PDA

View Full Version : ik zoek een gitaar...met de volgende specs....



jorrit
2 juni 2003, 17:50
ik zoek dus voor na de vakantie een nieuw gitaartje met deze eisen;

- string through
- liefst neck through)
- mahony body
- liefst een mahony fretboard
- liefst seymourduncan sh4 als brug en 59 als neck....
- prijsklasse rond de 400 - 600 euro (hangt van de elementen af)

ik heb tot nu toe de schecter 006 serie gevonden en de ibanez sz serie
iemand nog suggesties??

de string through en de mahony body zijn vereist!!!!

alvast bedankt voor de moeite

Barret Wallace
2 juni 2003, 17:52
oei ik zou zeggen een jackson usa maarja die zijn erg duur..

Negative K3 fan
2 juni 2003, 17:58
mahonie fretboard??? waar heb je dat gezien?

ik nog nergens, je v raagt trtouwens wel veel voor jouw budget, veel geluk met zoeken.

BLOK182
2 juni 2003, 18:14
ik denk dat je een rosewood fretboard bedoeld? Ik denk dat een Ibbie SZ met andere elementen de beste oplossing is, Schecter is hier nogal lastig te krijgen.

ieme
2 juni 2003, 18:20
pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Neals
2 juni 2003, 18:39
misschien een customshop PRS... past vast in je budget

renier
2 juni 2003, 18:41
ik zou inderdaad voor de sz gaan. de 320. en dan via www.jcguitars.com of iets dergelijks die seymours bestellen, dan zit je lekker binnen je budget.

skabouter
2 juni 2003, 19:40
maar je zelfbouw dan, jorrit ??
dan kan je het toch allemaal zelf bepalen ? dan kan je echt alles hebben.

oja, en no offence, maar IK denk dat je beter iets meer geduld kan hebben, en dan er wat meer meer geld in steken. dan heb je ook echt wat vetters. (zelfbouw, of niet)

tis leuker om iets vets te hebben waar je lang op moest wachten dan snel ff wat kopen, maar dan later toch niet tevreden te zijn :) toch ?

iam
2 juni 2003, 19:55
www.shamray.net


tsjek this...

jorrit
2 juni 2003, 23:01
oeps geen mahony neck maar een ebony neck.....

jorrit
2 juni 2003, 23:04
sorry nog een keer....k ben niet zo'n grote ibanez fan en k vind die sz dingen nou niet echt super bijzonder meer (volgensmij loopt half nederland dr ongeveer mee..) schecter heb ik al een gitaar van en die is geweldig...dus das wel een goede optie....maar er zullen vast wel meer gitaren zijn met deze specificaties.....

het meeste is toch rosewood en ik wil juist liever ebony....

Theije
3 juni 2003, 00:42
Het zijn idd, vrij hoge eisen voor het budget.

Die Shamray shit is trouwens kewl!

Theije
3 juni 2003, 00:58
Wtf?? Shamray roelss! je kunt op de site d.m.v. een hele lijst in te vullen eisen een prijsschatting krijgen van je eigen custom gitaar.
And guess what? Toen ik hier in Nederland een offerte aan vroeg kwam die op zo'n 2500 euro, hier kwam ie op zo'n 800 dollar!! en das incl. koffer gooi er nog us 200 euro verzending over heen.

Ibanez RuleZ
3 juni 2003, 01:02
inderdaad wel cool. ben benieuwd of het ook echt kwaliteit is. overigens zal ik voor dat geld nooit zoiets kopen, maar eerder een jackson sl2h uit de states halen.

Harrald

Theije
3 juni 2003, 01:15
Neej ik ben niet zo'n Jackson fan, ik blijf toch liever bij m'n custom made Les Paul :)

Wat dat betreft is Rusland volgens mij best wel een onaangeboorde bron, alles is daar vast vet goedkoop.
Is er geen russische Ebay ofzo :)

jorrit
3 juni 2003, 12:28
oew k heb denk ik een gaaf gitaartje gevonden......

dce schecter oo6 elite met see through dark cherry finish....op de site voor 799 en op musiciansfriend (ofzo..) kost ie 559....

gerrekat
3 juni 2003, 12:35
EBONY, nee dat kost echt een hoop geld, al die eisen moet je denk ik je budget bijstellen of met wat minder genoegen nemen!

iam
3 juni 2003, 12:37
jorrit heb je al eens je eigen gitaar samengesteld hierop?
http://195.7.185.41/price/guitarprice.pl

jorrit
3 juni 2003, 17:03
ik heb op www.warmoth.com een gitaar samengesteld met deze specs en daar kwam ik op 500-600 dollar uit......

maar die schecter vind ik wel erug gaaf....

BLOK182
3 juni 2003, 18:13
Reken er maar niet op dat je die Schecter van musciansfriend kan krijgen, die gaan niet richting Europa.

BLOK182
3 juni 2003, 18:16
Trouwens, die Schecter C-1 serie is best leuk!

jorrit
4 juni 2003, 07:06
hmz jah maar ik vind de oo serie aparter......

maar over niet naar europa versturen, dat hoeft ook niet. hij gaat naar iemand in amerika en die stuurt hem samen met wat machines naar mn vaders werk. zo kom ik dus mooi onder de importkosten uit...... :-D

Ibanez RuleZ
4 juni 2003, 08:16
dan los je het mooi op. als het meezit dan betaald dat werk van je vader de douanerechten of kom je er zelfs helemaal onder uit!

harrald

jorrit
4 juni 2003, 16:01
jup...beter he..... :-D