PDA

View Full Version : Wat vragen.



scar tissue
31 december 2011, 11:21
Hallo,

ik zit nu in m'n derde jaar met gitaarspelen en zit een beetje na te denken of ik er bas bij wil spelen.

Mijn eerste vraag:
Wat heb je er allemaal bij nodig?
Natuurlijk de basgitaar, versterker, tuner, kabel. hoes, en band.
mis ik iets?

Vraag twee:
Kun je gitaareffecten op een basgitaargebruiken?
dan heb ik het vooral over fuzz en wah.

Laatste vraag:
Ik zat aan deze set te denken:

http://www.rockpalace.com/product/Squier-Vintage-Modified-Jazz-Bass-70s-Natural#bundle

http://www.rockpalace.com/product/Ashdown-Five-Fifteen

Squier vintage modified jazz bass.

Ashdown five fifteen.

doen/niet doen?


alvast bedankt.;)

bass blom
31 december 2011, 12:06
ja, leuk setje!

effecten, natuurlijk, wat jij wilt.
fuzz op de bas zou ik niet echt blij mee zijn in mijn bandje :D

scar tissue
31 december 2011, 12:15
Dat is gewoon smaak;)

Maar kwaad kan het dus niet?

bass blom
31 december 2011, 12:18
nee natuurlijk niet.
nouja, als je de versterker vol open gaat zetten met een fuzz en een vooral, een flinke booster zou het misschien kunnen dat je je speaker opblaast :D

scar tissue
31 december 2011, 12:20
Vol open is op mijn kleine slaapkamertje sowieso niet echt een goed idee...

Joreeen
31 december 2011, 13:09
Een goeie keuze maak je daar met die bas! echt waar!
Wist je dat de Squier Classic Vibe P-bass (eigenlijk ongeveer hetzelfde als de Vintage Modified reeks) bespeeld wordt door Mr. Paul van Triggerfinger? :D
15 watt is goed om mee te beginnen! Maar voor een band kom je echt veel te kort! Maar Ashdown is echt een supergoed merk! Ik heb er zelf één! Een 300 watter :D Speelt zalig :D
Effecten (zoals eerder gezegd), sommigen gaan mooi en fijn klinken anderen klinken echt niet goed :-)

10Man
31 december 2011, 16:27
15 watt is goed om mee te beginnen!

Volgens mij is het een 100Watt, en is het een 15 inch speaker.

Klinkt idd als een goede set. Ik zou natuurlijk wel even in de winkel proberen. Je zou ook tweedehands kunnen zoeken. (Zie ook basgitaarforum met allerlei mensen die MP tips geven)

De wah klinkt helaas niet mooi met een bas. Het probleem is dat de wah-sweep wat betreft frequentie te hoog ligt. Als je handig bent met solderen, kun je er een bas-wah van maken door een weerstandje of condensatortje te vervangen.

schwalbe
31 december 2011, 16:46
Prima setje om mee te beginnen. Je kabel, tuner, en gitaarband kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken voor je bas; daar hoef je geen nieuwe voor te kopen.

Joreeen
31 december 2011, 17:02
Volgens mij is het een 100Watt, en is het een 15 inch speaker.
Idd, had verkeerd gekeken :sssh: