook nog eens heel wat verschillende soorten fuzz. Te beginnen bij de fuzzface-achtigen die je hebt getest, via de ( nog wat) meer brute tonebender stijl naar de al out kettingzaag superfuzztypes en heftige Big muffs.

onrust nv
3 januari 2012, 18:01
Ik was zelf eigenlijk wel behoorlijk blown away door de Zvex mastotron. En de iron ether oxide fuzz wat een tof spul. Zvex kwa prijs erg OK en oxide :lovelove:

vinni
3 januari 2012, 18:06
Ik probeer ook om een fuzz in mijn geluidenarsenaal op te nemen.
Maar op de één of andere manier past een fuzz niet bij mij.

Heb de Guitarsystems Fuzztool. Toch niet echt verkeerd dacht ik zo.
Maar kan er maar niet mee om gaan/wennen. Werkt niet echt lekker MET de
versterker (Modded JTM45) Een vies geluid dat er bovenop ligt.

Heb dat wel met meer pedalen......:(

Vinni

Dreverhaven
3 januari 2012, 21:57
Ik heb laatst bij http://digitaar-wil-ik.nl/ een stel fuzzpedalen getest. Death by Audio Super Sonic Fuzzgun vond ik gaaf, maar ook de Mad Professor vond ik heel mooi. Beide klinken alleen totaal verschillend. Dus gewoon een hele reeks proberen.
Al lijkt het er wel op dat je van een wat brave fuzzsound houdt. Die Mad Professor is heel netjes, strak. Het kan heel anders natuurlijk, maar zou me dan daar op focussen. Je gebruikt al de term 'bruikbaar' namelijk.

Fiendish
3 januari 2012, 22:46
Aangezien nog niemand de Blackout Effectors Musket fuzz heeft genoemd...
Bij deze :seriousf:
Of gewoon ouderwets een Big Muff ofzo.

Tankman
3 januari 2012, 23:07
Kort geleden heb ik kennis gemaakt met Dr No Effects. Die worden in Eindhoven gebouwd. Ik vond de More Gary Overdrive het beste, maar de Kafuzz is zeker niet verkeerd en het proberen waard!

SBe
4 januari 2012, 00:20
Bedankt voor de reacties en tips, weer wat nieuwe mogelijkheden om te testen. Ik zal zeer binnenkort nogmaals op test- uitstap moeten denk ik zo...
Die mad professor heb ik als eerste getest daar ik met kerst een sweet honey od hw heb gekregen van mijn vrouwtje - dit voor mij eerder onbekende merk (had er al van gehoord maar enkel op het net) brengt steeds een 'smile' op mijn gezicht als ik dat lampje zie branden.
De fire red fuzz klonk dan ook als enige echt 'bruikbaar' voor verschillende stijlen - maar kost wat geld, dus eerst eens grondig vergelijken met de concurentie.
Mvg,
Steven.

MSNL
4 januari 2012, 10:32
Werk sinds kort met een Analog Man SunFace Fuzz.
Dit is een fuzz met Germanium transistor(s).

Hij werkt echt heel goed op een licht overstuurde versterker.
Ik vind hem het mooist klinken op mijn strat. Ik krijg er een dikker solo geluid dan met een 'normale' overdrive/distortion en het pedaal reageert heel goed op volumeknop van je gitaar.
Je kunt van praktisch clean naar vette fut door gebruik van je volumeknop. Het geluid wordt niet dof op laag volume waar meeste pedalen wel last van kunnen hebben

grtz MSNL

Tommeke90
4 januari 2012, 14:20
Dr No Effects : Kafuzz

+1

zoon van Piet
4 januari 2012, 14:31
Dr No Effects : Kafuzz

+1

Hoewel ik, als geestelijk vader (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148667-De-geboorte-van-de-Kafuzz...&highlight=Kafuzz) van de Kafuzz, blij ben met de positieve geluiden ten aanzien van het ding,, moet me van het hart dat de TS in zijn reeks geteste fuzzen alleen FuzzFace-achtigen noemt. De Kafuzz is een Muff en echt een heel ander ding, dus..

vinni
6 januari 2012, 22:26
Ik probeer ook om een fuzz in mijn geluidenarsenaal op te nemen.
Maar op de één of andere manier past een fuzz niet bij mij.

