PDA

View Full Version : Kerstkindjes: hngd!



Orpheo
28 december 2011, 15:55
Het heeft 9 maanden geduurd van conceptie tot de eerste Noot, maar de 25e was het zo ver. Mijn twee ultra Custom warmoth les pauls met Floyd waren af! Ik had wat issues met de bedrading, waarbij aaronstonebeat mijn secondant was. De bedrading deed t foutloos, ik heb gewoon een volkomen verkeerd element in het midden zitten. Het 'quackt' voor geen meter. Maar de rest is top!! Het brugelement is een pearly Gates/custom5 hybrid, hals is een jazz-brug/59-brug hybrid met alnico5 magneet. Geweldige elementen! Ik zing effe de wittebroodsweken uit, en laat dan weer van Me horen, maar tot nu toe zijn ze heerlijk.

De rest is allemaal topspul: cts, gotoh, switchcraft.


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/b5bb0fb7.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/08d2ae23.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/77050d30.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/ef5b7a54.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/689adffc.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/4885ff1b.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/b9153b2e.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/c44e7d84.jpg

Kritz
28 december 2011, 16:04
O dennenboom............. O dennenboom
Wat zijn die gitaren toch gaaf en schoon. :)

Methoxy7
28 december 2011, 16:15
O dennenboom............. O dennenboom
Wat zijn die gitaren toch gaaf en schoon. :)

:ok:

Inderdaad, mooi gitaren ...

Oranjeaap
28 december 2011, 16:23
best wel gaaf. Wat voor elementen heb je in het midden?

PD1984
28 december 2011, 16:23
Huh.... geen locking nuts???!!?

Ace 1.15.19
28 december 2011, 16:46
De paarse vind ik iets minder maar het zijn echt twee wonderschone broertjes!

Orpheo
28 december 2011, 16:47
Midden is duncan phat cat.

En waarom zou ik een locking nut willen? Ik heb locking tuners en een graphtech nut. De trem kan alleen duiken, en is enorm stabiel en stemvast, zelfs met nieuwe snaren. Waarom ik dan een Floyd kies ipv een Wilkinson ofzo is omdat ik de finetuners op de Floyd prettig vind evenals de feel, de kleine features zoals de locking springs en de arm, om maar wat te noemen.

Orpheo
28 december 2011, 16:51
Dank, ik vind ze ook mooi :D ben dik tevreden met t lakwerk. Tis echt heel dun gelakt zonder filler om het hout zoveel mogelijk te laten ademen.

Ze zijn nog niet volledig af. Er komen nog houten backplates op, en Custom inleg, maar ik kon niet wachten ze bespeelbaar te maken. En spelen doen ze!! De trem zit supersterk tegen de body, met 010.5 snaren, het santana-pakje van ghs, en zelfs nu spelen ze al super. Ik ben benieuwd wat ze doen met een gewoon pakje slinkies!

Oranjeaap
28 december 2011, 17:17
Als je verder niets met die phat cats kan, stuur mij dan een berichtje :p

Sinner1980
28 december 2011, 17:34
Mooi hoor,zo één lust ik er ook wel!
(dan met 2 elementen en een standaard brug).
Vooral die bruine vind ik te gek,op hoeveel zit je nu Orph?

Fiendish
28 december 2011, 17:45
Vooral die paarse ziet er geweldig uit orph, had niet verwacht dat het met dat goud nog zo mooi zou worden.
Congrats met je nieuwe speeltjes :ok:

Orpheo
28 december 2011, 19:20
Ik heb er nu 27 :)

Paars en goud is winning, dat heb ik wel voor mezelf bewezen na 4 paarse les Pauls :D

langun
28 december 2011, 19:24
Poeh, wat is die bruine mooi!

Proficiat alleszins!
Wat voor inleg ga je laten doen? Ik vind het kale fretboard anders ook wel fraai.

Heb je voor een P90 in de middelste positie gekozen omdat je polepieces dan ook in het midden zitten, of is dat puur toeval? :D

Orpheo
28 december 2011, 19:26
De koa krijgt insignia's van star trek en de paarse krijgt alle starship enterprise uit star trek. Trekkie hè.

