PDA

View Full Version : LTD EC1000 met DiMarzio SD/Paf pro klinkt als een strat?



RedBuell
30 december 2011, 10:53
Ik heb de EMG's uit mijn LTD EC1000 VBK laten halen en heb er een setje DiMarzio in laten zetten. Een super distortion in de brug en een paf pro in de hals. Omdat ik het doodse van EMG's zat was.

De superdistortion in de brug klinkt echt top, vooral bij het spelen van akkoorden in combinatie met de crunch van mijn 5150II gaan er belletjes klinken.

De Paf pro in de hals ben ik wat minder over te spreken, hij klinkt een beetje als een strat...???!!!! Hij heeft echt dat SRV achtige, nu zit er wel een setje dikke snaren op (zo'n dropped setje van D'addario) en hoewel ik het niet echt lelijk vind klinken, vind ik het op een of andere manier niet echt bij die gitaar passen.

Ivm de vergeelde binding op de LTD heb ik er een zebra setje op laten zetten. Bij beide elementen zit het creme gedeelte aan de onderkant (brug kant) en heb weleens gehoord dat bij gitaren met een zebra setje de brug element het creme gedeelte aan de onderkant heeft en de hals element het zwarte deel onder zit. Bij mij zit bij beide elementen het creme gedeelte aan de onder kant (gezien als de gitaar in z'n standaard staat) zou het kunnen dat het element verkeerd om zit? Of hoort het element zo te klinken? Als ik de volume pot ietsje terug draai is het stratachtige trouwens weg en klinkt hij wat doffer...

Ik ga proberen of ik het kan opnemen en plaats het via youtube, heb ik nog nooit gedaan dus het wordt ff freubelen...

Terminus
30 december 2011, 11:14
De PAF Pro is volgens mij symmetrisch, en zelfs als hij verkeerd om zit zou het niet zo'n verschil maken. Waarschijnljik heb je het element in parallel bedraad, of heb je maar één spoel aangesloten.

RedBuell
30 december 2011, 11:42
IK heb het niet zelf gedaan, hoe zou ik dat kunnen zien als ik hem open schroef?

RedBuell
30 december 2011, 12:57
Heb een poging gewaagd om het op te nemen..., het is de eerste keer dat ik iets opneem en ook de eerste keer dat ik op Youtube iets plaats.
Het is opgenomen met een iPhone, ik hoop dat het geluid zoals beschreven hoorbaar is.

http://www.youtube.com/watch?v=_qo84jAYJAI

Orpheo
30 december 2011, 13:52
rood moet op hot, groen op aarde samen met de kale draad, en zwart en wit samen. dat is serie bij dimarzio.


edit: hoe ernstig is 't dat ik de kleurcodes van dimarzio en duncan uit m'n hoofd ken? :stop:

Fiendish
30 december 2011, 14:09
Och orph, je zult zo'n beetje de site van Warmoth ook wel uit je hoofd kennen, toch ?
Gewoon passie voor wat je doet met gitaren, niks mis mee.
Dat heb ik weer met computers.

@ RedBuell : op het clipje klinkt het alsof ze inderdaad maar een spoel hebben aangesloten, mijn LP klinkt ook zo als ik m'n coil split aanzet.
Kwestie van ff teruggaan en laten fixen.

Orpheo
30 december 2011, 14:12
Och orph, je zult zo'n beetje de site van Warmoth ook wel uit je hoofd kennen, toch ?
Gewoon passie voor wat je doet met gitaren, niks mis mee.

@ RedBuell : op het clipje klinkt het alsof ze inderdaad maar een spoel hebben aangesloten, mijn LP klinkt ook zo als ik m'n coil split aanzet.
Kwestie van ff teruggaan en laten fixen.

haha, tja, wellicht wel ;) ik ken heel veel prijzen en features inderdaad uit m'n hoofd :D

als redbuell zelf een soldeerbout heeft kan ie 't zelf fixen. 5 minuutjes werk, max. maar; eerst die dekplaat eraf en de draadjes nalopen. tis heel lullig als het allemaal OK is, en je op (min of meer) hoge poten aan komt zetten met 'het is niet ok!!'.

Fiendish
30 december 2011, 14:20
Tja, niet iedereen is handig genoeg met een soldeerbout, aangezien 'ie het al door een ander heeft laten inbouwen gok ik dat 'ie dit liever niet zelf doet.
Maar 't is inderdaad wel een hele simpele fix, kwestie van twee draadjes omwisselen als ik het me goed herinner (heb het zelf al eens foutgedaan, dus ik weet dat 't simpel te fixen is).

Orpheo
30 december 2011, 14:22
als solderen (wat een eitje is hoor) te eng is, in ieder geval zelf kijken in de cavity. dat is het eerste en meest cruciale. als het namelijk OK is, sta je voor joker als je daar aan komt en het blijkt toch goed te zijn ;)

RedBuell
30 december 2011, 15:01
Ik heb rood op de rechteraansluiting van mijn volume pot, wit en zwart samen, groen op de gevlochten mantel van een draad die naar mijn tone pot gaat en die met de mantel op de behuizing van de volume pot van de brug pup is gesoldeerd.

Op de andere aansluiting van de vol pot (neck) zit een witte draad die naar de toggle switch gaat.

Ik zal straks ff een foto maken en plaatsen.

Orpheo
30 december 2011, 15:27
Ik heb rood op de rechteraansluiting van mijn volume pot, wit en zwart samen, groen op de gevlochten mantel van een draad die naar mijn tone pot gaat en die met de mantel op de behuizing van de volume pot van de brug pup is gesoldeerd.

Op de andere aansluiting van de vol pot (neck) zit een witte draad die naar de toggle switch gaat.

Ik zal straks ff een foto maken en plaatsen.

ja, dat zal 'm wel zijn denk ik zo :) als je een multimeter hebt kan je altijd nog even meten of het echt goed gewerkt heeft of niet, natuurlijk :) (weerstand tussen groen en rood meten).

RedBuell
30 december 2011, 20:01
Ik heb een soldeerbout en kan wel solderen maar ik zou niet weten wat ik waaraan moet solderen, ben een echte elektronica noob...

Afijn hier de foto:
http://img534.imageshack.us/img534/4646/foto6esd.jpg

De draad met de gevlochten mantel(waar groen op zit) zit op de volume pot van de brug gesoldeerd en op de tone pot maar niet op de volume van de neck pot.

Orpheo
30 december 2011, 20:54
Je woont in Amsterdam zie ik. Kom gewoon effe langs als je t niet zeker weet. Kwartiertje later zal t gewoon goed zitten, want dit ziet er ok uit hoor!

RedBuell
31 december 2011, 10:10
Je woont in Amsterdam zie ik. Kom gewoon effe langs als je t niet zeker weet. Kwartiertje later zal t gewoon goed zitten, want dit ziet er ok uit hoor!

Dat klinkt goed, waar en wanneer heb je eventueel tijd?

Orpheo
31 december 2011, 11:25
Dat klinkt goed, waar en wanneer heb je eventueel tijd?

Wanneer wil jij. Ik kan gewoon vandaag. Ik zit in West.

RedBuell
31 december 2011, 12:26
Okee, vandaag ga ik het niet redden, ben druk met voorbereidingen voor een feest vanavond. Dat wordt dan "volgend jaar" ff afspreken. Ik werk wisseldiensten dus ik kan overdag, doordeweeks en s'avonds... 2,3,4 januari ik overdag en s'avonds.

Orpheo
31 december 2011, 12:54
Okee, vandaag ga ik het niet redden, ben druk met voorbereidingen voor een feest vanavond. Dat wordt dan "volgend jaar" ff afspreken. Ik werk wisseldiensten dus ik kan overdag, doordeweeks en s'avonds... 2,3,4 januari ik overdag en s'avonds.

pff volgend jaar?!

;)

Maandag en dinsdag ben ik niet beschikbaar in de avond, wel overdag :)

dml
31 december 2011, 14:23
Okee, vandaag ga ik het niet redden, ben druk met voorbereidingen voor een feest vanavond.

Vanavond feest??? :crazyhappy:

RedBuell
1 januari 2012, 23:04
Ik zou morgen of overmorgen overdag wel kunnen, laat maar weten wat jou het beste uit komt.

Overigens klinkt hij nu beter, misschien is er een slecht contact ergens.. Maar ik denk dat jij "blind" kan horen of het klopt :)

Orpheo
1 januari 2012, 23:08
Ik zou morgen of overmorgen overdag wel kunnen, laat maar weten wat jou het beste uit komt.

Overigens klinkt hij nu beter, misschien is er een slecht contact ergens.. Maar ik denk dat jij "blind" kan horen of het klopt :)

morgen is best. ik heb maar een kwartiertje nodig. half uurtje max ;)

RedBuell
2 januari 2012, 09:47
Ik wil vandaag even langs komen, kan het rond 13:00? Pm mij jouw adres even... CU

RedBuell
2 januari 2012, 15:47
Orpheo, hartstikke bedankt. Hij is weer top..!

Orpheo
2 januari 2012, 16:02
Orpheo, hartstikke bedankt. Hij is weer top..!

mooi!

hij klinkt echt lekker! die pafpro is echt een fijn element. had 't nooit verwacht :)

Fiendish
2 januari 2012, 16:19
Wat ik wel wil weten; wat was er nou mis ?

Orpheo
2 januari 2012, 16:27
Wat ik wel wil weten; wat was er nou mis ?

eigenlijk niks :P er zat een aardedraad los. maar RedBuell had van de week een pot los gehaald (zie foto iets terug) en sindsdien was 't probleem eigenlijk weg. ik hoefde alleen alles effe na te lopen, en die draad vast te zetten.

We hebben even het probleem opnieuw gecreeerd, en dat deed ik dan door de aftakking van het element (wit/zwart) op aarde te solderen. en voila: het probleem kwam terug. blijkbaar was er dus ergens een subtiele kortsluiting.

maar die pafpro klinkt in die gitaar (lp achtig) echt zo stratty!!! niet normaal! en die superdistortion is gesplit in die gitaar heel tele achtig. er zit zelfs wat twang in. zeer goeie combinatie.

iWishmaster
2 januari 2012, 16:40
Ik heb me ook ooit een ongeluk gezocht naar een probleem met een potmeter icm met splitten. Gitaar was uit elkaar geweest en opnieuw gelakt en aangezien de edge tremelo (ondingen) compleet gaar was had ik 'em maar naar de winkel gebracht om ook de elementen erin te laten zetten. Toen ik hem terug kreeg deed de knop vaag (soms volume weg, knop op de helft was vol volume en vol open was half volume). Bleek dat de cavity voor de pots beschilderd was met stroom geleidende verf (voor afscherming) en 1 van de pootjes leunde net tegen de verflaag aan. Ben wel ff aan het zoeken geweest, uiteindelijk teruggebracht naar de winkel die het gevonden heeft, maar baalde wel moet ik zeggen :makeup:.

RedBuell
2 januari 2012, 20:31
Yep, toen ik het potje had losgehaald (zonder de bedrading los te halen natuurlijk) voor de foto en weer terug had gestopt deed hij het weer goed. Toen we vanmiddag even de elementen splitte was het geluid weer hetzelfde als op het filmpje alleen nu was dan ook de brug pup gesplit.

Ik ga eens proberen een push pull potje te monteren want het maakt die gitaar behoorlijk multifunctioneel :ok: