PDA

View Full Version : Geen idee



Theije
2 juni 2003, 18:12
Ik ben hard aan het sparen voor een nieuwe amp, maar het probleem is ik heb eigenlijk geen idee waarvoor ik nou eigenlijk aan het sparen ben.
Er is gewoon te veel keus, en mijn lijst met potentiële kandidaten is gewoon te groot. Ik heb o.a. het volgende overwogen:


- Hughes&Kettner Triamp mk II
- Rivera Knucklehead
- Engl (nog geen bepaald type maar heb vernomen dat veel mensen het helemaal top vinden)
- Mesa Recto (denk het niet, is toch een beetje cliché aan het worden)
- Diezel (lijkt me erg bruut maar ook vrij duur)

Ik snap dat jullie misschien een beetje zat worden van het steeds adviezen geven over amps, en er is eigenlijk maar een goeie manier om erachter te komen en das zelf proberen, maar toch enig advies, op of aanmerkingen zijn zeer welkom!

btw de amp zal vooral gebruikt worden voor een zwaar (gedowntuned) gitaarspel, de scheur is dus een stuk belangrijker dan de clean.

BLOK182
2 juni 2003, 18:30
Ik denk dat je dan aan een Peavey XXX, een Engl Powerball, een Mesa Recto en aan een Diezel Herbert moet gaan denken. Verder komt spuug en knetter ook binnenkort met een buizenversie van de Warpserie, dus ook voor downtuners.
(p.s. het zijn maar een paar suggesties)

Negative K3 fan
2 juni 2003, 18:31
gooi de mesa recto er maar vast uit, tenzij je een leuke tweedehands deal vindt, veel te duur hier, weinig waar voor je geld.

en stop er de peavey 5150 en 5150 II bij in, die hebben een gave zware downtune scheur emn zijn erg betaalbaar (vooral als je ze tweedehands tegenkomt, nu staat er een 5150 II op marktplaats voor een spotprijsje) het enige nadeel is dat ze een middelmatige clean hebben en geen echt mooi in between geluid, deze dingen zijn dus puur om zwaar mee te scheuren en af en toe een clean introotje ofzo, als je wat meer veelzijdigheid wilt kun je de peavey XXX proberen, maar die kom je nauwelkijks tweedehands tegen en z ijn dus ook wat duurder.

het engl type kan zijn de powerball, of misschien de savage, hangt er maar net vanaf

diezel is inderdaad vrij bruut, eigelijk het bruuitste van het bruutste, die herbt is geweldig maar daar hangt dan ook een e cht fors prijskaartje aan, voor een herbert koop je 4 a 5 keer een 5150 (tweedehands) en ongeveer twee keer een nieuwe engl powerball.

Nicci
2 juni 2003, 19:03
gooi de mesa recto er maar vast uit, tenzij je een leuke tweedehands deal vindt, veel te duur hier, weinig waar voor je geld.


Ik denk dat mensen die een mesa bespelen, nog even los van het feit of de recto een mooi geluid heeft, dit niet zullen beamen.
Ik vemoed dan ook dat je daar niet bij hoort.
Mesa maakt topversterkers. Punt. Heeft niets met waar voor je geld te maken, want dan zou er iets te verbeteren zijn. Een perfect versterker mag wat kosten.

FragDaddy
2 juni 2003, 19:07
- Rivera Knucklehead
- Engl (nog geen bepaald type maar heb vernomen dat veel mensen het helemaal top vinden)


goeie keuze. althands dat vind ik.

geef eens aan wat voor muziek je speelt.

FragDaddy
2 juni 2003, 19:07
- Rivera Knucklehead
- Engl (nog geen bepaald type maar heb vernomen dat veel mensen het helemaal top vinden)


goeie keuze. althands dat vind ik. voor flink gedowntunede muziek zou ik persoonlijk niet echt gaan voor de knucklehead, die is meer voor fender/marshall achtig geluid..

Een Engl powerball/savage zou een hele goede keuze zijn.
De recto's ook natuurlijk, alleen wel cliche en in europa nogal prijzig he?

Negative K3 fan
2 juni 2003, 19:28
gooi de mesa recto er maar vast uit, tenzij je een leuke tweedehands deal vindt, veel te duur hier, weinig waar voor je geld.


Ik denk dat mensen die een mesa bespelen, nog even los van het feit of de recto een mooi geluid heeft, dit niet zullen beamen.
Ik vemoed dan ook dat je daar niet bij hoort.
Mesa maakt topversterkers. Punt. Heeft niets met waar voor je geld te maken, want dan zou er iets te verbeteren zijn. Een perfect versterker mag wat kosten.

in amerika kosten die dingen fucking half de prijs terwijl ze hier evenduur zijn als een diezel!!!11 die amerikanen lachen onsvierkant uit want wie wil er nou een fabrieksversterkertje als mesa als ze voor hetzelfde geld een handgebouwde PTP diezel kunnen krijgen. Dat is dus mijn hele punt, je zult het vast wel snappen :) HAHAHAHAHAHAHA

Nicci
2 juni 2003, 19:33
"fucking halve prijs"? Waar heb jij nederlands geleerd?
Ter uwer informatie: op mijn mesa staat: "handbuilt". Volgens mij betekent dat 'met de hand gemaakt'. Niet dat dat wat uitmaakt, want een goede versterker blijft een goede versterker. Kennelijk ben jij erg in de prijs geinteresseerd. Ik in een goede versterker.
Op dit moment staat er een DC5 te koop voor 900 euro (vraagprijs). Dat valt toch wel mee?

BLOK182
2 juni 2003, 19:34
er staan 2 single recto's te koop voor +/- 1200 euro tweedehands, lijkt me een zeer redelijk prijs voor wat je krijgt.

Negative K3 fan
2 juni 2003, 19:43
hand built in de fabriak h aha, diezels worden h elemaal met de handgebouwd, bij mesa wordt er alleen af en toe een schroefje aangedraaid hahaha

maar alle gekheid op een stokje, hier in nederland/europa beschouwen veel mensen mesa als de heilige graal onder de versterkers terwijl ze op zich niet specialer zijn dan een engl ofzo, maar wel een paar keer duurder.

Met een beetje mazzel vind je zo'n single rectifier tweedehands in de VS voor zo'n 800, dat is alweer 1/3 goedkoper dan hier. hahahaha

Nicci
2 juni 2003, 19:59
hand built in de fabriak h aha, diezels worden h elemaal met de handgebouwd, bij mesa wordt er alleen af en toe een schroefje aangedraaid hahaha

maar alle gekheid op een stokje, hier in nederland/europa beschouwen veel mensen mesa als de heilige graal onder de versterkers terwijl ze op zich niet specialer zijn dan een engl ofzo, maar wel een paar keer duurder.

Met een beetje mazzel vind je zo'n single rectifier tweedehands in de VS voor zo'n 800, dat is alweer 1/3 goedkoper dan hier. hahahaha

Jij zal wel weten hoe die versterkers gebouwd worden . . . . . .
Niets heilige graal. Ik bespeel verschillende versterkers. De mesa die ik heb is gewoon de meest veelzijdige die ik ooit ben tegengekomen.
Dus jij zegt dat ze hier tweedehands aangeboden worden voor 2400 euro?
Je kletst alsof je weet waarover je het hebt, maar iets in me twijfelt.

Nicci
2 juni 2003, 20:05
ah. nu snap ik het. je speelt over gorilla's . . . . nee. daar kan een massageproduceerde mesa niet tegen op.
'geile versterker' die gorilla.

Theije
2 juni 2003, 20:38
Bedankt voor de reacties!

Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van Peavy, dus ik weet niet of ik die in mijn lijstje op zal nemen :)

Mesa is idd gewoon duur, het goedkoopste dat ik ben tegen gekomen is een dikke 1900 euro voor een single recto.
Maarja een H&K Triamp is alweer een stuk duurder, maar hij ziet er dan wel weer super geil uit :)

ENGL lijkt me idd wel wat, en opzich zijn ze best betaalbaar, alleen wel weer bruut lelijk :D maarja het geluid is toch belangrijker.

Wat is ongeveer de prijs van een Diezel Herbert? ik heb uhm alleen nog maar voor iets van 3000 euro gezien.

Negative K3 fan
2 juni 2003, 21:16
hand built in de fabriak h aha, diezels worden h elemaal met de handgebouwd, bij mesa wordt er alleen af en toe een schroefje aangedraaid hahaha

maar alle gekheid op een stokje, hier in nederland/europa beschouwen veel mensen mesa als de heilige graal onder de versterkers terwijl ze op zich niet specialer zijn dan een engl ofzo, maar wel een paar keer duurder.

Met een beetje mazzel vind je zo'n single rectifier tweedehands in de VS voor zo'n 800, dat is alweer 1/3 goedkoper dan hier. hahahaha

Jij zal wel weten hoe die versterkers gebouwd worden . . . . . .
Niets heilige graal. Ik bespeel verschillende versterkers. De mesa die ik heb is gewoon de meest veelzijdige die ik ooit ben tegengekomen.
Dus jij zegt dat ze hier tweedehands aangeboden worden voor 2400 euro?
Je kletst alsof je weet waarover je het hebt, maar iets in me twijfelt.

Ja, ik weet dat ja, Mesa amps zijn op zijn minst lopende band werk, die Diezels worden allemaal harde kern ECHT handgebouwd, niet dat dat een goede sound garandeert, maar het zegt wel iets. Diezel is boutique shit, en mesa dus niet.
Die mesa zal vast wel veelzijdig zijn, twijfel ik niet aan, maar ze zijn zoooo duur, het is maar wat je er voor over hebt!
En 1/3 goedkoper op 1200 is 800 hahahaha, leuk dat je kunt rekenen

Dat ik zelf een gorilla hebt wil niet zeggen dat ik geen verstand van, want ik weet zelf ookw el dat gorilla echt het kutste is wat je kunt vinden, echt waar, niks zo kut als gorilla, maar ik spendeer mijn dagen op allerlei gitaar sites en mijn gitaarbespelend, dus ik heb wel enigzins verstand van gitaarversterkers (hahahahaha), die gorilla maakt na de vakantie trouwens plaats voor een 5150 (die ik daarna nog wat laat modden) hahaHAHAHAHAHAHAHA.

En die Diezel Herbert kost inderdaad zo rond de 3000 euro hahahaha bruut veel voor een 3 kanaals amp hahahaha maar de VH4 is al iets goedkoper, ik dacht iets van 2500 en die is 4 kanaals hahahahaha

sorry gerrekat dat ik je zo nadoe met het ge-hahahaha

andy
2 juni 2003, 21:26
Is Marshall dan helemaal niks Theije???
Bij Westerhaven staat een occ JCM 2000. Je kunt het ding daar allicht een keer op zijn donder geven.

marc_o
2 juni 2003, 21:26
Herbert moet ik hebben, kost 3200 euro, snik.......
WIE WIL MIJN SPULLEN KOPEN?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Negative K3 fan
2 juni 2003, 21:32
marc odijk, ik help je van je huidige spullen af, 10 euro en dan kom ik het nog ophalen ook :D goede deal of niet???

Nicci
2 juni 2003, 21:33
Dat ik zelf een gorilla hebt wil niet zeggen dat ik geen verstand van, want ik weet zelf ookw el dat gorilla echt het kutste is wat je kunt vinden, echt waar, niks zo kut als gorilla, maar ik spendeer mijn dagen op allerlei gitaar sites en mijn gitaarbespelend, dus ik heb wel enigzins verstand van gitaarversterkers



Het kutste? Nogmaals: waar leer jij nederlands . . . .
Jij verstand van gitaarversterkers? Geloof me: je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik bedoel dit wel persoonlijk. Ieder zijn opinie, maar weet dan in ieder geval waar het over gaat. Ik speel nu zo'n 18 jaar gitaar en geloof 1 ding: je leert niets over wat dan ook door er over te lezen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je vindt dat mesa's duur zijn, terwijl je er overduidelijk nog nooit op gespeeld hebt. Ook niet over een Diezel overigens. Je hebt er over gelezen. Jawel. Je kan lezen.

iam
2 juni 2003, 21:40
Dat ik zelf een gorilla hebt wil niet zeggen dat ik geen verstand van, want ik weet zelf ookw el dat gorilla echt het kutste is wat je kunt vinden, echt waar, niks zo kut als gorilla, maar ik spendeer mijn dagen op allerlei gitaar sites en mijn gitaarbespelend, dus ik heb wel enigzins verstand van gitaarversterkers



Het kutste? Nogmaals: waar leer jij nederlands . . . .
Jij verstand van gitaarversterkers? Geloof me: je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik bedoel dit wel persoonlijk. Ieder zijn opinie, maar weet dan in ieder geval waar het over gaat. Ik speel nu zo'n 18 jaar gitaar en geloof 1 ding: je leert niets over wat dan ook door er over te lezen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je vindt dat mesa's duur zijn, terwijl je er overduidelijk nog nooit op gespeeld hebt. Ook niet over een Diezel overigens. Je hebt er over gelezen. Jawel. Je kan lezen.


dit is klare taal, en dan nog een spijker op de kop ook... (ik weet ook niet veel van versterkers af enzo... maar wat ik weet, weet ik uit ervaring...)

Mitch
2 juni 2003, 22:11
Beetje dimmen, NK3F, een forum heeft tot doel dat we van elkaars ervaringen of wijsheid gebruik kunnen maken. Als iemand dan een keer met jou van mening verschilt hoef je niet meteen in de verdediging te springen hahahahaha :???: maar kun je de mening van diegene gewoon laten voor wat -ie is. Je begint hier nu een privé-oorlogje tegen Nicci met je Harmony Central wijsheden en daar wordt de topic-starter niets wijzer van.

Nu we het daar toch over hebben.... :) Let's go on-topic !

Absoluut de moeite waard voor het wat leagere scheurwerk zijn zeker de ENGL Powerball, Peavey XXX of 5150 (II) en tja, die TriAmp.... wat is-ie mooi hè ? :D

srv-man
2 juni 2003, 23:07
De Knucklehead is de minst heavy van het stel en zou ik voor de extra zware metalen niet direct kiezen.

Voor de andere amps geldt dat ze allemaal goed zijn, het verschil in prijs is maar een relatief begrip, belangrijker is dat je een sound vind die bij je past. Het is als dure en zeer dure wijnen vergelijken, de een heeft liever 1 fles echt lekkere wijn ipv 5 flessen gewoon lekkere wijn.....

Het is wel zo dat de ene amp beter bij je speelstijl zal passen dan de ander. Mesa´s klinken wat gecompressed en niet iedereen krijgt daar een wereldsound uit. Zelf vond ik de Triamp 2 echt te gek, die lag me eigenlijk nog beter dan de Diezel VH4, kan toch niet waar zijn als je de verhalen moet geloven. Ik vind die verlichting alleen weer een beetje te.....

Het enige advies dat in zo´n geval geldt is dat je ze moet proberen en je zult zien dat de ene versterker je inspireert tot fantastisch spel terwijl het geluid uit de ander dat niet doet.
En nogmaals, wat kan dat prijsverschil je verrotten. Ik heb liever 1 wereldsound waarvan ik avond aan avond uit mijn dak ga, dan dat ik er 5 heb die dat niet doen. Hiermee wil ik dus NIET zeggen dat een 5150 op voorhand minder zou zijn dan dan een Diezel, ik heb hier mensen een supersound uit horen halen!

josh.vandenberg
2 juni 2003, 23:43
ik heb zelf een 5150 11 en een 5150 .de 5150 original hebik voor nog geen 400 euri.een dijk van een versterker .met een goede gitaar komt er clean ook een goed geluid uit.een hele goede keus.mesa is inderdaad geen boetiek spul.ik heb nooit maar dan ook nooit gesnapt wat mensen daar nou zo bijzonder aan vinden.benepen voedinkjes .een dun miezerig geluid. ikheb vanaf 83 met een marshall jcm 800 gespeeld.ook samen met jongens met die mesa s.mijn geluid ging dieper,meer power,meer gevoel.mensen laten zich gek maken.kijk alleen maar naar het verschil in eindtrafo tussen marshall 100watt en mesa 100 watt.mesa is gewoon veelte dure overgewaardeerde gebakken lucht.marshall en peavey rules.

andy
3 juni 2003, 00:22
mesa is idd qua prijs kwaliteit verhouding te duur.
Maar dat geldt ook voor de nieuwe serie Marshall JCM 800.
Maar ja dat zal velen hier er toch niet van weerhouden zo"n "statussymbool" aan te schaffen. :amp:

Theije
3 juni 2003, 01:31
Andy ik ben absoluut Marshall niet vergeten, ik speel momenteel ook Marshall (welliswaar een Valvestate, mijn excuses) en geloof het of niet heb momenteel zelfs een Marshall T-shirt aan ;)
Maar dan zou het eerder een JCM 800 worden (de ouwe dan he) dan een JCM 2000 denk ik.

Maar ik vind Marshalls toch altijd een beetje (en ik weet niet of ik geoorloofd ben dit te zeggen met mijn mate van ervaring hahah) zo'n 'standaard' Marshall sound hebben.

Als ik idd keihard voor Mesa ging dan doet de prijs er idd niet toe, en ze zien er ook gewoon stoer uit met dat traanplaat enzo, maar als elke suf bandje dat met z'n smoel op de tv is te zien, er een op het podium heeft staan is de lol er toch wel een beetje af vind ik.

Wat dat betreft gaat mijn voorkeur nog steeds vooral uit naar de Triamp al wil ik graag ook us een Engl proberen.
Ik zag dat Westerhaven tegenwoordig Engl's heeft staan, maar H&K is niet erg ruim vertegenwoordigt in noord nederland :S

Negative K3 fan
3 juni 2003, 09:30
Dat ik zelf een gorilla hebt wil niet zeggen dat ik geen verstand van, want ik weet zelf ookw el dat gorilla echt het kutste is wat je kunt vinden, echt waar, niks zo kut als gorilla, maar ik spendeer mijn dagen op allerlei gitaar sites en mijn gitaarbespelend, dus ik heb wel enigzins verstand van gitaarversterkers



Het kutste? Nogmaals: waar leer jij nederlands . . . .
Jij verstand van gitaarversterkers? Geloof me: je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik bedoel dit wel persoonlijk. Ieder zijn opinie, maar weet dan in ieder geval waar het over gaat. Ik speel nu zo'n 18 jaar gitaar en geloof 1 ding: je leert niets over wat dan ook door er over te lezen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je vindt dat mesa's duur zijn, terwijl je er overduidelijk nog nooit op gespeeld hebt. Ook niet over een Diezel overigens. Je hebt er over gelezen. Jawel. Je kan lezen.

Ik leer Nederlands op school.
Ik verstand van versterkers, wel een beetje en ik geloof wel dat ik weet waar het over gaat. Ik speel niet zolang gitaar als jij en ik ben van mening dat je wel wat leert door over dingen te lezen, maar dat je dit niet als uitgangspunt kunt nemen, daarom ga ik er heel vaak op uit om versterkers ook daadwerkelijk te testen, ik heb over elke amp (uitvoerig) gespeeld die in dit topic vermeld staat, op de mesa's na, die sla ik gewoon over in gitaarwinkels hahahahaha. Als je mijn posts hebt gelezen snap je waarom ik ze duur vind, en waarschijnlijk ben ik zeker niet de enige die dat vind (josh vandeberg, andy, gerrekat en anderen), dat ik nou epr ongeluk tegen jouw statussymbooltje aanschopt maakt mij ook weinig uit, ik zeg alleen dat de topicstarte geen goede koop zal doen met een nieuwe mesa, niet dat dit niet smaak gebonden is, maar mijn punt heb ik al verklaard.

sukkels

JanPieter
3 juni 2003, 09:40
Ashdown staat bekend om zijn basverstekers. Tegenwoordig maken ze ook volledige buizenamps, die naar horen zeggen zeer goed klinken, die peacemaker. En ik moet zeggen dat ze er ook best wel vet uitzien. Misschien is die Vu meter een beetje teveel van het goede, maar das persoonlijk. Ik vind het er wel cool uitzien. Bovendien zijn ze niet zo vreselijk duur en het ligt er ook aan wat je speelt. het is dan wel een klasse A versterker, maar ach aan een onvervormd geluid heb je niet veel als je alleen maar met overdrive en distortion aan de gang gaat.

Theije
3 juni 2003, 12:08
Ashdown maakt idd wel bruute amps, de Peacemaker is idd vet, en de Fallen angel is ook wel bruut.

Ik vind die Fallen Angels alleen wel in rare Wattages uitgebracht, 180 Watt is toch een beetje overkill mischien (hangt er ook vanaf hoe die klinkt natuurlijk) en bij 60 Watt heb ik weer zoiets van hmm ja :D

maarten
3 juni 2003, 13:06
Dat ik zelf een gorilla hebt wil niet zeggen dat ik geen verstand van, want ik weet zelf ookw el dat gorilla echt het kutste is wat je kunt vinden, echt waar, niks zo kut als gorilla, maar ik spendeer mijn dagen op allerlei gitaar sites en mijn gitaarbespelend, dus ik heb wel enigzins verstand van gitaarversterkers



Het kutste? Nogmaals: waar leer jij nederlands . . . .
Jij verstand van gitaarversterkers? Geloof me: je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik bedoel dit wel persoonlijk. Ieder zijn opinie, maar weet dan in ieder geval waar het over gaat. Ik speel nu zo'n 18 jaar gitaar en geloof 1 ding: je leert niets over wat dan ook door er over te lezen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je vindt dat mesa's duur zijn, terwijl je er overduidelijk nog nooit op gespeeld hebt. Ook niet over een Diezel overigens. Je hebt er over gelezen. Jawel. Je kan lezen.

Ik leer Nederlands op school.
Ik verstand van versterkers, wel een beetje en ik geloof wel dat ik weet waar het over gaat. Ik speel niet zolang gitaar als jij en ik ben van mening dat je wel wat leert door over dingen te lezen, maar dat je dit niet als uitgangspunt kunt nemen, daarom ga ik er heel vaak op uit om versterkers ook daadwerkelijk te testen, ik heb over elke amp (uitvoerig) gespeeld die in dit topic vermeld staat, op de mesa's na, die sla ik gewoon over in gitaarwinkels hahahahaha. Als je mijn posts hebt gelezen snap je waarom ik ze duur vind, en waarschijnlijk ben ik zeker niet de enige die dat vind (josh vandeberg, andy, gerrekat en anderen), dat ik nou epr ongeluk tegen jouw statussymbooltje aanschopt maakt mij ook weinig uit, ik zeg alleen dat de topicstarte geen goede koop zal doen met een nieuwe mesa, niet dat dit niet smaak gebonden is, maar mijn punt heb ik al verklaard.

sukkels

http://www.angelfire.com/poetry/totoro/retard.jpg

De Teng
3 juni 2003, 13:39
Ashdown Peacemaker 100... met optional Birdcage om het echt af te maken. Volgens een gitaar recensent in 'Gitarist' de perfecte versterker. Citaat: 'Ik dacht in het begin dat de perfecte versterker niet bestond, maar het is ze -potdomme- nog gelukt ook!'

Je kunt varieren met buizen configuraties, het ziet er gaaf uit en het schijnt bijna alles op de bestaande markt weg te blazen. A-A/B switches, pentode/triode etc... Zowel distorted superieur als ook clean, waar het al helemaal niet te versmaden is. Ik zou gewoon eens proberen je en eventuele vooroordelen overboord te gooien...

http://www.ashdownmusic.co.uk

Ikzelf heb trouwens een peacemaker 20 voor studentenkamergebruik en kleine optredentjes... dat gaat zo snoeihard en nog eens hard..pfff... niet normaal. Supermooi clean met ECHT een heel erg goede lead sound!

BLOK182
3 juni 2003, 18:29
ik heb zelf een 5150 11 en een 5150 .de 5150 original hebik voor nog geen 400 euri.een dijk van een versterker .met een goede gitaar komt er clean ook een goed geluid uit.een hele goede keus.mesa is inderdaad geen boetiek spul.ik heb nooit maar dan ook nooit gesnapt wat mensen daar nou zo bijzonder aan vinden.benepen voedinkjes .een dun miezerig geluid. ikheb vanaf 83 met een marshall jcm 800 gespeeld.ook samen met jongens met die mesa s.mijn geluid ging dieper,meer power,meer gevoel.mensen laten zich gek maken.kijk alleen maar naar het verschil in eindtrafo tussen marshall 100watt en mesa 100 watt.mesa is gewoon veelte dure overgewaardeerde gebakken lucht.marshall en peavey rules.
Dude, hoe kom je aan een dun en miezerig geluidje uit een Boogie?

FragDaddy
3 juni 2003, 19:30
handgebouwde PTP diezel kunnen krijgen


Goh. Diezels PTP ?? nooit geweten joh. denk je echt? :-D
denk het namelijk niet



je leert niets over wat dan ook door er over te lezen.

Oh. 90% van de kennis die ik bezit heb ik door te LEZEN! ongelooflijk zeg. hoe leer jij dan? door TV te kijken ofzo?



en geloof het of niet heb momenteel zelfs een Marshall T-shirt aan

COOL! :cool:

De Teng
3 juni 2003, 19:41
Over dat lezen: studie en losse theorie kun je uit een boek leren, maar een gehoor (waar we het hier over hebben) dat kun je alleen maar gehoord hebben en dan pas begrepen.

Ik vind het wel wat vaag op zijn minst dat -k3 fan uit principe geen Boogie wil proberen, terwijl de halve wereld incl. de sterren erover praten. Zullen ze toch wel niet voor niks doen lijkt me. Nu houd ik zelf ook niet echt van de mainstream interesses, maar ze zijn er niet altijd voor niks, dus ik probeer ze toch maar. Maar ik koop ze niet... ;)

FragDaddy
3 juni 2003, 22:16
Over dat lezen: studie en losse theorie kun je uit een boek leren, maar een gehoor (waar we het hier over hebben) dat kun je alleen maar gehoord hebben en dan pas begrepen.

Ik vind het wel wat vaag op zijn minst dat -k3 fan uit principe geen Boogie wil proberen, terwijl de halve wereld incl. de sterren erover praten. Zullen ze toch wel niet voor niks doen lijkt me. Nu houd ik zelf ook niet echt van de mainstream interesses, maar ze zijn er niet altijd voor niks, dus ik probeer ze toch maar. Maar ik koop ze niet... ;)

Ik had het over leren in het algemeen, geen muziek... dat moet je toch 'hands-on' doen. daar heb je helemaal gelijk in.

tja, ikzelf wil best boogies proberen, maar geen recto's. is toch tijdsverspilling aangezien ik alleen met een lichte 'marshall' crunch speel en niet full-ballstothewall-metal. maar ik zeg niet dat het slechte versterkers zijn. voor metal zullen ze best goed zijn (aangezien de halve wereld ze gebruikt)

Nicci
3 juni 2003, 22:31
[/quote]
Oh. 90% van de kennis die ik bezit heb ik door te LEZEN! ongelooflijk zeg. hoe leer jij dan? door TV te kijken ofzo?

[quote]

ah. nog een bijdehandje. ik zou je eigen stelling nog eens onder de loep nemen. weet je zeker dat het 90% is?
ik noem een paar dingen die voor mij persoonlijk van belang zijn en waar ik nooit een boek voor open heb gehad:

- lopen
- gitaarspelen
- ruzie schoppen met mijn (overigens lieve) vriendin
- mijn kat verzorgen
- balletje 100 keer hooghouden
- slap lullen op dit forum
- fietsen

tijdens mijn studie economie heb ik wel eens wat uit een boek geleerd, maar ik zou het effect daarvan niet willen overdrijven.

Negative K3 fan
3 juni 2003, 22:35
Ik vind het wel wat vaag op zijn minst dat -k3 fan uit principe geen Boogie wil proberen, terwijl de halve wereld incl. de sterren erover praten. Zullen ze toch wel niet voor niks doen lijkt me. Nu houd ik zelf ook niet echt van de mainstream interesses, maar ze zijn er niet altijd voor niks, dus ik probeer ze toch maar. Maar ik koop ze niet... ;)

doe ik niet uit princpe, overal waar ik ben geweest waar ze een mesa hadden, hadden ze interessantere versterkers staan die al mijn tijd hebben opgeeisd :) ik ben zeker van plan nog wel een paar mesa's te proberen!

Ic3gl0vE
3 juni 2003, 22:36
[ Ik speel nu zo'n 18 jaar gitaar en geloof 1 ding: je leert niets over wat dan ook door er over te lezen.


ik laat me hier verder buiten maar:
- dat je achttien jaar speelt HOEFT niets over je kennis te zeggen
- Ik vraag me nu ernstig af waarom je op een forum komt als je vindt dat je er niets van leert :???:

Nicci
3 juni 2003, 22:41
Dat ik zelf een gorilla hebt wil niet zeggen dat ik geen verstand van, want ik weet zelf ookw el dat gorilla echt het kutste is wat je kunt vinden, echt waar, niks zo kut als gorilla, maar ik spendeer mijn dagen op allerlei gitaar sites en mijn gitaarbespelend, dus ik heb wel enigzins verstand van gitaarversterkers



Het kutste? Nogmaals: waar leer jij nederlands . . . .
Jij verstand van gitaarversterkers? Geloof me: je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik bedoel dit wel persoonlijk. Ieder zijn opinie, maar weet dan in ieder geval waar het over gaat. Ik speel nu zo'n 18 jaar gitaar en geloof 1 ding: je leert niets over wat dan ook door er over te lezen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je vindt dat mesa's duur zijn, terwijl je er overduidelijk nog nooit op gespeeld hebt. Ook niet over een Diezel overigens. Je hebt er over gelezen. Jawel. Je kan lezen.

Ik leer Nederlands op school.
Ik verstand van versterkers, wel een beetje en ik geloof wel dat ik weet waar het over gaat. Ik speel niet zolang gitaar als jij en ik ben van mening dat je wel wat leert door over dingen te lezen, maar dat je dit niet als uitgangspunt kunt nemen, daarom ga ik er heel vaak op uit om versterkers ook daadwerkelijk te testen, ik heb over elke amp (uitvoerig) gespeeld die in dit topic vermeld staat, op de mesa's na, die sla ik gewoon over in gitaarwinkels hahahahaha. Als je mijn posts hebt gelezen snap je waarom ik ze duur vind, en waarschijnlijk ben ik zeker niet de enige die dat vind (josh vandeberg, andy, gerrekat en anderen), dat ik nou epr ongeluk tegen jouw statussymbooltje aanschopt maakt mij ook weinig uit, ik zeg alleen dat de topicstarte geen goede koop zal doen met een nieuwe mesa, niet dat dit niet smaak gebonden is, maar mijn punt heb ik al verklaard.

sukkels

waarom zo onaangenaam worden?
maar goed. over die mesa's. natuurlijk zijn ze duur. niemand die dat tegenspreekt. het gaat erom dat je dit merk afdoet als 'zwaar overgewaardeerd' zonder dat je er ooit op gespeeld hebt. net als elk ander A-merk is mesa duur. gibson is duur. prs is duur. sommige mensen hebben het geld er niet voor over en ik begrijp dat. ik zal ook niet snel een paar duizend euro's neerleggen voor een gitaar. zeg alleen niet dat deze merken geen waar voor hun geld bieden.
als een gitaar of versterker (in jouw ogen) perfect speelt is het erg lastig om daar een prijskaartje aan te hangen.
oh ja. statussymbooltje. ik zou mijn mesa studio .22 met de beste wil van de wereld geen statussymbool willen noemen. geloof me, het staat vrij lullig op een podium.

Nicci
3 juni 2003, 22:44
[ Ik speel nu zo'n 18 jaar gitaar en geloof 1 ding: je leert niets over wat dan ook door er over te lezen.


ik laat me hier verder buiten maar:
- dat je achttien jaar speelt HOEFT niets over je kennis te zeggen
- Ik vraag me nu ernstig af waarom je op een forum komt als je vindt dat je er niets van leert :???:

het stikt hier van de bijdehandjes . . . . . .

ik zeg niet dat ik veel weet. het meeste dat ik weet, weet ik niet uit boeken.

Mithrandir
3 juni 2003, 22:48
Vooralsnog is Theije nog niet veel geholpen door jullie geouwehoer.

josh.vandenberg
3 juni 2003, 23:19
Dude, hoe kom je aan een dun en miezerig geluidje uit een Boogie?
haal die dikke vette boogie maar eens door een spectrumanaliser.dan kun je zelf zien hoe dik en vet die bak is.hahaha,die geweldige equaliser b v,die werkt gewoon met 2 van de goedkoopste transistortjes.een vriend van me speelde met een jongen met zo n mooie boogie.hij dpeelde met een oude peavey bandit.nou,die bblies die boogie finaal van het podium.die nieuwe rectifiers,die zijn niet eens origineel.als je de schema 's bekijkt van veel van de nieuwere zgn betere versterkers is me een ding duidelijk.ze lenen veel schema 's van elkaar.maar boogie 's gebruiken geen kwaliteitsonderdelen.confectiespul voor boetiekprijzen.

andy
3 juni 2003, 23:22
Vooralsnog is Theije nog niet veel geholpen door jullie geouwehoer.

You"re damn well right!!!

He Theije, ik zou gewoon ff naar Westerhaven gaan en een gezellig gesprek aangaan met de eigenaar over versterkers. FF inprikken in zo"n Engl. Laat je trouwens niet al te geil maken door die spiegel achter de buizen, probeerde hij bij mij ook. Wel een mooi gezicht moet ik toegeven. Maar die gast is eerlijk, heeft verstand van zaken en biedt ook nog eens fraaie kortingen. Het is misschien de kleinste zaak van Groningen, maar al mijn "grote"aankopen heb ik daar gedaan. Ik heb verder niks tegen Tonica of het Noordermuziekhuis, maar het is daar net ff wat persoonlijker.
Maar een ding snap ik niet aan je verhaal over Marshalls. Ik heb zelf een JCM 800 50 watt en die klinkt toch totaal anders dan de JCM 900 SLX die ik tijdelijk te leen heb. En we gaan ons natuurlijk ook niet schamen over een Valvestate. Trouwens ik heb een T Shirt met een Marshall toren er op, heb ik eigenlijk drie full stacks :-D .
Mocht je er trouwens een keer behoefte aan hebben om een paar buizenamps volledig open te trekken om een idee te krijgen wat voor een geluid je er uit kunt halen mail me dan ff via mijn site andor@meanmachine.nl . Kun je een keer op een zaterdag of zondagmiddag in het Viadukt uit je dak gaan. Heb nog ff drie verschillende buizenamps staan. Maar de SLX gaat binnenkort weer weg.

succes met je zoektocht,

Andor.

Theije
4 juni 2003, 00:47
Andy ik ben het met je eens, Westerhaven is idd de fijnste muziekzaak hier in Grunn city, Don heeft een tijdje geleden mijn Mockingbird van enige lakschade afgeholpen en ik vind het een wereld gozer.
Tonika is ook zeer zeker prima, maar Noordermuziekhuis vind ik weer helemaal nix, echt die gozer vink verschrikkelijk, ontzettend negatief en chagarijnig altijd maar goed.

Lijkt me een prima aanbod :) ik ben binnenkort zelf te vinden in het Viadukt jaja ik heb eindelijk een band bij elkaar, welliswaar hanteer ik daar de microfoon en niet de 6 snaar maar ik heb er zin in.

Ook heb ik contact gehad met de zanglerares en ze stuurd me de nodige informatie op zodat ik alles ff kan doornemen en dan hoop ik zo snel mogelijk te beginnen.

De Teng
4 juni 2003, 09:47
Yo Theije

Ik zou echt een Ashdown eens aan de tand gaan voelen hoor, zeker de moeite waard. Lees ook mijn berichtje op pag. 2 daarover, zou zonde zijn als je je achteraf dingen gaat kwalijk nemen door ze niet te proberen. Het is tenslotte geen klein bedragje wat je uit gaat geven. :)

andy
4 juni 2003, 11:05
Andy ik ben het met je eens, Westerhaven is idd de fijnste muziekzaak hier in Grunn city, Don heeft een tijdje geleden mijn Mockingbird van enige lakschade afgeholpen en ik vind het een wereld gozer.
Tonika is ook zeer zeker prima, maar Noordermuziekhuis vind ik weer helemaal nix, echt die gozer vink verschrikkelijk, ontzettend negatief en chagarijnig altijd maar goed.

Lijkt me een prima aanbod :) ik ben binnenkort zelf te vinden in het Viadukt jaja ik heb eindelijk een band bij elkaar, welliswaar hanteer ik daar de microfoon en niet de 6 snaar maar ik heb er zin in.

Ook heb ik contact gehad met de zanglerares en ze stuurd me de nodige informatie op zodat ik alles ff kan doornemen en dan hoop ik zo snel mogelijk te beginnen.

Is dat een metal band??? Zelf repeteren wij op vrijdag avond, traditiegetrouw de " heavy" avond in het Viadukt. :zz:

Theije
4 juni 2003, 11:53
Het is idd een metal band, maar we zitten niet op vrijdagavond benk bang, ze hadden alleen nog plek op zaterdag en zondag middag zeiden ze. Dus het word waarschijnlijk zaterdag middag.

andy
4 juni 2003, 11:56
Het is idd een metal band, maar we zitten niet op vrijdagavond benk bang, ze hadden alleen nog plek op zaterdag en zondag middag zeiden ze. Dus het word waarschijnlijk zaterdag middag.

Ja 's avonds zit het erg vol. Maar ik zie je misschien dan toch wel eens, want wij lassen op zaterdag zo nu en dan een extra repetitie in als er tenminste ruimte is.

Speeddemon
4 juni 2003, 12:26
Heej jongens, hier effe wat luister-ervaring van iemand die ze zo'n beetje ALLEMAAL heeft getest :razz: :

Ashdown Peacemaker 40= karaktervol clean, kan loeihard, od/ds sound moet je aan wennen, omdat de vervorming puur van de eindtrap komt (=Class A), ziet er stoer uit en is makkelijk te tillen. Galm laat te wensen over.

H&K TriAmp MKII=erg mooi uiterlijk, mooi clean, maar de crunch/od en lead sounds hebben iets rasperigs in 't hoogmid. Beetje aggressief en pijnlijk. Deze amps klinken NIET romig (zoals Engl en ouwe Marshalls), galm zit aan achterkant (matig), wel veel aansluitmogelijkheden.

Mesa Dual Rectumfrier=het clean is ZO direct, dat je denkt dat de elektronen al weten wat je gaat spelen, scheur is mij te overkill. En ik zou niet dood gevonden willen worden voor 'n amp waar Linkin Park etc. op speelt. Veel instelmogelijkheden (vintage, modern...) dat wel, maar IDD te fuckin' duur! Je kan lullen wat je wil, maar 'n amp die in America voor $1500-1800 wordt verkocht en hier bijna voor 't dubbele is TE DUUR!
Transportkosten zijn hooguit $200 (voor dingen tussen 30-50kg) per unit, wanneer je er maar 1tje haalt, dus groothandelaars krijgen heus wel korting.

Riviera Knucklehead 55R=erg mooie amp, alleen ik vond het crunch kanaal mooier en beter voor leads dan het lead-kanaal. Het lead lijkt wat te 'hoesten'. Clean is o.k., galm is o.k. Als Engl niet bestond, zou ik misschien wel hier voor gaan.

Peavey 5150 I en II; heel erg in-your-face, de ouwe 5150 heeft echt een klote-clean, bij de II is dat al stukken verbeterd. Meer gain dan een Metalzone, dat zei best veel midden jaren '90.... Klinkt mij te krasserig. Peavey is wel altijd super-degelijk, dus deze amp zal ook niet erg lijden onder zwaar touren.

Line6 Flextone HD=...nevermind....Sux tone AD (AD+HD=ADHD, hieperactieve tone-sucker :razz: )

now on to the really good stuff....

ENGL!!! 8-)
als een Engl Savage SE nou nog een 2e clean kanaal had met wat meer karakter, zodat je ook AC30 en Deluxe Reverb klanken uit zou kunnen halen, dan zou dit de ENIGE amp zijn die men nodig had! :o
Beste amp waar ik totnutoe op heb gespeeld. Wil binnenkort wel eens wat VHT spul gaan testen. Ik blijf maar af van Diezel, en Soldano... straks word ik verliefd, kan ik NOG meer gaan betalen dat voor een Savage SE...

Gister ook nog op een Thunder50R gespeeld, klonk ook waanzinnig. High-gain is misschien iets te veel, maar gewoon gain van crunch-kanaal halverwege zetten en Slash, eat your heart out! :razz:

Ik zie het meestal zo:
Marshall schreeuwt
Riviera hoest
Mesa grunt
Kettner roest
Engl zingt

Engl wint.

(I'm so goddamn poetic, it sickens me! :-D :wink: )

De Teng
4 juni 2003, 12:37
Mag ik er even bij zeggen dat een peacemaker 40 (de een na simpelste combo) vergelijk en met een mesa, engl etc... die twee keer zo duur zijn of meer niet echt een representatieve vergelijking is?

Ik vind de galm juist wel mooi, maar ja, dat is persoonlijk

Speeddemon
4 juni 2003, 13:13
De Teng, die Peacemaker 40 kostte iets van 900 euro. Daar heb je ook een 5150 voor. En idd, dan gaan de prijzen omhoog (Riviera, Engl, Mesa..)

De Teng
4 juni 2003, 14:28
Daarom dus...

Mithrandir
4 juni 2003, 14:30
Behalve als je de ENGL Thunder50R koopt, want die is 899.

Theije
4 juni 2003, 15:41
Bedankt Speeddemon voor de reviews!
Wat je over de Triamp zei bevalt me eigenlijk wel, ik ben ook niet op zoek naar een zwoel distortion geluid, waar heb je deze getest want ik heb uhm eigenlijk nog nooit ergens zien staan?

BLOK182
4 juni 2003, 16:28
haal die dikke vette boogie maar eens door een spectrumanaliser.dan kun je zelf zien hoe dik en vet die bak is.hahaha,die geweldige equaliser b v,die werkt gewoon met 2 van de goedkoopste transistortjes.een vriend van me speelde met een jongen met zo n mooie boogie.hij dpeelde met een oude peavey bandit.nou,die bblies die boogie finaal van het podium.die nieuwe rectifiers,die zijn niet eens origineel.als je de schema 's bekijkt van veel van de nieuwere zgn betere versterkers is me een ding duidelijk.ze lenen veel schema 's van elkaar.maar boogie 's gebruiken geen kwaliteitsonderdelen.confectiespul voor boetiekprijzen.
Speelde die dude dan over een Recto? Want ik krijg uit mun versterker (geen recto btw, een nomad) echt geen dun geluid dat met de eerste de beste versterker ff totaaaal weg te blazen is. Verder, met die onderdelen, er zit dus wel fatsoenlijk spul in, John (forum: Mr Jay) zei dat ook al toen ik ff langskwam voor een buizenprobleempje.

Mitch
4 juni 2003, 21:46
Quote van NK3F :
...deze gangbare mening vind dat tweedehands mesa mark IVs hele gave versterkers zijn!...

Zo, nu zijn alle mesa-fans tevreden en heeft NK3F zijn mening geventileerd: we kunnen allemaal rustig gaan slapen ! :D

@Theije: hopelijk gauw een "Ik heb mijn nieuwe amp" thread ?!

Theije
4 juni 2003, 21:55
Ik moet zeker nog ff sparen maar zodra ie er is, post ik het zeker!