PDA

View Full Version : HNGD - Wat een manier om 2012 te beginnen!! Gibson Custom ES-339 CLassic Sunburst



SaferSephy
31 december 2011, 17:55
Gister al even aan geroken, vannacht een nachtje over geslapen (dat dwing ik mezelf altijd bij dit soort aankopen), vandaag opgehaald.

Ik wilde al een tijdje een gitaar met humbuckers alleen is een es 335 te groot voor mij om fijn te hanteren op het podium (ik ben maar een klein menneke), en als ik iets met humbuckers ging kopen wilde ik er ook meer mee kunnen. Deze gitaar is dan ook de beste hybrid voor mij. Daarnaast is hij voor een Gibson Custom shop toch leuk betaalbaar.

Genoeg geluld; foto's:

http://www.tv-media.nl/gibson339/1.jpg
http://www.tv-media.nl/gibson339/2.jpg
http://www.tv-media.nl/gibson339/3.jpg

Foto's zijn slecht, ik ga morgen met een betere camera aan de gang. tot die tijd een foto van een andere 339 die er eigenlijk sprekend op lijkt:

http://www.tv-media.nl/gibson339/4.png

meer materiaal volgt!

nickofzo
31 december 2011, 17:59
heilige poep! TE GEk man!!! fijne burst ook!

fijn 2012 :crazyhappy:

Oranjeaap
31 december 2011, 18:20
Vette gitaar

Dweezman
31 december 2011, 18:21
Goedgekeurd!

Scopperloit
31 december 2011, 18:23
Jij komt je avond wel door vanavond! Wat een mooi plankje is dat zeg :crazyhappy:.

mountainman
31 december 2011, 18:35
Mooi! Ik heb zelf al een tijdje GAS voor die ES 339. Ik denk erover om volgend jaar ook zo'n Vintage Sunburst aan te schaffen. Heb je de 30/60 hals of de dikkere 57?

Die gelimiteerde Inverness Green en Pelham Blue kleuren vind ik trouwens ook heel fraai, al zou ik daar geen 500 euri extra voor willen betalen.

Willi@m
31 december 2011, 19:10
1 woord = PRACHTIG!

Hoe bevalt ie (formaat) in vergelijking tot de strats?

Stratman70
31 december 2011, 19:12
Mooie gitaar. Is deze nu zoveel kleiner dan een 335?

jutter
31 december 2011, 19:25
Gefeliciteerd! Ik heb hem ook gehad en is de enige Gibson die ik misschien opnieuw zou kopen! De wat kleinere body is net wat comfortabeler.
Hier mijn ex:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Gibson%20ES-339/DSC00240.jpg

SaferSephy
31 december 2011, 19:39
@mountainman
eerlijk gezegd zou ik niet weten welke hals het is (hoe kom ik hier achter). Hij ligt in ieder heerlijk in mijn wat kleine pootjes.

Mjah 500 euro voor uiterlijk...ook niet mijn ding. Het gaat uiteindelijk toch om wat je er mee doet


@will1am
Het formaat is 1 van de redenen dat ik voor deze gitaar ben, hij voelt qua formaat aan als een les paul.


@Stratman70
Scheelt volgens mij iets van 5cm, op internet zijn een hoop vergelijkingsfotos te vinden

@jutter
Ook een beauty! Waarom heb je em in godsnaam weggedaan?!

jutter
31 december 2011, 19:56
@mountainman
eerlijk gezegd zou ik niet weten welke hals het is (hoe kom ik hier achter). Hij ligt in ieder heerlijk in mijn wat kleine pootjes.

Mjah 500 euro voor uiterlijk...ook niet mijn ding. Het gaat uiteindelijk toch om wat je er mee doet


@will1am
Het formaat is 1 van de redenen dat ik voor deze gitaar ben, hij voelt qua formaat aan als een les paul.


@Stratman70
Scheelt volgens mij iets van 5cm, op internet zijn een hoop vergelijkingsfotos te vinden

@jutter
Ook een beauty! Waarom heb je em in godsnaam weggedaan?!

Mag ik je het antwoord schuldig blijven?:???:

SaferSephy
31 december 2011, 20:22
Mag ik je het antwoord schuldig blijven?:???:

tuurlijk. Hopelijk ben je ooit in de gelegenheid em opnieuw te kopen!

jutter
31 december 2011, 20:24
tuurlijk. Hopelijk ben je ooit in de gelegenheid em opnieuw te kopen!

Misschien die van jou??? :D

Hendriks
31 december 2011, 21:05
Hm, die mag hier ook wel aan de muur hangen , mooi man.

Midwolda
31 december 2011, 21:23
Ik ga vort de helft van m'n spullen slijten en ook zo'n 339 halen... mooi!

mountainman
31 december 2011, 22:01
@mountainman
eerlijk gezegd zou ik niet weten welke hals het is (hoe kom ik hier achter). Hij ligt in ieder heerlijk in mijn wat kleine pootjes.
Als je ergens een model nummer kan vinden dan zou ES339AVSNH1 moeten staan voor de plattere 30/60 hals en ES3399AVSNH1, met een extra 9, voor de wat rondere '59 hals (sorry, niet 57 zoals ik eerder zei).

Ik denk dat ik met beide wel uit de voeten (of liever gezegd handen) kan, maar zoals gewoonlijk lees je hierover tegenstrijdige verhalen. Volgens sommigen maakt het weinig verschil terwijl anderen dat 59 profiel een onhandelbare honkbalknuppel vinden.

Kortom, ik zal ze toch allebei zelf moeten proberen. Probleem is alleen... in welke winkel zijn beide typen op voorraad? Waar heb jij deze trouwens gekocht als ik vragen mag?

Agent_Smith
1 januari 2012, 11:16
Fantastisch mooi ding! Van harte gefeliciteerd!!

macwilliams
1 januari 2012, 12:21
Ook een mooie manier om het nieuwe jaar in te gaan en een stuk duurzamer dan baby vuurpijlen.:ok:

SaferSephy
1 januari 2012, 13:03
Als je ergens een model nummer kan vinden dan zou ES339AVSNH1 moeten staan voor de plattere 30/60 hals en ES3399AVSNH1, met een extra 9, voor de wat rondere '59 hals (sorry, niet 57 zoals ik eerder zei).

Ik denk dat ik met beide wel uit de voeten (of liever gezegd handen) kan, maar zoals gewoonlijk lees je hierover tegenstrijdige verhalen. Volgens sommigen maakt het weinig verschil terwijl anderen dat 59 profiel een onhandelbare honkbalknuppel vinden.

Kortom, ik zal ze toch allebei zelf moeten proberen. Probleem is alleen... in welke winkel zijn beide typen op voorraad? Waar heb jij deze trouwens gekocht als ik vragen mag?

Ben er inmiddels achter; ik heb een 30/60 hals. Gemakkelijkste is om te voelen bij de eerste 3 frets want daar is hij bij een fat neck echt bruut dik.

Ik heb em bij GuitarKing gekocht in Boekel (super winkel in z'n algemeenheid trouwens), maar daar hadden ze alleen deze hangen.

Manier om toch te vergelijken is als je er 1 aantreft met een dikke hals, er een hals van een ES-335 naast te hange want daar lijkt de 30/60 hals het meest op.

@Mac: alles beter dan vuurwerk ;)

ieme
2 januari 2012, 07:29
Mooi ding, past inderdaad goed bij kleine mannetjes, ik ben groot dus heb een es335.