PDA

View Full Version : Defecte Blackstar HT5 met defecte Nettrafo



louiis
30 december 2011, 14:12
Hallo, ik heb een defecte Blackstar HT5 met een defecte Nettrafo. Het schema van deze AMP is wel te vinden, echter de spanningen die secundaire uit de Nettrafo komen niet.

Ter info: de trafo bij mij is aan de primaire (220V kant) onderbroken. Dus ik kan de uitgangsspanningen niet meer nameten om een andere trafo erin te plaatsen.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

josan
30 december 2011, 17:51
Staat er op die trafo geen fabrikantennaam en productcode? Mail anders Blackstar even. Ze doen nogal spastisch over het vrijgeven van bedradingsschema's, maar misschien zijn ze genegen je te helpen.

cluseau
30 december 2011, 20:37
Hallo, ik heb een defecte Blackstar HT5 met een defecte Nettrafo. Het schema van deze AMP is wel te vinden, echter de spanningen die secundaire uit de Nettrafo komen niet.

Ter info: de trafo bij mij is aan de primaire (220V kant) onderbroken. Dus ik kan de uitgangsspanningen niet meer nameten om een andere trafo erin te plaatsen.

Daar is altijd wel een replacement voor te vinden. Hopelijk is iemand bereid even te meten dan ben je er uit. Een tweede optie is de secondaire kant. De +15 en -15 regelaar zullen zo'n 20V+ nodig hebben dus de wisselspanning zal iets van 2x14V~ bedragen. Als je een wisselspanning aansluit op deze wikkeling kun je de secondaire verhoudingen berekenen. Je weet dan ook ongeveer de waarde van de hoogspanningswikkeling.

louiis
1 januari 2012, 21:47
Bedankt voor de tip, zal eens proberen of ik hier mee verder kom.

gr. louis