PDA

View Full Version : Squier Affinity Series?



.slash.
27 december 2011, 14:24
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen hier op het forum en op youtube gespeurd naar verhalen/sound van de Squier Affinitys.
Ik heb na een tijdje werken nu genoeg geld voor nieuwe gitaar, waar ik ook wel een beetje aan toe ben:)

Ik ben een momenteel nogal in een Pink Floyd fase, en ik luister er momenteel ook veel naar.
en om een beetje dichter bij die Gilmour/Knopfler/Clapton sound te komen was ik van plan om een Squier Affinity strat'je aan te schaffen.
De meningen over deze gitaren zijn vrij verdeeld, de ene vindt het niks, de ander vindt het een leuke second axe. (daar wil ik ook voor)

Ik was al goed aan het zoeken naar info over zo'n strat'je toen mijn vader me wees op de Telecaster uit diezelfde serie.
Ik wilde ook al een tijdje een Tele en het Tele GAS speelt ook weer op:hide: !

Mijn main-axe is m'n vertrouwde Epi LP Standard.
Ik speel veel (classic) Rock van The Beatles tot Led Zeppelin.
Persoolijk kan niet zo goed kiezen. Ik weet dat een strat'je heerlijk speelt maar het geluid vind ik niet zo uniek als dat van een Tele (die ook lekker spelen)

Dus wat is jullie advies?
(Ik ga volgende week di'dag naar Rockpalace en zal daar zeer waarschijnlijk met een nieuwe gitaar de deur uitlopen. Uiteraard zal ik daar ook wat testen.)

Mvg Tom

The Unforgiven
27 december 2011, 14:25
Ik zou het niet doen, eeuwig zonde van je geld. Het is veel verstandiger om nog een tijd door te sparen, en een veel betere gitaar te kopen.

hole
27 december 2011, 15:00
Ik ken de affinity serie niet, maar lees veel goede dingen over de (iets duurdere) Classic Vibe serie van Squier.

Zelf nooit op gespeeld overigens.

.slash.
27 december 2011, 15:01
Ja, ik heb ook veel goeds over die classic vibe gehoord.

sjoerd5
27 december 2011, 15:14
Blijf weg bij de Affinity! Ga beter voor de Standard of idd de Classic Vibe.

geert1976
27 december 2011, 15:16
De Squier Affinity zou ik inderdaad links laten liggen, ik vind het niets.

Indien je een Strat of Tele wilt hebben, zou ik op zoek gaan naar een 2e hands Squier CV Strat of Tele, je krijgt dan een beduidend betere gitaar.

Methoxy7
27 december 2011, 15:21
Ik hoor ook veel goeds over de Vintage V6 strats. Degelijk kwaliteit voor die prijs. Heb er zelf geen ervaringen mee, maar er is wel genoeg van terug te vinden op youtube.

Nazlive
27 december 2011, 15:30
Ik heb vroeger een telecaster affinity gehad, voor dat geld prima gitaar, hoor. Ik zou em nu wel minder vinden denk ik dat wel. Beter voor een classic vibe gaan, daar zitten erg fijne tussen. Of probeer een tweede hands telecaster te scoren. Maarja je moet ook het geld hebben.

.slash.
27 december 2011, 19:22
Wat is er dan niet goed aan de affinitys? (telecasters)

The Unforgiven
27 december 2011, 22:04
Klinkt doods, ontstemt snel. Gewoon over het algemeen geen goede gitaren. Geld kun je beter in je zak houden, en over een paar maanden een gitaar kopen die veel beter is.

roger
27 december 2011, 22:21
Ik heb mijn affinity Tele voorzien van nieuwe elementen, pots, mechanieken en brug. Ik ben er best wel blij mee! Al met al leuke gitaar voor weinig geld!


Sent from my iPhone using Tapatalk

.slash.
27 december 2011, 22:33
Wat vond je ervan zonder de mods?

roger
27 december 2011, 22:41
Qua bespreekbaarheid niks mis mee. De standaard pu's idd beetje dun en kil. Ik heb er nu toneriders in, dat klinkt lekker! Ik had al goede ervaringen met wilkinson mechanieken en die heb ik er dus ook maar op gezet! Check

http://www.youtube.com/watch?v=zdiG6Z6Pehs&sns=em


Sent from my iPhone using Tapatalk

wytz
28 december 2011, 08:56
Laat je niet verleiden door de lage prijs. Voor net een klein beetje meer heb je op de 2e hands markt zoveel beter. Ik ben ooit begonnen op een affinity en heb hem nog steeds. Daar wordt al jaren niet meer op gespeeld. De hardware op de gitaren is van pisbakkenstaal en houdt het maar een paar jaar vol voordat het van ellende van je gitaar valt. De elementen zal je ook per direct willen vervangen. Als je dat doet betaal je op zijn minst even veel voor dat ding als een gitaar die in den beginne al wat beter was. Het grote verschil is echter dat je bij zo'n affinity dan een apparaat hebt van waaibomenhout. Al geef je een aap een gouden ring..

Ik zou zeggen; loop met een grote boog om die dingen heen en koop iets waar je een paar jaar mee vooruit kunt.

geert1976
28 december 2011, 12:04
Laat je niet verleiden door de lage prijs. Voor net een klein beetje meer heb je op de 2e hands markt zoveel beter. Ik ben ooit begonnen op een affinity en heb hem nog steeds. Daar wordt al jaren niet meer op gespeeld. De hardware op de gitaren is van pisbakkenstaal en houdt het maar een paar jaar vol voordat het van ellende van je gitaar valt. De elementen zal je ook per direct willen vervangen. Als je dat doet betaal je op zijn minst even veel voor dat ding als een gitaar die in den beginne al wat beter was. Het grote verschil is echter dat je bij zo'n affinity dan een apparaat hebt van waaibomenhout. Al geef je een aap een gouden ring..

Ik zou zeggen; loop met een grote boog om die dingen heen en koop iets waar je een paar jaar mee vooruit kunt.

Helaam mee eens

@slash:

op MP is zat leuks te vinden:

http://link.marktplaats.nl/514764208

http://link.marktplaats.nl/514648490

Zijn goede gitaren waar je wat aan hebt en ze kosten je de kop niet:ok:

frekie
28 december 2011, 12:08
London City Strat of Tele kopen. Er zweven er genoeg boven de markt(plaats). Er is alweer een faillissementsveiling op Daan auctions. Wel even alles bij elkaar optellen: BTW, veilingkosten, 35 euro (!) VZK :makeup:

jahallozeg
28 december 2011, 12:22
Ik heb de tele, en de switch en pu's vervangen. Hartstikke leuke gitaar alleen is de hals een beetje smal bij de topkam maar klinkt hartstikke goed (ook onversterkt) en speelt heerlijk

.slash.
28 december 2011, 18:19
Bedankt voor de reacties!
Dan zal ik iig wat andere gitaren gaan testen.

Als er nog meer leuke dingen op marktplaats staan, zou ik het leuk vinden als jullie die zouden posten;)

Heb veel goeds gehoord over de Londdon City tele's, is deze wellicht wat?http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/515041884-london-city-comet-telecaster-nieuw.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGx qKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxr Ng%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1