PDA

View Full Version : Twee tremolovraagjes



TuuP
2 juni 2003, 18:24
Hoi,

Sinds vandaag heb ik mijn SAT30 tremolo van een extra veertje voorzien en tegen de body aangeschroefd. De sustai is nu echt een stuk beter, had ik dat maar veel eerder gedaan!!!

Echter nu rezen mij twee vragen op:
-Hoe ver kan ik de tremelo tegen mijn body aanschroeven? Geldt er: hoe meer druk tegen de body, hoe meer sustain of mag er helemaal niet veel druk tegen de body aan liggen?
-Kan ik de afdekplaat van de tremoloholte weglaten? Is het niet schadelijk voor een veer of een schroef als ik er met een riem of zo tegen aankom?

StormCrow
2 juni 2003, 23:58
antwoord op je eerste vraag weet ik eigenlijk niet, maar tlijkt me logisch dat als je brug strak tegen de body zit meer sustain geeft...

en je tweede vraag: tuurlijk kan dat, kijk bv naar hendrix of frusciante, die hebben dat klepje er ook gewoon niet op zitten.

ikzelf heb op mijn cort er ook geen klepje op zitten omdat ik er een tremsetter in heb zitten en deze soms de neiging heeft om eruit te vallen(gaatje in de brug te groot geboord, heb ik al een groter staafje voor gemaakt maar moet ik toch nog een keer écht goed maken)