PDA

View Full Version : gitaar geluid en beeld synchroon laten lopen



magicm17
1 januari 2012, 18:36
heej gitaarnet leden

ik had een vraag ik wil filmpjes gaan maken met gitaar dat ik nummer ga coveren
maar ik weet niet echt een manier om het beeld en het geluid synchroon te laten lopen

als mic voor mijn gitaar wil ik deze gaan halen : shure sm-57 lce

als iemand een goede manier heeft om dit op te lossen zou ik het graag horen

mvg. magicm17

savale
2 januari 2012, 13:46
Ik begrijp dus dat je het geluid via een aparte interface opneemt?
Het is trouwens simpeler dan je denkt. Je zorgt gewoon dat de camera ook geluid opneemt en je zorgt voor een herkenbaar begingeluid (even aftikken bijvoorbeeld) dan kun je later het geluid van de camera en je audio opname zo op elkaar leggen in je video bewerkings programma.

magicm17
2 januari 2012, 22:56
dus als ik zeg maar wil opnemen doe ik gewoon de camera aan met geluid
en zeg maar de opname van de shure sm 57 allebei te gelijk en dat ik dat later aanpas in mijn mix programma?

savale
2 januari 2012, 23:19
dus als ik zeg maar wil opnemen doe ik gewoon de camera aan met geluid
en zeg maar de opname van de shure sm 57 allebei te gelijk en dat ik dat later aanpas in mijn mix programma?

Juist, je zult toch het geluid onder je videobeeld moeten vervangen in een video editor. Volgens mij moet zoiets in bijvoorbeeld windows movie maker al gewoon wel lukken.

Stillborn
2 januari 2012, 23:21
Je kan de geluidsopnames ook nog eens apart opnemen.
Ik neem wel beide tegelijk op, om mijn geluid zo synchroon mogelijk met het beeld te krijgen.
Ik zet dus mijn track + interface armed en klaar om op te nemen op mijn pc.
Dan zet ik mijn camera aan en laat ik die lopen (externe camera, dus loopt niet via pc). Daarna zet ik de audio ook op, terwijl de camera al opneemt.

Hierna is het gewoon kwestie van alles synchroniseren in een videobewerkingsprogramma zoals Adobe Premiere.

savale
3 januari 2012, 00:05
Wat stillborn zegt, bedoelde ik ook...
Als je de sm57 direct op je camera aansluit of via een mengpaneel naar je camera is het zowiezo al synchroon, dus ik neem aan dat je dat niet bedoelde?

magicm17
3 januari 2012, 18:55
Wat stillborn zegt, bedoelde ik ook...
Als je de sm57 direct op je camera aansluit of via een mengpaneel naar je camera is het zowiezo al synchroon, dus ik neem aan dat je dat niet bedoelde?

na ja ik heb niet compleet een mengpaneel tenzij die ook niet echt al te duur hoeft te zijn in prenciepe dacht ik alles via de pc te doen

savale
3 januari 2012, 23:51
na ja ik heb niet compleet een mengpaneel tenzij die ook niet echt al te duur hoeft te zijn in prenciepe dacht ik alles via de pc te doen

Dan kun je dus gewoon de camera audio later vervangen door de audio die je opneemt op je pc. Dit gaat echt makkelijker dan je denkt. Een fatsoenlijk videobewerkingsprogramma kan ik wel aanraden, dus als je bijvoorbeeld adobe premiere (pro of elements) op de kop weet te tikken (of even de trail van 30 dagen downloaden) dan maakt dat het een stuk simpeler.

magicm17
4 januari 2012, 18:14
ik zal het proberen

dank jullie voor de hulp ik wacht nog ff op mijn loon en dan zal ik de microfoon bestellen en ga ik de boel ff uitvogelen:D