PDA

View Full Version : Wah pedaaltje weigert dienst.



theempyrean
28 december 2011, 11:12
Hallo,
Ik heb juist mijn eerste pedaaltje aangekregen (een dunlop crybaby GCB-95),
en heb dus totaal geen ervaring met pedaaltjes.
Ik heb er een batterij van 9 volt ingestoken en gebruik hem rechtstreeks tussen mijn versterker en gitaar ; met de kabel van de gitaar aan de zijde 'instrument' en die naar de versterker aan de zijde 'amplifier' (zover was ik al wel ;)) en dan heb ik mijn versterker wat luider dan normaal gezet maar het pedaaltje bedienen haalt niets uit.

Het heeft volgens mij niets te maken met de kabels want ik krijg wel geluid uit mijn versterker ; weet iemand waar het wel aan kan liggen? :dontgeti:

humbucker
28 december 2011, 11:18
Heb je hem aangetrapt? Goed doorduwen aan de 'teenzijde' van het pedaal tot je een klik voelt/hoort :)

theempyrean
28 december 2011, 11:21
Ok ; ik durf het amper toegeven maar ik heb het probleem gevonden : het pedaaltje stond af en ik moest het eerst opzetten door het helemaal naar beneden te duwen *facepalm*

theempyrean
28 december 2011, 11:23
Heb je hem aangetrapt? Goed doorduwen aan de 'teenzijde' van het pedaal tot je een klik voelt/hoort :)

Dat was het probleem dankjewel voor het snelle antwoord :crazyhappy:

humbucker
28 december 2011, 11:24
Hehe, nu weet je dat voor de rest van je leven.

Als alle problemen zo makkelijk op te lossen waren zag de wereld er een pak beter uit!

:blast:Rock On!:blast:

da Liks
28 december 2011, 11:25
http://cache.ohinternet.com/images/thumb/7/73/JeanLucPicardFacepalm.jpg/618px-JeanLucPicardFacepalm.jpg