Heb de Guitarsystems Fuzztool. Toch niet echt verkeerd dacht ik zo.
Maar kan er maar niet mee om gaan/wennen. Werkt niet echt lekker MET de
versterker (Modded JTM45) Een vies geluid dat er bovenop ligt.

Heb dat wel met meer pedalen......:(

Vinni

Ben een stappie verder.
Blijkt als ik'm stack met een OD dat die veel beter klinkt.
Kom er.....lekker blijven experimenteren.

Vinni

Fuhgawz
7 januari 2012, 15:35
Hoewel ik, als geestelijk vader (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148667-De-geboorte-van-de-Kafuzz...&highlight=Kafuzz) van de Kafuzz, blij ben met de positieve geluiden ten aanzien van het ding,, moet me van het hart dat de TS in zijn reeks geteste fuzzen alleen FuzzFace-achtigen noemt. De Kafuzz is een Muff en echt een heel ander ding, dus..

Die Fire Red Fuzz die de topicstarter in zijn openingspost noemt is anders ook een aangepaste Big Muff. Misschien dat zo'n Kafuzz dan toch niet zo'n gek idee is.

Ron Houben
8 januari 2012, 12:19
Ik kom telkens weer tegen dat pedalen in een combinatie met een bepaalde versterker helemaal ruk klinken en met een andere versterker helemaal te gek.
Ik heb natuurlijk mijn eigen voorkeur die jullie vast wel kennen. Daar is dit ook het geval. Met de 1968 Marshall van GuitarKing in Boekel op goed volume was het helemaal te gek, met een Roland Cube... Toen klonken mijn pedalen niet beter dan welk Chinees kopiegeval dan ook.

yavin
8 januari 2012, 12:25
Ik zou ook zeker even kijken/luisteren naar de BYOC Large Beaver. Dit is een Muff-clone die je als bouwpakket geleverd krijgt. Je kan 'm als Rams Head of als Triangle bouwen, kost niet gelijk een rib uit je lijf, en klinkt wel heel erg goed...

Dreverhaven
8 januari 2012, 12:37
Die Fire Red Fuzz die de topicstarter in zijn openingspost noemt is anders ook een aangepaste Big Muff. Misschien dat zo'n Kafuzz dan toch niet zo'n gek idee is.

Opmerkelijk dat je dat zegt. Ik heb een stel Muff's thuis, maar toen ik die Fire Red Fuzz testte deed dat me niet direct aan een Muff denken. Het klonk veel strakker, gelikter. Ik had dat er echt niet achter gezocht.
Maar het kan ook te maken hebben met dat ik toen al 20 fuzzpedalen achter mekaar gehoord had.

zoon van Piet
8 januari 2012, 14:12
Maar het kan ook te maken hebben met dat ik toen al 20 fuzzpedalen achter mekaar gehoord had.

Fuzzverzadiging! Een zeer ernstige aandoening!:)

BasHermus
8 januari 2012, 23:15
Een fuzz is volgens mij de pedaal die het meest afhangt van de gitaar en versterker waarmee hij gebruikt wordt.

Zelf ben ik heel tevreden met mijn MI Audio GI Fuzz (http://www.mieffects.com/GI.htm).
Erg veelzijdig en kan gaan van heel subtiel tot Muff-like tot sputterend geval.
Deze is wat aggressierver.
Ze hebben er ook één die wat meer vintage klinkt, de Neo Fuzz (http://www.mieffects.com/NEO.htm).

Het voordeel is dat je beide pedalen kan aanpassen aan de impedantie van je gitaar elementen.
Dan klinken ook je humbuckers lekker met fuzz...

Dreverhaven
9 januari 2012, 00:27
Fuzzverzadiging! Een zeer ernstige aandoening!:)

Het is raar, maar je kunt maar niet genoeg fuzzpedalen hebben. Na een tijdje testen wilde ik er zo een stel meenemen, ware het niet dat m'n beurs dat niet toeliet. Ik heb al zat van die krengen, lang niet zoveel als jij, maar ik heb er op zich genoeg. Het heeft iets magisch. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen.