Orpheo
28 december 2011, 19:28
Ik wilde die p94 niet zozeer voor de looks maar ik had t idee dat een singlecoil meer quack levert dan een humbucker. Ik zat er overduidelijk naast. Het voegt tonaal niks toe.

@oranjeAap heb je een tof setje duncans te ruil? ;)

nickofzo
28 december 2011, 19:31
mooi man. gefeliciteerd

Oranjeaap
28 december 2011, 20:40
Nee, maar heb wel andere pickups rondslingeren. Voornamelijk Gibson pickups, en nog een verdwaald setje boutique paf humbuckers(overwound).

En geld heb ik ook wel :seriousf:

Orpheo
28 december 2011, 21:16
Stuur maar een pm met je voorstel. Die pafs...tell me more tell me more!

macwilliams
28 december 2011, 23:15
Dit zijn weer een paar juweeltjes geworden. Dat P94's geen quak hebben had ik je wel kunnen vertellen. Vooral niet in het midden of de nek positie in de brug wel een beetje. P 94's zijn juist wat rauw en donkere elementen. Doen het lekker met 300K pots en 22pf condensatoren in een '50 stijl bedrading.

bass blom
28 december 2011, 23:25
startrek, vet man :cheerup:

27 :sneaky: idioot, ohnee mag ik niet zeggen, 3 dagen ban :hide:

Orpheo
29 december 2011, 00:54
Mogelijj laat ik de bedrading intact en vervang ik alleen het middenelement. Ik heb nog wel wat gegadigden. De phat cats zijn feller dan p94's. Moet kijken welke gitaar niet tof genoeg is om m intact te laten, haha. Ik denk m'n tiger eye burst... Mn purplemist burst stoptail lp en mn padouk top lp krijgen een superdistortion/jb hybrid in de hals en n 5O/jazz hybrid in de hals.

Denk ik

Kan morgen weer veranderen.

Oranjeaap
29 december 2011, 12:24
Hebben die phatcats dezelfde output? Of is er 1 brug en 1 neck element. Als ik meer tijd heb vanmiddag zal ik eens kijken of ik wat ik hier nog heb liggen.

Orpheo
29 december 2011, 12:49
zoals het hoort (vind ik bij p90's): een model.

ik ga nog even stoeien met de bedrading. wellicht heb ik iets enorms over het hoofd gezien en werkt 't toch puik.

Orpheo
29 december 2011, 17:44
De bedrading heb ik nu aangepast. Met de s1 switch schakel ik het middenelement (met eigen volumepot!) aan of uit en de brughum in singlecoil. De Halspup wordt nu ook n singlecoil maar ik wil morgen testen wat ie doet in parallel. Ik denk dat een quacky sound makkelijker te realiseren is. Oh ja, de master tone moet ik ook nog even doen

Ik heb alles geprobeerd voor onafhankelijke volumepots maar ik krijg t niet voor elkaar.

Die phat cat klinkt smerig joh! Op n positieve manier. Die p90 ranzigheid komt perfect uit de verf.

De bedrading die aaronstonebeat uittekende werkt, maar in de praktijk is t onhandiger dan ik dacht helaas. Als ik het middenelement dichtgedraaid had, en ik schakelde over, was m'n hals of brugpup een modderboel. Dit is efficiënter.

Ik wil eigenlijk nog een push pullpot hebben om het middenelement in z'n eentje te kunnen krijgen, want nu kan ik m 80% krijgen maar dan wel nog 20% hals of brug. Is tof, maar niet helemaal wat ik wil.

Eric van Esch
29 december 2011, 17:55
Mag ik ze ook niet mooi vinden? :hide:

Orpheo
29 december 2011, 19:39
Mag ik ze ook niet mooi vinden? :hide:

Als je een 52 Tele mooier vindt dan het pure hout, of een plaintop 58 lp, lach ik je grif uit.

Of een strat

Of een sg.

Er is maar een gitaar mooier dan dit, en dat is een tobaccoburst l5.

Mitch
29 december 2011, 20:26
Het mag dus wel, maar je loopt kans te worden uitgelachen. Virtueel dan. Geen pijnlijke aangelegenheid dus.

Tja, mooi hout of niet, ik vind een LP er toch bijna altijd fijner uitzien met binding en twee pickups. Voorkeuren hè...

Hendriks
29 december 2011, 20:47
Respect voor de collectie enzo , maar ik ben er geen fan van ,maar ik vind nou eenmaal een zwarte of een Goldtop mooi en FR-trems vind ik ook 3 maal niets , maar das smaak.
O'ja 3 pups doet het voor mij ook niet.

Nogmaals respect voor wat je doet.

Orpheo
29 december 2011, 21:33
@mitch en Hendriks kijk,dat bedoel ik. Fijne kritiek. Ti's duidelijk dij respectvol én onderbouwd. Ik snap t, werkelijk. En ik kan jullie mening en wat jullie mooi vinden ook waarderen. Dit is echter 100% mijn ding.

Mitch
29 december 2011, 22:03
Het grappige is dat ik normaal niet houd van Floyds, maar ze op deze gitaren wel weer prima vindt staan. Context hè? :)

Midwolda
29 december 2011, 22:31
Ben zelf niet zo van paars met goud, maar wel van het naturelle hout (heeee dat rijmt!).
Mooie bookmatches er in, prachtig afgewerkt, ja dat doet het wel bij mij.
En natuurlijk ook een grote Phat Cat phan.

Wat ik me afvraag: technisch zijn ze dus nagenoeg identiek?
Wat voor verschil in klank haal je er dan nog uit?
En hoe schakel je de pickups, met push-pull pots?

Dweezman
29 december 2011, 23:28
Bijzonder weer! Een Orph LP herken je direct. Mooi hout, zeg...

Johannes
29 december 2011, 23:42
Prachtige gitaren! Maar wel een :stop: voor de lompe parkers waarmee je de halzen hebt bevestigd.

Orpheo
30 december 2011, 00:51
Nee ze zijn juist niet gelijk. Purperhart hals vs bubinga. Quilt maple top vs koa. Korina core vs walnut.*

Het schema is redelijk eenvoudig.*

De drieweg toggle doet altijd hetzelfde: brug, hals, beide, met keder een eigen volumepot. Met de s1 switch omlaag is t dus dat, met een mastertone, die ook niet veranderd. Met de s1 omhoog is de brughum gesplit, halshum parallel, phat cat aan met zijn eigen volumepot en de mastertone blijft. Op die manier kan ik de phat cat erin blenden, en als de volume van de phat cat op 10 staat en ik de volumepot van het element dat de drieweg toggle selecteert iets terug draai, krijg ik de phat cat grotendeels in z'n eentje, waarbij het gekozen element wel iets uit maakt, en het subtiel kleurt.*

Orpheo
30 december 2011, 00:57
Prachtige gitaren! Maar wel een :stop: voor de lompe parkers waarmee je de halzen hebt bevestigd.

Agreed, maar t zit wel muurvast!

Martijn-w
30 december 2011, 02:10
Niet om het een of ander, maar heb je niet al een aantal vrijwel dezelfde gitaren?

Hoe is het trouwens met de crimson gitaren, zijn die al af?

Orpheo
30 december 2011, 02:20
@martijn misschien qua lak, maar qua hout, pickups, trem en andere features totaal niet. Sterker nog, dit zijn mijn eerste carved top les Pauls met een phat cat en/of Floyd!

Over mijn crimsons: ik had ze begin juni al!!!

frekie
30 december 2011, 12:13
Mooi hoor vooral die paarse. Alleen jammer van die parkers en van die uitfrezing voor de tremolo. Kon je geen trem vinden zonder frezing, Washburn wonderbar ofzo?

