PDA

View Full Version : Boston replacement halzen, goed?



Jimwoud
28 december 2011, 18:02
Ik zoek een Tele hals voor m'n project, is dit wat?

http://muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d631_halzen_01.html

Gaat om die van 60 euro.

Iemand ervaring mee?

spirit
28 december 2011, 18:42
Het is géén top spul, maar voor wat je betaald zijn ze goed. Houd er wel rekening mee dat de ongelakte halzen gewoon voorzien zijn van poly-lak.
Zijkant van de fretjes moet je vaak nog even nalopen (scherpe kantjes)

Little Jay
28 december 2011, 19:20
Hee grappig, toevallig net vandaag op die site beland omdat ik met het idee speelde zelf een strat samen te stellen, liefst een 70ies-strat.

Ben dus ook wel benieuwd naar evaring met deze body-parts van Boston.

Ik begrijp dat het niet mogelijk is ze te voorzien van een dun laagje nitro, want er zit al poly-lak op?
Dat zou jammer zijn.....

Tabula Rasa
28 december 2011, 19:24
Nitro kan prima over poly heen. Geen probleem. Er is zelfs een fender serie die dat standaard heeft. Waarom je het zou willen? Geen idee?

Little Jay
28 december 2011, 19:33
nee, ik wil blank hout met een dun laagje nitro dat door gebruik snel afslijt tot een mooie natuurlijke relic......

Maar als er dus al poly op zit heeft dat weinig zin

Jimwoud
29 december 2011, 10:19
Kun je het ook sealen door het met een doek op te brengen? Net als beits? Welke lak/ sealer moet je dan gebruiken?

spirit
29 december 2011, 10:57
Kun je het ook sealen door het met een doek op te brengen? Net als beits? Welke lak/ sealer moet je dan gebruiken?

Ik weet niet wat je wil sealen, maar over de poly lak kan je gewoon overheen lakken (beitsen durf ik niet te zeggen).

Het is overigeens geen dikke laag die er op zit, dus je schuurt 'm vrij gemakkelijk blank. De laag is meer te bescherming tegen het verkleuren (vergrijzen) van het hout.

Het zijn trouwens géén Boston halzen, maar Dr.parts.

The_Edge_Gibson_Explorer
29 december 2011, 11:26
Ik heb op 3 stratocaster z'n maple rosewood dr parts hals. Ik vind ze persoonlijk erg degelijk en volgens een kennis spelen de halzen op mijn gitaren erg soepel. En de prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening de moeite waard om ze te kopen.

Jimwoud
29 december 2011, 17:10
@Spirit: ook die van 60 euro?

Dit zijn ongelakte halzen, dus ik was benieuwd hoe ik ze zonder te spuiten of verven kan afwerken, wat kan ik het best gebruiken als ik dat met een doek wil doen?

spirit
29 december 2011, 18:24
@Spirit: ook die van 60 euro?

Dit zijn ongelakte halzen, dus ik was benieuwd hoe ik ze zonder te spuiten of verven kan afwerken, wat kan ik het best gebruiken als ik dat met een doek wil doen?

Lees even de eerste reactie op je openings post:supercool:

Ondanks dat er staat dat het ongelakte halzen betreft, zijn deze toch voorzien van een poly-lak laag.

Little Jay
29 december 2011, 19:08
Ik heb op 3 stratocaster z'n maple rosewood dr parts hals. Ik vind ze persoonlijk erg degelijk en volgens een kennis spelen de halzen op mijn gitaren erg soepel. En de prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening de moeite waard om ze te kopen.

Klinkt interessant!
En ze hebben al een massieve body voor 50 euri.... (3 delig, maar dat waren de eerste Fenders ook ;-)

Hmm..... ik voel een projectje opkomen.... wahaa!