PDA

View Full Version : Shredding



Koen489
31 december 2011, 17:46
Hallo iedereen

Ik hoor juist van een vriend die al een lange tijd gitaar speelt dat het noodzakelijk is om gitaar shredding te leren. Ik ben nog maar juist een jaartje bezig met gitaar spelen en heb juist de theorie over de toonladders en akkoordenbouw onder de knie. Maar is shredding noodzakelijk voor iedere gitaarspeler? want ik heb er toch mijn twijfels bij

Voorbeeld van shredding: http://www.youtube.com/watch?v=3gKxvakgvTk

Shredding is eigenlijk niets anders dan zeer snelle vingers hebben en speed picking doen :)

Mvg,
Koen

Terminus
31 december 2011, 17:57
Niks is noodzakelijk. Je moet alleen niet denken dat het makkelijk is: wat je in dat filmpje zag kost veel oefening en stelt dan eigenlijk nog weinig voor. Wat hij doet is gewoon willekeurig geriedel, iets waar je (zeker op dit forum) al snel op afgerekend zal worden. Een goede schredgitarist kan op een interessante manier iets toevoegen aan een nummer.

Koen489
31 december 2011, 18:06
Ok maar ik ben sowieso niet op metalriffs gericht enzo. Ik begin meer en meer te neigen om jazz of blues te spelen (ik ben 16 jaar :) ). Dus ik zal nog even wachten met dat shredden. Op een trage manier toonladders spelen en weten wat je speelt is volgens mij leerrijker dan gewoon wat noten snel achter elkaar spelen

Ace 1.15.19
31 december 2011, 18:19
Hiermee beantwoord je dus eigenlijk je eigen vraag. ;)

Koen489
31 december 2011, 18:22
Had gewoon een bevestiging nodig xD

davidof
31 december 2011, 18:34
Na lange jaren vast te zitten in het enge metalwereldje ben ik er eindelijk uitgeraakt. En het is echt vernieuwend om te zien hoeveel er nog is .. Ik dacht dat ik vrijwel alles gezien had maar dan had ik mij nog niet ingeschreven bij de Jazz/Pop afdeling van de Muziekschool hier.

Het is wel af en toe eens prettig om te 'shredden' vind ik maar er is zoveel meer ..

terrasbeest
31 december 2011, 19:45
Hallo iedereen

Ik hoor juist van een vriend die al een lange tijd gitaar speelt dat het noodzakelijk is om gitaar shredding te leren. Ik ben nog maar juist een jaartje bezig met gitaar spelen en heb juist de theorie over de toonladders en akkoordenbouw onder de knie. Maar is shredding noodzakelijk voor iedere gitaarspeler? want ik heb er toch mijn twijfels bij

Voorbeeld van shredding: http://www.youtube.com/watch?v=3gKxvakgvTk

Shredding is eigenlijk niets anders dan zeer snelle vingers hebben en speed picking doen :)

Mvg,
Koen

(Onder de knie ?)

Robin...
1 januari 2012, 16:02
Persoonlijk heb ik een hekel aan dit soort shredding van die video. Wat veel moeilijker is om alle noten die je speelt zo mooi mogelijk laat klinken met vibrato's, bends, dynamiek en opbouw. Dat snel spelen komt vanzelf wel.

B~Rock
2 januari 2012, 10:24
Zorg gewoon dat je de techniek ontwikkelt die jou in staat stelt om te klinken zoals jij dat wilt... Muziek is een persoonlijke uitdrukkingsvorm, geen verplichting, en jij bent de enige die bepaalt wat je wel en niet moet!

JGD
22 mei 2012, 12:39
Maar is shredding noodzakelijk voor iedere gitaarspeler? want ik heb er toch mijn twijfels bij



ja, shredding is voor iedere speler NOODZAKELIJK.
Zonder dat, mag je bijv hier niet komen

:???: