PDA

View Full Version : nieuw lid



vlambakken
1 januari 2012, 18:33
Hallo allemaal ik ben denny en nieuw hier.Ik heb pas een akoestische gitaar gekregen.maar ik ben echt een beginneling en mijn vraagis dan ook gelijk hoe kan ik nou het beste een acoorde leren?:dontgeti:Want als je een acoorde kent dan kan je ook een nummer spelen lijkt mij hi ik hoor het wel.

Harry
4 januari 2012, 11:23
hoi Dennis, welkom! Hier zul je best veel oppikken, maar op youtube staan ook veel lessen voor beginners, misschien heb je daar iets aan?

vlambakken
4 januari 2012, 17:46
Ja dat heb ik gezien ja ik kan nu de D akkoord maar de a vindt ik nog best wel lastig.Af en toe een rust pauze want ik heb geen vingers meer over hi ;)

Lodedsvd
4 januari 2012, 18:23
Hoi,

Het is te zien welke stijl je wilt spelen natuurlijk..
Zoals hier boven gezegd kan je heel veel op youtube vinden,
de lessen van guitarjamz.com zijn heel goed.
Hier leggen ze stap voor stap alles uit, zowel voor beginners als voor gevorderden. Ook de akkoorden komen hier uitgebreid aan bod.

vlambakken
4 januari 2012, 23:20
Ok dankje zal gelijk ff kijken.Maar ik vindt het al helemaal geweldig op de gitaar spelen.

Harry
5 januari 2012, 10:14
dat is het ook!! Tip; druk niet te hard op de snaren, scheelt in pijnlijke vingers. En probeer een natuurlijke houding te vinden, zodat je geen last van je rug, schouders en andere RSI-gevoelige onderdelen krijgt.

En vooral veel naar andere gitaristen kijken!

vlambakken
5 januari 2012, 16:01
Ok dat is een goede tip ja want ik druk nog te hard indd.;)

LGK
5 januari 2012, 16:16
mischien omdat je een beginner bent is het nog wel handig om gewoon een paar accoorden te leren, maar als je straks wat langer speelt, kijk gewoon welk nummer je leuk vind en dan kijken wat voor accoorden je moet weten.

Veel plezier hier! En succes!!

Grz