Ik heb wel eens op een 3 hb SG/LP gespeeld, het midden element voegde toch wel wat toe, subtiel het midden element erbij mixen deed wonderen op zowel de hals- als de brug humbucker. Maar je hebt natuurlijk veel mogelijkheden voor schakelingen dus experimenteren maar. "Keep us posted! "

Orpheo
30 december 2011, 12:46
Mooi hoor vooral die paarse. Alleen jammer van die parkers en van die uitfrezing voor de tremolo. Kon je geen trem vinden zonder frezing, Washburn wonderbar ofzo?

Ik heb wel eens op een 3 hb SG/LP gespeeld, het midden element voegde toch wel wat toe, subtiel het midden element erbij mixen deed wonderen op zowel de hals- als de brug humbucker. Maar je hebt natuurlijk veel mogelijkheden voor schakelingen dus experimenteren maar. "Keep us posted! "

over de trem. ik vind de wonderbar een lelek onhandig tonesucking ding. de floyd vind ik een veel beter ontwerp. zeker de gotoh-versie. en daarnaast, het is een tone-shaper. een trem is onontbeerlijk voor een dosis quack, ook al blaas je vol met dikke humbuckers en stevige gain op een marshall ;) een floyd heeft een heel slechte naam (gekregeN) maar hij kan heel makkelijk zijn. even makkelijk als een wilkinson ofzo. ja, het besnaren (afknippen balletje en klemmen) is wat naarder, maar met locking tuners is het besnaren alweer makkelijker. ik snap de antifloydbrigade, maar ik denk dat mensen ook vaak vergeten dat een floyd niet perse zwevend moet zijn. de mijne staat superstrak tegen de body, en is dus supersuperstabiel.

en 3 pickups, tja, dat is niet alleen looks maar ook tone. het voegt voor mij heel veel toe. ik denk dat ik de bedrading nu wel klaar heb. eindelijk :D vandaag ga ik de backplates doen.

Orpheo
30 december 2011, 14:02
ik was bezig met die dekplaatjes, maar dat ging zo gruwelijk mis. Het purperhart is zo godsgruwelijk HARD. echt onaangenaam hard. m'n zaag is in een keer bot.

en toen vond ik dit

http://www.ebay.com/itm/Les-Paul-Guitar-Kit-Rosewood-Pickguard-Truss-Rod-Cover-Back-Cover-Jack-Plate-/390359340851?pt=Guitar_Accessories&hash=item5ae33ad733#ht_1360wt_936

Ik ken die verkoper; goed spul. dus... tja, dan maar dit he? ;) heb ik nog leuk een slagplaat of wat over, haha.

Orpheo
30 december 2011, 15:28
zal ik de 3weg toggle eruit halen, en er de 6 weg schakelaar inzetten van freeway, icm een push pull voor coiltap? die s1 switch werkt echt onhandig...

Orpheo
30 december 2011, 16:20
Sterker nog. Ik ga de phat Cats' eruit halen. Ze klinken te tof om misbruikt te worden als sporadisch middenelement.

Braindead
30 december 2011, 23:21
Zo hey wat een mooie gitaren. En een goede keus om de floyds op de body te laten rusten. Dat komt de sound en sustain echt zwaar ten goede.

Orpheo
30 december 2011, 23:52
Zo hey wat een mooie gitaren. En een goede keus om de floyds op de body te laten rusten. Dat komt de sound en sustain echt zwaar ten goede.

ben dat laatste helemaal met je eens. maar het was vooral een praktische keus. lekker simpel stemmen, en dropped D zonder veel issues. lekker lui :)

en holy smoke wat zijn die pickups gevoelig voor aanslag en pickuphoogte en polepiecehoogte.

ik laat de phat cats erin, want ik begin het steeds beter door te krijgen hoe ze goed uit de verf komen. quack, twang, scheur, brul, howling en juicy. dat typeert de 6 standen wel heel goed denk ik. en alles wat er tussen in zit.

Stratman70
31 december 2011, 00:21
Hoe zie jij jezelf nou? Als gitarist? (die bijzonder veel op details van gitaren ingaat en zo veel 'eisen' stelt aan het materiaal waarop hij speelt.) Zo ja, dan wil ik gewoon graag eens een moppie muziek van jou horen, want ik denk dat een gitarist die zo interessant om de gitaar doet, enorm goed moet kunnen spelen. Misschien een idiote, op niks gebaseerde gedachte, maar zo denk ik nu eenmaal.

