PDA

View Full Version : Bibi - Blind Again (Stereo)



BibixMusic
29 december 2011, 16:28
Gitaar: Thijs Jan van Hoek :)


http://www.youtube.com/watch?v=6NSz5sHJNFE

Nielsje
29 december 2011, 16:44
Nou, dat klinkt helemaal niet verkeerd!
Is dit opgenomen in een studio (en dus de video geplaybacked?) of heb je zo'n goeie camera? Geluid is fijn.

Enig punt van verbetering: let op je 't' en 's' klank.
(tonight --> sstonight), dat scherpe is niet zo mooi.
Overigens geen idee hoe je dat eruit zou moeten krijgen :)

Luke-wannabe
29 december 2011, 19:31
Klinkt lekker! Thijsie speelt ook lekker!!
Gitaar zou ik alleen niet DI opnemen. Of in ieder geval niet alleen. Lekker micje d'r voor knallen. Klinkt zó veel beter.
Mooi liedje wel!

TimoSomers
29 december 2011, 20:17
Faaaacking lekker gezongen, wow!

Jasper.
29 december 2011, 21:50
Ja, inderdaad erg mooi! :ok:

BibixMusic
30 december 2011, 12:02
Thanks iedereen! :)

@ Nielsje

Dat is een groot compliment voor mij, want ik heb dit gewoon thuis opgenomen (en inderdaad geplaybackt) en eigenlijk niks aan de mix gedaan :D
Ik heb inderdaad vaker opmerkingen gehad over mijn uitspraak, en ik wil geen Thom Yorke worden... Je moet wel kunnen verstaan wat ik zing natuurlijk :)

@ Leon

Thijs heeft dit thuis opgenomen zegmaar, ik ben van plan om nog een keer iets met hem op te nemen maar dan gewoon tegelijk! Persoonlijk vind ik de gitaar ook mooier klinken als er alleen een mic voor staat :)

Duhsjaak
30 december 2011, 15:22
Hi
Ik ben een beetje laat, want het is een beetje drukke periode van het jaar.

Dus er is al het nodige zinnige gezegd over kwaliteit van het gitaar geluid. Wat ik persoonlijk een beetje vind ontbreken zijn opmerkingen over het gitaarspel. Goed gitaarspelen is 1 ding, maar goed kunnen begeleiden is héééél iets anders.
En daar is Thijs Jan van Hoek heel erg goed in geslaagd. Da's nog verdraaid moeilijk en een dikke pluim waard.

Ik zat een tijdje terug 'Kuifje en de blauwe lotus' te lezen.
En daar moest ik direct aan denken toen ik je dit hoorde zingen. Daarin staat de geniale zin:
'Ben echt blij dat ik deze wedstrijd heb gewonnen en zal proberen het volgende keer nòg beter te doen'.

Nou? Geniaal of wat? Zoiets verzin je toch niet?
Dit geldt het zingen.
Voor je houding geldt dat niet. Wij kunnen overal begrip voor hebben, maar jij moet begrip hebben voor het gegeven dat je een entertainer bent.

Ik heb bij de Bruna een doos elastiekjes gekocht (500 stuks). Daarmee gewapend zit R de volgende keer achter je. Zak je in, dan schiet hij een elastiekje af.

Zelfs als je nèt je broek hebt volgekakt, sta je fier recht op en let je op je schouders. Beter voor je ademhaling ook! Zelfs bij play back! Ik denk dat dat in het begin een beetje van het zingen afleidt, maar het went.

Voor de rest. Vorig jaar zei ik dat ik hoopte dat je het ontluikend talent van 2011 zou worden. En wat heb je dat prachtig gedaan! Ik denk dat het nu tijd wordt autonomer/souvereiner te gaan opereren. Een setlist met een eigen 'taal' of wel samenhang.

Dat je tijdens je optreden zachter durfde te gaan zingen om je publiek tot rust te manen vond ik grote klasse en een duidelijk teken dat je je volwassener aan het gedragen bent.

Petje af voor zo'n mooie gelijkmatige opbouw in 2011. Dìk petje af!
Vriendelijke groet, Gus

Harald
30 december 2011, 15:34
Good job!
Eigen werk in een stereo opname, of is stereo de band?

piker
30 december 2011, 15:40
Mooi, catchy nummer. Knap gespeeld en gezongen!

The Lo Lands
30 december 2011, 16:13
Goed nummer!

Je geeft aan de zang thuis opgenomen te hebben en hier niets aan gedaan te hebben. Prima voor een demo maar met een beetje compressie en reverb zou het nog wel eens veel fraaier kunnen klinken. Eerlijk klinken doet het wel, net als bij een auditie :)

Over de gitaarpartij is al genoeg gezegt waar ik mij bij aansluit.

Ga zo door!!

BibixMusic
31 december 2011, 09:45
Dank voor alle reacties! :D

De band heet inderdaad Stereo, best verwarrend ja :seriousf:

Volgende keer zal ik het gewoon weer laten afmixen :)

Han S
3 januari 2012, 12:44
Daar ben ik dan eindelijk. Bibi, de zang wordt steeds beter, dat doe je goed. Ik zou nu willen dat je ook aan het plaatje gaat werken want als we er beeld bij zien moet dat ook een bepaalde spanning hebben. Het lijkt of je nog steeds die camera een beetje eng vindt en dat is ie ook hoor. Maar daar moet je mee leren omgaan.

Ik film al zo'n honderd jaar en als je de camera op iemand richt zie je ze meestal veranderen. Ze weten niet zo goed wat ze nu moeten en het lijkt of ze beseffen dat wat ze nu gaan doen tot in de eeuwigheid gaat blijven.

Mijn schoonzus ging altijd heel verleidelijk kijken, fout! Doe er wat mee dame en laat ons zien dat je ook op dat gebied stappen neemt.

beruk
3 januari 2012, 13:02
Heel goed! Expressie in je stem neemt zeer sterk toe :ok: .
Let op, rond 2.40 hoor ik je ademsteun niet, klein krakje bij het beginnen van Here i am op 2.43 en vervolgens nét niet helemaal zuiver en vast. Ik interpreteer het als een uithuidings vermogen dingetje gezien het tijdstip waarop dit gebeurd. Zingen is topsport en vereist een goede conditie!

Han heeft een goed advies, zingen betekend ook acteren van je lied, het is mooi om aan je te kunnen zien wat je zingt. klik voor de grap eens je clipjes een voor een aan, zet het geluid uit en kijk of je verschil ziet...

BibixMusic
5 januari 2012, 13:31
Thanks! :D

@ Han;

Ik ga inderdaad werken aan mijn houding e.d. voor de camera (en ook op het podium). Binnenkort krijg ik op mijn opleiding een workshop podiumpresentatie dus dat is wel fijn :)

@ beruk;

Sowieso ga ik aan mijn conditie werken haha, is ook beter voor de longinhoud en dus voor je ademsteun. Je gebruikt immers je hele lichaam met zingen! Ik zal daar meer op gaan letten :)