Een van de mooiste moderne fuzzpedalen vind ik de Harmonic Transformer van Death By Audio. Echt een koekblik van een behuizing, helemaal leeg van binnen, maar een paar switches en een draaiknop, maar één goede sound uit te krijgen en kneiterduur. You gotta love it!

http://www.rainbowguitars.com/imagesproduct/db/dbaharmonictrans-xl.jpg

zoon van Piet
10 januari 2012, 10:40
Het is raar, maar je kunt maar niet genoeg fuzzpedalen hebben. Na een tijdje testen wilde ik er zo een stel meenemen, ware het niet dat m'n beurs dat niet toeliet. Ik heb al zat van die krengen, lang niet zoveel als jij, maar ik heb er op zich genoeg. Het heeft iets magisch. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen.
[/IMG]

Ze zijn verslavend, inderdaad.. maar ik ben nog in de ontkenningsfase: ik heb helemaal niet zoveel fuzzen! :)
Fuzzen zijn trouwens wel de enige pedalen waarvan ik een paar vrij nieuwe (90's) en echt nieuwe exemplaren heb. Op een of andere manier geeft dat niet zo, alles gaat toch over de rooie..

Fender75
31 januari 2012, 09:52
Ik heb sinds kort ook een fuzz, een Dunlop Fuzzface Joe Bonamassa. Schitterend ding om te zien, maar ik krijg er echt geen bruikbaar geluid uit! Kan heel goed aan mij liggen, maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar.

Ik heb een Plexi kloon van Vernet (Ceriatone), een Fender Strat en een Gibson SG faded. Als ik de amp op clean zet, of redelijk aan het vervormen, er wil niks bruikbaars uitkomen....toch een miskoop?

Het was een impulsaankoop, maar verder vind ik het jammer dat er geen indicator op zit, en je kunt er geen voeding op aansluiten..

Bernardduur
31 januari 2012, 10:08
Hoe staat het pedaal verder?

Ik moet wel zeggen dat fuzz pedalen niet voor iedereen zijn :)

Rutger
31 januari 2012, 10:11
Nee precies. Anderen kunnen er waanzinnige dingen mee en ik vind het prachtig, maar ik heb en paar pogingen gedaan maar kan toch veel meer met een mooie overdrive dan met een fuzz. Helaas

Een aardige mix van fuzz en overdrive waar ik wel wat mee kon, was de Fuzzdrive G2 van Everman, maar ik weet niet of die nog verkrijgbaar is. Ik had toch te vaak last van dat 'vieze laagje bovenop je sound', ipv dat het echt je sound is. Ik heb me er maar bij neergelegd dat dat bij fuzzes hoort.

Comfortably Daniel
31 januari 2012, 10:46
Heb ook een paar fuzz'en; Fulltone 70's, Analogman Sunface NKT275 en dan nog een paar Muff achtigen.

Het is inderdaad erg lastig de goeie fuzz met de goeie gitaar en versterker bij elkaar te vinden. En je moet er inderdaad wel van houden.

Die Bonamassa Fuzzface leek mij ook wel interessant trouwens.

titzenpitzer
31 januari 2012, 10:57
Ik vraag me af hoe je uit een fuzzface geen bruikbaar geluid kan krijgen. Da's niet slecht bedoeld trouwens, 't is echt uit pure nieuwsgierigheid?

Ik gebruik nu een analogman sunface bc182/183, vette fuzz maar toch wat een probleemkind in de zin dat ie onvoorspelbaar is (soms erg luid, soms normaal, stom schel, soms bassig, ...)

De enige pedalen waar ik nog naar uitkijk zijn fuzzen: hartman vintage germanium, devi ever shoegazer en de faylon fuzz...vooral over die laatste vind ik eigenlijk praktisch geen info, men oog viel erop omdat ik hier nog een oude Faylon versterker heb staan.