Of zie jij jezelf gewoon als een hobbyist die graag met hout en stuff bezig is en zo tot enorme leuke gitaren komt? (waar helemaal niks mis mee is natuurlijk!)

Orpheo
31 december 2011, 01:00
Hoe zie jij jezelf nou? Als gitarist? (die bijzonder veel op details van gitaren ingaat en zo veel 'eisen' stelt aan het materiaal waarop hij speelt.) Zo ja, dan wil ik gewoon graag eens een moppie muziek van jou horen, want ik denk dat een gitarist die zo interessant om de gitaar doet, enorm goed moet kunnen spelen. Misschien een idiote, op niks gebaseerde gedachte, maar zo denk ik nu eenmaal.

Of zie jij jezelf gewoon als een hobbyist die graag met hout en stuff bezig is en zo tot enorme leuke gitaren komt? (waar helemaal niks mis mee is natuurlijk!)

leuke vraag.

ik denk dat de waarheid ergens in het midden zit. ik ben een hobbyist die graag gitaar speelt, die graag muziek maakt en heel ver gaat in het maken van muziek. muziek is een rode draad in mijn leven, en ik ben dagelijks bezig ermee. Ik begon met instrumenten, maar mijn smaak is te breed voor de meeste instrumenten. uitendelijk kwam ik uit op een recept voor gitaren die simpel te bedienen zijn, qua looks zijn wat ik mooi vind, en waarbij de tone vooraan staat.

ik snap dat je denkt dat, wanneer mijn insteek die van een gitarist is, ik heel goed moet kunnen spelen. Wat is heel goed? Slash heeft geen grandioze techniek, maar wordt beschouwd als enorm goed. Timo is enorm goed, geweldige tone en techniek, net als buckethead en malmsteen. Speel ik zoiets? neuh. ik ben echt niet zo technisch aangelegd als Timo, maar ik denk dat ik wel een aardig moppie kan spelen. Het verschil is dat Timo dagelijks piekt (of moet pieken, met al z'n bands en projecten, je snapt wat ik bedoel) en ik mag steken laten vallen. heel veel steken zelfs. Vandaag kreeg ik m'n hoofd niet gericht op het spelen, en kwam er alleen bagger uit m'n amp. Maar gisteren ging het lekker, en kon ik de solo bijna 'denken'; de gitaar en vingers 'deden' wat m'n hoofd dacht. En daar zit 'm de crux: mijn gitaren moeten niet een belemmering zijn in wat ik wil doen. Daarom heb ik geen ES335 of een strat of SG of tele (in mindere mate). Die 'belemmeren' me. ik moet dan teveel nadenken, en omdat spelen vooral leuk moet zijn, ga ik zover nadenken in termen van wat werkt en neit werkt.

snap je m'n punt een beetje? :)

Orpheo
31 december 2011, 15:39
Ik heb de 'trigger' ge'pulled' en 2 grote messing blocks gekocht. 80 gram meer massa per gitaar, maar het schijnt dat dat de balans allene maar ten goede komt. het past ook echt net. als ik volledig duik heb ik nog wat speling over (maar ik duik nooit volledig). ik moet wel dan de houten blokjes aanpassen met 2mm, omdat ze anders te groot zijn. daar komt m'n rasp dan weer om de hoek kijken (nee, niet m'n zakmes ;) ) de kleine blokjes die ik dan over houdt gaan als vervanging op m'n strat en flattop LP.

en natuurlijk die plaatjes.

volgende week als ik m'n salaris krijg ga ik ook gelijk een superD en een paf Pro kopen. wat ik hoorde in het clipje van RedBuell sprak me heel erg aan! in ieder geval de paf pro (als match voor m'n ouwe superD), maar wellicht koop ik gewoon die hele set. m'n ouwe superD heeft nu een stagmag/fullshredN hybrid in de hals maar mist output om de superD bij te benen. en daarnaast... ik wil wel graag een superD in nog een gitaar. en eigenlijk nog een superDistortion om te gebruiken/misbruiken in een jb/superD hybrid.

pietvanbuiten
31 december 2011, 16:15
hele mooie instrumenten, weer een aanwinst Orph.

