PDA

View Full Version : Best Guitar Jam Ever!!!



.slash.
27 december 2011, 15:11
Hieronder een video van de vetste live-jam die ik ooit heb gezien!*
Onder het motto van oor iedereen wel wat:crazyhappy:


http://www.youtube.com/watch?v=U8yCXOX6DII&list=FLG8v7TVDWLEzbj6nd7z6Rmg&index=5&feature=plpp_video
Wat solo's betreft niet zo heel impressive, maar wel leuk om naar te kijken.

*gezien niet gehoord.

hole
27 december 2011, 15:23
Daar staat heel wat jaren ervaring op het podium.

Dat gezegd hebbend, vond ik het muzikaal wat underwhelming. Hier op het forum lopen een aantal mensen rond die die gasten nog wel wat zouden kunnen leren.

Pepe
27 december 2011, 15:35
Een jam is natuurlijk in de eerste plaats rekening met elkaar houden, het is geen "kijk mij even" show, daar gaat het helemaal niet over.

Ik denk trouwens niet dat iemand hier op dit forum BBKing, Gilmour, VanHalen of Setzer iets kan leren wat ze zouden moeten leren.

hole
27 december 2011, 16:23
Ik vind King anders enorm overschat.

En het is inderdaad geen 'kijk mij eens 5000 noten per seconde spelen' iets, dat zegt wat mij betreft ook weinig.

Maar vond er gewoon niet veel aan, deze jam. Die solo van Les Paul was ook mager.

(Dat LP de grondlegger is van de hedendaagse popolariteit van de gitaar staat niet ter discussie, ik zeg alleen dat deze solo niet veel soeps was)

Pepe
27 december 2011, 16:37
BBKing zal best een paar truukjes kunnen leren van iemand hier op het forum maar grote kans dat hij dan zal zeggen.. hee, die lick is van mij. En die ook. En die..

Het is zoiets als Henry Ford in een nieuwe Mercedes laten rijden en dan zeggen, kijk Henry, dat rijdt toch anders dan die Tford van jou.

peter_heijnen
27 december 2011, 16:48
Hier op het forum lopen een aantal mensen rond die die gasten nog wel wat zouden kunnen leren.
Nou ja zeg, wat is dit voor een tekst hole?

LOL! :)

hole
27 december 2011, 17:10
Ben vandaag in een opstandige bui, en wellicht was dat inderdaad iets te sterk uitgedrukt.

Maar nogmaals: elk van die gasten zal ongetwijfeld zijn stempel hebben gedrukt op de muziekgeschiedenis, maar dit was niet van een erg hoog niveau (in ieder geval, dat is mijn mening erover)

Wellicht is

"Déze jam kon mij niet imponeren, er lopen hier op het forum jongens rond die dat smaakvoller hadden kunnen doen".

dan een betere omschrijving van wat ik wil zeggen.

(... maar Eruption blijft een kutsolo, klinkt nergens naar)

peter_heijnen
27 december 2011, 17:21
(... maar Eruption blijft een kutsolo, klinkt nergens naar)
Nou ja zeg...

Begin nou heel benieuwd te worden naar jouw sound.

hole
27 december 2011, 17:24
Ja, daar blijf ik toch echt bij. D'r zitten stukken in die nergens over gaan.

en ik vind de sound van van Halen geweldig, en de meeste nummers van hen ook extreem gaaf....alleen Eruption niet.

(en als je met "jouw sound" bedoel wat mijn technische kwaliteiten zijn: ik ben een matig gitarist, met te dure spullen, dus wat betreft heb ik eigenlijk absoluut geen recht van spreken :D)

peter_heijnen
27 december 2011, 17:38
Ik ben dan wel benieuwd of je mij kunt aanwijzen wat er onzin is in eruption?

En wat betreft te dure spullen, dat gaat ons natuurlijk bijna allemaal aan. :)

Stratman70
27 december 2011, 17:48
Ik vind King anders enorm overschat.

Ik heb dat ook even ooit gedacht. Totdat ik opnames zag van BB King uit de jaren 60... wowwww... da's andere koek hoor!

Deze jam maakt inderdaad niet veel indruk. Enkele mensen spelen elkaar 'in de weg'... jammer, want er staat aardig wat legendarisch talent.

hole
27 december 2011, 22:16
Ik ben dan wel benieuwd of je mij kunt aanwijzen wat er onzin is in eruption?
Tja,

het klinkt mij op sommige punten gewoon als notengepoep. Noten om de noten zeg maar...

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, dus we worden het toch niet eens, en dat is dan ook wel weer mooi... :harmony:



En wat betreft te dure spullen, dat gaat ons natuurlijk bijna allemaal aan. :)
haha, ja, tis wel beetje preken voor eigen parochie ja :D

peter_heijnen
28 december 2011, 09:50
Noten om de noten zeg maar...
Niet om het een of ander, maar ik kan werkelijk geen enkele andere reden om noten te spelen bedenken dan die noten....

Pepe
28 december 2011, 11:08
Noten om de pegels?

peter_heijnen
28 december 2011, 11:45
Ok, daar heb je me. :)

Tunes
28 december 2011, 20:18
Ik hor Brain liever helemaal alleen, de rest valt in het niet.

Neuh dat gaat wat ver, maar het is een jam van helemaal niks.

beruk
29 december 2011, 02:38
Is natuurlijk helemaal geen jam maar een (mijns inziens slecht voorbereid) soort circusact na afloop van zo'n meestal heel vervelend tribute feestje. Bedoeld om kippevel momenten bij het publiek te veroorzaken.
Verwachten dat je daar briljante dingen hoort is misplaatst.
Dit is een voorbeeld (van een natuurlijk ook geregisseerde) sessie waar heren de nodige chemie met elkaar hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=DPS4dyk6v7Q&feature=related

Pepe
29 december 2011, 08:56
Ja, dat is ook geen jam natuurlijk.
Ik noem het eerste filmpje een finale, deze King/SRV, je zei het al, een sit-in of gast optreden, contribution.
Een jam heeft een vrijblijvend en een spontaan uniek karakter. En is democratisch denk ik.

VLP
29 december 2011, 12:53
http://www.youtube.com/watch?v=Z0AXjUy1_gY

Dit is pas echt Frusciante op z'n best !
intro op californication in slane castle.

da Liks
29 december 2011, 18:29
(en als je met "jouw sound" bedoel wat mijn technische kwaliteiten zijn: ik ben een matig gitarist, met te dure spullen, dus wat betreft heb ik eigenlijk absoluut geen recht van spreken :D)hee dat ken ik ergens van!

Kakihara
29 december 2011, 18:37
Op youtube kan je wat 'jams' beluisteren van Derek and the Dominos (van the Layla Sessions (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Layla_Sessions:_20th_Anniversary_Edition)). Zitten een paar pareltjes tussen...