Ron Houben
31 januari 2012, 11:22
Bij een Fuzz is het nog belangrijker dan bij andere pedalen dat je een goede match hebt tussen gitaar, fuzz en versterker. Dat is de reden waarom Roger Mayer er zoveel in zijn programma heeft. Zijn Axis Fuzz kan bijna alles (solo en akkoorden) en is niet te wild (de Stone Fuzz wel) veel Fuzzface achtigen zijn te gek voor solo's, worden echter tot een brij bij akkoorden. Dat is inherent aan het design. Jimi Hendrix gebruikte die ook niet voor akkoorden. Daar nam hij wat Roger Mayer nu als Axis Fuzz verkoopt. Veel versterkers reageren sowieso niet zo fijn op pedalen.

Een tip: Begin met het volume en de toon op je gitaar NIET vol open te draaien, maar leer op half volume met de Fuzz om te gaan. Iedere Fuzz heeft bovendien een sweet spot, die is ook meestal niet bij " alles op 10 en gaan".

titzenpitzer
31 januari 2012, 12:14
Maar da's net het probleem, ik vind mijn gitaar en versterker niet tot hun recht komen als ik volume afrol.

MSNL
31 januari 2012, 13:24
Maar da's net het probleem, ik vind mijn gitaar en versterker niet tot hun recht komen als ik volume afrol.

Ook niet met een Fuzz ertussen? Bij mij wordt de volumeknop juist veel effectiever als ik een fuzz ertussen zet.

titzenpitzer
31 januari 2012, 13:28
Njoa, ik verlies snel hoog moet ik zeggen. De dynamiek is er zowat uit. Vanavond tijdens de repetitie nog eens experimenteren..

scabiosa
31 januari 2012, 13:31
Ik vraag me af hoe je uit een fuzzface geen bruikbaar geluid kan krijgen. Da's niet slecht bedoeld trouwens, 't is echt uit pure nieuwsgierigheid?

Ik gebruik nu een analogman sunface bc182/183, vette fuzz maar toch wat een probleemkind in de zin dat ie onvoorspelbaar is (soms erg luid, soms normaal, stom schel, soms bassig, ...)

De enige pedalen waar ik nog naar uitkijk zijn fuzzen: hartman vintage germanium, devi ever shoegazer en de faylon fuzz...vooral over die laatste vind ik eigenlijk praktisch geen info, men oog viel erop omdat ik hier nog een oude Faylon versterker heb staan.

Die faylon fuzz heeft Jimmy Behan voor Crush the button gecloned.
Je vindt hem hier: http://crushthebutton.com/products/faylon-fm72-fuzz

Verder over fuzz, heb zelf ook het gevoel dat het erg afhankelijk is van de gitaar en versterker. Heb echt al vanalles geprobeerd, maar het zijn maar enkelen die echt goed klinken.
Maar dat maakt de queeste naar de coolste fuzz gewoon zalig!

Mijn favorieten zijn, BAT Pharaoh, T-rex Mudhoney en Bajatechcustoms DaMoaf, ow yeah!

Fuhgawz
31 januari 2012, 13:34
Ik heb sinds kort ook een fuzz, een Dunlop Fuzzface Joe Bonamassa. Schitterend ding om te zien, maar ik krijg er echt geen bruikbaar geluid uit! Kan heel goed aan mij liggen, maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar.

Ik heb een Plexi kloon van Vernet (Ceriatone), een Fender Strat en een Gibson SG faded. Als ik de amp op clean zet, of redelijk aan het vervormen, er wil niks bruikbaars uitkomen....toch een miskoop?

Het was een impulsaankoop, maar verder vind ik het jammer dat er geen indicator op zit, en je kunt er geen voeding op aansluiten..

Dat is toch een volledig germanium fuzz, of niet? Misschien is het dan een bias-probleem. Germanium transistors willen wel eens anders reageren op verschillende temperaturen. Dit is een bekend probleem met germanium transistors wat de bruikbaarheid van zo'n ding ernstig in de weg zit en één van de redenen waarom je tegenwoordig nergens meer germanium transistors ziet, buiten vintage geïnspireerde fuzzes. Vreemd genoeg wordt hier echter heel weinig over gesproken op de bekende gear-fora. Vaak zit er bij dit soort fuzzen wel een trimpot aan de binnenkant, waarmee je de spanning op de tweede transistor kunt afstellen om er een fatsoenlijke fuzz sound uit te halen. Haal hem eens open om te checken.

Een ander bekend probleem met Fuzz Faces is dat ze niet met alle pedalen lekker samenwerken. Met name gebufferde pedalen ervoor is niet echt prettig. Heb je geprobeerd de Fuzz Face als enige voor de versterker te zetten, dus zónder andere pedalen in de keten?

Tenslotte is er nog de mogelijkheid dat het gewoon niet jouw geluid is. Kun je daarom misschien beter omschrijven wat je bedoelt met 'geen bruikbaar geluid'?

Fender75
31 januari 2012, 13:54
Het is inderdaad een Germanium fuzz. Ik zal hem deze week eens open maken, kijken of ik de trimpot zie.

Qua geluid: als ik enkel de fuzz gebruik, dus verder geen andere effecten ervoor of erna, klinkt deze redelijk zoals de fuzz zou moeten klinken. Deze fuzz klinkt wel beter bij humbuckers als bij single coils, maar goed. Het geluid wat ik zoek is eigenlijk zoals Scott McKeon gebruikt in het nummer The Girl:


http://youtu.be/KGClFZSxbSc

Rauw, smerig geluid. Met mijn eigen fuzz wordt het heel snel een onherkenbare brei, weinig karakteristiek erin, en waarbij vooral de bas enorm zompig klinkt. Helemaal op het hals-element, dat klinkt voor geen meter. Kan ook aan mij liggen hoor.. :)

Ik heb al geprobeerd om alles gewoon langzaam te verstellen om de sweet spot te vinden, maar tot nu toe geen succes..Kan het ook aan de batterij liggen?

En excuses voor de topic-kaap!

Hallie
31 januari 2012, 14:36
ik zoek ook nog steeds een fuzz. Ik zat zelf te denken aan de Fix'd fuzz van blackout effectors. omdat ie erg veel instel mogelijkheden heeft lijkt het me een een prima fuzz voor iemand zoals ik, aangezien ik ook niet echt weet wat ik in een fuzz zoek..

DemolitionColorScheme
31 januari 2012, 14:39
Tenslotte is er nog de mogelijkheid dat het gewoon niet jouw geluid is. Kun je daarom misschien beter omschrijven wat je bedoelt met 'geen bruikbaar geluid'?
Dit. Ik heb ook al aardig wat fuzzjes gehad en in theorie vind ik ze erg cool klinken, maar ik kan er zelf ook niet echt aan wennen. Qua spel werkt het voor mij alleen echt op leads en powerchords, dat was het eigenlijk wel. Daarbij is het een specfiek iets wat je moet combineren met een bepaalde gitaar en amp en met een andere gitaar kan het weer geheel anders klinken - net zoals met een andere amp, iets wat al gezegd is hier - klopt.

Comfortably Daniel
31 januari 2012, 15:23
Die temperatuur gevoeligheid van germanium transistors is inderdaad soms best vervelend. Vandaar dat ik blij ben dat m'n Sunface NKT275 er één is met bias-knop. :)

Ik ben trouwens wel van mening dat je niet alle muziek met een fuzz kan spelen....althans...ik niet. Bij het één past 't gewoon beter dan bij het ander.

Ron Houben
1 februari 2012, 14:16
Hoi Fender75,

Scott McKeon gebruikt hier een Roger Mayer Octavia pedaal. Dat zegt hij ook altijd in interviews. Hij speelt er ook gave, bijna synthesizer-achtige dingen mee. Roger Mayer Octavia is gewoon in de winkel te koop. Het Octavia effect wordt veel duidelijker als je single string en double stops speelt. Vanaf de 9e positie en het liefst met een single coil halselement. Dan hoor je het octavia effect meer geïsoleerd. IN Scott McKeon's solo hier hoor je dat hier ook. Weinig sustain, op laag volume klinkt het alsof die kapot is. De Octavia moet je echt bespelen als een instrument, die reageert ENORM op hoe jij speelt. Bij de Octavia van andere merken is dit minder het geval, maar die klinken dan ook minder/platter/saaier.

