PDA

View Full Version : Decisions, decisions...



Woml
27 december 2011, 14:34
Ik zit al een paar jaar met mijn knutselspullen in de kelder van mijn (for all intents and purposes) schoonmoeder. Ik betaal daar niet veel voor (belachelijk weinig eigenlijk, als je bedenkt dat het in de Vondelparkbuurt in Amsterdam is), dus dat is wel gunstig, maar er zitten ook wel wat nadelen aan. Zo is de ruimte die ik ter beschikking heb vrij beperkt (de rest staat vol met haar spullen) en de boel is vorig jaar een keer met een stortbui nogal ondergelopen, en sindsdien nooit meer echt goed droog geworden. En niet in de laatste plaats is het elke keer weer een beetje gedoe om er te komen. Ik kan niet even een half uurtje wat gaan doen, elke knutselsessie moet ruim van tevoren worden ingepland.

Maar nou staat er ineens een bedrijfsruimte te huur, vier huizen verderop bij ons in de straat! :crazyhappy:
Een enorme vooruitgang qua oppervlak (75 m2), ideaal qua ligging (voor mij in ieder geval wel ;) ), en naar ik aanneem ook geen probleem qua inrichting, want tot nu toe heeft daar een meubelmakerij/klusbedrijf gezeten. Ik heb het nog niet uitgebreid van binnen kunnen bekijken, dat kan pas vanaf begin januari.
Ik vraag me alleen af hoe lang ik het kan volhouden om de huur (825,- per maand) op te hoesten.

Is er hier toevallig een mede-bouwer in of om Amsterdam die het ziet zitten om die ruimte als klushok te delen? Vlak bij de Amstel, in de Pijp, verdere details kunnen wel via PM...

barno
27 december 2011, 18:45
Valt me op dat Nederlanders vaak moeten uitwijken naar externe werkplaats. Kleinere huizen vermoed ik (enfin, zie ik vooral als ik door Nederland rijd).

Wel hoop geld, die huur. wil je dat eruit halen met opbrengsten van bouwsels?

Ik heb een klein kot in de kelder. het is te klein maar voor mij weegt dat niet op tegen het grote voordeel dat ik anytime naar beneden kan voor wat kluswerk.

Ik hoop alleszins dat je snel een oplossing vind.
succes

Ike57
28 december 2011, 12:45
Valt me op dat Nederlanders vaak moeten uitwijken naar externe werkplaats. Kleinere huizen vermoed ik (enfin, zie ik vooral als ik door Nederland rijd).

Nederlanders mogen over het algemeen minder rommel maken in huis. 't Zijn vaak de vrouwen die dat bepalen. Dat zal in België allicht anders zijn, denk ik? :seriousf:

Het is inderdaad een behoorlijk bedrag Woml. Als het gedeeld wordt met iemand anders vind ik het nog een hoop geld per maand.

ernieman
28 december 2011, 23:04
Nederlanders mogen over het algemeen minder rommel maken in huis. 't Zijn vaak de vrouwen die dat bepalen. Dat zal in België allicht anders zijn, denk ik? :seriousf:
Schrijf dat maar op je dikke kerstbuik!:stop: