PDA

View Full Version : elektronica vraagje telecaster



godman
27 december 2011, 17:24
Hello guitar friends! :-)

Eff een vraagje.
Ben met een zelfbouwprojectje bezig.
Het gaat om een telecaster maar ik heb een vraagje over de elektronica.
Het moet in principe een standaard tele zijn maar met 1 extra optie.

wat ik wil:
2 single coils, en een gewoon 3 standen schakelaartje plus 2 potmeters (toon en volume. 250K logaritmisch)
maar dan.. ik wil een extra potmeter (250K, logaritmisch) die ik kan gebruiken om de 2 single coils als een humbucker te schakelen. (dus ene kant op draaien en het element is single en de andere kant op draaien dan werken de 2 singles samen als humbucker)

Wie weet hoe ik dit moet aansluiten?

Johannes
27 december 2011, 17:54
Dan kom je ongeveer hier (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1h_1v_1sas) uit, denk ik.

iesiediesie74
27 december 2011, 20:45
Werkt dat ??

aaronstonebeat
27 december 2011, 23:16
Bedoel je dat de twee elementen in serie komen te staan als je aan die knop draait? Humbucking zijn ze waarschijnlijk sowieso al staan ze parallel in de middenstand.

godman
28 december 2011, 10:54
Ik heb de spullen nog niet thuis. maar als het binnen is ga ik het gelijk proberen. Maar ik denk dan dat het serie moet zijn ja. Ik zag bij voxumana een gitaar staan die dat had. Want met dat drie standen schakelaartje kan ik ze humbucking schakelen natuurlijk.

Bij een normale tele heb je 3 keuzes, element 1, element 2 of beide (dat is dan humbucking)... Het hele serie verhaal zit niet bij een standaard tele..klopt dat?

aaronstonebeat
28 december 2011, 13:31
Met een dubbele potmeter zou het kunnen.