PDA

View Full Version : advies nieuwe gitaar



erinus
28 december 2011, 12:16
Hallo iedereen
Ik speel nu al enkele jaren met een richwood gitaar en na een jaartje les te volgen begint het bij mij toch ook wat te kriebelen...Ik zou dus graag een nieuwe gitaar kopen .Graag had ik wat advies van jullie gehad .
Ik hou van diepe, volle , warme klanken en men budjet is ong 700 euros
Ik ben al ns gaan kijken naar taylor maar t probleem is dat je voor mijn budjet meer bij de instapmodeletjes terechtkomt en dan weet ik ook niet of ik waar voor men geld heb.
Met andere woorden :wat denken jullie ?

alvast bedankt

GoReTeX
28 december 2011, 12:56
Hoi Erinus,

Zoals eigenlijk altijd het advies is, ga van alles uittesten en laat je gevoel en gehoor spreken.

Staar je ook niet blind op een bepaald merk maar sta open voor alles.

Overigens vindt ik de 214CE prima klinken voor zijn prijs, al kom je hier met 700 euro net niet.

Is de tweedehands markt een optie voor je? Of wil je per se een nieuwe gitaar?

erinus
28 december 2011, 14:51
tweedehands mag ...
Ja ik weet dat ik moet openstaan voor veel merken en op men gevoel moet afgaan maar er zijn zoveel verschillende merken ..heeft er iemand mssal voorkeuren voor bepaalde merken binnen mijn prijsklasse ?

Watchmaker
28 december 2011, 15:35
Ik zou juist eerder een budgetmodel van Taylor kiezen dan een wat duurder model van Aziatische meuk. Uit mijn woordkeus maak je vrij makkelijk op dat dit heel persoonlijk is :soinnocent: maar (voor mij!) wel gevoelsmatig belangrijk. Heb zelf een Taylor gehad trouwens, een 512. Prima ding was het, maar ik zit meer in de ofwel nylon, ofwel solid electric-hoek en heb 'm verkocht.

GoReTeX
28 december 2011, 16:56
Ik ben het met bovenstaande niet eens, maar ook dit is natuurlijk persoonlijk.
Ik heb laatst wat Eastman's getest, en was volledig verbaasd over de kwaliteit van deze(chineze) gitaren.

Geluid en afwerking waren meer dan prima te noemen, de modellen zijn er ook in veel maten, wanneer je electronica erin wilt is alleen niet elk model beschikbaar, dat is wel jammer.

Maar verder prima en wellicht het proberen waard.
In het budget dat je voor ogen hebt is het bij Eastman ook haalbaar een nieuwe massieve houten gitaar aan te schaffen.

ruudjes
29 december 2011, 06:36
Ik heb zelf een speurtocht ondernomen naar een nieuwe akoestische gitaar. Was zelf sceptisch t.o.v. chinese gitaren. Ben wezen testen oa. de instap modellen van taylor en martin maar vond dit niks, voelden goedkoop aan en kunststofachtig.Was wel beperkt tot de voorraad[geen furch of eastwood e.d] en mijn budget[700 euro] en verliet de winkel met een bleuridge. Verreweg de best klinkende.

erinus
29 december 2011, 11:50
zal em is gaan checken .. bedankt voor de reacties..

leoandy
11 maart 2012, 17:47
ga eens een lag giaar uitproberen dan heb je voor 700 euries een hele goede gitaar welk model je ook wil

guinevere
15 maart 2012, 20:22
Hallo Erinus,

Ik weet niet of je inmiddels al een gitaar hebt gekocht. Maar met jouw budget zou je toch ook kunnen overwegen om een goede tweedehandse gitaar te kopen. Je houdt van diepe volle warme klanken; heb je al eens gedacht aan een scandinavische gitaar? Een Bjarton of Hagström bijvoorbeeld. Maar een Aria 6710 heeft ook een diepe volle warme klank. Je zou eens op MP kunnen gaan kijken en dan 'vintage gitaren' intypen. Wat ook een mogelijkheid is, is bij muziekwinkels kijken of zij een goede tweedehandse gitaar (inruil) hebben, het voordeel daarvan is dat je dan nog wat garantie krijgt op je aankoop.
Afgaande op de omschrijving van de klank die je wilt zou ik eens kijken naar een Bjarton of Hagström of Aria 6710.

Groetjes van guinevere.

heavy-metal-thunder
15 maart 2012, 21:55
Ik ben het met bovenstaande niet eens, maar ook dit is natuurlijk persoonlijk.
Ik heb laatst wat Eastman's getest, en was volledig verbaasd over de kwaliteit van deze(chineze) gitaren.

Geluid en afwerking waren meer dan prima te noemen, de modellen zijn er ook in veel maten, wanneer je electronica erin wilt is alleen niet elk model beschikbaar, dat is wel jammer.

Maar verder prima en wellicht het proberen waard.
In het budget dat je voor ogen hebt is het bij Eastman ook haalbaar een nieuwe massieve houten gitaar aan te schaffen.

als ik dit hoor http://www.youtube.com/watch?v=o5nF-Nrgfyc dan lijkt Eastman me inderdaad geen slechte keuze. Ik hoor op het filmpje wel een verschil, maar het prijsverschil lijkt me groter te zijn.