PDA

View Full Version : Zylver - Gitaar



TimoSomers
29 december 2011, 22:53
Goedenavond! :D

Hier het eerste volle openbare Zylver nummer.
Ik speel in dit nummer alle lead gitaar (ook akoestisch) behalve op 2.21 en 3.41.
Dit is toevallig het nummer wat het meest in mijn stijl komt, de andere nummers speel ik wat meer popbluesy, dat wil graag laten horen maar dat komt vanzelf.

De tekst is ook mooi als je een beetje het verhaal van mij en m'n pa weet enzo.

Link:

http://soundcloud.com/janvangeerenstein/gitaar/s-cjHjs

TimoSomers
30 december 2011, 22:43
Niemand? :D

Han S
30 december 2011, 23:01
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen Timo. Voor jou ligt dit heel gevoelig allemaal en ik begrijp wat je er mee wilt zeggen. Kijken wat anderen hier van vonden, ik zit ff zonder tekst.

Duhsjaak
31 december 2011, 01:38
Hi
Eigenlijk heb ik in 'off topic' al gereageerd op dit stuk.

Ik weet alleen úit mijn schedel - citaat Drs. P. - dus uit het hoofd de draad niet meer.

Wacht effe, ik haal het op!!!

Nou ja, de crux? Ik bid gewoon om geduld. De man stikt zowat in het talent.

Ik had een vriendje, die zei:
- I don't know what I want, but I want it right now.

De reactie die ik gaf op zijn post. Niet perse een reactie op Jan Akkerman, maar ook en vooral op wat Timo zelf heeft gedaan tot dusver:

Hi
Heer Somers
Ik ben het net zo vaak met je eens als oneens. Zelfs dan nog alle respoect. Maar wat sla je hier de spijkert weer tering hard op zijn kop hè!

Maakt dat je in een keer alle nukken (van Jan Akkerman) vergeet en vergeeft.

Wat een onwaarschijnlijk vakmanschap. Zelfs als het je muziek niet is.

Je onderkaak zakt met een doffe klap op je veters.
Hij is fijn, zeiden ze dan.

En, heer Somers, je hebt mij ook weer effe helemaal versteld laten staan.
Goed gedaan hè?

Nou effe je temperament (if any, ik ken je geeneens, dus wat lul ik - maar je begrijpt het wel, da's de achilleshiel van JA!) op 7 of 8 (i.p.v. +12, zoals hij) en je bent de volgende die in Engeland in da picture bent. Daar hebben ze een kien interest in talent van de mainland. Zo te speak.

Ik was er echt bij toen ze Clapton glashard passeerden en deze NL boer'n stadlul tot beste van de wereld kozen.

En ik zeg jou: Jij bent aan de beurt. Niet nu, niet volgend jaar, maar zeker op iets langere termijn. Is 4 jaar nauwkeurig genoeg?

GoGoGo.
Aan de slag! Het gaat voortreffelijk tot dusver.

Ook eens iets met Bibi opstarten: In één keer helemaal in een andere rol. Super leuk! Kunnen jullie allebei alleen maar beter van worden.

Maak geen goede voornemens. Maar geef jezelf de tijd om er twee uit te voeren. En de rest de volgende periodes.

Keep it up!!! Keep on keepin' on.
Vriendelijke groet, Gus

Nou is het niet fraai om dingen dubbel te posten. Dus mijn excuus> Maar hier kwam ik echt niet onder uit.

Dus in reactie op wat Han S zegt:
@Han
Ik denk dat jonge honden meer fouten mogen maken dan grijze tijgers. Ik denk ook dat ze ongeduldiger mogen zijn. Dat, terwijl geduld soms een schone zaak is.

Ik bid zelden, maar NOOIT voor mezelf. Maar hier heb ik gebeden om geduld. Want hij is het waard, T is een fijne musicus.
Nou maar bidden dat ie (God) het niet te druk heeft!!
Mvrgr G

Jedeel
31 december 2011, 01:58
Timo, ik heb niet eerder meegekregen wat het 'verhaal is mbt jou en je vader', al kan ik het aan de tekst wel beluisteren.

Zelf vind ik het nummer opgebouwd uit meerdere 'brokken' muziek die op zich staand prima zijn, maar samen???
(Sorry als ik tot een verkeerde conclusie kom.)
De 'aha-chorussen' vind ik wat poppy aandoen, doen m.i. afbreuk aan het nummer.
De solo-gitaar die af-en-toe verschrikkelijk noten poept...liever niet.
Wel een héle mooie zangpartij.

Maar misschien zie (hoor) ik het wel verkeerd :)

Riky
5 januari 2012, 12:18
ik vind het geheel wel aardig kloppen.
Vind het geluid over het algemeen wel erg vlak en krijg geen kippenvel van het nummer, maar dat is volgens mij ook niet de bedoeling.

Niet mijn muziek, maar kon er goed naar luisteren.
Laatste lickje had van mij niet gehoeven trouwens:)

Schedel
7 januari 2012, 14:42
Deze gast is in de Toverdrank gevallen als kind!! Leuk stukje in Gitarist ook Timo!!:punk:

Harald
7 januari 2012, 15:33
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen Timo. Voor jou ligt dit heel gevoelig allemaal en ik begrijp wat je er mee wilt zeggen. Kijken wat anderen hier van vonden, ik zit ff zonder tekst.

Geloof dat ik ongeveer hetzelfde heb.