PDA

View Full Version : Opgedragen aan 2 helden van me



Fusion
30 december 2011, 22:41
Elektro-akoestische gitaar, een heel orkest, gevoelige stukken, rockende stukken, let me know wat jullie er van vinden! Opgedragen aan 2 helden van mij :-)


http://www.youtube.com/watch?v=rvJH1KnZp2c

Han S
30 december 2011, 22:58
Prachtig, dit is mijn muziek wel en daar ga ik nog vaker naar luisteren. Bedankt voor dit moois.

pasqual
31 december 2011, 16:49
Dat je kan spelen is goed te horen. In het begin dacht ik nog: ah, mooi en straks een mooi solootje... Maar toen dat stuk van 1:21 t/m 1:58. Wat is dit? Gelukkig kwam op tijd serieuze drums erbij want anders had ik afgehaakt!
Dit is duidelijk niet mijn "cup of tea" maar desalniettemin een knap stukje muziek. Dit gaat toch een stukje verder als progrock wat ik doorgaans goed te pruimen vind. Enige puntje kritiek wat je sound betreft: de solo vanaf 3:28 t/m 4:05 heeft weinig body t.o.v. de begeleidings gitaar die wel lekker vol klinkt.
Let wel, dit is mijn beleving en daarom maar een mening...

B~Rock
2 januari 2012, 10:44
Dit heerst grote tijd!

Ik ben zelf liefhebber van progressieve muziek sinds ik Images & Words van Dream Theater uitkwam (en vervolgens allerlei ander moois van bands als Yes, Opeth en Spock's Beard ontdekte). Helemaal mooi vind ik het als mensen hun inspiratie omzetten in muziek. Absoluut spul dat opgenomen en live uitgevoerd moet worden.

Keep it up!

Fusion
2 januari 2012, 11:11
@Han S: thanks! Xie dat je n profi studio-technicus en wellicht producer bent, dus ik vind t n groot compliment!

@Pasqual: bedankt. Je hebt gelijk qua de body van de sologitaar! Ik hoorde t zelf ook wel eigenlijk, maar na 20x luisteren wen je er aan en heb ik t min of meer zo gelaten. Ik doe dit natuurlijk ook maar in die paar vrije uurtjes per week die ik heb, dus soms moet ik helaas concessies doen. Maar je hebt zeker gelijk.

@B~Rock: bedankt man! Ik luister ook al heel lang naar prog (zelfs ten tijde van "When Dream And Day Unite" al hehe). Ik zelf luister nu niet zo veel metal en progrock meer, maar de invloeden zitten er nog goed in hehe.

Tias
7 januari 2012, 16:33
Klinkt heel erg goed.
Snap niet waar je het doorzettings vermogen en discipline vandaan haalt om dit voor elkaar te krijgen.

Die delay op een aantal gitaarstukjes is erg goed.

2 puntjes, 1 kritiek puntje is de snare. De hele mix is vrij reverbloos, dan heeft de snare een bestwel badkamer reverbje, wat voor mij persoonlijk dan er niet helemaal tussen past. Misschien een andere reverb of wat minder reverb?

2e puntje is toch wel de solo. Het klopt wat de rest zegt, hij is wat dun.
Maar misschien als je hem qua volume iets omhoog krikt, en de begleidings gitaren ietjse zachter zet komt je volgens mij ook al een heel end.

Goed gedaan.