PDA

View Full Version : Stukje muziek.



LGK
29 december 2011, 23:08
Ik zat zo te kijken voor een Strat op youtube en toen kwam ik een filmpje tegen met een klein muziek stukje. Een intro'tje.
Maar ik speel nog niet zo lang dat ik kan horen wat hij/zei speelt en ik zou het echt graag willen weten. Het meesten zijn gewoon akkoorden volgensmij.
Het heeft wel wat...
(het komt me ook heel vaag bekent voor) Is het mischien gewoon een stukje uit een nummer?

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
http://www.youtube.com/watch?v=sx4GeMBNknM

Alvast bedankt!!!

Grz

aaronstonebeat
30 december 2011, 00:05
Dat is een reeks sext- en decimeparallellen in C. Zegt dat je iets?

peter_heijnen
30 december 2011, 08:27
Als je 'paralellen' weglaat, klopt het. ;)

terrasbeest
30 december 2011, 10:10
Dat is een reeks sext- en decimeparallellen in C. Zegt dat je iets?

Nope. Wat is dat ?

LGK
30 december 2011, 10:15
Nee sorry...

Je kan denk ik beter grwoon zeggen wat voor akkoord het is, het schuift volgensmij wel steeds door met hetzelfde akkoord, bedoel je dat?? :hide:

Bedankt!

Grz

LGK
30 december 2011, 10:16
C trouwens duss..? Maar wat voor C dan?

aaronstonebeat
30 december 2011, 11:40
Nou, hij begint, meen ik, met een b op de d-snaar (9de positie) en een g op de b-snaar (8ste positie); dat is een kleine sext. Vervolgens a en f (7de en 6de positie, weer een kleine sext. Dan g en e (5de en 5de positie), dat is een grote sext.
Zo loopt hij een eind omlaag door de ladder, gaat op een gegeven moment over naar de a- en de g snaar. Hier en daar zitten er wat hammer-ons tussen.

Op een gegeven moment klimt hij weer omhoog en is hij naar een verwant interval overgestap. Ik geloof dat de laatste drie een c op de a-snaar (3de positie) en een e op de b-snaar (5de positie), een grote decime; dan d (5de positie) en f (6de positie), kleine decime, en e (7d positie) en g (8ste positie), weer een kleine decime.