PDA

View Full Version : Cirkelzaag vraag - Aldi



Ike57
28 december 2011, 09:44
Jaren geleden heb ik een keer een cirkelzaag tafeltje gekocht. Ik gebruik het niet veel maar soms is het wel handig.

Nu zag ik dat Aldi cirkelzaagbladen in de aanbieding heeft. 3 stuks voor 14 euro. Het zal wel geen topkwaliteit zijn maar een beetje licht werk zul je er wel mee kunnen doen.

De diameter van mijn zaag is 205 mm. De Aldi zagen die er het dichtste bij komen zijn 210 mm. Mijn tafeltje heeft wel de ruimte voor een 210 mm blad maar kan ik zonder problemen een blad nemen met een 5 mm grotere diameter?

Link naar aanbieding (http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_52/OFF04.SHTML)

EDV
28 december 2011, 10:11
als 't past wel...wel zou ik ook even 't max. toerental checken.

Ike57
28 december 2011, 10:44
Thanks!

Toerental zal niet zo'n probleem zijn. 't Is maar een licht zaagje: 720 watt, 2950 toeren / min. Er zit nu een vrij groffe, 20 tands, zaag in.

johanb
28 december 2011, 11:39
hij moet dat toerental wel vast kunnen houden als hij een stuk hout voor de tanden krijgt.En dan is 720 Watt niet veel .rustig aanvoeren anders slaat hij vast .een blok mahonie doet hij denk ik niet maar daar kom je alleen achter als je dat probeert ,over de aanschafprijs kom je wel heen als het niet lukt

Ike57
28 december 2011, 12:38
hij moet dat toerental wel vast kunnen houden als hij een stuk hout voor de tanden krijgt.En dan is 720 Watt niet veel .rustig aanvoeren anders slaat hij vast .een blok mahonie doet hij denk ik niet maar daar kom je alleen achter als je dat probeert ,over de aanschafprijs kom je wel heen als het niet lukt

Net wat je zegt, ik kan er geen buil aan vallen. Ik heb ondertussen dat setje opgehaald bij de Aldi.

Ach, voor wat fijn zaagwerk zal het gauw lukken, denk ik.