PDA

View Full Version : Bare Knuckles



guitarkid
28 december 2011, 20:30
Ik heb gegoogled en gezocht op dit forum, maar niets gevonden... ;)
Dus nu mijn vragen.
Ik overweeg om een set Bare Knuckles Peter Green te kopen. Zijn die bij een Nederlandse leverancier te bestellen of alleen rechtstreeks via de Bare Knuckle site.
Verder vraag ik me af of ze zonder toeters en bellen de T-top pu's in mijn '78 LP Standard kunnen vervangen. Ik weet inmiddels wel dat de pu's in solo-mode een mooie vintage toon geven en in de middenstand dus de PG-tone. Precies wat ik wil, want die middenstand gebruik ik nu ook alleen om zo die sound zo veel mogelijk te benaderen.
Ik zie in een aantal filmpjes de BK's ook op de Green-manier geplaatst, maar ook wel op de "normale" manier.
Dit clipje vind ik erg overtuigend. En op een Cube 80!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=YL8DFr-R5dE
En weet iemand de (gemiddelde) outputwaarde van T-tops?

Mitch
28 december 2011, 20:48
Er was trouwens wel iemand hier die die Green set had en die heeft hier ook over gepost in een eigen topic.
De keer dat ik een BKP pup nieuw heb gekocht was via De Gier en dat was op dat moment niks duurder of goedkoper dan direct bij BKP als ik me goed herinner. Maar goed, toen lag daar ook een gitaar waar aan gewerkt moest worden. Geen idee of het interessant is als je de set zelf wil installeren.
De ervaring die ik heb met een T Top en BKP Mule en die andere low/medium output (naam effe kwijt...) is dat ik denk dat het ongeveer vergelijkbaar is.

Oranjeaap
28 december 2011, 21:44
T-tops zijn over het algemeen prima humbuckers vind ik. Als je de petergreen sound wil, waarom doe je dan niet een magnet swap ofzo zodat je die out of phase sound krijgt.

BKP zijn zeker goede humbuckers maar ik zou niet zomaar €200+ uitgeven voordat ik wat experimenteerde met de middelen die ik al had.

allochthomas
28 december 2011, 22:03
Bare knuckle maakt hele mooie pickups. Heb zelf vandaag een piledriver in my tele gezet en ik ben echt onder de indruk!

guitarkid
28 december 2011, 22:31
T-tops zijn over het algemeen prima humbuckers vind ik. Als je de petergreen sound wil, waarom doe je dan niet een magnet swap ofzo zodat je die out of phase sound krijgt.

BKP zijn zeker goede humbuckers maar ik zou niet zomaar €200+ uitgeven voordat ik wat experimenteerde met de middelen die ik al had.

Ik heb geen zin om m'n T-tops te verklooien want die vind ik inderdaad erg goed. Ik vind 200 euro (ze zijn denk ik nog wel iets duurder) echter absoluut niet te veel als ik de sound krijg die ik in dat clipje hoor. Ik ben al Peter Green-fan vanaf 1968 maar had toen geen idee hoe hij aan zijn specifieke sound kwam. Tot ik dus jaren geleden hoorde/las hoe hij zijn '59 LP had "gemodificeerd"....

bass blom
29 december 2011, 00:20
mijn zegen heb je

Fiendish
29 december 2011, 01:33
Ik ben intussen aan m'n 4de set BKP's toe, tot nu toe altijd precies de sound gevonden die ik zocht, en elke gitaar heeft zo bij mij z'n eigen sound.
Sowieso vind ik dat de clips vaak wel een redelijk goed beeld geven van wat voor tone je krijgt (zeker de clips van gebruikers 'hunter' en 'Nolly' op het BKP forum).

Als je twijfel hebt of de set wel werkt in jouw geval kun je Tim Mills altijd Emailen of een PM sturen op het BKP forum, hij geeft altijd antwoord, en als je duidelijk bent in wat je precies zoekt en in wat voor gitaar de pickups gaan komen, dan kom je meestal wel op de perfecte set voor jou, en als het niet bevalt kun je als je de pickups niet mishandeld hebt, vaak ook gewoon nog ruilen of ze laten aanpassen (heb zelf een setje Miracle Man's gehad waar ik andere covers op wilde, voor kostprijs van de covers en verzendkosten werden de covers gewisseld en de pickups weer netjes in de was gezet bij BKP).

Bestellen kan bij de Gier, Guitar Chop Shop, Max guitars, van Haar...
Kies maar uit.

guitarkid
29 december 2011, 09:21
mijn zegen heb je

Pfffff, da's een hele geruststelling..... ;)

graus
29 december 2011, 18:02
Hoi,

ik was degene die een eigen topicje had over mijn Bareknuckle PG blues set!

hierbij het topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146174-Bareknuckle-peter-green-set!

guitarkid
29 december 2011, 18:29
Hoi,

ik was degene die een eigen topicje had over mijn Bareknuckle PG blues set!

hierbij het topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146174-Bareknuckle-peter-green-set!

Dank!!! Leuk om het clipje even te horen en m.n. te lezen dat het laag wat minder wollig is en dat ze wat helderder zijn. Ik ben bang dat ik ze ga bestellen! ;)