Stratman70
31 december 2011, 17:44
snap je m'n punt een beetje? :)
Ik snap 'm. Thanks voor je uitleg!

Orpheo
1 januari 2012, 18:26
Ik heb wat nieuwe goodies gekocht en geregeld voor deze 2 axes. Ik heb 2 custom made blocks besteld. messing, natuurlijk, en dan wel 56mm hoog en 13mm dik, met een klem-systeem voor de veren. Waarom? 1: omdat het kan. 2: ik denk dat dikkere blocks beter zijn voor de tone. 3: ik heb sowieso nieuwe blocks nodig voor m'n strat en flattopLP (er zitten zink blocks op, en ik wil liever messing). en 4: het helpt de balans nogal denk ik.

De nieuwe backplates heb ik al besproken geloof ik.

De bedrading doet 't, en holy smoke, ik ben verliefd denk ik. ik heb het nu anders/slimmer bedraad dan eerst. geen switchable modes meer of pots die een andere toepassing krijgen. het probleem was dat wanneer het volume van het middenelement dicht ging voor een fijne tussenstand-sound, ik een mushy tone kreeg als ik de switch om ging, omdat het natuurlijk in die andere stand de brugtonepot was!

Nu is het een master tone, en dan gaat het middenelement aan of uit (met zijn eigen volumepot, die dus in een stand werkt, en in de andere stand werkt die pot dus totaal niet). en nog wat leuke tweaks.

stand 1: brug, hals of beiden, humbuckers in serie, ieder een eigen volume, master tone
stand 2: brug, hals of beiden, mid altijd aan. ieder eigen volumepot, master tone, met het brugelement gesplit en het halselement parallel (lang leve een 4 pool switch). en in die tweede stand krijg ik echt toffe sounds eruit. beetje jangly, beetje twangy, beetje quacky wanneer ik de pots van de humbuckers op 10 houd en de pot van de phat cat afknijp, en heel ranzig en nasty en rude als ik de pot van de phat cat op 10 houd en de andere volumepots afknijp.

ik wil geen 'stratsound' of 'telesound'. maar ik wil wel mijn eigen tone, en ik denk echt dat ik het nu goed te pakken heb.

oh ja, sustain! jezus die floyd zuigt als een gek!! geen sustain, klinkt als een natte krant.





Oh nee, grapje! Men wil dat graag horen, maar ik heb vrij weinig gitaren met een betere, langere sustain, met diepere harmonics. De nieuwe dikkere blocks zullen waarschijnlijk hier alleen maar bij helpen.

Orpheo
27 januari 2012, 13:26
Ik heb vandaag de gitaren weer bespeeld, maar ik kan niet wennen aan de bedrading. ik wil direct die middenpickup kunnen schakelen, en niet zitten kloten met dat pennetje. Ik heb nu 2x4 wenge knoppen gekocht, zodat het allemaal uniform is, en ik heb ook 4 push pullpots gehaald. Een push pull schakelt het midden element in, en de ander is een coiltap voor die andere humbuckers. veel simpeler, en bruikbaarder.

lindstrom
27 januari 2012, 14:07
Ik begrijp dat je erg gelukkig bent met je warmoth gitaren, maar persoonlijk vind ik het zo'n enorme afknapper om die bolt on te zien op een les paul.
Ik weet het, geheel niet terecht maar het komt op mij over als een "goedkope" imitatie les paul.

Als warmoth nou eens met setnecks gaat komen dan ben ik zeker te porrel voor een floyd rose les paul!