Ron Houben
1 februari 2012, 14:20
Aanstaande zondag is er een gitaarbeursje in Groesbeek bij Nijmegen. Daar zal ook een effectpedalen demo plaatsvinden om 15.00 uur. Die demonstrateur is een studiogitarist uit België, die heeft al alle pedalen gehad (of nog steeds) en kan vast en zeker uitleg geven over deze zaken. Wordt heel interessant.

Heusinkveld
14 februari 2012, 17:14
En al eens aan een Keeley Fuzz Head gedacht?

Is ook aardig veelzijdig, kan aardige fuzz brengen, maar gaat niet tot het extreme, niet zo modderig.
Schakelbaar tussen germanium en silicone.

Zijn nieuw 220 bij max guitar, tweedehands staat er een te koop voor 120. Testen waard!

Rutger
15 februari 2012, 14:19
Dit topic geeft me toch de jeuk om het er weer ns erop te wagen... misschien wel leuk om er eentje zelf te bouwen. :)

Bestaan er fuzzes die niet zo gevoelig zijn voor alles wat er omheen staat/gebeurt? Die ondanks wahpedalen, cleane versterkers, gebufferde pedalen en warme podiumlampen toch stabiel blijft en z'n ding doet? Destijds deed ik er alles aan om een fuzz goed te laten klinken, al mijn pedalen TB-en, gebufferde pedalen in een loop, versterker modden om hem eerder te laten oversturen, dat soort gekkigheid, maar daar heb ik geen zin meer in. Ik wil een leuke Fuzzface-achtige fuzz zonder de nadelen van (over)gevoeligheid.

scabiosa
15 februari 2012, 16:47
Dit topic geeft me toch de jeuk om het er weer ns erop te wagen... misschien wel leuk om er eentje zelf te bouwen. :)

Bestaan er fuzzes die niet zo gevoelig zijn voor alles wat er omheen staat/gebeurt? Die ondanks wahpedalen, cleane versterkers, gebufferde pedalen en warme podiumlampen toch stabiel blijft en z'n ding doet? Destijds deed ik er alles aan om een fuzz goed te laten klinken, al mijn pedalen TB-en, gebufferde pedalen in een loop, versterker modden om hem eerder te laten oversturen, dat soort gekkigheid, maar daar heb ik geen zin meer in. Ik wil een leuke Fuzzface-achtige fuzz zonder de nadelen van (over)gevoeligheid.

probeer eens de BYOC de vintage fuzz (ESV), maar dan wel met silicon transistors, het zijn de veel gebruikte bc 108's, klinkt goed, niet duur, eenvoudig zelf samen te stellen en te bestellen bij de gier!
ik vind het een leuk pedaal!

SBe
17 februari 2012, 00:00
Eindelijk de knoop doorgehakt: Red Muck van JAM pedals
Man wat een sound, wie dit niet kent en op zoek is naar een killer fuzz moet deze zeker eens bekijken.

http://www.jampedals.com/red-muck/

E-J
17 februari 2012, 00:57
Eindelijk de knoop doorgehakt: Red Muck van JAM pedals
Man wat een sound, wie dit niet kent en op zoek is naar een killer fuzz moet deze zeker eens bekijken.

http://www.jampedals.com/red-muck/

Jezus man, hoeveel Big Muff klonen zijn er wel niet op de markt... :???:

Sinds dat bekend is dat Gilmour een triangle/Ram's Head/Civil War Muff gebruikt schieten de kleine bouwers als paddenstoelen uit de grond... lijkt geen einde aan te komen!

Dreverhaven
17 februari 2012, 11:42
Ik heb net even dat clipje met de Jaguar geluisterd (aangezien ik die zelf ook heb) en het klinkt een beetje als mijn eigen groene Sovtek, maar dan iets modderiger. Niet echt mijn smaak, maar ik hou überhaupt meer van op amp Big Muff's, die groene staat hier stof te happen. Niet dat ik die weg doe, want het is mijn eerste pedaal en eerste Big Muff geweest. Afijn, ik die Mad Professor vond ik wat opener klinken, ook wat veelzijdiger denk ik, maar als het werkt voor jou dan is dat wat telt.

werner67
4 mei 2013, 21:29
spammen niet hier.