PDA

View Full Version : advies nieuwe gitaar



erinus
28 december 2011, 12:16
Hallo iedereen
Ik speel nu al enkele jaren met een richwood gitaar en na een jaartje les te volgen begint het bij mij toch ook wat te kriebelen...Ik zou dus graag een nieuwe gitaar kopen .Graag had ik wat advies van jullie gehad .
Ik hou van diepe, volle , warme klanken en men budjet is ong 700 euros
Ik ben al ns gaan kijken naar taylor maar t probleem is dat je voor mijn budjet meer bij de instapmodeletjes terechtkomt en dan weet ik ook niet of ik waar voor men geld heb.
Met andere woorden :wat denken jullie ?

alvast bedankt

GoReTeX
28 december 2011, 12:56
Hoi Erinus,

Zoals eigenlijk altijd het advies is, ga van alles uittesten en laat je gevoel en gehoor spreken.

Staar je ook niet blind op een bepaald merk maar sta open voor alles.

Overigens vindt ik de 214CE prima klinken voor zijn prijs, al kom je hier met 700 euro net niet.

Is de tweedehands markt een optie voor je? Of wil je per se een nieuwe gitaar?

erinus
28 december 2011, 14:51
tweedehands mag ...
Ja ik weet dat ik moet openstaan voor veel merken en op men gevoel moet afgaan maar er zijn zoveel verschillende merken ..heeft er iemand mssal voorkeuren voor bepaalde merken binnen mijn prijsklasse ?

Watchmaker
28 december 2011, 15:35
Ik zou juist eerder een budgetmodel van Taylor kiezen dan een wat duurder model van Aziatische meuk. Uit mijn woordkeus maak je vrij makkelijk op dat dit heel persoonlijk is :soinnocent: maar (voor mij!) wel gevoelsmatig belangrijk. Heb zelf een Taylor gehad trouwens, een 512. Prima ding was het, maar ik zit meer in de ofwel nylon, ofwel solid electric-hoek en heb 'm verkocht.

GoReTeX
28 december 2011, 16:56
Ik ben het met bovenstaande niet eens, maar ook dit is natuurlijk persoonlijk.
Ik heb laatst wat Eastman's getest, en was volledig verbaasd over de kwaliteit van deze(chineze) gitaren.