Orpheo
27 januari 2012, 15:05
ik wil nooit, never ever meer een gelijmde hals. een bolt on is voor mij juist zoveel beter en luxer; betere upper fret acces, meer hout op hout contact, meer sustain, meer 'woody' tone, beter te repareren mocht 't nodig zijn... nee, bolt on voor mij, of neckthru.

livepulse
27 januari 2012, 21:41
...meer hout op hout contact...

Dat begrijp ik niet, hals op body heeft een oppervlak van, zeg 6x4cm en een doorlopende hals met twee bodyhelften waarschijnlijk een flink aantal centimeters meer...

Verder mooie gitaren en ik ben het helemaal met je eens wat betreft losse halzen en Floyd!

Orpheo
27 januari 2012, 22:47
Een bolt. On lp heeft meer oppervlak op de neopoint dan een glued on nek (deep set necks niet meetellend).

MichaelSS
28 januari 2012, 15:38
Ik vind het maar lelijke dingen. Vooral die paarse. Tis net alsof op de achterkant bezuinigd is op de lak.

Nee vind ze oerlelijk, en dan vooral de kleurcombinatie.

Orpheo
28 januari 2012, 20:41
Ik vind het maar lelijke dingen. Vooral die paarse. Tis net alsof op de achterkant bezuinigd is op de lak.

Nee vind ze oerlelijk, en dan vooral de kleurcombinatie.

ga vooral je gang; het zijn gitaren waar ik al mijn ziel en zaligheid in gegooid heb. Beetje respectvol omgaan mag dan heus niet schaden...

over de lak op de achterkant: ik heb geen porefiller gebruikt, zoals ik al honderd keer gezegd heb. tonefiller=tonekiller (ik deel die mening met Eric Smit van smitty guitars, ghehe). daarnaast, de achterkant botst altijd, continue tegen m'n riem en broek; binnen een maand zat 't al vol krassen. geef me dan een reden waarom ik 't superstrak moet lakken?

dat je de kleur van die paarse niks vindt, is best. verwoord je mening alleen wat respectvoller ten aanzien van zelfbouwers en zelf-lakkers. Die ander, dat is het pure hout; dat je dat lelijk vindt, getuigt voor mij alleen maar van slechte smaak.

da Liks
28 januari 2012, 20:46
sorry hoor, maar daar moet ik een beetje om lachen Orpheo! :seriousf:

ik vind ze zelf overigens wel mooi hoor, laat dat duidelijk zijn..

Orpheo
28 januari 2012, 20:59
sorry hoor, maar daar moet ik een beetje om lachen Orpheo! :seriousf:

ik vind ze zelf overigens wel mooi hoor, laat dat duidelijk zijn..

ik snap waar je op doelt, maar lees nog eens heel goed wat ik zeg. het gaat om respect naar zelfbouwers. Ik heb geen respect voor domoren of luiwammesen. Maar het 'handywork' van iemand anders affakkelen zonder blijk van respect voor het gedane werk, ook al vind je het niet mooi, behoort mijns inziens tot basis sociale vaardigheden. Dat ik mensen tot de grond toe af (wil) branden is omdat die mensen mijns inziens gewoon dom zijn/doen.

MichaelSS
28 januari 2012, 21:57
Ik vind ze oerlelijk. Sorry.. kan er niks anders van maken.

Je post hier dus je eigen "kunstwerken", en je eist (want daar komt het op neer) dat iedereen "Hemelse" reacties post, ook al vinden ze dat niet.

Dude.. op welke planeet woon jij.

Volgens mij ben jij behoorlijk vol van jezelf. Moeje niej doen joh..

Orpheo
28 januari 2012, 22:39
Oh my god, kan je echt niet lezen? Mening: OK. manier van uiten: kut. ergo: respectvol omgaan met het bouwwerk van iemand anders.

dipshit.

Martijn-w
28 januari 2012, 23:00
ook al vind je het niet mooi, behoort mijns inziens tot basis sociale vaardigheden.

Hmm, die basis sociale vaardigheden ben je ook niet al te sterk in hoor Orph ;-)

Over de gitaren:
Van die paarse vind ik de voorkant niet zo mooi, quilted vind ik gewoon niet mooi. Maar die achterkant en vooral die hals zijn erg mooi. Van die andere vind ik vooral de voorkant mooi.

Ik moet wel zeggen dat ik niet kan wennen aan 3 humbuckers. En gouden hardware vind ik niet mooi.

Mitch
28 januari 2012, 23:00
Je kan niet alleen maar positieve, bemoedigende replies verwachten Orpheo. En er om vragen, da's naïef. Kijk, persoonlijk kan ik ze ook niet mooi vinden, maar ik reageer dan gewoon niet. Maar er zijn genoeg mensen die wél willen posten als ze iets niet waarderen. Dat mag, op een forum. Als de gitaren je aan het hart gaan en je kan er geen negatieve reacties van velen moet je ze niet op een forum als dit plaatsen.

aaronstonebeat
28 januari 2012, 23:04
Ik had dit hele onderwerp gemist. Tof om te zien en te lezen!

Het oorspronkelijke idee voor de bedrading vond ik geweldig, en ook een geweldig leuke puzzel. Eigenlijk zou ik het zelf eens moeten bouwen om te zien of die éne glitch dan wel of niet optreedt.

Voor het overige ben ik ook een liefhebber van geschroefde halzen en 'grove' afwerkingen die het hout zoveel mogelijk laten zoals het is.

oigun
28 januari 2012, 23:06
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/ef5b7a54.jpg

Coole planken Orph! Alleen nog even een paar fatsoenlijke schroefjes voor de halzen scoren...

Orpheo
28 januari 2012, 23:39
Je kan niet alleen maar positieve, bemoedigende replies verwachten Orpheo. En er om vragen, da's naïef. Kijk, persoonlijk kan ik ze ook niet mooi vinden, maar ik reageer dan gewoon niet. Maar er zijn genoeg mensen die wél willen posten als ze iets niet waarderen. Dat mag, op een forum. Als de gitaren je aan het hart gaan en je kan er geen negatieve reacties van velen moet je ze niet op een forum als dit plaatsen.

het gaat niet om de negatieve reactie; dat is best. maar het kan met een tikkie meer respect/eerbied e.d. jij hebt 't bij mij erin geramd dat mijn mening niet de waarheid is, en dat ik dan moet zeggen 'ik vind xx niet mooi' ipv 'het is teringlelijk'.

@aaron: tja de puzzel was leuk! maar het pakte niet handig uit, helaas :(

ik heb de schroeven vervangen, en daarna de eerste terug gezet. gek genoeg levert 't meer sustain en tone op met die dikke parkers :???: het kan in mn oren zitten, maar ik merkte duidelijk verschil...

Jasper.
28 januari 2012, 23:43
Ik vind juist die achterkant zo rauw erg mooi. Warmoth Les Paul Orpheo Faded :p

Ik vind vooral de ''houtkleurige'' (:dontgeti: weet ff niet meer wat voor hout) mooi

DemolitionColorScheme
29 januari 2012, 12:39
'ik vind xx niet mooi' ipv 'het is teringlelijk'.
Ik vind het teringlelijk?

Mr.Fingers
29 januari 2012, 12:48
Ik ben heulemaal niet van LP's, maar ik moet nu toch ook wel zeggen dat die achterkant van die paarse er vrij "goedkoop" uitziet :makeup:

valentino
29 januari 2012, 13:37
hallo mooie gitaren heb je daar vervaardigt Ooit eens een stuk gelezen over een motor enig minpuntje was toen er zat geen klokje op. Dus comlimenten voor de bouwer dat hij zo goed is dat het missen van een klokje word beschouwt als een min puntje. Ik denk dat jij het ook zo moet zien met je gitaren Je hebt een mooi stukje werk af geleverd. om die schroefjes wat minder op te laten vallen zou je de plaatjes mischien wat dieper kunnen verzinken. Voor de rest respect voor je bouwwerk.

Dan even een klein vraagje we hebben voor Valentino een Greg bennet RL-1 holow body gitaar gekocht. Daar mist de slag plaat weet je toevalig een adres waar je zo iets kan bestellen.

Groeten Dick:punk: