PDA

View Full Version : Ook ik moet er aan geloven



Acdc
28 december 2011, 14:48
Hallo Lezers,

Momenteel ben ik druk opzoek naar een aantal effecten die binnen mijn straatje passen.
Ik heb nu 2 weken een boss GT10 in bruikleen en ben nu tot de conclusie gekomen dat tweaken niet mijn ding is, Het zal ongetwijfeld een goed produkt zijn maar simpel weg te ingewikkeld voor mij

Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig om voor mijzelf tot een besluit te komen, of ik nu voor analoog of digitaal ga.

Dit is trouwens geen analoog VS digitaal want daar word hier op het forum al genoeg over geschreven!!!

Mijn mening is dat analoog wat beter klinkt als digitaal (al gaan de ontwikkelingen als maar door ) het voordeel van een multi effect is dat je alles in 1 hebt en dat je niet met 10 verschillende adapters of 9v blokjes zit.

Ik gebruik nu een Ibanez TS808 en het is de bedoeling om deze te blijven gebruiken. Het gaat mij dus niet om de overdrive

de bedoeling is dat mijn basis setup bestaat een een goede:

Delay
Flanger/Phaser
reverb
Chorus/pitch

wat ik erg belangrijk vind is dat deze genoemde effecten zo natuurlijk mogelijk over komen.

ik hoef geen amp moddeling of cabinet moddeling. ik heb namelijk een pest hekel aan tweaken.

Nu hoor ik veel positieve reacties over de: TC Electronic Nova System.

komt deze multi effect een beetje overeen met mijn wensen?

Mijn dank is groot

SRV2000
28 december 2011, 15:02
Nope geen ervaring met de Nova System, Ik heb wel eens over een Nova Delay en een Nova Drive gespeeld. Ik was er prima over te spreken!!!

En ik meende dat de Nova drive pedalen van een analoge circuit zijn voorzien en dat allej het display digitaal is

Comfortably Daniel
28 december 2011, 16:30
hmm.. 't Nova System is wel erg leuk maar ook weer erg tweakable.
Als ik jou zo lees, klinkt 't dat je meer lol gaat hebben aan echt losse pedalen.
Zo heb je een goed overzicht van instellingen en maakt 't veel makkelijker om aanpassingen te doen aan je sound.

Dan is 't alleen nog de vraag welke pedalen je gaat kopen...maar dat wordt dus proberen, proberen, proberen, proberen...;)

SRV2000
4 januari 2012, 20:55
hmm.. 't Nova System is wel erg leuk maar ook weer erg tweakable.
Als ik jou zo lees, klinkt 't dat je meer lol gaat hebben aan echt losse pedalen.
Zo heb je een goed overzicht van instellingen en maakt 't veel makkelijker om aanpassingen te doen aan je sound.

Dan is 't alleen nog de vraag welke pedalen je gaat kopen...maar dat wordt dus proberen, proberen, proberen, proberen...;)

Bedankt voor je advies,

Zo gezegd zo gedaan. Ik heb de laatste paar dagen flink wat uurtjes in de lokale muziekwinkel gezeten om een aantal pedaaltjes te testen ( vandaar mijn late reactie.
Er is zoveel te krijgen op het gebied van effecten dat ik even 123 niet zo goed meer wist waar ik nauw moest beginnen.

Ik heb ook een aantal multi effecten getest maar zoals je al aangaf is dat inderdaad niet wat ik zoek. Vandaar dat ik mijn zoektocht richting analoog heb gericht.

Ik ben niet iemand die uren gaat tweaken en kwaliteit vind ik er belangrijk.

Dit is dan uiteindelijk het eind resultaat.

Helaas is mijn camera kapot en kan ik geen foto maken.
Maar ik heb even iets gemaakt zodat jullie in ieder geval een indruk hebben hoe mijn pedalboard er nu uit ziet.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/pedalboard.jpg

Ik heb gekozen voor een:

Ibanez TS808 Tubescreamer
OCD Fulltone
MXR Phase 90
MXR Carbon Delay
Ernie Ball Made in USA volume pedaal

Ik vind het geweldig klinken alleen weet ik niet of ik ze wel in de juiste volgorde heb staan.

Iemand suggesties ?

jaguwar
4 januari 2012, 21:29
standaardvolgorde zou in dit geval zijn TS808 -> OCD -> Phase 90 -> Carbon Copy. de volumepedaal kan helemaal vooraan of vlak voor de delay. zie ook hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?117381-FAQ-volgorde-van-pedalen)...

overigens, ik heb de indruk dat jij denkt dat multi effects = digitaal en losse pedalen = analoog. maar bijvoorbeeld de Korg PME40X is een analoog multi effect en de Boss DD7 een digitale delay pedaal. of zie ik dat fout?

JohnLord
4 januari 2012, 21:58
Als je ook de drive van je amp gebruikt i.c.m. je delay zou ik de delay in de FX loop plaatsen.

Harry
5 januari 2012, 10:41
als je het dan over het kapen van een topic hebt....

Acdc
5 januari 2012, 17:39
als je het dan over het kapen van een topic hebt....

Ja goed he:D

nee ik snap je punt wel.
SRV2000 en ik zijn goede vrienden van elkaar, toen ik mijn laatste bericht poste was ik bij hem thuis. nu blijkt dat hij nog automatisch aangemeld stond.

Dus heb ik per ongeluk onder zijn naam gepost.

Mij was het niet opgevallen tot jij er mee kwam